onko painekyllästetty terassilauta halvinta

ihmejuttu

Onko oikeasti tu bulkkitavarana myytävä painekyllästetty halvinta terassin pintaan?

Olisikos muuten edukasta jos saisi lämpökäsiteltyä 12e / m2 ja miten lämpökäsitellyn kestävyys.

Kuusilauta ainakin oli halvinta kestopuuta melkein puolet kalliimpaa...

Ja miten kestopuu voi homehtua - oli erään liikkeen pihassa tiiviissä pinossa, ja valkoista hometta välissä...onko sittenkään niin kestävää?

Meneepi hermo valitessa sopivaa & edukasta terassinpintaa. Ajattelin että olis ostanut kuusilautaa ja vetäny puunsuojan päälle, mutta ei... Kestääkö mänty itsekäsiteltynä?

8

41431

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3,14

Nykyinen painekyllästetty tosin on melko laimeilla aineilla käsiteltyä.
      Se "home" taitaa olla suoloja, joita kiteytyy kyllästysaineista.

Painekyllästetyn laudan halpa hinta selittyy sillä, ettei niin huonosta puutavarasta muuhun ole. Suurioksaista yms, mutta kyllä se 60 cm koolauksella katon alla kestää.

Nykyisistä puuöljyistäkään kun ei juurikaan ole apua.

• home

Eivät ole suoloja.

• kannatteeko laittaa

olis metrihinta ,85€ - edullisempaa ei taida löytyä pinnaks ja kun tulis 50m2 terassi niin säästäs vähän? Vai oisko edullisempaa systeemiä?

• Jarmo

Tuo lauta on suhteellisen hyvää jos koolingit on 60 cm jaolla. Minulla etupuolen kuisti paksummalla laudalla ja pakko sanoa että on huomattavasti parempi kuin takana oleva terassi tuolla ohuemmalla laudalla. Koolingit mulla on 60 jaolla ja kyllä huomaa että laudat antaa vähän periksi kun tallustelee, kyse on tosin siitä mikä sitten häiritsee ja mikä ei.

Edullista lautaa. Hain tänään uuden satsin tuota 25 millistä 0,95 tarjouksesta!

• skarpa
        Jarmo kirjoitti:

Tuo lauta on suhteellisen hyvää jos koolingit on 60 cm jaolla. Minulla etupuolen kuisti paksummalla laudalla ja pakko sanoa että on huomattavasti parempi kuin takana oleva terassi tuolla ohuemmalla laudalla. Koolingit mulla on 60 jaolla ja kyllä huomaa että laudat antaa vähän periksi kun tallustelee, kyse on tosin siitä mikä sitten häiritsee ja mikä ei.

Edullista lautaa. Hain tänään uuden satsin tuota 25 millistä 0,95 tarjouksesta!

Mistä liikkeestä olette löytäneet halvimmat terassilaudat? Mielellään alle 1 €/jm.

• Reoni
        skarpa kirjoitti:

Mistä liikkeestä olette löytäneet halvimmat terassilaudat? Mielellään alle 1 €/jm.

Oisko Bauhaus edullisin vai mistä kannattais puut hankkia? Minäkin haluaisin tietää.

• tervaa

Osta käsittelemätöntä ja tervaa, voit käsitellä uudelleen ja vielä polttaakin/viedä kaatikselle kun lahovat joskus eikä ongelmajätteisiin (hyvää tervakin aika saada nykyään).
      Käsittelemätön puu käsittelemättömänäkin kestää jopa laituriolosuhteissa saman vuosimäärän kun painekyllästettykin, turhaa on luontoa kuormittaa, mutta painekyllästäjät ovat keksineet markkinaraon, johon kansa on hurahtanut.

• aloittaja

Käsittelemätön tavara vaan maksaa enemmän kuin tuo homehtuva kestopuu :P

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      8108
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3912
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1916
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1380
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      33
      1224
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      31
      1109
    7. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      12
      980
    8. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      857
    9. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      832
    10. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      29
      797
    Aihe