Kohdun ulkopuolisista kyselisin

kiila

Heippa! Minkälaisia kokemuksia teillä on kohdunulkopuolisista raskauksista ja koska olette yrittäneet uutta raskautta tai tulleet uudestaan raskaaksi?

Suurien kiitosten kanssa odotellen.

27

49638

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarinani

      mulla oli ku-raskaus viime vuoden keväällä.

      mulla oli ihan normaalit raskausoireet.
      rv 8 alkoi oikeanpuoleinen vatsakipu...tuntu kyljessä,vatsalla ja nivusessa.
      samoihin aikoihin alkoin yhdynnän jälkeen olemaan kipuilua,sitten tuli rusehtavaa vuotoa.

      sitten olikos se nyt rv 9 kun pyörryin,ja menin sairaalaasiellä vain sanottiin että sellasta se on kun on raskaana,verenoaineet oli ija´han ok..tekivät kyllä sisätutkimuksen jossa todettiin että kohtu vastaa just viikkoja 9...kaikki oli silloin mukamas ok.

      noi ei mennyt kuin muutama päivä,kun kivut vaan paheni,ja aloin voimaan todella pahoin.
      olkaalue kipuili ihmeelliseseti...luulin että varmaan töissä olin sen venäyttänyt...otin särkylääkettä ja menin nukkumaan.
      no sitten tapahtumat meni aika nopeesti,valitettvasti särkylääkeen ottaminen oli suuri virhe,koska se lievensi kaiketi sitä kipuya,jolloin mun olis pitänyt jo lähteä sairaalaan..
      kuitenkin sitten yöllä tuli kamalia kipuja,aloin hikoilemaan...oksenteleen,tajua alko hämärtymään...

      puoliso vei sitten sairaalaan,vatsaontelossa oli verta,ja mut leikattiin käytänössä heti...munajohdin ja munasrja menivät.
      viikkoja 9 4...eli mun raskaus sai kehittyä aivan liian kauan...
      kamalinta oli se että sikiö oli viellä hengissä kun mua ultrattiin,oli silloin paremassa kunnossa lääkityksen vuoksi,ja siksi muistan sen kun eilisen....
      eli kuulin sen pienen heikkoon sykkeen,ja se oli niin masentavaa....pikkunen oli hengissä,mutta ei voinut koskaan syntyä.

      mutta nämä ovat niitä kauhutarinoita tästä raskaustyypistä,ja aniharvoin se näin kellään päättyy..

      uutta raskautta ei ole vielä tullut...emme vielä edes yritä...mutta ehkä sitten joskus...kun nämä arvet eka parantuvat.

      • kiila

        Kovat kiitokset kun jaksoit kirjotella. Kuulosti aika rajulta tuo sinun tarina. Mutta toivottavasti pääset sen yli ja teillekkin tulisi pikku käärö.


      • seiz

        Vaikka munajohtimet ja munasarjat vietiin niin voiko tulla enää raskaaksi?


    • tinzzz

      Mulla todettiin kohdunulkoinen reilut 2 viikoa sitten. Olin vasta edellispäivänä plussannut kun hirveät toispuoleiset vatsakivut alkoivat. Vertakin oli jo monena päivänä tullut tipoittain. Sairaalaan sit lähettiin... Alkiota ei tietenkään noin aikaisessa vaiheessa vielä näkynyt, mutta muutoksia näkyi sekä munasarjassa että kohdussa.

      Parin päivän päästä ultra ja todettiin ettei raskaus ainakaan kohdussa ole. Sain sytostaattipiikin, mistä huolimatta HCG vain jatkoi nousuaan. Ultrassa näkyi tyhjentynyt kohtu, mikä varmisti raskauden olevan kohdunulkoinen.

      Sain vielä uuden sytostaatin, jonka tehoamista nyt odotellaan. Tänään on ensimmäinen päivä kun en ole vuotanut verta... (kolmen viikon kuukautiset, jeah)

      Mulla siis alkiota ei koskaan nähty ultrassa. Voin vaan kuvitella miltä tuntuu niistä jotka jopa sykkeen ovat nähneet...:/ Uuteen yritykseen suunnataan heti kun mahdollista, henkiset arvet kun ei tunnu kovin suurilta. Yritystä muutenkin lähes vuosi takana. Toivottavasti seuraava tärppää helpommin ja on vielä oikeassa paikassakin...

