Pelastu..mutta mitä nyt..?

Rötö

Pelastin tänää luultavimmin räkättirastaan poikasen keskeltä tietä, jossa varikset näykkivät sitä. Olen nyt syöttänyt sitä madoilla, kun se on niin kova avaamaan sitä suutaan. Madot menee siis alas hyvin, ja nyt se nukkuu tyynyn ja kuumavesipullon kanssa(paperipusi pesässään). Kysymykseni on että kuinka paljon tipua pitäisi syöttää ja kuinka usein..?(aijon ainakin yrittää pitää sen hengissä)

kiitos jo etukäteen vastauksista

2

384

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -M-

      Parasta olisi ollut siirtää poikanen vaan tieltä lähipusikkoon tai oman pesän lähistölle jossa emot sen olisivat maahan ruokkineet tai luonto tehnyt tehtävänsä varisten muodossa. Avuttomien hoivaamisvietti on ihmisellä vahva, mutta onko ihmisen tehtävä päättää onko räkätinpoikasen henki vai variksen ateria arvokkaampi asia? Jos poikanen nyt hoiviisi kuolee ei siitä enää kukaan hyödy...

      Kun nyt otus on luonnosta poistettu niin eipä siinä enää muuta voi kuin koittaa pitää poikanen hengissä siihen asti että sen siivet alkavat kantaa ja vapauttaa sitten harjoittelemaan omin nokkineen selviämistä mieluiten jonkun suunnilleen samanikäisen räksäpoikueen lähistölle jotta voi ottaa toisista mallia. Ruokintatiheys riippuu ihan poikasen koosta, jos on ihan karvaton kakara vaatinee ruokintaa muutaman tunnin välein ympäri vuorokauden, jos on jo höyhenikäs ja melkein lentävä niin muutama kerta päivässä riittänee. Vähärasvainen jauheliha pikku nokareina tarjoiltuna on aika hyvää ravintoa noiden matojen täydennykseksi. Kerralla voi ruokaa antaa sen verran kuin se pakottamatta vaan syö, ei liian kylmänä eikä ihan kuumanakaan.

      Mitä nopeammin poikasen saa takaisin luontoon omaan elinympäristöönsä sen parempi.

      • Niksu ja Naksu

        ..asuin maalla taannoin,kirkon lähellä..naakanpoikasia oli kaksi kappaletta pudonnut pesästään..oma koirani toi suussaan minulle poikasen ja muutaman päivän kuluttua naapurin nöffi toi toisen.Otin ne kotiini ja varasin huoneen niille..istuivat patterin päällä ja kiljuivat...jauhelihamössöä,ja kärpäsiä niille syötin ja vettä...n.kaksi viikkoa ja ne lensivät..ojensin käsivarteni ja ne tulivat siihen,heilutin käteni pois alta ja tällä lailla ne räpiköivät ja oppivat.Sitten päästiin ne lentoon ja valtavan naakkaparven vastaanottamina ne lensivät koivuun.En tiedä muuta./Räkätti oli myös keskellä tietä ja minula kolme kissaa.Oli pakko ottaa pois tieltä ..vein kuitenkin sen pihalle myöhemmin ja toivoin sydämestäni,että sen mamma huomaisi sen..kuulemma ei ihmisen haju niin kovasti haittaakaan..olin kyllä luullut..en tiedä miten sen kävi...luonto hoitaa ..se on laki.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9766
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2857
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      172
      2647
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2059
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1816
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      15
      1647
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1547
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      15
      1505
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      12
      1468
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe