Stoppi kaljuuntumiselle

Ex kaljuuntuva

   Ihmettelen tätä porukkaa täällä. Valitetaan, että hiukset lähtevät, mutta ei tehdä asialle mitään. Itseltäni alkoivay hiukset harveta 30 ikävuoden jälkeen ja asia vaivasi ja nakersi itsetuntoa suunnattomasti. Oli kuin osa minusta häviäisi hiusten mukana. Lopulta suivaannuin kuulemaan huomautuksia ohenevasta kuontalostani ja marssin lääkärin pakeille. Sain finasteridi reseptin ja aloitin kuurin. Kolmen kuukauden kuluttua huomasin, että hiukseni alkoivat paksuuntua. Oli uskomaton tunne huomata, että lääke todellakin auttoi eikä ollut mitään huuhaata. Itsetuntoani hiveli sunnattomasti kun pari vuotta lääkettä nautittuani näin kaverini, jota en ollut nähnyt yli kahteen vuoteen. Hän hämmästeli paksumpaa kuontaloani. Suosittelen samaa muillekin kaljuuntuville. Kyllä tukka on tärkeä asia meille miehillekin. Itselleni kalju ei olisi lainkaan sopinut. Kalju vanhentaa ja masentaa. Olen mielestäni melko hyvän näköinen, ja kalju olisi rumentanut minua. Nyt olen elämääni paljon tyytyväisempi. Muistan, miten masentavaa oli kävellä kirkkaasti valaistuissa kaupoissa neonvalojen alla. Valo paljasti armotta hiusten alla kiiltelevän päänahan. Nyt ongelmaa ei enää ole. Hiukseni ovat huomattavasti paksummat kuin n. 5 vuotta sitten, jolloin aloitin kaljulääkitykseni. Suosittelen samaa muillekin kaljuuntumisesta kärsiville. Lääke ei ole edes kallista, jos pyytää lääkäriä kirjoittamaan Gefina-reseptin kalliin Propecian sijasta.

44

16014

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asiallisesti ihan

      Itselläni ei ole hiustenlähtöä, päinvastoin.
      Mutta kerrohan hieman tarkemmin, mistä sait kuvitelman, että olemuksesi, miehisyytesi tai minuutesi olisi kärsinyt kaljuna olosta ?

      Tänä päivänä kalju on jopa muotia, menneinä aikoina eri luokkien, kastien, sotureiden, jne merkki.

      Mainintaasi, että kalju rumentaa ja vanhentaa, haluaisin kommentoida seuraavaa:
      Ystäväni, nyt 32, vapaaehtoisesti alkoi ajella kaljuksi, koska huomasi, että se on helppokäyttöisempi, sopii kuulemma hänen vaimonsa mielestä (huom ! ei omasta mielestä) kasvojen piirteisiin sekä harrastustensa vuoksi jo kolme-neljä vuotta sitten.
      Toinen ystäväni pitää kaljua juuri tuon trendi/tyyli/naistenmies-selityksen vuoksi.

      Eli ihan ystävyydellä jos voisit kertoa omalta kohdaltasi, mikä on/oli, ettet hyväksy kaljuuntumista ja "anna mennä täysillä" eli ota täyskaljua ?

      • Mr Bold

        "Mutta kerrohan hieman tarkemmin, mistä sait kuvitelman, että olemuksesi, miehisyytesi tai minuutesi olisi kärsinyt kaljuna olosta ?"

        Kokeileppa itse leikata osa hiuksistasi pois ja katso, miten vastakkainen sukupuoli suhtautuu sinuun. Kokokalju sopii vain parille prosentille ihmisistä, muut näyttävät lähinnä syöpäpotilailta kaljuina. Anteeksi ilmaisuni, mutta näin se vain on.


      • Ex kaljuuntuva

        Tietenkään et voi tietää, mistä puhun, koska kertomasi mukaan sinulla ei tätä ongelmaa (kaljuuntumista) ole. Ihan sama kuin itse hoikkana ja atleettisena kertoisin ylipainoiselle, että eihän se lihavuus niin kamalaa ole. Tai sitten yrittäisin sokealle kuvailla, minkä värinen taivas on. Jos asiaa ei itse ole kokenut, ei siitä voi tietää mitään.

        Kalju sopii toki joillekin miehille, mutta itselleni se ei olisi sopinut. Lisäksi on ero siinä, että voi olla kalju jos haluaa ja kun kyllästyy niin voi taas kasvattaa hiukset takaisin. Kaljuuntuminen on todella suuri ongelma meille miehille. Kalulääkkeiden kehittelyyn käytetään valtavat määrät rahaa vuosittain, joten niille riittää kysyntää. Enpä usko, että ketään kaljuuntuvaa asia ei lainkaan vaivaisi. Jokainen kalju takuulla haluaisi hiuksensa takaisin jos se olisi mahdollista.

        Minua asia vaivasi senkin takia, että olin muuten atleettinen ja sporttinen ja hiusten alta kiiltelevä kalju ei sopinut tähän muuten huoliteltuun habitukseeni lainkaan. Minua luullaan edelleen vuosia nuoremmaksi kuin todellinen ikäni on, ja uskonpa, että hiuksillanikin on asiaan vaikutusta. Toki pidän muutenkin huolta ulkonäöstäni esim.. treenaamalla punttisalilla neljä kertaa viikossa.


      • Mr Bold
        Ex kaljuuntuva kirjoitti:

        Tietenkään et voi tietää, mistä puhun, koska kertomasi mukaan sinulla ei tätä ongelmaa (kaljuuntumista) ole. Ihan sama kuin itse hoikkana ja atleettisena kertoisin ylipainoiselle, että eihän se lihavuus niin kamalaa ole. Tai sitten yrittäisin sokealle kuvailla, minkä värinen taivas on. Jos asiaa ei itse ole kokenut, ei siitä voi tietää mitään.

        Kalju sopii toki joillekin miehille, mutta itselleni se ei olisi sopinut. Lisäksi on ero siinä, että voi olla kalju jos haluaa ja kun kyllästyy niin voi taas kasvattaa hiukset takaisin. Kaljuuntuminen on todella suuri ongelma meille miehille. Kalulääkkeiden kehittelyyn käytetään valtavat määrät rahaa vuosittain, joten niille riittää kysyntää. Enpä usko, että ketään kaljuuntuvaa asia ei lainkaan vaivaisi. Jokainen kalju takuulla haluaisi hiuksensa takaisin jos se olisi mahdollista.

        Minua asia vaivasi senkin takia, että olin muuten atleettinen ja sporttinen ja hiusten alta kiiltelevä kalju ei sopinut tähän muuten huoliteltuun habitukseeni lainkaan. Minua luullaan edelleen vuosia nuoremmaksi kuin todellinen ikäni on, ja uskonpa, että hiuksillanikin on asiaan vaikutusta. Toki pidän muutenkin huolta ulkonäöstäni esim.. treenaamalla punttisalilla neljä kertaa viikossa.

        "Ihan sama kuin itse hoikkana ja atleettisena kertoisin ylipainoiselle, että eihän se lihavuus niin kamalaa ole"

        Kaljuuteen ei ole hoitoa. ylipainoon taas löytyy helppo lääke. Itse harrastan urheilua. Ja jos tosiaan kaljuuteen löytyisi jotain yhtä helppoa - "unelmoi" ...


      • helppoa
        Mr Bold kirjoitti:

        "Ihan sama kuin itse hoikkana ja atleettisena kertoisin ylipainoiselle, että eihän se lihavuus niin kamalaa ole"

        Kaljuuteen ei ole hoitoa. ylipainoon taas löytyy helppo lääke. Itse harrastan urheilua. Ja jos tosiaan kaljuuteen löytyisi jotain yhtä helppoa - "unelmoi" ...

        urheilla jos on sitä pitkään tehnyt, eikä ole lihava koskaan ollutkaan.

