Pesukoneen pesuaika

Jaana Holiseva

Kävimme tässä katsomassa pesukoneita. Energialuokkaa on, mutta eräs asia kismittää: pesukone tenuaa pyykin kanssa kolmekin tuntia.
Niin, taloyhtiön pesutuvassa on kone, joka tahkoaa pyykkiä melkein kolme tuntia. Eihän tuossa ole mitään järkeä!
Nyt pitäisi löytää pesukone, joka tekisi normaaliajassa, siis tunnissa, pesunsa.
Onko teillä antaa neuvoja, koska myyjien ammattitaito ei tiedä mitään. Myyjien ammattitaitoon kuuluu van kääntää selkänsä ja tehdä asiakas itsepalveluasiakkaaksi.

8

4195

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jkjkjk

Valitettavasti nykyjään kun pesukoneista on tullut vettä ja energiaa säästäviä, niin niitten pesuajatkin ovat pidentyneet.
      Aikojen pidentyminen johtuu siitä kun pestään vähemmällä vedellä niin koneeseen on jouduttu ohjelmoimaan pitempi pesuaika ja lisäämään välilinkous jokaisen huuhtelukerran jälkeen.
      Itsekkin on harmiteltu kun tuli vaihdettua pesukoneet nykyakaiseksi, nyt saa sitten odotella tuntitolkulla pesuohjelmien läpimenoa, kun ei niitä koneita saisi jättää yksinkään pesemään.

• käyttöohjeeseen

Ainakin tuossa meidän koneessa on n. tunnin pikaohjelmakin ja sitä normaalia hidasta ei käytetä oikeastaan koskaan.

• ---------

Siis taloyhtiölle konetta, vai itselle..? Ainakin uusi Mielen pieni talopesulakone pesee normaalin pyykin alle puolen tunnin.
      Noi pesulakoneetkoneet on yleensä nopeita, sillä ne ottaa sopivanlämpöisen veden suoraan hanoista. Eli kotikoneissa aikaa menee siihen veden lämmittämiseen

• sama sama

Tarkoitan kodin pesukonetta, koska joku ääliö osti taloyhtiön pesutupaan LG:n masiinan, joka pesee KAUAN.

• -- --
        sama sama kirjoitti:

Tarkoitan kodin pesukonetta, koska joku ääliö osti taloyhtiön pesutupaan LG:n masiinan, joka pesee KAUAN.

Meille hankittiin vastattain cylinda, joka pesee tavallisen hieno- ja kirjopyykin suunnilleen tunnissa. Vaikka enpä tuota tosin koskaan kello kädessä ole tarkistanut, niin ei arvio varmaan pahasti pieleen mene.

• on nopea!
        -- -- kirjoitti:

Meille hankittiin vastattain cylinda, joka pesee tavallisen hieno- ja kirjopyykin suunnilleen tunnissa. Vaikka enpä tuota tosin koskaan kello kädessä ole tarkistanut, niin ei arvio varmaan pahasti pieleen mene.

Meidän WXLS1650EU malli pesee 40-ohjelman alle tuntiin ja 60-ohjelma kestää vähän yli ja puhdasta tulee. Tosi tyytyväinen olen ollut, hiljaisempi kuin serkun LG 7kg suoravetorumpu.

• Lisbeth
        on nopea! kirjoitti:

Meidän WXLS1650EU malli pesee 40-ohjelman alle tuntiin ja 60-ohjelma kestää vähän yli ja puhdasta tulee. Tosi tyytyväinen olen ollut, hiljaisempi kuin serkun LG 7kg suoravetorumpu.

Minä ostin Boschin edestätäytettävän pesukoneen ( kuivurin) ja siinä oletuksena kone käyttää lyhyempää pesuohjelmaa. 40 aseteen pesuohjelma kestää 1h10min ja 60 asteen 1h20min. Koneesta voi halutessaan valita tuon "normaalin" eli pitkän pesuohjelman (joiden kesto noin kaksinkertainen). Itse en ole noita pidempiä ohjelmia edes kokeillut, vaan lyhyet ovat puhdistaneet pyykin mainiosti.

• Milla Magia

Meillä on candyn päältä täytettävä ja pesee noin 1-1,5 h ja pesuohjelmat on omat esim. käsin ja villapesu, ja pikapesu 32 minuuttia ja hyvää jälkeä tulee vaikka joutuis pikana vetämään!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3633
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2469
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      37
      2323
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2067
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1582
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1569
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      14
      1402
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      128
      1320
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      271
      1304
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1275
    Aihe