Onko oikeasti tu bulkkitavarana myytävä painekyllästetty halvinta terassin pintaan?
Olisikos muuten edukasta jos saisi lämpökäsiteltyä 12e / m2 ja miten lämpökäsitellyn kestävyys.
Kuusilauta ainakin oli halvinta kestopuuta melkein puolet kalliimpaa...
Ja miten kestopuu voi homehtua - oli erään liikkeen pihassa tiiviissä pinossa, ja valkoista hometta välissä...onko sittenkään niin kestävää?
Meneepi hermo valitessa sopivaa & edukasta terassinpintaa. Ajattelin että olis ostanut kuusilautaa ja vetäny puunsuojan päälle, mutta ei... Kestääkö mänty itsekäsiteltynä?
onko painekyllästetty terassilauta halvinta
8
41396
Vastaukset
- 3,14
Nykyinen painekyllästetty tosin on melko laimeilla aineilla käsiteltyä.
Se "home" taitaa olla suoloja, joita kiteytyy kyllästysaineista.
Painekyllästetyn laudan halpa hinta selittyy sillä, ettei niin huonosta puutavarasta muuhun ole. Suurioksaista yms, mutta kyllä se 60 cm koolauksella katon alla kestää.
Nykyisistä puuöljyistäkään kun ei juurikaan ole apua.- home
Eivät ole suoloja.
- kannatteeko laittaa
olis metrihinta ,85€ - edullisempaa ei taida löytyä pinnaks ja kun tulis 50m2 terassi niin säästäs vähän? Vai oisko edullisempaa systeemiä?
- Jarmo
Tuo lauta on suhteellisen hyvää jos koolingit on 60 cm jaolla. Minulla etupuolen kuisti paksummalla laudalla ja pakko sanoa että on huomattavasti parempi kuin takana oleva terassi tuolla ohuemmalla laudalla. Koolingit mulla on 60 jaolla ja kyllä huomaa että laudat antaa vähän periksi kun tallustelee, kyse on tosin siitä mikä sitten häiritsee ja mikä ei.
Edullista lautaa. Hain tänään uuden satsin tuota 25 millistä 0,95 tarjouksesta! - skarpa
Jarmo kirjoitti:
Tuo lauta on suhteellisen hyvää jos koolingit on 60 cm jaolla. Minulla etupuolen kuisti paksummalla laudalla ja pakko sanoa että on huomattavasti parempi kuin takana oleva terassi tuolla ohuemmalla laudalla. Koolingit mulla on 60 jaolla ja kyllä huomaa että laudat antaa vähän periksi kun tallustelee, kyse on tosin siitä mikä sitten häiritsee ja mikä ei.
Edullista lautaa. Hain tänään uuden satsin tuota 25 millistä 0,95 tarjouksesta!Mistä liikkeestä olette löytäneet halvimmat terassilaudat? Mielellään alle 1 €/jm.
- Reoni
skarpa kirjoitti:
Mistä liikkeestä olette löytäneet halvimmat terassilaudat? Mielellään alle 1 €/jm.
Oisko Bauhaus edullisin vai mistä kannattais puut hankkia? Minäkin haluaisin tietää.
- tervaa
Osta käsittelemätöntä ja tervaa, voit käsitellä uudelleen ja vielä polttaakin/viedä kaatikselle kun lahovat joskus eikä ongelmajätteisiin (hyvää tervakin aika saada nykyään).
Käsittelemätön puu käsittelemättömänäkin kestää jopa laituriolosuhteissa saman vuosimäärän kun painekyllästettykin, turhaa on luontoa kuormittaa, mutta painekyllästäjät ovat keksineet markkinaraon, johon kansa on hurahtanut.- aloittaja
Käsittelemätön tavara vaan maksaa enemmän kuin tuo homehtuva kestopuu :P
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.733664Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91991Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2261323- 1341210
- 1001073
- 1091055
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil701010- 60974
Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6965- 35876