Kuka tuottaja?

The-Final-Cut

Kuka/ketkä ovat olleet tuottamassa Dark Side Of The Moon -albumia? Wish You Were Here -albumille ilmeisesti vaihtui tuottajat.
Bob Ezrin taisi tulla vasta The Wall -aikaan tuottajaksi, eikös?

1

284

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • punky-funk

      Ainakin tuottajaksi on merkattu Pink Floyd. Ihan Animalsiin asti samalla tavalla. Studiohenkilökunta vain vaihtui.

      Mä väitän, että briljantista soundista kuuluu iso respecti äänittäjä Alan Parsonsille, ihan siinä missä bändillein. Vaikka jälkeenpäin eräskin herra iso ego on Parsonsin panosta vähätellyt ("Hän nyt vain oli äänittäjänä abbey roadin studiolla"). Äänittäjällä kuitenkin oli entisaikaan iso merkitys studiohommissa. Kuunnelkaapa muutamaa vuotta myöhemmin ilmestyneitä Alan Parsons Projektin kahta ekaa levyä (I Robot ja Pyramid). Kyllä se äijä oli studiovelho.

      Produced by - PINK FLOYD
      Recorded at - Abbey Road Studios, London
      Between June 1972 and January 1973

      Engineer - Alan Parsons
      Assistant - Peter James
      Mixing Supervised by - Chris Thomas

      Saxophone on 'Us and Them' and 'Money' by - Dick Parry
      Vocals on 'The Great Gig In The Sky' by - Clare Torry
      Backing Vocals by - Doris Troy, Leslie Duncan, Liza Strike, Barry St.John

      Remastering Supervised by - James Guthrie
      Digitally Re-mastered by - Doug Sax at The Mastering Lab, L.A.

      Sleeve Design by - Hipgnosis
      Sleeve and Sticker Art by - George Hardie N.T.A.
      Prism Photograph by - Tony May and Storm Thorgerson
      Live Photographs by - Hipgnosis
      Photograms by - Stylorouge and Chris Craske

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      2896
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2652
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2158
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe