Kuinka moni käyttää maksullista lomitusta? Minkälaisiin töihin sitä käytätte? Onko maksullinen lomitus tarpeellinen, vai tarpeeton?
Kyselen ihan mielenkiinnosta, kuinka yleistä tämän käyttö on ja minkälaisiin töihin on lomitusta käytetty?
Maksullinen Lomitus
17
5689
Vastaukset
- Kissanainen
Kyllä se kuule on niin että jos kuka ostaa rahallaan ittelleen lomaa niin se menee kanssa lomaksi.Ja nyt puhun niistä 120 tunnista mitä voi ostaa vuosiloman 24vrk/v/ yrittäjä/ tila lisäksi.
JOS puhut sijaisapulomitukseta niin ...siis olet itse kipeenä,saat lapsen tai lapsesi on kipeenä todella pahasti ,puoliso on kipeenä,joku omainen on kuollut tai menet kouluun tai kursille itse. Tästä maksaa kuka mitäkin,( me maksetaan vajaa 10e/tunti)riippuen myel työtulosta ja tilan koosta.Ja tätäkään ei saa ikuisesti.
Ettö turha alkaa kateelliseksi.Ei tietoakaan 5 viikon lomista yms.- viljelijät
olekaan yrittäjiä?
- Kyselijä
Puhun juuri tästä 120h maksullisesta lomituksesta ja siitä, kuka mihinkin sitä käyttää.En ole kateellinen maatalousyrittäjille, enkä varsinkaan heidän vähäisille lomilleen.Tunnen alan ja sen ongelmat.
- riippuu.
viljelijät kirjoitti:
olekaan yrittäjiä?
Yrittäjiä ovat essolla tankatessaan, mutta tukiaisia nostaessaan ovat veronmaksajien renkejä.
- voi käyttää
Kyselijä kirjoitti:
Puhun juuri tästä 120h maksullisesta lomituksesta ja siitä, kuka mihinkin sitä käyttää.En ole kateellinen maatalousyrittäjille, enkä varsinkaan heidän vähäisille lomilleen.Tunnen alan ja sen ongelmat.
vaikka kotitöihin, ja olla itsekin kotona. Ei siis tarvitse olla karjatyötä. Hyvä apu esim. raskauden loppupuolella.., KEVÄTSIIVOUS!! Kodinhoitoapua kun ei kunnalta saa ja yksityinen tulee vielä kalliimmaksi.
- Paalinpyörittäjä
Käytän koko tuon 120 tuntia maksullista lomittaja-apua, muistaakseni 8,85 euroa tunti alv0%. Ylimenevät tunnit 21 euroa tunti.
Käytän sekä lomailuun, että työhuippuihin, ekat 120 tuntia on tosi edullista, mutta ylimeneviä ei raaski ostaa. - yrittäjälomittaja
Itselläni on kasvinviljelytila, mutta teen myös yrittäjänä lomituksia. Töitä riittäisi niin paljon kuin olisi aikaa tehdä. Talvisin tuo lomitus on sitten helpompaa kun ei ole itsellä niin paljon töitä. Lomitan pääosin yhdellä tilalla 5 päivää viikossa ja tarvittaessa viikonloppunakin. Heillä ei muita lomittajia sitten käykään. Tunnista veloitan 19 euroa alvineen.
- kyselijä
Oletko lomituspalveluyrittäjä? Minkälaisiin töihin sinut kutsutaan tiloille? Teetkö vain karjataloustöitä, vai esim rakennus/korjaustöitä ym sellaista? Olen kiinnostunut, koska olen harkinnut lomituspalveluyrittäjäksi ryhtymistä.Olen huomannut, että monitaitoiselle työntekijälle maataloudessa riittäisi töitä.
