Kortin ylityksestä...

ajokieltoa

Vedin pakettiautolla asuntovaunua ja kokonaismassa 3500kg ylittyi.Kortti ABC, ei siis pikku e:tä.Vetoauto pakettiautoksi rekisteröity. Paikan päällä sakot ja myöhemmin kutsuttiin kuulusteluun, josta vielä kuukausi ajokieltoa. Mahtaakohan käytäntö olla kaikkialla Suomessa samoin vai onko tapauskohtaista? Jotenkin olettanut että kortin ylityksestä sakoilla selviää...

6

5986

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • halvemmaksi

      ostaa pikku e silloin, kun sen sai ihan ilman mitään tutkintoa. Aika kovalta kuitenkin toi sun tuomio
      kuuluu jos ajokielto ei sitten tullut ehdollisena?
      Onhan noi karavaanarit ajellu iät ja ajat ilman
      pikkuista ee:tä

      • Anonyymi

        JEESUS

        tahtoo pelastaa sinut !


        ”Ei ole minulle mieleen jumalattoman kuolema, vaan se, että jumalaton kääntyy tieltänsä ja elää”


        Voit elää ilman Jeesusta. Voit siirtyä ajasta ikuisuuteen ilman Jeesusta ja… seisoa viimeisellä tuomiolla ilman Jeesusta. Se ei kuitenkaan ole Jumalan tarkoitus.


        Missä vietät ikuisuutesi ?


        Taivas on todellisuutta. Kadotus on todellisuutta. Ei ole sattuma kummalle puolelle menet. MUISTA: se on Sinun valittavissasi. VALITSE JEESUS! Käänny Jumalan puoleen ja tee parannus synneistäsi, niin Sinä pelastut. RAAMATTU LUPAA: ”Vaikka teidän syntinne ovat veriruskeat, tulevat ne lumivalkeiksi; vaikka ne ovat purppuranpunaiset, tulevat ne villanvalkoisiksi.”


        ELÄMÄSI KUULUU JEESUKSELLE !


    • ...

      Joo ei olisi paha rasti käydä se pikku-e konttorilla peruuttamassa..ja täytyy se jatkossa hoitaakkin. Olin silloin vielä niin junnu kun kortteja sai noutaa ostamalla etten sitä saanut. Kortti lähti tosiaan kuukaudeksi hyllylle ja kuulemma toi kuukausi minimi noissa pois ottamisissa.

      • Ei enää

        Pääse ton uuden kovennetun tieliikennelain
        takia millään viikolla tai kahdella, siinä
        kun on ajokiellon minimi-aika 1kk.
        Joissain, kuten sun tapauksessa on aika kohtuuton.
        Jos kerran on ABC kortti niin tuskimpa kovin
        suurta vaaraa olet aiheuttanut. Olis voinut
        sakoilla ja määräys ajaa pikku e tai seuraavaksi
        kortti pois. Eihän rekkakuskeillakaan kortti
        lähde ylikuormasta.


    • Kava!!*

      Ajoin nuorena poikana (16v) pelkän mopokortin omistaneena vähä isompaa motskaria, 750cc...

      Noh pieni kortin ylitys sekin. Sakot ja ajokortti siirtyi.

      Saman lainen tapaus periaatteessa ja mun tilanteessa ei tulis mieleenkään miettiä että olisko päässy sakoilla. Vastaa kuitenki kortitta ajoa jos ei niitä kaikkia vaadittavia kirjaimia siinä läpyskässä ole!

      • Anonyymi

        No niinpä vastaa. Saman lainen tapaus peri aatteessa. Hyvä ettei mielessäsi missään vaiheessa käynyt miettiä että olisko päässy sakoilla. Hyvä ettet miettinyt asiaa samalla tavalla. Hyvä sinä. Kyllä ne vaadittavat kirjaimet tulee olla läpyskässä siinä olet oikeassa. Hyvä sinä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe