Mitkä olivat kolmannen tehtävän jälkimmäisen osan filosofit? Siis niiden tekstien kirjoittajat. Hobbes ja Locke (ja Rousseau ja kolmas jonka tekstiä ei ollut)? Ekassa tekstissä vaan tuntui oudolta se tietty hengellisyys ja jumalaviittaus, jos oli kyse Hobbesista. Muut tehtävät olivat aika selviä, mutta tuo viimeinen tuntui vähän kompakysymykseltä tuon jumalaviittauksen vuoksi.
Tampere filosofia
55
955
Vastaukset
- Jenduli
Juup nehän ne.. itsellä meni kyllä kokeet aivan vituilleen..
- Elukka
Niinhän ne olivat. Itse en kylläkään noita tiennyt, joten kokeet meni myös vähän siihen samaan suuntaan.
- oooooooooop
Elukka kirjoitti:
Niinhän ne olivat. Itse en kylläkään noita tiennyt, joten kokeet meni myös vähän siihen samaan suuntaan.
En mäkään noita pistänyt, toivotaan ettei moni muukaan... Tosin varmaan sitä aina 14 tyyppiä löytyy, jotka vastaavat oikein. Mutta tuntuu vaan aika ihmeelliseltä se jumalajuttu ekassa tekstissä, kun kirjassahan sanottiin, ettei Hobbes oikein mistään jumalaspekuloinneista piitannut. Vähän kompakysymyksen makua... Itse pistin Hegelin, Rousseaun ja Rawlsin.
- Elukka
oooooooooop kirjoitti:
En mäkään noita pistänyt, toivotaan ettei moni muukaan... Tosin varmaan sitä aina 14 tyyppiä löytyy, jotka vastaavat oikein. Mutta tuntuu vaan aika ihmeelliseltä se jumalajuttu ekassa tekstissä, kun kirjassahan sanottiin, ettei Hobbes oikein mistään jumalaspekuloinneista piitannut. Vähän kompakysymyksen makua... Itse pistin Hegelin, Rousseaun ja Rawlsin.
Outoahan se on, mutta kyllä teksti Hobbesin Leviathanista löytyy. Minäkin kokeilin viimeiseen tuota Rawlsia. Se "kolmas" taisi jäädä kokonaan mainitsematta. Ensimmäiseen tekstiin arvailin vähän Hobbesin ja Locken väliltä, mutta kunnollista vastausta en siihenkään saanut. Onhan sitä kiva odottaa pisteitä ja katsoa, miten "lähelle" pääsi. Noilla kysymyksillä pisteraja varmaan nousee melko korkeaksi.
- oooop
Elukka kirjoitti:
Outoahan se on, mutta kyllä teksti Hobbesin Leviathanista löytyy. Minäkin kokeilin viimeiseen tuota Rawlsia. Se "kolmas" taisi jäädä kokonaan mainitsematta. Ensimmäiseen tekstiin arvailin vähän Hobbesin ja Locken väliltä, mutta kunnollista vastausta en siihenkään saanut. Onhan sitä kiva odottaa pisteitä ja katsoa, miten "lähelle" pääsi. Noilla kysymyksillä pisteraja varmaan nousee melko korkeaksi.
Joo, voihan sitä tietty aina toivoa, että moni muukin sekos tossa viimeisessä tehtävässä... Pitäis varmaan opetella prkl kirja ulkoa...
- Jenduli
oooop kirjoitti:
Joo, voihan sitä tietty aina toivoa, että moni muukin sekos tossa viimeisessä tehtävässä... Pitäis varmaan opetella prkl kirja ulkoa...
Tarkotushan olis opetella koko paska ulkoa.. miten meni muut tehtävät? Itse ykköseen osasin vastata jotenkin hyvin, tosin laitoin että Kantin mielestä kausaliteetti on apriorista analyyttistä tietoa :/ vaikka synteettistä...äh.. ja peircestä unohdin täysin semiotiikan.. Viimeisessä tehtävässä tunnistin kyllä tekstit mutta vertailu oli ehkä aika surkea.. Toivottavasti muillakin meni huonosti :D no offence :D
- Jenduli
oooooooooop kirjoitti:
Enpä olis muuten itsekään hobbesia tajunnut mutta onneksi oli se leviathan juttu ja muistin että se on hobbesin "termejä"..
- Elukka
Jenduli kirjoitti:
Tarkotushan olis opetella koko paska ulkoa.. miten meni muut tehtävät? Itse ykköseen osasin vastata jotenkin hyvin, tosin laitoin että Kantin mielestä kausaliteetti on apriorista analyyttistä tietoa :/ vaikka synteettistä...äh.. ja peircestä unohdin täysin semiotiikan.. Viimeisessä tehtävässä tunnistin kyllä tekstit mutta vertailu oli ehkä aika surkea.. Toivottavasti muillakin meni huonosti :D no offence :D
Muut tehtävät olivat aika helppoja, mutta siitä huolimatta sitä unohtaa aina jotain... tai sitten kuvittelee, ettei SE tähän nyt niin olennaisesti kuulu. Minä en ainakaan maininnut ensimmäisessä tehtävässä mitään tuosta Kantin luokittelusta analyyttiseen ja synteettiseen tietoon. Peircen osalta unohdin myös semiotiikan ja osan tuosta varsinaisesta pragmatismistakin. Niin ja sitten se tekstianalyysi. Siitä on turha edes puhua. Hyvä, jos ei tule miinuspisteitä!