        Mutta koitappa lähteä lenkkipolulle rapakuntoisena ja vaikkapa 30kg ylipainon kanssa -siitä on hohdokkuus kaukana. Ylipainoon ei ole "helppoa" lääkettä. Se mielenlujuus, mitä tarvitaan juoksulenkille palaamiseen uudestaan ja uudestaan, vaikka veri maistuu kurkussa, sydän hakkaa niinkuin olisit kuolemassa, tiedät olevasi lihavin ja inhotuin ihrakasa koko lenkkipolulla ja tiedät ettei mitään muutosta tule näkymään vielä kuukausiin, jos koskaan -se on jotain aivan eri luokkaa kuin ammattiurheilijoiden ponnistelut.

        Kaljuuteen on hoitoja, mutta ei vielä mitään 100% tehoavaa. Mutta kehitys kehittyy, ja hoidot tulevat koko ajan paremmiksi. Mielestäni jos tuntee itsensä onnellisemmaksi, itsevarmemmaksi ja paremman näköiseksi hiusten kanssa, niin hiustenlähdön hoitaminen on pelkästään järkevää, eikä siihen pitäisi olla kenelläkään mitään nokan koputtamista. Se, että on ruma muiden mielestä, voi olla usein haitaksi, mutta se, jos itse tuntee itsensä rumaksi -se on yhtä helvettiä.


      • epe
        helppoa kirjoitti:

        urheilla jos on sitä pitkään tehnyt, eikä ole lihava koskaan ollutkaan.

        Mutta koitappa lähteä lenkkipolulle rapakuntoisena ja vaikkapa 30kg ylipainon kanssa -siitä on hohdokkuus kaukana. Ylipainoon ei ole "helppoa" lääkettä. Se mielenlujuus, mitä tarvitaan juoksulenkille palaamiseen uudestaan ja uudestaan, vaikka veri maistuu kurkussa, sydän hakkaa niinkuin olisit kuolemassa, tiedät olevasi lihavin ja inhotuin ihrakasa koko lenkkipolulla ja tiedät ettei mitään muutosta tule näkymään vielä kuukausiin, jos koskaan -se on jotain aivan eri luokkaa kuin ammattiurheilijoiden ponnistelut.

        Kaljuuteen on hoitoja, mutta ei vielä mitään 100% tehoavaa. Mutta kehitys kehittyy, ja hoidot tulevat koko ajan paremmiksi. Mielestäni jos tuntee itsensä onnellisemmaksi, itsevarmemmaksi ja paremman näköiseksi hiusten kanssa, niin hiustenlähdön hoitaminen on pelkästään järkevää, eikä siihen pitäisi olla kenelläkään mitään nokan koputtamista. Se, että on ruma muiden mielestä, voi olla usein haitaksi, mutta se, jos itse tuntee itsensä rumaksi -se on yhtä helvettiä.

        Oliko sulla kyseessä päälaen takaosasta alkava kaljuuntuminen? Mulla ohenee lähinnä edestä ja lähes vuoden propecian käytön jälkeen hiustenlähtö kylläkin hidastunut, mutta ei mitään uudiskasvua havaittavissa. pikemminkin alamäki jatkunut vaikkakin selvästi hitaammin.


      • Ex kaljuuntuva
        epe kirjoitti:

        Oliko sulla kyseessä päälaen takaosasta alkava kaljuuntuminen? Mulla ohenee lähinnä edestä ja lähes vuoden propecian käytön jälkeen hiustenlähtö kylläkin hidastunut, mutta ei mitään uudiskasvua havaittavissa. pikemminkin alamäki jatkunut vaikkakin selvästi hitaammin.