      • kävi?

        Tehosiko se metotreksaatti sinulla???

        Olen itse samassa tuilanteessa. ku todettiin yli viikko sitten. En tiedä vielä mitä tulee tapahtumaan..


    • yritykseen

      Minulta leikattiin kohdunulkoinen raskaus helmikuussa 2005 rv 9 3. Keskenmenoa epäiltiin aluksi, mutta kun HCG arvo vaan nousi eikä kohdussa näkynyt mitään ei jäänyt juuri muuta mahdollisuutta kuin kohdun ulkopuolinen raskaus. Tavanomaisia raskausoireita ei ollut koko aikana, ainoastaan vatsakipua ja vuotoa alkaen joskus rv 5.

      Aika pian tämän jälkeen alettiin yrittämään uutta raskautta, muistaakseni muutaman kuukauden jälkeen. Nyt tuolla pinnasängyssä nukkuu 1,5 kuukautta vanha vauveli...

      • kiila

        Miten sulla meni toi ku noin muuten? Eli jouduttinko leikkaamaan...? Paljon onnea pienestä kääröstä.


      • näin kävi

        mulla oli myös kohdun ulkopuolinen raskaus vuonna 2001. Olin raskausvk:.la 6 kun aloin vuotamaan verta ja mulla oli kmalat kivut vatsan oikealla puolella. Menin lääkäriin, lääkäri totesi että on tullut keskenmeno, passitti kotiin. olin aivain masentuntunut, olihan odottettu ensimmäinen raskaus ja vielä äitien päivänä tein testin. Maanantaina alkoi siis kivut ja verenvuoto. kivut vaan jatkuivat sain lähetteen sairaalaan. Ultrassa kohtu oli tyhjä, mutta veriarvot oli koholla. Todettin että, raskaus on kohdunulkopuolella. sain myös piikin, jonka piti poistaa sikiö, mutta ei tehonnut joten jouduin leikkaukseen. Leikkaus tehtiin nukutuksessa ja oli sellanen tähystys leikkaus. navasta ja molempien munasarjojen kohdasta pienet reiät. Vieläki pienet arvet jäljellä.
        Sikiö oli tarttunut oikean puoleisen munatorven ulkopuolelle, onnekseni munatorvea ei tarvinnut leikata pois. Lääkärin mukaan uusi mahd. tulla raskaaksi oli n.60 %. Olin kauhuissani, itkin monta päivää. olin sairas lomalla kuukauden.
        Ensimmäisten menkkojen jälkeen yritimme uudelleen ja kas, tulin heti raskaaksi! Helpotus oli suuri. Pelkäsin mennä ultraan, ettei vain olisi käynyt kurjasti. Mutta suureksi iloksemme sikiö näkyi kohdussa! Raskaus meni hyvin ja terve neljä vuotias poika! Ja on meillä jo myös tyttö 1,6 vuotias! Kun tulin oikeasti raskaaksi, eli 1 kuukausi keskenmenon jälkeen lääkäri nauroi , että jaa tulet jo nyt uudelleen ultraan. Ja kaikki hyvin loppu hyvin. Silti vielä ajoittain suren keskenmenoa, mietin kumpikohan se olisi ollut ym. Syy kohdun ulkopuoliseen raskauteen oli, ehkä e-pillerit! olivat tukkeuttaneet munatorven.


      • kiila
        näin kävi kirjoitti:

        mulla oli myös kohdun ulkopuolinen raskaus vuonna 2001. Olin raskausvk:.la 6 kun aloin vuotamaan verta ja mulla oli kmalat kivut vatsan oikealla puolella. Menin lääkäriin, lääkäri totesi että on tullut keskenmeno, passitti kotiin. olin aivain masentuntunut, olihan odottettu ensimmäinen raskaus ja vielä äitien päivänä tein testin. Maanantaina alkoi siis kivut ja verenvuoto. kivut vaan jatkuivat sain lähetteen sairaalaan. Ultrassa kohtu oli tyhjä, mutta veriarvot oli koholla. Todettin että, raskaus on kohdunulkopuolella. sain myös piikin, jonka piti poistaa sikiö, mutta ei tehonnut joten jouduin leikkaukseen. Leikkaus tehtiin nukutuksessa ja oli sellanen tähystys leikkaus. navasta ja molempien munasarjojen kohdasta pienet reiät. Vieläki pienet arvet jäljellä.
        Sikiö oli tarttunut oikean puoleisen munatorven ulkopuolelle, onnekseni munatorvea ei tarvinnut leikata pois. Lääkärin mukaan uusi mahd. tulla raskaaksi oli n.60 %. Olin kauhuissani, itkin monta päivää. olin sairas lomalla kuukauden.
        Ensimmäisten menkkojen jälkeen yritimme uudelleen ja kas, tulin heti raskaaksi! Helpotus oli suuri. Pelkäsin mennä ultraan, ettei vain olisi käynyt kurjasti. Mutta suureksi iloksemme sikiö näkyi kohdussa! Raskaus meni hyvin ja terve neljä vuotias poika! Ja on meillä jo myös tyttö 1,6 vuotias! Kun tulin oikeasti raskaaksi, eli 1 kuukausi keskenmenon jälkeen lääkäri nauroi , että jaa tulet jo nyt uudelleen ultraan. Ja kaikki hyvin loppu hyvin. Silti vielä ajoittain suren keskenmenoa, mietin kumpikohan se olisi ollut ym. Syy kohdun ulkopuoliseen raskauteen oli, ehkä e-pillerit! olivat tukkeuttaneet munatorven.

        Eli plussa tuli eilen ja nyt on aika jänskät paikat kun ultra on vasta kahden viikon päästä. Toivottavasti kaveri olisi kasvamassa oikeassa paikassa tällä kertaa. Onnea myös kaikille muille uudestaan yrittäneille.


      • toukasta haaveileva
        kiila kirjoitti:

        Eli plussa tuli eilen ja nyt on aika jänskät paikat kun ultra on vasta kahden viikon päästä. Toivottavasti kaveri olisi kasvamassa oikeassa paikassa tällä kertaa. Onnea myös kaikille muille uudestaan yrittäneille.

        Onnea plussasta.Itse haaveilen myös pikkuisesta.Kohdun ulkopuolinen raskaus takana ja vasen munatorvi poistettu.
        Toivottavasti kaikki menee teillä hyvin.Kerrohan täällä sitten kuinka kävi :)


      • kiila
        toukasta haaveileva kirjoitti:

        Onnea plussasta.Itse haaveilen myös pikkuisesta.Kohdun ulkopuolinen raskaus takana ja vasen munatorvi poistettu.
        Toivottavasti kaikki menee teillä hyvin.Kerrohan täällä sitten kuinka kävi :)

        Eli torstaina on ultra (vk6 5)Jänskättää ihan kauheesti. Nyt ei ole ainakaan viellä ollu mitään kipuja eikä vuotoja.


      • toukasta haaveileva
        kiila kirjoitti:

        Eli torstaina on ultra (vk6 5)Jänskättää ihan kauheesti. Nyt ei ole ainakaan viellä ollu mitään kipuja eikä vuotoja.

        Toivottavasti tulee hyviä uutisia.


      • kiila
        toukasta haaveileva kirjoitti:

        Toivottavasti tulee hyviä uutisia.

        Kaikki hyvin. Oikeassa paikassa ja sydän sykkii rv6 5.


      • toukasta haaveileva
        kiila kirjoitti:

        Kaikki hyvin. Oikeassa paikassa ja sydän sykkii rv6 5.

        Voi onneksi olkoon....toivottavasti kaikki nyt menee hyvin loppuun saakka :)


    • aina?

      Näkyykö kohdun ulkopuolinen raskaus aina apteekin raskaustesteissä positiivisena tuloksena?

      • sun85flower07

        Mulla alko eka vähä hämärästi menkat, siis oikeana päivänä mut tosi niukkana ja aina silloin tällöin. sit oli varmaan kolme päivää väliä et ei vuotanu mitään ja tein apteekin raskaustestin, siinä saatto olla ihan tosi himmeä viiva, mutta ei mitään selkeää. varmaan viikon päästä soitin yths:lle ku vuoto oli niin hämärää ja jatkui niin kauan, jolloin epäiltiin varhaisraskauden keskenmenoa. Lääkärissä testi oli selvästi positiivinen. Sillon ei vielä näkyny ultrassa mitään mut vajaa viikko siitä alko vähä sattua mahaan (en tehny raskaustestiä koska lääkräri oli sanonu et tehdä parin viikon päästä) kipu ei ollu mitenkään kovaa, alussa lähinnä tuntemuksia, eikä se yltyny mitenkään elämää häiritseväksi missään vaiheessa. Menin ultraan koska vuoto jatkui ja toispuoleista kipua oli kuitenkin jonkin verran (ei mitenkään kovaa kipua) ja siellä näky sitte vasemmassa munatorvessa sykettä ja vatsaontelossa nestettä joten menin sairaalaan ja tähystyksellä leikattiin samana iltana. Ei tarvinnu onneks poistaa munatorvea, onnistu muuten. Nyt seurataan hormonipitoisuutta, on jo kääntyny laskuun, joten toivottavasti tämä oli tässä!

        Olenpahan taas kerran yhtä kokemusta viisaampi ja en jää kotiin väittelemään juupas-eipäs itseni kanssa.


    • "Tevoni"

      Jouduin ambulanssilla tämän viikon maanantaina sairaalaan. Apteekin raskaustestejä olin maanantaina päivällä ottanut ja positiivista näytti. Maanantaina yöllä siinä klo. 4 jouduin ambulanssilla sitten tosiaan sairaalaan ja siellä todettiin kohdun ulkopuoleinen raskaus sekä munatorven repeytymä :-) . Kiireellä sitten leikkaukseen ja minulla oli pahan sisäiset vuodot, 1700ml ottivat sitten mahastani verta. 1000ml sain uutta verta. Pääsin torstaina kotiin ja silloin vielä verikoe näytti positiivista mutta sehän voi olla niin vielä pari viikkoa keskeytyksen jälkeen, niin nyt pitänee vaan ottaa verikokeita kunnes tulee negatiivinen vastaus :-(

      • Mies...

        Moo, auttakaas mua... Mun nainen sano, et suihkussa putos joku "möntti" sieltä...
        Hän ite epäilee just kohdun ulkopuolista raskausta, ehkäsynä hormonikierukka.
        Ei haluu mennä lääkäriin, onks kellään mitää vinkkejä..?
        oisin kiitollinen


      • ...
        Mies... kirjoitti:

        Moo, auttakaas mua... Mun nainen sano, et suihkussa putos joku "möntti" sieltä...
        Hän ite epäilee just kohdun ulkopuolista raskausta, ehkäsynä hormonikierukka.
        Ei haluu mennä lääkäriin, onks kellään mitää vinkkejä..?
        oisin kiitollinen

        Kuulostaa lahinna joltain tulehdukselta.


    • Zannuzka

      Tein siis tuossa viime tammikuussa testin joka näytti plussaa. Miehi kanssa olimme aivan innoissamme. Koska minulla on jo ennestään kolme tervettä lasta eikä aikaisemmissa raskauksissa ollut mitään ongelmia en osannut odottaakkaan niitä. (tiedän tyhmää) joten pettymys olikin suuri kun totuus valkeni.
      Oireina oli silloin äkillisesti alknut verinen vuoto, hieman vatsakipua joka kohdistui vasemmalle puolelle vatsaa. Aavistelin pari päivää aikaisemmin ettei kaikki ole kohdallaan ja kättärillä se sitten vahvistettiin että siellähän se vasemmalla puolella munasarjassa kiinni oli. Metotreksaatti injektiolla hoidettiin joka teki tehtävänsä heti. Uusintaa ei tarvittu. Kivut olivat kamalat kun hoito alkoi vaikuttaa... olin kotona ja kivut tulivat n.kahden päivän viiveellä. Olin mennä kipushokkiin.
      Pettymys ja suru oli suuri. Päätettiin kuitenkin vielä yrittää uudestaan.

      Eilen aamulla tein biocard nimisen testin jossa hyvin hyvin hailakka plussa...toinen saman merkkinen testi tänä aamuna ja sama vastaus. Hailakka, lähes huomaamaton plussa. Oireet viittaavat raskauteen. Pahoinvointia joka ilmenee mihin aikaan vuorokaudesta tahansa, hikoilua, kamala väsy, wc:ssä ravaaminen, rintojen arkuus...kaikki siis näitä tyypillisiä oireita.... mutta mutta...PELKO, se on suuri. Entäs jos tämäkään ei ole oikeassa paikassa. Tiedän että se mahdollisuus on olemassa ja on lohduttavaa lukea että niin monet ovat saaneet terveen lapsen kohdun ulkopuoisen raskauden jälkeen.
      Käväsen tänään vielä hakemassa uuden testin, toisen merkkisen josko siinä olisi selkeämmin tulos eikä niin hailakka.... (tahtoo varmistua) ja jos edelleen plussaa niin..... jännittää...pelottaa!!!!

    • l´arc-en-ciel

      Hei,

      Lupasin itselleni, että kirjoittaisin tänne, jos tulisin raskaaksi kohdunulkoisen jälkeen. Itse sain toivoa kovasti nettikertomuksista munatorvenpoistoleikkauksen jälkeen, kertomuksista siitä, miten voi yhä tulla raskaaksi yhdellä munatorvella, eli nyt siis kerron meidän kokemuksemme.

      Minulta leikattiin oikea munatorvi 24.8.2010 ja nyt 24.10.10 sain plussaa testistä!! Eli nyt sitten aloitetaan odotus ja toivotaan kesävauvaa!

      Kaikille raskaan kokemuksen läpikäyneelle toivon voimia ja uskoa tulevaisuuteen!

      • puuba

        Täällä myös poistettu oikealta munatorvi... Tästä on tulevan vuoden alussa 2 vuotta. Hienoa kuulla, että monet ovat onnistuneet tulemaan raskaaksi poiston jälkeen! Odotan itsekin sitä hetkeä, kun jätetään ehkäisy pois, pelottaa vain niin pirun paljon, jos käykin samalla tavalla. Onneksi on varhaisultra mahdollisuus, näkee että raskaus oikeasa paikassa... ja sinne on kyllä mentävä sitten heti kun/jos saan plussan testistä.


      • l arc en ciel
        puuba kirjoitti:

        Täällä myös poistettu oikealta munatorvi... Tästä on tulevan vuoden alussa 2 vuotta. Hienoa kuulla, että monet ovat onnistuneet tulemaan raskaaksi poiston jälkeen! Odotan itsekin sitä hetkeä, kun jätetään ehkäisy pois, pelottaa vain niin pirun paljon, jos käykin samalla tavalla. Onneksi on varhaisultra mahdollisuus, näkee että raskaus oikeasa paikassa... ja sinne on kyllä mentävä sitten heti kun/jos saan plussan testistä.

        Hei,

        Meillä uusi raskaus alkoi tosi nopsaan, siis heti ensimmäisten kuukautisten jälkeen seuraavasta kierrosta, mutta valitettavasti päättyi keskenmenoon rv 7. Nyt yritän toipua siitä, kun on kaksi päivää mennyt kokemuksesta. Yllättäen olen kuitenkin toiveikas, lääkärit vähän arvelivat, että ehkä kroppa ei ollut palautunut leikkauksesta. Siis kun uusi raskaus alkoi heti. Eli siis, nyt taas odottelen yhdet menkat ja sitten kai eteenpäin. Tuosta kohdunulkoisesta toipuminen on rankkaa, paljon rakemmalta fyysisesti tuntui kuin tämä keskenmeno. Eihän tässä nytkään ole upea olo, muttei kuitenkaan sellainen kuin KU.n jälkeen... Ja ajattelimme, että elämä on toivoa täynnä, niin kauan kun on elämää, on myös toivoa.

        Kertokaa kaikki omista kokemuksista!


      • puuba
        l arc en ciel kirjoitti:

        Hei,

        Meillä uusi raskaus alkoi tosi nopsaan, siis heti ensimmäisten kuukautisten jälkeen seuraavasta kierrosta, mutta valitettavasti päättyi keskenmenoon rv 7. Nyt yritän toipua siitä, kun on kaksi päivää mennyt kokemuksesta. Yllättäen olen kuitenkin toiveikas, lääkärit vähän arvelivat, että ehkä kroppa ei ollut palautunut leikkauksesta. Siis kun uusi raskaus alkoi heti. Eli siis, nyt taas odottelen yhdet menkat ja sitten kai eteenpäin. Tuosta kohdunulkoisesta toipuminen on rankkaa, paljon rakemmalta fyysisesti tuntui kuin tämä keskenmeno. Eihän tässä nytkään ole upea olo, muttei kuitenkaan sellainen kuin KU.n jälkeen... Ja ajattelimme, että elämä on toivoa täynnä, niin kauan kun on elämää, on myös toivoa.

        Kertokaa kaikki omista kokemuksista!

        Toivotaan että pian tärppää siellä!
        Jotenkin vaan niin pelottaa (vaikka hieman turha pelätä etukäteen), että se uusiutuu seuraavan kerran... Paljonkos se uusiutumisen mahdollisuus olikaan..?
        Jotta sais tietää mahdollisimman varhaisessa vaiheessa että raskaus on oikeassa paikassa, varhaisultriinhan saa laitettua hyvän summan rahaa, mutta toisaalta että saa varman tiedon, helpottaahan tietysti oloa.
        Täytynee sitten varmaan sekstailla vain kuukaudessa viikon aikana (ovis) ja muulloin käyttää ehkäisyä.. Osais sitten laskea missä vaiheessa mahollisesti olisi jne..
        Miten te, joilla aiemmin ollut KU, oletteko käyneet varhaisultrassa kun testi ollut positiivinen? Mistä löytyi uskallus yrittää uudestaan?


      • l arc-en-ciel
        puuba kirjoitti:

        Toivotaan että pian tärppää siellä!
        Jotenkin vaan niin pelottaa (vaikka hieman turha pelätä etukäteen), että se uusiutuu seuraavan kerran... Paljonkos se uusiutumisen mahdollisuus olikaan..?
        Jotta sais tietää mahdollisimman varhaisessa vaiheessa että raskaus on oikeassa paikassa, varhaisultriinhan saa laitettua hyvän summan rahaa, mutta toisaalta että saa varman tiedon, helpottaahan tietysti oloa.
        Täytynee sitten varmaan sekstailla vain kuukaudessa viikon aikana (ovis) ja muulloin käyttää ehkäisyä.. Osais sitten laskea missä vaiheessa mahollisesti olisi jne..
        Miten te, joilla aiemmin ollut KU, oletteko käyneet varhaisultrassa kun testi ollut positiivinen? Mistä löytyi uskallus yrittää uudestaan?

        Hei!
        Kiitos!
        Neuvolasta saa lähetteen varhaisultraan kohdunulkoisen jälkeen!! Eli siis, ota vaan yhteyttä neuvolaan ja pyydä lähetettä! Varhaisultra on tehtävä 7 raskausviikolla. Eli siis odottelin sitä oletettua 7 viikkoa.

        Se rohkeus, ehkä se tulee vaan siitä, että ollaan ajateltu, että tämä on elämää; myrskyjä, tyyniä, onnea, epäonnea ja elämä jatkuu!

        Tietenkin kohdunulkoinen ja sitten keskenmeno olivat pettymyksiä, mutta kuitenkin ajattellaan sitten kaikkea sitä positiivista, mitä elämä on antanut. Eli kai se sitten se positiivisuus asuu sydämessä ja antaa toivoa ja rohkeutta.