- olen
kyselijä kirjoitti:
Oletko lomituspalveluyrittäjä? Minkälaisiin töihin sinut kutsutaan tiloille? Teetkö vain karjataloustöitä, vai esim rakennus/korjaustöitä ym sellaista? Olen kiinnostunut, koska olen harkinnut lomituspalveluyrittäjäksi ryhtymistä.Olen huomannut, että monitaitoiselle työntekijälle maataloudessa riittäisi töitä.
lomittanut sekä maksullista,että ei maksullista lomitusta.Tosin en ihan viime vuosina.Jokainen tunti minkä maatalousyrittäjä voi lomaa saada on tärkeä.Terv.Mä vaan
- sorkkahoitajaksi
kyselijä kirjoitti:
NIIN TÖITÄ riittää sitten ainakin. Olisi hienoa, jos lomittaja hoitelisi sorkat lehmiltä samalla (joutoaikana..., heh) ja sitten jatkaisi taas lehmän lypsyä. Myös navetanpesuun voisin käyttää apuvoimaa (kuumapesuri!!) Talvella tarvitsisi joskus ammattilaista mm. auraukseen ja hiekoitukseen. Kesällä aidantekoon ja korjaukseen. KYLLÄ TÖITÄ piisaa, kun vaan on työhaluja!!!!
- Lomittaja
Siis veloitat lomituksesta 19e/tunti, sis alv 22%?
Karjanomistaja siis itse maksaa tuon summan, ei kunta? Mutta mahtaako tämä karjanomistaja sitten veloittaa kunnalta sen itse järjestetyn lomituksen hinnan joka on vähän yli 20e/h alv?
Siis tiedät käytännön; teet lomituksen, yrittäjä maksaa, yrittäjä hakee korvauksen kunnalta?
MELAn määrittelemä tuntipalkka yksityiselle lomittajalle on 24,24e alv, kun laskutuksen kohteena on kunta. - yrittäjälomittaja
Lomittaja kirjoitti:
Siis veloitat lomituksesta 19e/tunti, sis alv 22%?
Karjanomistaja siis itse maksaa tuon summan, ei kunta? Mutta mahtaako tämä karjanomistaja sitten veloittaa kunnalta sen itse järjestetyn lomituksen hinnan joka on vähän yli 20e/h alv?
Siis tiedät käytännön; teet lomituksen, yrittäjä maksaa, yrittäjä hakee korvauksen kunnalta?
MELAn määrittelemä tuntipalkka yksityiselle lomittajalle on 24,24e alv, kun laskutuksen kohteena on kunta.käytännön juu. Siis veloitan tunnilta 19 euroa plus alvi ja karjanomistaja maksaa ja hakee korvauksen. Tiedän, että kunnan kautta otettu maksullinen lomitustaksa on korkeampi.
- yrittäjälomittaja
kyselijä kirjoitti:
olen. Teen kaikkea mahdollista maataloustyötä, mitä tarjotaan, mutta pääasiassa se on lypsytyötä ja karjanhoitotyötä.
- Eräs maatilan emäntä
Meillä käytetään maksullisia lomittajia ainoastaan sairaslomalla ollessa ja sekin ainoastaan lehmien hoitoon.
Meillä on sen verran pieni tila ettei kannata ottaa noita maksullisia apulaisia muuhun tarkoitukseen.- 21e/h
Pakko käyttää maksullista lomitusta, oma kunto ei kestä tehdä montaa päivää töitä. Eikä melasta ole tullut sopivia eläkepäätöksiä. Hoitavat lääkärit kieltävät karjan myynnin, koska sitten melan päätökset ainankin estyvät.
- jopa oman
emännän astumiseen. Ja huomio maksajana olen minä, veronmaksaja!
- Lomittaja
Vai sellaseen palveluun tarvisit maksullista lomitusta? Siihen emännän astumiseen ei nainen oikein sovellu ja ikävää, jos ei sitä isäntä itse osaa hoitaa.Harvempi on tähän tarvitsemaasi palveluun lomittajista on pätevän koulutuksen saanut;/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053141Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951462- 921369
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461324Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561236Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803