- Jenduli
Elukka kirjoitti:
Muut tehtävät olivat aika helppoja, mutta siitä huolimatta sitä unohtaa aina jotain... tai sitten kuvittelee, ettei SE tähän nyt niin olennaisesti kuulu. Minä en ainakaan maininnut ensimmäisessä tehtävässä mitään tuosta Kantin luokittelusta analyyttiseen ja synteettiseen tietoon. Peircen osalta unohdin myös semiotiikan ja osan tuosta varsinaisesta pragmatismistakin. Niin ja sitten se tekstianalyysi. Siitä on turha edes puhua. Hyvä, jos ei tule miinuspisteitä!
Pyritkö monetta kertaa? meinaatko JKLään lähteä kokeisiin tiistaina? Ottaa kyllä itseä ainakin päähän tuo treen pääsykoe aikalailla :/ mut minkäs teet, aina ei käy hyvä tsäkä..
- Elukka
Jenduli kirjoitti:
Pyritkö monetta kertaa? meinaatko JKLään lähteä kokeisiin tiistaina? Ottaa kyllä itseä ainakin päähän tuo treen pääsykoe aikalailla :/ mut minkäs teet, aina ei käy hyvä tsäkä..
Onhan tuota tullut jo yritettyä kolmena vuonna. Juu, ärsyttää tosiaan, kun on aina vähintään se yksi kysymys, mikä menee todella heikosti. Olen kyllä ilmoittautunut Jyväskyläänkin, mutta en ole vielä varma, että menenkö. Alan olla jo melko täynnä filosofiaa :/ Vaikka samalla vaivalla ja kirjalla sitä kai kävisi myös siellä. Entäs sinä?
- Jenduli
Elukka kirjoitti:
Onhan tuota tullut jo yritettyä kolmena vuonna. Juu, ärsyttää tosiaan, kun on aina vähintään se yksi kysymys, mikä menee todella heikosti. Olen kyllä ilmoittautunut Jyväskyläänkin, mutta en ole vielä varma, että menenkö. Alan olla jo melko täynnä filosofiaa :/ Vaikka samalla vaivalla ja kirjalla sitä kai kävisi myös siellä. Entäs sinä?
Juu no mulla oli vasta eka vuosi.. :/ Ajattelin joo mennä mutta kaveri jonka piti lähteä matkaseuraks peru just :( En nyt sit haluais yksin lähteä ajeleen mutta kai se on pakko.. harmittaa vietävästi..
- Elukka
Jenduli kirjoitti:
Juu no mulla oli vasta eka vuosi.. :/ Ajattelin joo mennä mutta kaveri jonka piti lähteä matkaseuraks peru just :( En nyt sit haluais yksin lähteä ajeleen mutta kai se on pakko.. harmittaa vietävästi..
Niin, kai se on mentävä, kun Tampereella kävi "hassusti". En muista Tampereen kokeesta ketään, mutta luulisi, että Jyväskylään tulee useampikin Tampereella käynyt. Oletko hakenut minnekään muualle? Entä kumpaan kaupunkiin haluaisit mieluummin?
- Jedduli
Elukka kirjoitti:
Niin, kai se on mentävä, kun Tampereella kävi "hassusti". En muista Tampereen kokeesta ketään, mutta luulisi, että Jyväskylään tulee useampikin Tampereella käynyt. Oletko hakenut minnekään muualle? Entä kumpaan kaupunkiin haluaisit mieluummin?
en ole hakenut muualle.. tampereelle mielummin.
- Jedduli
Jedduli kirjoitti:
en ole hakenut muualle.. tampereelle mielummin.
Itsellä tuntu menevän ihan kohtalaisesti, mites siellä?
- Elukka
Jedduli kirjoitti:
Aika erilainen Tampereen kokeeseen verrattuna. Ehkä vähän vaikeampi, mutta osasihan niihin nyt jotain vastailla. Hämäsi vain se puhtaalle paperille kirjoittaminen. Käsialasta ei varmaan saa mitään selvää. Kauheaa aaltoa :/ En oikein päässyt kärryille, mitä siihen idea ja todellisuus tehtävään (vai mikä se kysymys nyt olikaan) olisi pitänyt vastata. Muuten ihan ok.
- Elukka
Jedduli kirjoitti:
Itsekin menisin mieluummin Tampereelle, joten ei ehkä enää ihan niin löytynyt motivaatiota tuonne Jyväskylään. Vaikka eipä sillä mitään väliä lopulta olisi. Kunhan nyt edes jonnekin...
- Jenduli
Elukka kirjoitti:
Aika erilainen Tampereen kokeeseen verrattuna. Ehkä vähän vaikeampi, mutta osasihan niihin nyt jotain vastailla. Hämäsi vain se puhtaalle paperille kirjoittaminen. Käsialasta ei varmaan saa mitään selvää. Kauheaa aaltoa :/ En oikein päässyt kärryille, mitä siihen idea ja todellisuus tehtävään (vai mikä se kysymys nyt olikaan) olisi pitänyt vastata. Muuten ihan ok.
Oli kyllä todella erilainen.. iteltä jäi se eka tehtävä vähän kyllä tyhjäksi, en oikein osannut vastata.. eikös tuohon ideoiden ja todellisuuden juttuun esim. descartesin mielipide, humen käsitys, niin ja locke ja kant? Ne ainakin pistin.. Niin ja en osannut yhtään selittää heideggerin välinettä..vähän vaikea sanoa kyllä miten meni. Plah.
- Jenduli
Jenduli kirjoitti:
Oli kyllä todella erilainen.. iteltä jäi se eka tehtävä vähän kyllä tyhjäksi, en oikein osannut vastata.. eikös tuohon ideoiden ja todellisuuden juttuun esim. descartesin mielipide, humen käsitys, niin ja locke ja kant? Ne ainakin pistin.. Niin ja en osannut yhtään selittää heideggerin välinettä..vähän vaikea sanoa kyllä miten meni. Plah.
Katsoin viime vuoden tilastoa jklstä.. sisäänpääsyyn vaadittu 50 pistettä, onko koe ollu joku järkyttävän helppo vai onko noi aina noin korkeat? Olitko viime vuonna=?
- Elukka
Jenduli kirjoitti:
Katsoin viime vuoden tilastoa jklstä.. sisäänpääsyyn vaadittu 50 pistettä, onko koe ollu joku järkyttävän helppo vai onko noi aina noin korkeat? Olitko viime vuonna=?
No hyvä! Vähän siihen suuntaan vastailin itsekin. Descartes jäi tosin mainitsematta. Vaikea sanoa, miten eri henkilöitä olisi tullut painottaa ja mitä asioita sanoa. Vastaustilaa kun oli kuitenkin melko vähän. Enimmäkseen se oli tuota Locke-Hume-Kant linjaa. Myös havaintojen teoriapitoisuuteen oli jotenkin hankala vastata (siihen vastaustilaa oli minusta varattu liikaakin).
Heideggerin välineestä en muistanut muuta, kuin sanan zeug. Kaikkea sitä jääkin mieleen. Yritin siihen kuitenkin kirjoittaa jotain toiminnan kontekstista tätä kuitenkaan sen enempää perustelematta.
En ole aikaisemmin ollut Jyväskylän pääsykokeessa, kun olen tuonne Tampereelle halunnut. Nyt kuitenkin päätin käydä katsomassa senkin. Vai oli niin korkeat pisteet vuosi sitten. Ei tuo nyt kuitenkaan aivan niin helpolta tuntunut. Minusta se oli huomattavasti vaikeampi kuin treella. Treen koe oli viime vuonnakin melko helppo (vaikka jäinkin ne pari pistettä sisäänpääsystä). Tuskin olisin päässyt j-kyläänkään, joten eipä siltä osin harmita. Kysymyksiä olisi tosin ollut hauska käydä urkkimassa. - Jenduli
Elukka kirjoitti:
No hyvä! Vähän siihen suuntaan vastailin itsekin. Descartes jäi tosin mainitsematta. Vaikea sanoa, miten eri henkilöitä olisi tullut painottaa ja mitä asioita sanoa. Vastaustilaa kun oli kuitenkin melko vähän. Enimmäkseen se oli tuota Locke-Hume-Kant linjaa. Myös havaintojen teoriapitoisuuteen oli jotenkin hankala vastata (siihen vastaustilaa oli minusta varattu liikaakin).
Heideggerin välineestä en muistanut muuta, kuin sanan zeug. Kaikkea sitä jääkin mieleen. Yritin siihen kuitenkin kirjoittaa jotain toiminnan kontekstista tätä kuitenkaan sen enempää perustelematta.
En ole aikaisemmin ollut Jyväskylän pääsykokeessa, kun olen tuonne Tampereelle halunnut. Nyt kuitenkin päätin käydä katsomassa senkin. Vai oli niin korkeat pisteet vuosi sitten. Ei tuo nyt kuitenkaan aivan niin helpolta tuntunut. Minusta se oli huomattavasti vaikeampi kuin treella. Treen koe oli viime vuonnakin melko helppo (vaikka jäinkin ne pari pistettä sisäänpääsystä). Tuskin olisin päässyt j-kyläänkään, joten eipä siltä osin harmita. Kysymyksiä olisi tosin ollut hauska käydä urkkimassa.Itse taas sain havaintojen teoriapitoisuuteen aika runsaasti juttua.. kant ja sitten niitä psykologian juttuja: neisser, kaila, marr, lorenz jne.. Niin ja marxin ostensiivisen määrittelyn ongelmista mainitsin myös ongelmana jne...
Mutta juu, oli tuo hankalampi kuin tampereen koe mun mielestä.. tai ainakin kysymykset oli muotoiltu niin että piti miettiä hetki että ymmärtää ja hakea itse vastauksia eri kappaleista. Miten muuten, mitä mieltä olet oliko treellä samantasoisen oloinen koe tänä vuonna kuin viime vuonna? ihan noita pisterajoja ajatellen.. Kaveri haki viime vuonna muuten kumpaankin ja ilmeisesti jklässä oli ollut helpompi koe silloin.. niin juu ja se yksi kysymys arvojen perustamisesta kokemukseen ja järkeen oli kans vähän mietinnällinen.. lopulta mainitsin vain humen ja kantin käsitykset.. mites itse? En ole varma olisko pitänyt jotain muutakin ehkäpä, tuntu pää aikas tyhjältä siinä kohdassa. Tuo on kyllä siitä aika hauska ala että aika tasasesti näyttäs hakevan sekä poikia että tyttöjä, ei ole kamalaa jakauma eroa.. - Elukka
Jenduli kirjoitti:
Joo, no olisihan siihen havaintojen teoriapitoisuuteen tosiaan saanut. Itsellä jäi vain jumittamaan ajatus. Niin kysymykset eivät sitten olleet suoraan mistään otsikon alta. Ihme kyllä ehti vastaamaan kunnolla. Tampereella tuli melkein vähän kiire, vaikka koe oli tunnin pidempi. Treen koe oli mielestäni suunnilleen samaa tasoa kuin viime vuonnakin.
Saman tein minäkin sen moraalin kokemukseen ja järkeen perustamisen kanssa (Hume ja Kant). Mietin myös, että pitäisikö mainita muitakin, mutta täytin sitten tilan näillä. Humessa ja Kantissa ne pääasiat kai kuitenkin olivat.
Niin on tasaisesti hakijoita, mutta pääseeköhän sitten sisään samassa suhteessa... vaikka samapa tuo. Naisia sinne kuitenkin enemmän pääsee, kun ovat miehiä älykkäämpiä. Ja sehän sopii :) - Jedduli
Elukka kirjoitti:
Joo, no olisihan siihen havaintojen teoriapitoisuuteen tosiaan saanut. Itsellä jäi vain jumittamaan ajatus. Niin kysymykset eivät sitten olleet suoraan mistään otsikon alta. Ihme kyllä ehti vastaamaan kunnolla. Tampereella tuli melkein vähän kiire, vaikka koe oli tunnin pidempi. Treen koe oli mielestäni suunnilleen samaa tasoa kuin viime vuonnakin.
Saman tein minäkin sen moraalin kokemukseen ja järkeen perustamisen kanssa (Hume ja Kant). Mietin myös, että pitäisikö mainita muitakin, mutta täytin sitten tilan näillä. Humessa ja Kantissa ne pääasiat kai kuitenkin olivat.
Niin on tasaisesti hakijoita, mutta pääseeköhän sitten sisään samassa suhteessa... vaikka samapa tuo. Naisia sinne kuitenkin enemmän pääsee, kun ovat miehiä älykkäämpiä. Ja sehän sopii :)No sähän oot tosi feministi :D Joo siis kyllä mä mietin siihen arvo kohtaan muitakin mutta ajattelin ettei se käsittelis enää arvojen johtamista järjestä jne vaan lähinnä siirtyis sitten jo normillisiin juttuihin ja käytäntöön.. jos tajusit? en oikein sitten osannut muutakaan vääntää sinne..
itsellä ei kyllä kummassakaan kiire ole tullut, kummassakin jäi itseasiassa tunti aikaa.. tosin oon aina ollut nopea kirjottamaan.. Reaalissakin jäi tunti muistaakseni. Tuo tampereen koe ehkä harmittaa vielä astetta enemmän.. kun jotenkin tuntu että helpolla lukemisella olis saanut paremmin, mutta kun kokeessa oli just se vika kysymys jonka skippasin kirjasta siksi että oli viime vuonna ollut.. nooo, ei siinä mitään osasin kuitenkin vastata ja tiesin keistä oli kyse jne, mutta jos jää sitten johonkin pisteen päähän niin sitten ottaa kyllä niin hemmetisti päähän.. Tosin nuo pisteen päähän jäämiset ei ole mulle mitään uutta..
Toisaalta vois kyllä filosofian olevan jotenkin vähän miehinen ala tietyllä tavalla.. Nooh, annetaan meille naisillekin tsänssit :P - elukka
Jenduli kirjoitti:
Enpä olis muuten itsekään hobbesia tajunnut mutta onneksi oli se leviathan juttu ja muistin että se on hobbesin "termejä"..
Joo, todellinen feministi :P
Vai miehinen ala... taidat itse olla vähän sovinisti ;) vaikka eihän se näin "miehenä" haittaa sekään...
Itse olen ollut aina hidas kaikessa. Niin Tampereelle olisi päässyt pienellä vaivalla, jos olisi osannut lukea oikeiden otsikoiden alta. Itsekin uskalsin jättää sen viimeisen kysymyksen vähemmälle huomiolle viime vuoden perusteella. Kyllä todellakin harmittaa. Ja sitten vielä se, että J-kylään ei jaksanut enää panostaa, kun treelle satsasi jo kaikki. Jää taas tänäkin vuonna opiskelupaikka saamatta. Onneksi ei kuitenkaan tule tuloksia ajateltua, kun nuo kesätyöt vievät kaiken keskittymisen. - Jedduli
elukka kirjoitti:
Joo, todellinen feministi :P
Vai miehinen ala... taidat itse olla vähän sovinisti ;) vaikka eihän se näin "miehenä" haittaa sekään...
Itse olen ollut aina hidas kaikessa. Niin Tampereelle olisi päässyt pienellä vaivalla, jos olisi osannut lukea oikeiden otsikoiden alta. Itsekin uskalsin jättää sen viimeisen kysymyksen vähemmälle huomiolle viime vuoden perusteella. Kyllä todellakin harmittaa. Ja sitten vielä se, että J-kylään ei jaksanut enää panostaa, kun treelle satsasi jo kaikki. Jää taas tänäkin vuonna opiskelupaikka saamatta. Onneksi ei kuitenkaan tule tuloksia ajateltua, kun nuo kesätyöt vievät kaiken keskittymisen.Haha, jotenkin luulin että oot nainen :D Niinno eikai se tampere olis sinänsä vaikea ollut, skippasin kanssa vaan sen vikan tehtävän tekstit just siks et olis viime vuonna olleet.. tosin osasin silti vastata jotenkin :)
Istuitko monennessa rivissä muuten? Kun mietin että en muista nähneeni jlkässä ja treellä kun yhden saman ihmisen joka istu mun edessä treellä tokassa rivissä :D Nojoo.. - Jedduli
Jedduli kirjoitti:
Haha, jotenkin luulin että oot nainen :D Niinno eikai se tampere olis sinänsä vaikea ollut, skippasin kanssa vaan sen vikan tehtävän tekstit just siks et olis viime vuonna olleet.. tosin osasin silti vastata jotenkin :)
Istuitko monennessa rivissä muuten? Kun mietin että en muista nähneeni jlkässä ja treellä kun yhden saman ihmisen joka istu mun edessä treellä tokassa rivissä :D Nojoo..Voiko nainen olla sovinisti? :D
- elukka
Jedduli kirjoitti:
Haha, jotenkin luulin että oot nainen :D Niinno eikai se tampere olis sinänsä vaikea ollut, skippasin kanssa vaan sen vikan tehtävän tekstit just siks et olis viime vuonna olleet.. tosin osasin silti vastata jotenkin :)
Istuitko monennessa rivissä muuten? Kun mietin että en muista nähneeni jlkässä ja treellä kun yhden saman ihmisen joka istu mun edessä treellä tokassa rivissä :D Nojoo..Hmmm, niin... kyllähän sovinisti tosiaan sisältää viittauksen sukupuoleen. Ehkä se ei sittenkään voi olla nainen?
Joo, olen sellainen poikatyttö :) Saattaa vaihtua aina tilanteen mukaan.
Muistan myös sen yhden saman, joka oli treella ja jkl:ssä. Varmaan sama tyyppi. Se ei kyllä ollut nainen. Olin jyväskylässä siinä suunnilleen keskellä. Entäs itse? - Jedduli
elukka kirjoitti:
Hmmm, niin... kyllähän sovinisti tosiaan sisältää viittauksen sukupuoleen. Ehkä se ei sittenkään voi olla nainen?
Muistan myös sen yhden saman, joka oli treella ja jkl:ssä. Varmaan sama tyyppi. Se ei kyllä ollut nainen. Olin jyväskylässä siinä suunnilleen keskellä. Entäs itse?jossain neljännessä rivissä tms aika reunassa.. :) Joo siis jätkä se oli minkä muistin kanssa.. Mutta en kyllä naispuolista.. :) Tuntu ettei samoja naamoja oikein ollut..
Inhottavaa odotella noita tuloksia kyllä.. Ärsyttää kun ei tiedä. Tulisivat nyt pian.. Tiedätkö koska julkasevat? et tuleeko yleensä ennen takarajaa.. ? :) - Jedduli
elukka kirjoitti:
Hmmm, niin... kyllähän sovinisti tosiaan sisältää viittauksen sukupuoleen. Ehkä se ei sittenkään voi olla nainen?
Muistan myös sen yhden saman, joka oli treella ja jkl:ssä. Varmaan sama tyyppi. Se ei kyllä ollut nainen. Olin jyväskylässä siinä suunnilleen keskellä. Entäs itse?Päätynyt kyseistä ainetta hakemaan? Kirjotitko reaalissa lukiossa filosofiaa alunperin?
- elukka
Jedduli kirjoitti:
jossain neljännessä rivissä tms aika reunassa.. :) Joo siis jätkä se oli minkä muistin kanssa.. Mutta en kyllä naispuolista.. :) Tuntu ettei samoja naamoja oikein ollut..
Inhottavaa odotella noita tuloksia kyllä.. Ärsyttää kun ei tiedä. Tulisivat nyt pian.. Tiedätkö koska julkasevat? et tuleeko yleensä ennen takarajaa.. ? :)En pitänyt filosofiasta lukiossa ollenkaan. Sittemmin "sivistystason" kohotessa ajattelin sivistää itseäni vielä vähän lisää... filosofialla :)
En muista itsekään tuttuja naamoja nähneeni, vaikka toisin luulin. Kummassa reunassa istuit sieltä edestä valvojan paikalta tarkasteltuna? Pieni kuvaus voisi palauttaa mieleen :)
Kyllä ne yleensä ilmoitetaan ennen takarajaa. Varmaan heinäkuun alussa tulee molempiin paikkoihin tiedot. Ainakin vuosi sitten sain treelta postia hyvissä ajoin. - Jedduli
elukka kirjoitti:
En pitänyt filosofiasta lukiossa ollenkaan. Sittemmin "sivistystason" kohotessa ajattelin sivistää itseäni vielä vähän lisää... filosofialla :)
En muista itsekään tuttuja naamoja nähneeni, vaikka toisin luulin. Kummassa reunassa istuit sieltä edestä valvojan paikalta tarkasteltuna? Pieni kuvaus voisi palauttaa mieleen :)
Kyllä ne yleensä ilmoitetaan ennen takarajaa. Varmaan heinäkuun alussa tulee molempiin paikkoihin tiedot. Ainakin vuosi sitten sain treelta postia hyvissä ajoin...alottaa ihan alusta lukemaan tota kirjaa ilman pohjatietoa, ainakin voisi kuvitella..
istuin oikeassa reunassa valvojasta katsottuna.. farkut ja mekko jossa kukkasia :) eli siis hame polviin asti farkkujen kanssa jossa yläosa selästä avoin ja.. öö.. :) noo näin kuitenkin. :) Tummat hiukset jne.. siis jos jyväskylää tarkotit..
Toivottavasti tulis postit pian :) - elukka
Jedduli kirjoitti:
..alottaa ihan alusta lukemaan tota kirjaa ilman pohjatietoa, ainakin voisi kuvitella..
istuin oikeassa reunassa valvojasta katsottuna.. farkut ja mekko jossa kukkasia :) eli siis hame polviin asti farkkujen kanssa jossa yläosa selästä avoin ja.. öö.. :) noo näin kuitenkin. :) Tummat hiukset jne.. siis jos jyväskylää tarkotit..
Toivottavasti tulis postit pian :)Onhan se hankalaa, kun ei ole minkäänlaista käsitystä asioista etukäteen. Enpä oikein tiedä, miksi sitten lopulta haluan juuri tuota filosofiaa opiskelemaan. Onko sinulla joku erityinen syy, vai muutenko vain pidät aiheesta?
Joo jyväskylää tarkoitin, mutta en satu muistamaan... harmi! Avoin selkä olisi siis pitänyt näkyä, kun vilkuili hieman alas ja vasemmalle :D - Jedduli
elukka kirjoitti:
Onhan se hankalaa, kun ei ole minkäänlaista käsitystä asioista etukäteen. Enpä oikein tiedä, miksi sitten lopulta haluan juuri tuota filosofiaa opiskelemaan. Onko sinulla joku erityinen syy, vai muutenko vain pidät aiheesta?
Joo jyväskylää tarkoitin, mutta en satu muistamaan... harmi! Avoin selkä olisi siis pitänyt näkyä, kun vilkuili hieman alas ja vasemmalle :DHaluan koska en tiedä mitä muutakaan tekisin.. taisiis psykologia on toinen missä olen hyvä mutta ei innosta pyrkiä 700 muun ihmisen kanssa :/ ja toisaalta kun on välivuoden pitänyt ei muista enää niin hyvin.. Filosofia vaan tuntuu siltä oikealta vaihtoehdolta.
Päivät matelee niin hitaasti tuloksia odotellessa.. Voi kun vaan tietäis että pääseekö tai että paljosta jää kiinni. Tuntuko muuten viime vuonna että sai pisteitä helposti? vaikka kai ne suhteutuu aina muiden tuloksiin mutta silti.. - elukka
Jedduli kirjoitti:
Haluan koska en tiedä mitä muutakaan tekisin.. taisiis psykologia on toinen missä olen hyvä mutta ei innosta pyrkiä 700 muun ihmisen kanssa :/ ja toisaalta kun on välivuoden pitänyt ei muista enää niin hyvin.. Filosofia vaan tuntuu siltä oikealta vaihtoehdolta.
Päivät matelee niin hitaasti tuloksia odotellessa.. Voi kun vaan tietäis että pääseekö tai että paljosta jää kiinni. Tuntuko muuten viime vuonna että sai pisteitä helposti? vaikka kai ne suhteutuu aina muiden tuloksiin mutta silti..psykologia on kyllä ihan kivaa. ainakin joiltain osin. siitä pidin lukiossa.
viime vuonna tuntui siltä, että pisteitä tuli nihkeästi siihen nähden, mitä luulin osanneeni. vaikka eihän sitä voi tietää, mistä olisi saanut pisteitä ja mitä pitänyt milloinkin kirjoittaa (noin niinkuin etukäteen). sitä yhtä kysymystä lukuun ottamatta luulin tekeväni lähes täydellisiä vastauksia, vaan eivätpä ne sitten niin mainioita olleetkaan...
parin viikon kuluttua luultavasti tulee jotain tietoa jostain. pääsisi nyt edes niin lähelle, että voisi jännittää varasijoja.
ja sitten kun jommasta kummasta paikasta jotain kuuluu, niin heti tänne katsomaan, oletko mahtanut päästä sisään :) - Jedduli
elukka kirjoitti:
psykologia on kyllä ihan kivaa. ainakin joiltain osin. siitä pidin lukiossa.
viime vuonna tuntui siltä, että pisteitä tuli nihkeästi siihen nähden, mitä luulin osanneeni. vaikka eihän sitä voi tietää, mistä olisi saanut pisteitä ja mitä pitänyt milloinkin kirjoittaa (noin niinkuin etukäteen). sitä yhtä kysymystä lukuun ottamatta luulin tekeväni lähes täydellisiä vastauksia, vaan eivätpä ne sitten niin mainioita olleetkaan...
parin viikon kuluttua luultavasti tulee jotain tietoa jostain. pääsisi nyt edes niin lähelle, että voisi jännittää varasijoja.
ja sitten kun jommasta kummasta paikasta jotain kuuluu, niin heti tänne katsomaan, oletko mahtanut päästä sisään :)Kyllähän sitä täytyy tänne tulla vuodattamaan pääsi sisään tai ei että paljosta jäi kiinni tms. :D Luulis että kuuluis jotain.. luulen että jklän tulokset tulee varmaan ennen tamperetta.. Katselin tossa että lääkkiksen pisteet ainakin oli julkaistu vasta sillonkun oli päiväyskin laitettu :( toivottavasti julkasisivat ennen 22. päivää kuitenkin! noooo..kohta on heinäkuu :)
- elukka
Jedduli kirjoitti:
Kyllähän sitä täytyy tänne tulla vuodattamaan pääsi sisään tai ei että paljosta jäi kiinni tms. :D Luulis että kuuluis jotain.. luulen että jklän tulokset tulee varmaan ennen tamperetta.. Katselin tossa että lääkkiksen pisteet ainakin oli julkaistu vasta sillonkun oli päiväyskin laitettu :( toivottavasti julkasisivat ennen 22. päivää kuitenkin! noooo..kohta on heinäkuu :)
Joo ehkä jkl julkaisee tulokset nopeammin, vaikka luulisi, että niiden vastausten lukemisessa on enemmän työtä. Päivittäisivät nyt siellä treella edes niitä sivuja, että näkisi, paljonko on ollut kokeeseen osallistujia. Piinaavaa...
Mutta hyvää juhannusta jok tapaukses... siinähän kuluu huomaamatta muutama päivä :) - Jedduli
elukka kirjoitti:
Joo ehkä jkl julkaisee tulokset nopeammin, vaikka luulisi, että niiden vastausten lukemisessa on enemmän työtä. Päivittäisivät nyt siellä treella edes niitä sivuja, että näkisi, paljonko on ollut kokeeseen osallistujia. Piinaavaa...
Mutta hyvää juhannusta jok tapaukses... siinähän kuluu huomaamatta muutama päivä :)..päivityksiä. Todennut että taitavat päivittää vasta lopuksi niinkuin lääkkiksenkin kanssa. Olisi kyllä kiva tietää paljon oli väkeä.. veikkaisin jotain 120 ihmistä :D vaikea arvoida..koitin kyllä kokeessa laskeskella että yhdelle riville mahtuu n. 8 ja rivejä oli muutama..eh..
- elukka
Jedduli kirjoitti:
..päivityksiä. Todennut että taitavat päivittää vasta lopuksi niinkuin lääkkiksenkin kanssa. Olisi kyllä kiva tietää paljon oli väkeä.. veikkaisin jotain 120 ihmistä :D vaikea arvoida..koitin kyllä kokeessa laskeskella että yhdelle riville mahtuu n. 8 ja rivejä oli muutama..eh..
Minä en siitä edestä viitsinyt alkaa rivejä laskeskelemaan. Olisi pian hylätty, kun pää pyörii :) Sitä olisi ollut sitten hieman nolo alkaa selittämään, että ihan vain tilastojen takia tässä... öö, vähän laskeskelen.
Voihan tuosta päätellä, että kun päivittävät, niin tulostenkin pitäisi tulla pian. Tai sitten, että valituille on jo ilmoitettu, mutta itse ei ole saanut kirjettä :( - Jedduli
elukka kirjoitti:
Minä en siitä edestä viitsinyt alkaa rivejä laskeskelemaan. Olisi pian hylätty, kun pää pyörii :) Sitä olisi ollut sitten hieman nolo alkaa selittämään, että ihan vain tilastojen takia tässä... öö, vähän laskeskelen.
Voihan tuosta päätellä, että kun päivittävät, niin tulostenkin pitäisi tulla pian. Tai sitten, että valituille on jo ilmoitettu, mutta itse ei ole saanut kirjettä :(Joo no mutta eikös ne lähetä valituskirjeenkin?
- Elukka
Jedduli kirjoitti:
Kyllähän sitä täytyy tänne tulla vuodattamaan pääsi sisään tai ei että paljosta jäi kiinni tms. :D Luulis että kuuluis jotain.. luulen että jklän tulokset tulee varmaan ennen tamperetta.. Katselin tossa että lääkkiksen pisteet ainakin oli julkaistu vasta sillonkun oli päiväyskin laitettu :( toivottavasti julkasisivat ennen 22. päivää kuitenkin! noooo..kohta on heinäkuu :)
Onko Jeddulille tullut tuloksia Jyväskylästä? Tänne tuli jo maanantaina. Tampereelta ei ole vielä kuulunut mitään... vai onko?
- elukka
Jedduli kirjoitti:
Niin siis tiistaina se tulikin eikä maanantaina.
- Jedduli
elukka kirjoitti:
Niin siis tiistaina se tulikin eikä maanantaina.
en huomannut tätä =)
- jedduli
Treellä osallistunut pääsykokeisiin 104 ihmistä vain! jippii!
- elukka
Huomattavasti vähemmän, kuin viime vuonna :)
Josko nyt saisi sitten enemmän pisteitäkin... vaikka eihän se määrä koskaan mikään tae ole laadusta. - Jedduli
elukka kirjoitti:
Huomattavasti vähemmän, kuin viime vuonna :)
Josko nyt saisi sitten enemmän pisteitäkin... vaikka eihän se määrä koskaan mikään tae ole laadusta.kyllä se mahdollisuuksia aina parantaa :) Ainakin tuntuu olo vähän paremmalta kun tietää ettei hakijoita olekaan miljoona.. tuohan tekee sisäänpääsyprosentiksi jo melkein sen 14%..
Mitenköhän paljon jyväskylässä.. kun tuntu et siel oli vähemmän väkeä vielä.. ja viime vuonnakin ollut vaan 100 pintaan? ja sinne pääsee sentään 20 sisään.. aika hyvä rosentti sielkin :D - elukka
Jedduli kirjoitti:
kyllä se mahdollisuuksia aina parantaa :) Ainakin tuntuu olo vähän paremmalta kun tietää ettei hakijoita olekaan miljoona.. tuohan tekee sisäänpääsyprosentiksi jo melkein sen 14%..
Mitenköhän paljon jyväskylässä.. kun tuntu et siel oli vähemmän väkeä vielä.. ja viime vuonnakin ollut vaan 100 pintaan? ja sinne pääsee sentään 20 sisään.. aika hyvä rosentti sielkin :DHuikeat melkein 14 rosenttia :)
Joo, ihan hyviä mahdollisuuksia... mutta siitä ei vaan pääse yli, että harmittaa niin ISOSTI molemmat kokeet!!
Ehkä ne tulokset tulevat jo kohta. Jänskättää taas vähän entistä enemmän :D - jedduli
elukka kirjoitti:
Huikeat melkein 14 rosenttia :)
Joo, ihan hyviä mahdollisuuksia... mutta siitä ei vaan pääse yli, että harmittaa niin ISOSTI molemmat kokeet!!
Ehkä ne tulokset tulevat jo kohta. Jänskättää taas vähän entistä enemmän :DEi mullakaan ihan putkeen mennyt muttei ihan perseelleenkään.. jaa-a.. Tulis nyt vaan jo. joka päivä vaan kelaa näitä juttuja.
- sisäääään
no ei vaineskaan :) eihän niistä tuloksista nyt vielä ole mitään kuulunut... ei ainakaan tänne :/
- Jedduli
Tuli jo viikon alussa, en päässyt.. 31 pistettä sain ja 41 olis päässyt. Sori kun en oo laittanut, mutta en ole päässyt koneelle.. Tampereen tuloksia odotellessa..
- elukka
Jedduli kirjoitti:
Tuli jo viikon alussa, en päässyt.. 31 pistettä sain ja 41 olis päässyt. Sori kun en oo laittanut, mutta en ole päässyt koneelle.. Tampereen tuloksia odotellessa..
Ihmettelin kyllä, kun sain paikan. Tuntui menevän paljon tamperetta huonommin, mutta sain 49 pistettä... vaikka eihän niillä pisteillä mitään merkitystä ole. Sitä joko pääsee tai sitten ei. Toivottavasti päästään nyt sinne tampereelle. Olisi hauskaa viettää fuksivuotta siellä.
- jedduli
elukka kirjoitti:
Ihmettelin kyllä, kun sain paikan. Tuntui menevän paljon tamperetta huonommin, mutta sain 49 pistettä... vaikka eihän niillä pisteillä mitään merkitystä ole. Sitä joko pääsee tai sitten ei. Toivottavasti päästään nyt sinne tampereelle. Olisi hauskaa viettää fuksivuotta siellä.
49?! voi herranlettas..
Nojoo, oma mokani kun luin ton nykyfilosofian aika heikosti. Onnittelut kuiteskin. No sentään sulla on nyt sitten paikka tiedossa :) mulla ei :( huoh. - elukka
jedduli kirjoitti:
49?! voi herranlettas..
Nojoo, oma mokani kun luin ton nykyfilosofian aika heikosti. Onnittelut kuiteskin. No sentään sulla on nyt sitten paikka tiedossa :) mulla ei :( huoh.Kiitti vaan. Onhan sitä paikkaa jo odoteltukin. Tampereen tuloksetkin näyttivät ilmestyneen nettiin. Eipä näy omaa nimeä listassa. Entäs siellä... onko kuulunut treelta mitään?
- oooooop
Pääsin kuin pääsinkin... :O pisteistä en tiedä, mutta nimi oli listassa...
- Jedduli
minä en.
- Elukka
Jep, onnea vaan!! Minäkin pääsin :)
- elukka
Jedduli kirjoitti:
minä en.
Niin siis joo, oletko jollain varasijalla Tampereelle? Ajattelin vain, että onko mahdollisuuksia päästä sisään...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu3603085Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3021482En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n841302- 1081301
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991285Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591245- 481145
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi801052Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa24941- 33847