Sörnäisten Moskeija

holyboy

Hei! Voiko kukaan antaa minulle tietoja sörnäisten moskeijasta? Onko se turkkilaisten? Kuka siellä on imaamina?

15

1429

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ms red'n'blue

      Tietääkseni Suomessa ei ole moskeijoita,vaan rukoushuoneita.

      Sörnäisten rukoushuoneen liepeillä näkyy enimmäkseen somalialaisia.Muuta en osaa sanoa (tosin en olekaan muslimi).

    • yksi muiden joukossa

      ei ole enää al-huda moskeijaan (ns. somalialaisten) se on siirtynyt Pasilaan.

      • ms red'n'blue

        No kyllä ne somalit Kurvin kulmilla vieläkin vaan parveilevat...Tosin heitä näkee nyt laumoittain myös Itä-Pasilassa (syy selvisikin,kiitti tiedosta).Siellä kun joudun kulkemaan lähes päivittäin,niiden partaukkojen takia seinän vieriä pitkin...


      • valmisauttamaan
        ms red'n'blue kirjoitti:

        No kyllä ne somalit Kurvin kulmilla vieläkin vaan parveilevat...Tosin heitä näkee nyt laumoittain myös Itä-Pasilassa (syy selvisikin,kiitti tiedosta).Siellä kun joudun kulkemaan lähes päivittäin,niiden partaukkojen takia seinän vieriä pitkin...

        Epäilen syvästi, että teidän seinää pitkin kävelynne aiheuttaa somalien taikka parrakkaitten ihmisten läsnäolo ?? Olisikohan teidän omanne ennakkoluulonne aiheuttanut kyseisen ``trauman `` ?


    • Kemal

      Turkkilaisten rukoushuone on ollut Hämeentiellä Sörnäisissä eikä ainakaan tietojeni mukaan ole muuttanutkaan.

      • ms red'n'blue

        Niin,kysymys tulikin tuossa,ja "holyboy" sitä tiedusteli aloitusviestissään.

        Jännä juttu,että turkkilaisillakin on "omat" rukoushuoneensa.Nimittäin en tunne yhtäkään Suomessa asuvaa turkkilaista,joka olisi ahkera "moskeijassa ravaaja".Ja sentään tiedän heitä (turkkilaisia) aika monia...


      • Fennia
        ms red'n'blue kirjoitti:

        Niin,kysymys tulikin tuossa,ja "holyboy" sitä tiedusteli aloitusviestissään.

        Jännä juttu,että turkkilaisillakin on "omat" rukoushuoneensa.Nimittäin en tunne yhtäkään Suomessa asuvaa turkkilaista,joka olisi ahkera "moskeijassa ravaaja".Ja sentään tiedän heitä (turkkilaisia) aika monia...

        Eikö Suomessa olevien nuorten turkkilaisten rukoushuone ole tuossa Eatzin ja Hamletin puolessavälissä. Siellä ainakin osa vonkaa taivasetujaan jo maanpäällä.


    • AbuBakrHeikkilä

      Kukaan vastaajista ei edes taida olla muslimi. Minä olen. Ja minulla on parta - turkkilaisilla usein ei, vaikkei se tähän mitenkään liitykään. Tunnen heidän imaaminsa, ja hän tuntee minut. Hän on asiallinen ja uskonnollinen ja kohtelias ja antelias ja myötätuntoinen ja ujo ja kunnioitettu, enkä ikinä ole kuullut hänen suustaan mitään muuta kuin hyvää. Hän pitää perjantai-rukouksen puheen arabiaksi ja turkin kielellä. Teillä on rasismia, mutta meillä ei. Ette pysty käsittämään muutakuin että joku moskeija kuuluu jollekin jengille. Kaikki muslimit ovat veljiä, eikä silloin kun olin vielä epäuskova minulla ollut ketään niin läheistä, kuin joka ikinen muslimi on minulle riippumatta kielestä tai synnyinmaasta tai ihonväristä. Allaah Johdattakoon kansaani, sillä he eivät tiedä, äämiin! Jos menette sinne kysymään, niin luultavasti teille sanotaan, että kaikki moskeijat kuuluvat kaikille ihmisille, koska Allaah on luomut jokaisen meistä palvomaan Yksin Häntä, ja se on totta, mutta suurin osa ihmisistä ei tiedä elämän tarkoitusta, eikä ole koskaan tyytyväinen syvällä sisimmässään. Yritätte miettiä miksi jotkut kokoontuvat yhteen paikkaan, ettekä keksi muuta syytä, kuin että he olisivat samasta kansalaisuudesta. Köyhä sydän on aina köyhä, ja sokea sydän ei ymmärrä.

    • AbuBakrHeikkilä

      Kukaan vastaajista ei edes taida olla muslimi. Minä olen. Ja minulla on parta - turkkilaisilla usein ei, vaikkei se tähän mitenkään liitykään. Tunnen heidän imaaminsa, ja hän tuntee minut. Hän on asiallinen ja uskonnollinen ja kohtelias ja antelias ja myötätuntoinen ja ujo ja kunnioitettu, enkä ikinä ole kuullut hänen suustaan mitään muuta kuin hyvää. Hän pitää perjantai-rukouksen puheen arabiaksi ja turkin kielellä. Teillä on rasismia, mutta meillä ei. Ette pysty käsittämään muutakuin että joku moskeija kuuluu jollekin jengille. Kaikki muslimit ovat veljiä, eikä silloin kun olin vielä epäuskova minulla ollut ketään niin läheistä, kuin joka ikinen muslimi on minulle riippumatta kielestä tai synnyinmaasta tai ihonväristä. Allaah Johdattakoon kansaani, sillä he eivät tiedä, äämiin! Jos menette sinne kysymään, niin luultavasti teille sanotaan, että kaikki moskeijat kuuluvat kaikille ihmisille, koska Allaah on luomut jokaisen meistä palvomaan Yksin Häntä, ja se on totta, mutta suurin osa ihmisistä ei tiedä elämän tarkoitusta, eikä ole koskaan tyytyväinen syvällä sisimmässään. Yritätte miettiä miksi jotkut kokoontuvat yhteen paikkaan, ettekä keksi muuta syytä, kuin että he olisivat samasta kansalaisuudesta. Köyhä sydän on aina köyhä, ja sokea sydän ei ymmärrä. Tervetuloa jokaiseen moskeijaan! Ne ovat myös teitä varten. Mutta tulkaa nöyrinä avoimin sydämin antaen muslimien palvoa rauhassa, ja tulkaa puhtaissa vaatteissa selvin päin haisematta pahalta, koska se kuuluu hyvään käytökseen. Jos haluatte palvoa Luojaa, niin tulkaa moskeijaan opettelemaan kuka Hän on ja kuulemaan Hänen Sanaansa, ja ottakaa Hänen kutsunsa ja Johdatuksensa Valo Armostaan vastaan, jos Hän suo. Tai lähestykää ketä tahansa muslimia ja pyytäkää saada tietää Islamista, koska heidän velvollisuutensa on auttaa teitä. Allaah on yhdistänyt rakkaudella uskovien sydämet, joten sanon vielä: se ei ole turkkilainen moskeija, vaikka se on turkkilainen moskeija. Kuten jokaisessa moskeijassamme, siellä rukoilee muslimeita kaikista kansallisuuksista yhdessä ilman eroa heidän välillään, seisomme Hänen edessäänssa riveissä, kumarramme yhdessä ja laskeudumme maahan yhdessä painaen otsamme maahan maailmankaikkeuden Herralle, Jonka sijasta ei ole toista palvonnan arvoista. Ää tuhlatko elämiänne ylimielisyyteen, rasismiin ja tietämättömyyteen. Rauhaa!

    • tuokannattaalukea
      • Valehtelet kristinuskonharhainen nilkki.

        Muhammadin elämästä on todisteita, mutta jeesuksesta ei.


        www.fmo.org.uk/letter-from-prophet-muhammad-to-the-monks-of-st-katherines-monastery/

        Mikään ei ole iljettävämpää kuin olemattoman jumalansa puolesta tietoisesti valehteleva uskonharhainen. Tämä koskee myös muslimeja ja kaikkien muiden olemattomien jumalien seuraajia.


    • okl4
    • SorbusAucuparia

      AbuBakrHeikkilä:
      Kysyn sulta. Miksi kivikauttaan elävät muslimit ovat aina ja kaikkialla sotajalalla ja kauloja katkomassa, jos eivät ole kivittämässä viattomia? Paras esimerkki tästä on sunnien ja shiijojen vihanpito keskenään.

      • Markkinaosuudesta ja imaamien vallasta sekä helposta elämästä siinä on kyse.

        Valehtelevat papit ajoivat aikanaan kristitytkin toistensa kurkkuun julistamalla muut vääräuskoisiksi. Taitavat vieläkin otella Pohjois-Irlannissa.

        Jos asiaa tutkii kiihkottomasti, huomaa nopeasti kuinka keinotekoisia kaikki jumalat ovat.


    • KoskaAllaahillaOnSuuri

      Milloinhan AbuBakrHeikkilä oli perillä Turkissa jos heti lähtisi....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5245
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3277
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1857
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1675
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1521
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1395
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1297
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe