Anjalankosken kuihtumisesta

Anjalankoskis

Anjalankoski ja erityisesti Myllykoski kuihtuvat, kun kaikki käyvät Kouvolassa ostoksilla. Toisaalta rautakauppa ei varmasti kärsinyt asiakaspulasta, rakennustarvikkeita ostan mieluummin Kouvolasta kuin Inksasta, voi kokeilla toista kauppaa jos ensimmäisestä ei löydy.

13

1583

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ex-ankkalinnalainen

Enpä nyt tiedä kuihtuuko Myllykoski mitenkään erityisesti, samansuuntainen näkyy olevan kehitys Inksassakin. Anjalassa ja Sippolassa ei ole kaupungin "tehostamistoimenpiteiden" jälkeen enää oikeastaan mitään kuihtumistakaan. Kurjaa sinänsä, vaikka en enää Anjalankoskella asukaan, on ikävä nähdä vanhan kotikaupungin kuolevan totaalisesti.

• vuosi ankkalinnassa

olen vuoden asunut inksassa,minusta rauhallinen ja mukava paikka asua ja kouvolaan on lyhyt matka jos jotain täytyy hakea mitä täältä ei löydy.

• Oexa

Mylsän keskustassa ei ole montaakaan liikettä Inksaan verrattuna. Inksassa on Alko, pari halpakauppaa, hotelliravintola (vrt. Vanha-Viiala!) jne. Kaiken kaikkiaan paljon vireämmän oloinen kylä, syynä tähän, että Inksasta on pidempi matka suurempiin kaupunkeihin kuin Mylsältä. Ja itse asun Mylsällä.

• Keltainen Jopo
        Oexa kirjoitti:

Mylsän keskustassa ei ole montaakaan liikettä Inksaan verrattuna. Inksassa on Alko, pari halpakauppaa, hotelliravintola (vrt. Vanha-Viiala!) jne. Kaiken kaikkiaan paljon vireämmän oloinen kylä, syynä tähän, että Inksasta on pidempi matka suurempiin kaupunkeihin kuin Mylsältä. Ja itse asun Mylsällä.

Olen myös huomannut saman tilanteen ja olen asunnut myös muillakin paikkakunnilla etelä-Suomessa ja Myllykoski vaikuttaa aika ankealle ainakin ulospäin, katukuva on ruma ja luontaantyöntävä, ihmiset ovat ystävällisiä.

• Nimetön
        Keltainen Jopo kirjoitti:

Olen myös huomannut saman tilanteen ja olen asunnut myös muillakin paikkakunnilla etelä-Suomessa ja Myllykoski vaikuttaa aika ankealle ainakin ulospäin, katukuva on ruma ja luontaantyöntävä, ihmiset ovat ystävällisiä.

alkaa olla kun villinlännen elokuvien aavekaupunki pitkine tyhjine pääkatuineen.

• tourist
        Nimetön kirjoitti:

alkaa olla kun villinlännen elokuvien aavekaupunki pitkine tyhjine pääkatuineen.

Keskittymistä suuriin taajamiin tapahtuu ihan koko maailmanmitassakin.

Tästä savupiippu yhdyskuntien kuihtumisesta on tiedetty jo vuosia. Kuitenkin.
        Lisääntyvät tyhjät liiketilat tuovat tiettyä apeutta; aina jokin palvelu
        siirtyy ikäänkuin kuntaseiska painotteisesti pois.

• Glint Itämetsä
        Nimetön kirjoitti:

Jes. Ja rosvojoukko (mannet) mellastaa mielin määrin pelkurimaisen poliisin katsellessa avuttomana kaukaisuuteen.....ja kylä senkun
        odottaa.....

• ummeljoki1

Kyllä täytyy melkein Kouvolaan tai Kotkaan lähteä asioille. Ei näissä pakkakunnan liikkeissä enää ole oikein potentiaalia. Muuttovirtakin taitaa käydä kohti suurempia taajamia. Mikä on Myllykosken tulevaisuus kun sieltäkin liikkeet lopetetaan yksi toisensa jälkeen?

• enolishetiuskonut
      • yrittäjäksikö

no huh huh kaikkea sitä on. koska on saanut yrittäjäpalkinnon?

• Etanoli tehdas

ehkä virkistäisi, elvyttämällä tehtaan takaisin toimintaan.

• Njemba

Myllykoski on Suomen Turku.

• Njemba

tiijä;

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 617
      10211
    2. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      10
      2468
    3. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      216
      1958
    4. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      23
      1743
    5. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      72
      1080
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      49
      1054
    7. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      75
      895
    8. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      872
    9. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      43
      852
    10. Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee

Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä
      Ikävä
      88
      823
    Aihe