        Uskon myös siihen, että tapahtuu niinkuin tapahtuu.. Eli siis ei sitä itse voi määrätä.

        Pitää elää ja rakastaa, ehkä sitä rakkautta sitten siunataan.


      • puuba
        l arc-en-ciel kirjoitti:

        Hei!
        Kiitos!
        Neuvolasta saa lähetteen varhaisultraan kohdunulkoisen jälkeen!! Eli siis, ota vaan yhteyttä neuvolaan ja pyydä lähetettä! Varhaisultra on tehtävä 7 raskausviikolla. Eli siis odottelin sitä oletettua 7 viikkoa.

        Se rohkeus, ehkä se tulee vaan siitä, että ollaan ajateltu, että tämä on elämää; myrskyjä, tyyniä, onnea, epäonnea ja elämä jatkuu!

        Tietenkin kohdunulkoinen ja sitten keskenmeno olivat pettymyksiä, mutta kuitenkin ajattellaan sitten kaikkea sitä positiivista, mitä elämä on antanut. Eli kai se sitten se positiivisuus asuu sydämessä ja antaa toivoa ja rohkeutta.

        Uskon myös siihen, että tapahtuu niinkuin tapahtuu.. Eli siis ei sitä itse voi määrätä.

        Pitää elää ja rakastaa, ehkä sitä rakkautta sitten siunataan.

        Kiitos, ihana vastaus.. :)

        Aijjaa! Tuota en tiennytkään että neuvolan kautta saisi lähetteen.. Onkohan näin joka kunnassa? Onko se ihan yleinen käytäntö, osaatko sanoa? Mutta hyvä juttu, oikein hyvä jos/kun näin on :)

        Niinhän se on, ettei itse voi määrätä mitä tapahtuu, vaikka kuinka toivoisi ja haluaisi... sitä vain ajattelee entä jos, entä JOS..ei voikkaan saada lapsia (jota toivoo eniten maailmassa) tai että kohdunulkopuoliset tms. toistuvat vain..
        Mutta kenenkään ei kannata heittää kirvestä kaivoon ennenkuin kaikki yritykset on otettu käyttöön..! :)


      • l´arc-en-ciel
        puuba kirjoitti:

        Kiitos, ihana vastaus.. :)

        Aijjaa! Tuota en tiennytkään että neuvolan kautta saisi lähetteen.. Onkohan näin joka kunnassa? Onko se ihan yleinen käytäntö, osaatko sanoa? Mutta hyvä juttu, oikein hyvä jos/kun näin on :)

        Niinhän se on, ettei itse voi määrätä mitä tapahtuu, vaikka kuinka toivoisi ja haluaisi... sitä vain ajattelee entä jos, entä JOS..ei voikkaan saada lapsia (jota toivoo eniten maailmassa) tai että kohdunulkopuoliset tms. toistuvat vain..
        Mutta kenenkään ei kannata heittää kirvestä kaivoon ennenkuin kaikki yritykset on otettu käyttöön..! :)

        Hei!

        Hoidosta, myös kohdunulkoisen raskauden jälkeen, on olemassa suositukset lääkäreille. Niitä kutsutaan nimellä "käypä hoito", ja näissä suosituksissa lukee, että kohdunulkoisen raskauden jälkeen tulee varmistaa, että seuraava raskaus sijaitsee oikeassa paikassa. Eli siis neuvolasta pitäisi saada se lähete ilman ongelmaa!

        Ei kannata ajatella mitään negatiivisuuksia, kuten ettei niitä lapsia ehkä sitten tulisikaan.. Elämä on elämää ja tosiaan usko tulevaisuuteen ja elämään on kaikista tärkeintä tässä vauva-asiassakin! Eli siis ajattele vaaleansinisiä ja -punaisia, sateenkaaria, perhosia ja kukkasia, kaikkea kaunista! Kyllä elämä kantaa!

        Pidän kovasti peukkuja teille! Älä pelkää!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      362
      4359
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1819
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1560
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1546
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1380
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1341
    7. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      205
      1335
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      53
      1333
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1215
    Aihe