Sarjakuvanystävä H.P Dalai lama

a.v.a

H.P Dalai lama on myöntänyt 1.6.2006 Hergé-säätiölle Truth of Light-kunniapalkinnon Tintti Tiibetissä-sarjakuvan ansioista johtuen. Sarjakuvasankari Tintti etsii kyseisessä sarjakuvassa Tiibetistä kiinalaista ystäväänsä Changia. Meillä Suomessa vuonna 1971 päivänvalon nähnyt albumi julkaistiin alunperin vuonna 1959. Sarjakuvan alkuperäisenä julkaisuvuonna 1959 joutui H.P Dalai lama pakenemaan Tiibetistä kiinalaisten sotilaiden valloitettua alueen.

Kiina yritti tuoda ko. sarjakuva-albumia markkinoille vuonna 2001 muunneltuna, nimellä Tintti kiinalaisessa Tiibetissä, mutta Hergé-säätiö vaati maata vetämään versionsa pois myynnistä ja näin tapahtui.

Asiasta lisää tämän päiväisessä iltapäivälehdessä.

3

1011

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hipari

Onko sama tekijä? Kirjastossa olen näihin kirjoihin törmännyt. Oli kanssa budhalainen tietääkseni. Kuvailee hyvin sielunmaisemia ja valaistusta.

• Noilta ajoilta näihin päiviin - ollapa nuori ja ymmärtää valtioiden tahtoa -

Vielä'kin, odotellaan ehk`´ ainiaan -

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      16
      457
    2. Näytät kivalta kun nukut

*zoomaa palohälyttimen kameraa*
      Ikävä
      10
      412
    3. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      16
      347
    4. Arvaa mitä mies

Aion pilata elämäsi totaalisesti. Kyllä, totaalisesti.
      Ikävä
      3
      341
    5. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      13
      206
    6. Hyvää yötä

Janne niminen mies🥰
      Ikävä
      1
      103
    7. 0
      90
    8. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      0
      90
    9. Kuinka moni palstalaisista on näin hyvässä kondiksessa

76-vuotias rokkari Rick Springfield esittelee elämäntyyliään : https://www.youtube.com/watch?v=GbxHuNy6d68
      70 plus
      3
      67
    10. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      1
      61
    Aihe