Pikkuveli kiusaa

Kylläpä juu, nyt sisko herm...

Olen 12v. tyttö ja olen seiskalle menossa. Kuten otsikosta saa selvän, 9v. pikkuveljeni kiusaa mua. Se on varmaan sitä tavallista kiusaamista, enpä tiedä, mutta ikävää se on.
Pikkuveljeni pyörii paljon kolmas- ja viidesluokkalaisten poikien kanssa. Vanhemmat pojat tietty kertovat veljelleni sellaisia juttuja joita hänen ei vielä tarvitsisi tietää.

Esim. joskus, kun veljeni oli (taas) raahannut suoraan koulun jälkeen kauhean poika-armeijan taloon (yksi pelasi jotain ''runescabea'' tietokoneellani, toiset kyyläsivät lemmikkikotiloani, muutama oli keittiössä tutkimassa jääkaappia, osa pelasi pleikkaa veljeni huoneessa ja loput istuivat olohuoneessa katsomassa televisiota niin kovalla kuin voi. Vanhemmat eivät olleet kotona)
Pyysin tietty kaikkia kahta, kolmeatoista menemään ulos koska ulkona oli nätti ilma.

Siihen veli sanoi: '' enkä mee senki homo ''. Muut pojat hirnuivat. Sain lopulta komennettua juipit ulos, ja kun menin itse ulos niin pikkupojat olivat niiden isojen poikien seurassa, iso poika kuiskutti jotain veljelleni ja hän tuli sanomaan: ''sä oot homo mikä alkaa ällällä''. Ja tuo oli tietenkin jo loukkaavaa. Vanhemmilleni valittelen joskus, kuinka ikävää veljeni käytös on. Veli haukkuu mua rumaksi, lihavaksi, homoksi ja etanaksi ja jopa joskus ''huoraksi''. Koulussa veli huutelee kaveriporukalla samoja solvauksia. Veli sanoo todella vihaavansa minua.

Tuossa ei ole kaikki, hän tekee muitakin ilkeitä juttuja eli pihistelee karkkejani, piilottaa tavaroitani ja tuo kotiloita ulkoa eteiseen ja talloo niitä, enkä pidä siitä yhtään koska pidän kotiloista. Joskus veli oikein hurjistuu ja kaappaa ensimmäisen esineen mihin osuu; sohvatyynyn, videokasetin tai kaukosäätimen ja alkaa hakata sillä. Hän häiritsee kun mulla on kavereita, laittaa oven alta lappuja, koputtelee oveen ja availee lappuja ja kun teen läksyjä netin avulla, pelaan jossain sivulla tms. tietokoneen yhteydessä hän kiskaisee modeemin johdon irti seinästä (se juttu on huoneeni ulkopuolella). Välillä veli leikkelee paitojani, kaataa ruokaani suolaa, vetäsee housut kinttuun jne jne... Todella ikävää. Saatoin selittää kaiken sekavasti, voin antaa lisätietojakin.

Joskus kerron vanhemmille, mutta he sanovat vain että pojat ovat poikia.

35

5601

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alkupr. kirjoittaja

      Hän häiritsee kun mulla on kavereita, laittaa oven alta lappuja, koputtelee oveen ja availee _lappuja_ ja kun teen läksyjä netin avulla, pelaan jossain sivulla tms. tietokoneen yhteydessä hän kiskaisee modeemin johdon irti seinästä (se juttu on huoneeni ulkopuolella).

      Niin, että eihän veljeni mitää LAPPUJA availe vaan OVIA.

      • vielä huonosti..

        kokemuksesta voin sanoa,että sinun täytyisi saada olla rauhassa huoneessasi ainakin,varsinkin nyt kun olet murrosiän kynnyksellä..hanki lukko oveen,keskustele vanhempiesi kanssa,yritä jotain,sillä kohta et enää halua asua koko kämpässä,jos sinulle ei suoda hetken rauhaa siellä...


    • typsy

      Eihän sun veli sentäs sun lemmikkejä voi tappaa tai vaatteita tuhota.Tai kiusata muita koulussa.Ootko ihan kaiken kertonu vanhemmilles?Nekään tuskin tykkää siitä,et tusina pikkupoikaa riehuu niiden kodissa.Eipä niiden seura näytä veljelleskään hyvää tekevän.
      Varmaan ois paras,et veljes pistettäs arestiin,sitä kiellettäs hengaamasta isojen poikien kanssa tai sille palkattas lapsenvahti.Sun vanhemmat ei järin vastuullisia ja kypsiä ole,jos kaiken tietävät mutteivät mitenkään reagoi.Epäilen,ettet ihan kaikkea ole kertonu.

    • Ala levittelemään pikkuveljestäs TOSI ikäviä juoruja, niin eiköhän ala vaikenemaan. =P
      Tai sitten kiusaa sitä yhtä paljon.

    • Alkupr. kirjoittaja

      kyllä he joskus ovat asiaan puuttuneet, esimerkiksi silloin veli oli huudellut kaupungilla 15-16 ikäisille tytöille vähän pervoja juttuja. En viitsi kertoa kaikesta, mitä veljeni tekee, koska en haluaisi kieliä..
      Veli on varmaan vähän huomionkipeä. Mulla ei ole ikinä ollut samaa tarvetta tehdä tihutöitä huomion eteen.

      • ...

        en halua kiusata veljeäni.


    • kyllä

      Vanhemmat mukaan tähän

      Kerrot kaikki nuo kirjoittamasi jutut ja pidätte vaikka pienen palaverin perheen kesken. Kun kerran asutte samassa perheessä, niin sullakin on jotain oikeuksia. Muunmuassa oikeus olla rauhassa kun sitä tarvitset. Rohkeasti vaan astut esiin ja sanot miten asia on. Äläkä luovuta jos vanhemmat ovat liian lepsuja, pidä vaan pääsi ja sano että asiaan on tultava muutos

      Ota selvää miksi veljesi "vihaa" sinua niin paljon. Onko hän kenties kateellinen jostain, vai vain huomionkipeä? Vaikuttavatko muut pojat siihen?
      On omasta mielestäni aika huolestuttavaa jos 9 vuotias käyttäytyy tuolla tavalla...

    • Terapiaan.

      Ehdota vanhemmilles semmosta että pistäis pikkuveljes terapiaan. xD

      Tos on ainakin yks keino :D

    • joku vaa

      Otat veljees niin kovaa korvasta kiinni ja lähdet kiskoon veljees niin kauan että rupee itkeen sen jälkeen sanot että jos ei lopeta pahenee vaan että väkivallalla kaikki

    • teme91

      kosta 100 kertasen takas nöyryt sitä kunnol ja kaatel sitä iha vaa huvikseks vetämäl jalat alta ja huud takas niil 5 lukkalaisil ja veljelles ja hauku veljees posliiniks siit se ei varmasti tykkää ja sama tehoo viitos lukkalaisii ni uskon et hiljenee KERRO MYÖHEMMI MITÄ TAPAHTU

    • cherry0

      se ei sentää hakkaa sua..mun veli on hakannu mua koko ikänsä eikä vanhemmat uskonu mua ku pyysin niiltäapua. meillä oli koko ala-aste ajan vielä yhteinen huone..oli tuskaa..sain 15-16 vuotiaana vasta lukon omaan huoneeseen että saisi olla rauhassa/turvassa veljeltä

    • moikkeliini

      Jos pikkuveli kiusaa kannattaa yrittää olla vain hiljaa myönnän että mullakin on ongelmia jutun noudattamisessa mutta yritän aina. Kun olet hiljaa pikkuveli on ärsyyntynyt koska ett ala antaa samalla mitalla takaisin ja lopettaa kohta.

      Pitäisi toimia

    • moikka kaikkille!

      Moi kaikkiii!! vaikka veljet kiusaa niin he silti välittää. He vain ovat ehkäpä katellisa jollekkin.... tai he haluavat vain kiusata tahallaan. Pojat ovat poikia eikä sille voi mitään.

      • totta kuin potta

        Niin, sepä on totta.


    • 0_0 "huoraks"? Huhuh

      Vähä myöhäst sanoo mut, tee näin mee kaverilles muutamaks yöks tai jos mahollista viikoks. Käske vanhempien sanoo et sä oot sairaalas jonku toooooosi pahan taudin takii tai jos ne suostuu kuollu.
      Kato mite veli reagoi, jos ei tuu mitää efektiä tuu takas joskus myöhää nii et veli nukkuu, herätä ja anna nii pahasti turpaan ettei mitään rajaa.
      Jos efektei tulee mee takas ja kato lopettaaks se.

    • xdtuxjcrucfut

      Oma veljeni kiusaa myös, hän lyö, potkii, huutaa, haukkuu kaikkea mahdolllista. Kun minä sitten vähän raapaisen häntä niin hän alkaa itkemään ja kertoo äidille, josta seuraa sitten vain MINULLE RUUMIILLIEN kuritus. Ei siinä mitään olen äitiäni pidempi, painavampi ja vahvempi, mutta en paljasta sitä hänelle vaan alistun kunnes hän oikeasti käy kimppuuni. Veljellä ja minulla ikäeroa 3 vuotta. Tein kerran niin, kun suutuin hänelle, otin hänet kantooni, käänsin pääalaspäin, vein ulos ja käytin lumihangessa. Kysyin jatkaako hän vielä, hän sanoi tietenkin että ei jatka. Vastasin, että tuo on niin kuultu juttu ja upotin parikertaa uudestaan kunnes vanhemmat huomas :P Sit vaan laskin sen alas, sei huomannu äitiä vaan alko hakkaamaan ja kaadoin sen taas lumen :P

    • hyh.

      skitso moninikki, sen tietää kaikki jo.

    • I-S_K-E PÄÄ_HÄN

      Suosittelen oleen välittämättä, ja sitten kun hermot palaa niin lyöt kaadat ja jos se
      paitaas leikkaa tai kotiloita tappaa niin leikkaa sä siltä paitoja ja iske lampulla vaikkapa päähän mulla oikeesti toimi toi ja oli puolen kuukauden sairaalareissu.
      Jos ei oo vanhempia kotona nii isket sitä palleille tai päähä. Sen on pakko lopettaa.

      -Terveisin entinen pikkuvelikiusattu lapsi

      • Sinut pitäisi

        laittaa mielisairaalaan.
        "...puolen kuukauden sairaalareissu."


    • nihg

      liimaa se modeemijohto kiinni

    • ihq-

      Laita se modeemi omaan huoneesees tai jotain.

      Täs sulle pikku vinkki: Annat samalla mitalla takasin, jos se kiusaa sua niin sit säkin kiusaat sitä, rohkeesti vaan ja kyl mä uskon et jos te kaks rupeisitte tappeleen niin kyllä vanhempi voittas.

    • ei siinä noin pitänyt kä

      Siis väkivalta ei ratkaise mitäön kun olin kymmenen (oon nyt 12) se oli repinyt mun ekat lätkä kortit no mätkäsin sitä turpaan pikku riitelyn jälkeen no se valitteli sitä sitten koko päivän ja yöllä kun kävin nukkumaan aattelin mennä pyytämään anteeks sen leuka oli piki mustan punainen näytin äitille se sano että tuota pitääkäydä näyttämässä no kävi näyttämässä ja niin leuka luu tietenkin murtunu ja niinku sanoin että oon 12 niin se mun veli ei vieläkään syämään eikä juomaan kunnolla koska sillä on leuassa joku rauta hökkeli koska se on kahden vuoden jälkeee viel kipee että anteeks nyt vaan ja mun pikku veljen nimi on muuten ville

      • Mikähän teitä

        tyttöjä nykyään oikein vaivaa, kun ei ole minkäänlaista järkeä väkivallan suhteen. Poikakavereitakin kohtaa teette 5x enenmmän väkivaltaa.
        Minä en lyö ensimmäisenä ketään ja kukaan tyttö ei varmasti löisi kahta kertaa. Veljesi tilalla olisin odottanut sopivaa tilaisuutta ja lyönyt pahemmin takaisin. En yhtään ihmettele, jos pääset joskus vielä hengestäsi.


    • HÄH? ylempi komment

      en ymmärtäny tota sun väkivalta juttuu:D

    • seuraavan kerran ku se kaverien kuullen sanoo sulle jotain samantyylistä ni kehität valmiiksi semmosen solvauksen että poika menee ihan kalpeaksi ni voisin väittää et siihen se sitte loppuu.

    • Tee tälleen....

      Kuvaa koko paska nauhalle (siis sillon kun se kiusaa tai haukkuu) ilman että se huomaa. Sitten kun video on kuvattu, niin näytä se vanhemmilles.
      Jos ne ei välitä, niin on tosi huonnot vanhemmat, jos saan sanoa!

      P.S Ne pervot jutut just kannattaa ehdottomasti kuvata!

    • sorienosaaauttaa

      Tosi ikävää ! Olen itekki aika samanikäinen ja tiiän et tos vaihees oma rauha on jotain, mistä ei halua luopua! Mut just tollaset lukkojutut vois toimii, ittelläni isoveli kiusas ''lainaamalla'' tavaroita (tietokonetta, tv:tä, kännyy jne.) joita ei koskaa aikonut palauttaakkaan. Eli se siis toimii :D Mut koulussa...tuo o väh vaikeempi juttu...ja se kotilojen tallominen ei ole sitten yhtää kivaa! Eläimiähän neki vaa o ): Mutta koulussa jos kertos opelle, nii ei, ei näin! Siitä alkas pahempi kiusaaminen open ''lellikistä''...ehkä jos et huomiois asiaa...en kyllä usko et sekään auttas ): Toi on just se ikä millo KAIKKI pojat tuntuu tyhmiltä ); mikä' ei tietenkään ole totta...no toivottavasti ongelma ratkee!

    • Jala18

      Minunkin veli kiusaa minua ja nyt tiedän miksi. Minun veliä kiusataan koulussa se on heitetty rappusilta alas, sitä on tukistettu... ja se varmaankin haluu purkaa ne asian meihin.

    • 13-vuotias

      Et ole kuule yksin. Minunkin veli on välillä ärsyttävä. Oon ite 13v. ja 7-luokalla se taas 6v täyttää ens viikol 7 ja eskarissa. Esim. äsken se potki mua ja lähenteli ja ksoki ilman lupaa, kun katottiin TV:tä. sä sanoi vain jotai: "en mä potkinu, vaikka se potki". SIIS IHAN V***N ÄRSYTTÄVÄÄ. SIT SE VÄITTÄÄ ÄIDILLE, ETTÄ EI TEHNYT MITÄÄN MUTTA ÄITI OLI KUULLUT KAIKEN JA SE SANOI EI SAA NOIN TEHDÄ. SE TEKEE NOIN, JOTTA SE EI SAIS RANGAISTUSTA VAAN MÄ. V***N P**SKA LÄJÄ SAA LUVAN LOPETTAA TON PERSEILYN JA KATTOO PEILIIN. VALEHTELU EI KANNATA.

      Sori, että kiroilin, mutta tää on ihan ärsyttävää. Se tuntuu potkivan sänkyy yöllä, kun nukun.

      • Voi jumalauta, 11 vitun vuotta vanha keskustelu


    • Kouluttaja6000

      Lyö päähän ja lyö kovaa

    • Entiäpikkuveli

      Mullakin on sama, viime kesänä mun pikkuveli loukkas trampalla kaatu IHAN ITSE tai jotain sil kävi mit sit tietenkin väitti että MÄ löin sitä vaikka en oikeesti lyönyt. Jos se lyö mua ja mä potkasen takas niin sitten HETI alkaa itkee ja valittaa isil ja äitil se on kirjottanu mun tavaroihin että MÄ oon tyhmä no näytin äitille ja äiti sano iskälle koska iskähän tykkää siitä mun pikkuveljestä ihan sikana enemmän kun musta niin ei se siitä välittänyt ja mun pikkuveli ei oo vielekään pyytänyt anteeks ja musta tuntuu et saan risuja kun kokoajan ”MÄ” teen jotain pahaa vaikka en tee

    • Anonyymi

      Upp

    • Anonyymi

      ei oo kyl kiva

    • Anonyymi

      miten tappaa pikkuveli

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      967
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe