eli abortin kokeneet, sattuuko abortti?
Sattuuko abortti???
7
13388
Vastaukset
- tekotavasta...
ja osittain myös siitä, miten pitkällä raskaus on. Imukaavinnassa nukutetaan, jolloin et luonnollisestikaan tunne mitään. Myös jälkeenpäin kipu vastaa kuukautiskipuja. Itse kokenut nimenomaan kaavinnan.
Lääkkeellisessä aiheutetaan tahallinen keskenmeno, jolloin varmaan arvaatkin, että kipuja siihen saattaa liittyä jonkin verran enemmän. Sairaalassa annetaan tietääkseni kuitenkin hyvää kivunlievitystä lääkkein, jolloin kipu vastaa ehkä hieman normaalia kovempia kuukautiskipuja. Ja mitä pitemmällä raskaus on, sitä kovemmat kivut luulisi olevan. Mutta kuten sanoin, kipulääkitystä annetaan kyllä tarvittaessa. Myös kaavinnan jlk. - abortti 5.viikolla
lääkkeellisesti. En tuntenut minkäänlaista erityistä kipua, mitä nyt tavalliset menkkakivut.. Meni parilla burana 600mg ohi. Verta tuli ehkä hiukkasen enemmän, mutta ei mitenkään paljoa koska normaalisti minulle riittää pienet tampoonit tai ohuet siteet, nyt piti ottaa extra largea.. Eikä mitään varsinaista "isompaa mönttiä" tullut, ei mitään tietoa että missä siellä sitten meni alkio ja missä vaan verta ja normaalia limakalvoa..
Mahd. aikaisin kun tehdään niin ongelmia ei pitäisi tulla, ellet satu omaavaan erityisen matalaa kipukynnystä, että jopa menkat saavat sinut sairaslomalle.. - niiina87
se varmaan riippuu aika paljon tekotavasta, raskauden kestosta ja ihmisen sietokyvystä...
mulle itselleni se on tehty se lääkkeillä... aluksi ei tuntunut miltään, mutta sitten tuntui kuin menkkakivut olisivat, tosin paljon kovempina... sain onneksi sairaalassa särkylääkkeen ja sen voimasta nukahdin...
herättyäni ei sattunut enää yhtään.... kaavinnasta ei tietoa.... - *Santtu_*
Sattuuko vai ei niin se vaihtelee.. ja riippuu tekotavasta.. Vois sanoa että kipua voi verrata koviin menkkakipuihin aika ajoin.. ja alaselän kipuihin. pieniä kouristuksia saattaa tulla alavatsaan, mutta ei ne niin pahoja ollu ainakaan mulla.
- miiiiksu
Kunnon lääkkeet varmasti auttaa ettei kipuja tuu. Ite otin yhden tosi vahvan lääkkeen, en muista vahvuutta tai nimeä mut lääkäri sen määräs ja respetilääke oli, koska kolmio oli mukana. Yhden sellaisen otin ja ei ollut kipuja, paitsi pientä nipistelyä, verrattavissa menkkakipuihin. Mutta joillakin varmaan on pahempia.
Ja kunnon klönttejä tuli ja vuotoa kesti pitkään, koska raskaushormoni?? oli korkealla kauan, ei ollut kyllä mitnekään vaarallista.
Mut toista kertaa sitä en tee...
Tsemppiä!!!- kipuja...
on todettu tosiaan 17-viikkoisella (itse olen kyllä nähnyt tutkimuksia, joissa on todettu sikiön tuntevän kipua vasta viikon 20 jlk), niin mitä merkitystä sillä koko asialla on abortin tehneille. Raja abortin tekemiseen kun kuitenkin on tuo 12 viikkoa ja suurin osa tehdään ennen viikkoa 8. Se kuitenkin on kai molempien meidän mielestä fakta, ettei sen ikäinen alkio vielä kipua tunne...
- titis
mulla sattu lääkekeskeytyksessä niin ettei kipulääkket eikä -piikit riittäny mihinkään vaan meinas taju lähteä.. lopulta sain morfiinin johdannaista, joka tainnutti sen verran että olin kuin sumussa ja välillä nukahtelin ja kipu oli enää pientä jomotusta. jouduin olemaan koko päivän sairaalan pedillä ja hyvä niin. Ylilääkärin mukaan kivut voi vastata oikeita synnytyskipuja supistelun vuoksi. Vuoto alkoi normaalia myöhempään, joka sekin vaikutti kipuun, kuulema kipu lievittyy kun vuoto alkaa. Vuoto oli runsasta parin viikon ajan mutta normisiteet riitti hyvin. Kivut saatto välillä kaataa sänkyyn eikä voinu muuta ku itkeä, buranasta ei ollu apua. Toisaalta helvetinmoinen raskauspahoinvointi alkoi lieventyä ja viimein hävitä. Ja kuten olettaa saattaa, kivut ja vuoto kävi vähiin ennen ku loppu ja pikkuhiljaa elämä alkoi taas tuntumaan paremmalta... :)
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442470Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1961157Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131071Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389930Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi296888- 66858
- 53841
- 89837
- 46829
- 51743