miten erottaa 4t ja 2t

silmällä

eli jos otan kopan pois...öljytikkua ei löydy.onko perämoottori silloin 2t?tulpan reijästä kun katsoo niin mäntä näkyy suoraan.

16

7210

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itku

      ???

    • asiaan

      erikoinen näkökulma

    • puuttuu_

      4-tahtisessa puuttuu venttiilikoneisto sitä käyttävinen koneistoineen(nokka-akseli hammaskhihna tai työntötangot).
      4-tahtisessa lukee lähes poikkeuksetta kopan sivussa "Four Stroke", tästä jopa blondikin ymmärtää eron...

    • Ensin vastaamatta

      Kun se on erinomaisen hankalaa erottaa niitä toisistaan, niinkuin noista vastauksista hyvin huomaatkin.

      Minä olen pannut merkille, että nelitahtisessa näyttää olevan perse pitemmällä kuin kaksitahtisessa.

    • Huumori miehiä

      Eipä pitkään aikaaan ole saanut näin makeasti nauraa. Tämä hyvin erikoinen lähetymistapa moottoriin on aivan uutta.
      Tähän vinkiksi sanoisin että,,,,,,haistele tarkasti konetta,,,,kyllä 2t.ssa on ihan oma tuoksunsa.

    • Mike

      Eikö myyjä voi kertoa sinulle sitä?
      Vai onko putonut kuorma-autosta...tai varastettu?

    • kuunnella

      nimittäin nelari on tuplasti tahdikkaampi. Avaa sylinteri ja tarkasta männän palautusjousi. Mikäli jousi soi 4-äänisesti, niin tällöin olet varastanut nelarin ja mikäli kaksitahtisesti niin pöllimäsi kone on 2-tahtinen. Nelarissa ei myöskään ole pakoputkenpaukkulaakereita, joten niiden puuttuminen kertoo tahdikkuudesta. Mikäli sulla on aikaa enemmän, niin voit verrata konetta muihin kähveltämiisi -2-tahtinen ei käytökseltään ole yhtä tahdikas kuin tuplasti tahdikkaampi nelari. Kyllä se siitä!

    • voit

      koettaa tutkia asiaa sillä silmällä. Nostat koneen ilmaan ja samalla kaveri silmäilee sinun peräsuolen silmää.Jos peräsuoli ei lötkötä kone 2 tahti. Jos suoli lötköttää ja vielä lippa vipattaa niin varma nelitahti.

      • Anonyymi

        Menkää kasvaan, jos noin pinestä saatte orgasmin


    • pave

      Tähän ei voi sanoa muuta kuin nosta mua perseestä

      • ????????????????????

        miten oikeesti sen erotan.kansi on noin 1cm paksu...eli venoja sinne ei mahdu.vai onko näitä sivuventtiilikoneita?


      • Tarkoittaa
        ???????????????????? kirjoitti:

        miten oikeesti sen erotan.kansi on noin 1cm paksu...eli venoja sinne ei mahdu.vai onko näitä sivuventtiilikoneita?

        Nelitahtista. Ja moottorin sylinterinkansi ei voi olla sentin paksuinen. Se kansi on venttiilikopan kansi ja sylinterinkansi on sen alla paksumpana.

        Jos et ihan pilkkanasi meitä pitänyt, niin anteeksi kaikkien vastaajien puolesta.


      • ===

        Tummelia pyllyyn ni johan on ihan eri tahti.


      • sylinterin kansi
        Tarkoittaa kirjoitti:

        Nelitahtista. Ja moottorin sylinterinkansi ei voi olla sentin paksuinen. Se kansi on venttiilikopan kansi ja sylinterinkansi on sen alla paksumpana.

        Jos et ihan pilkkanasi meitä pitänyt, niin anteeksi kaikkien vastaajien puolesta.

        siinä kannessa on nimittäin tulppa!ja se kansi on sentin paksu,eli venoja siihen ei mahdu!!!eli voiko se olla sivuventtiilikone???


      • Se sinun
        sylinterin kansi kirjoitti:

        siinä kannessa on nimittäin tulppa!ja se kansi on sentin paksu,eli venoja siihen ei mahdu!!!eli voiko se olla sivuventtiilikone???

        Moottori oikein on ja minkä tehoinen, ja kuinka vanha?


      • ...
        sylinterin kansi kirjoitti:

        siinä kannessa on nimittäin tulppa!ja se kansi on sentin paksu,eli venoja siihen ei mahdu!!!eli voiko se olla sivuventtiilikone???

        Se nimenomaan on sivuventtiilikone. Ovatten hyvin yleisiä perämoottoreissa yksinkertaisen rakenteen ja keveyden ansiosta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe