Anjalankoski ja erityisesti Myllykoski kuihtuvat, kun kaikki käyvät Kouvolassa ostoksilla. Toisaalta rautakauppa ei varmasti kärsinyt asiakaspulasta, rakennustarvikkeita ostan mieluummin Kouvolasta kuin Inksasta, voi kokeilla toista kauppaa jos ensimmäisestä ei löydy.
Anjalankosken kuihtumisesta
13
1583
Vastaukset
- Ex-ankkalinnalainen
Enpä nyt tiedä kuihtuuko Myllykoski mitenkään erityisesti, samansuuntainen näkyy olevan kehitys Inksassakin. Anjalassa ja Sippolassa ei ole kaupungin "tehostamistoimenpiteiden" jälkeen enää oikeastaan mitään kuihtumistakaan. Kurjaa sinänsä, vaikka en enää Anjalankoskella asukaan, on ikävä nähdä vanhan kotikaupungin kuolevan totaalisesti.
- vuosi ankkalinnassa
olen vuoden asunut inksassa,minusta rauhallinen ja mukava paikka asua ja kouvolaan on lyhyt matka jos jotain täytyy hakea mitä täältä ei löydy.
- Oexa
Mylsän keskustassa ei ole montaakaan liikettä Inksaan verrattuna. Inksassa on Alko, pari halpakauppaa, hotelliravintola (vrt. Vanha-Viiala!) jne. Kaiken kaikkiaan paljon vireämmän oloinen kylä, syynä tähän, että Inksasta on pidempi matka suurempiin kaupunkeihin kuin Mylsältä. Ja itse asun Mylsällä.
- Keltainen Jopo
Oexa kirjoitti:
Mylsän keskustassa ei ole montaakaan liikettä Inksaan verrattuna. Inksassa on Alko, pari halpakauppaa, hotelliravintola (vrt. Vanha-Viiala!) jne. Kaiken kaikkiaan paljon vireämmän oloinen kylä, syynä tähän, että Inksasta on pidempi matka suurempiin kaupunkeihin kuin Mylsältä. Ja itse asun Mylsällä.
Olen myös huomannut saman tilanteen ja olen asunnut myös muillakin paikkakunnilla etelä-Suomessa ja Myllykoski vaikuttaa aika ankealle ainakin ulospäin, katukuva on ruma ja luontaantyöntävä, ihmiset ovat ystävällisiä.
- Nimetön
Keltainen Jopo kirjoitti:
Olen myös huomannut saman tilanteen ja olen asunnut myös muillakin paikkakunnilla etelä-Suomessa ja Myllykoski vaikuttaa aika ankealle ainakin ulospäin, katukuva on ruma ja luontaantyöntävä, ihmiset ovat ystävällisiä.
alkaa olla kun villinlännen elokuvien aavekaupunki pitkine tyhjine pääkatuineen.
- tourist
Nimetön kirjoitti:
alkaa olla kun villinlännen elokuvien aavekaupunki pitkine tyhjine pääkatuineen.
Keskittymistä suuriin taajamiin tapahtuu ihan koko maailmanmitassakin.
Tästä savupiippu yhdyskuntien kuihtumisesta on tiedetty jo vuosia. Kuitenkin.
Lisääntyvät tyhjät liiketilat tuovat tiettyä apeutta; aina jokin palvelu
siirtyy ikäänkuin kuntaseiska painotteisesti pois. - Glint Itämetsä
Nimetön kirjoitti:
Jes. Ja rosvojoukko (mannet) mellastaa mielin määrin pelkurimaisen poliisin katsellessa avuttomana kaukaisuuteen.....ja kylä senkun
odottaa.....
- ummeljoki1
Kyllä täytyy melkein Kouvolaan tai Kotkaan lähteä asioille. Ei näissä pakkakunnan liikkeissä enää ole oikein potentiaalia. Muuttovirtakin taitaa käydä kohti suurempia taajamia. Mikä on Myllykosken tulevaisuus kun sieltäkin liikkeet lopetetaan yksi toisensa jälkeen?
- enolishetiuskonut
http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/keltainen-lippalakki-toimi-huumeringin-merkkina/639682/ ei ihme jos kylä kuihtuu kun yrittäjäpalkinnoilla palkitut tekee rahansa huumekaupalla
- yrittäjäksikö
no huh huh kaikkea sitä on. koska on saanut yrittäjäpalkinnon?
- Etanoli tehdas
ehkä virkistäisi, elvyttämällä tehtaan takaisin toimintaan.
- Njemba
Myllykoski on Suomen Turku.
- Njemba
tiijä;
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400006171021124h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?102468Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2161958Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja231743- 721080
Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.491054Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?75895Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57872En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.43852Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee
Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä88823