        Minulla hiuksia lähti päälaelta sekä etuotsalta. Päälaki ei kuitenkaan ollut täysin kalju. Ohimoilta hiukset vetäytyivät, mutta eivät ehtineet vetäytyä kovin pitkälle. Mulla alkoi kasvaa lääkekuurin aloitettuani uutta hiusta ohimoille, mutta ei kuitenkaan vetäytyneeseen kohtaan. Yksittäiset hiukset muuttuivat vahvemmiksi ja jämäkämmiksi ja hiustiheys lisääntyi huomattavasti. Hiustenlähtö loppui myös.


      • Kauheeta...
        helppoa kirjoitti:

        urheilla jos on sitä pitkään tehnyt, eikä ole lihava koskaan ollutkaan.

        Mutta koitappa lähteä lenkkipolulle rapakuntoisena ja vaikkapa 30kg ylipainon kanssa -siitä on hohdokkuus kaukana. Ylipainoon ei ole "helppoa" lääkettä. Se mielenlujuus, mitä tarvitaan juoksulenkille palaamiseen uudestaan ja uudestaan, vaikka veri maistuu kurkussa, sydän hakkaa niinkuin olisit kuolemassa, tiedät olevasi lihavin ja inhotuin ihrakasa koko lenkkipolulla ja tiedät ettei mitään muutosta tule näkymään vielä kuukausiin, jos koskaan -se on jotain aivan eri luokkaa kuin ammattiurheilijoiden ponnistelut.

        Kaljuuteen on hoitoja, mutta ei vielä mitään 100% tehoavaa. Mutta kehitys kehittyy, ja hoidot tulevat koko ajan paremmiksi. Mielestäni jos tuntee itsensä onnellisemmaksi, itsevarmemmaksi ja paremman näköiseksi hiusten kanssa, niin hiustenlähdön hoitaminen on pelkästään järkevää, eikä siihen pitäisi olla kenelläkään mitään nokan koputtamista. Se, että on ruma muiden mielestä, voi olla usein haitaksi, mutta se, jos itse tuntee itsensä rumaksi -se on yhtä helvettiä.

        >Ylipainoon ei ole "helppoa" lääkettä. Se
        >mielenlujuus, mitä tarvitaan juoksulenkille
        >palaamiseen uudestaan ja uudestaan, vaikka veri
        >maistuu kurkussa, sydän hakkaa niinkuin olisit
        >kuolemassa

        Tärkein pointti on se, että lihavuuteen on ratkaisu, kaikki on kiinni juuri sinusta. Sensijaan kalju on kalju, vaikka kuinka yrittäisi rimpuilla vastaan.
        Muutamasta kilosta on varsin helppoa luopua, itse juuri viime syksyllä päätin laihduttaa ylimääräiset viisi kiloa. Helppoa kuin mikä. Saisinpa hiukset päähäni yhtä helposti... 'haaveilee'...


      • oletko oikeasti hi
        Mr Bold kirjoitti:

        "Mutta kerrohan hieman tarkemmin, mistä sait kuvitelman, että olemuksesi, miehisyytesi tai minuutesi olisi kärsinyt kaljuna olosta ?"

        Kokeileppa itse leikata osa hiuksistasi pois ja katso, miten vastakkainen sukupuoli suhtautuu sinuun. Kokokalju sopii vain parille prosentille ihmisistä, muut näyttävät lähinnä syöpäpotilailta kaljuina. Anteeksi ilmaisuni, mutta näin se vain on.

        Varsin huonoa itsetuntoa tai ainakin suomenkielen ymmärtämistä, jos kilahdat tuosta.

        Ime itseäsi ja ryydy puolikaljuusi.
        Jos et uskalla alkaa kokokaljuksi ja muuttaa sitämyöten ulkoasuasi, on ongelmasi ilmeisesti kuolemaksi.


      • ulkopuolinen seuraaja
        oletko oikeasti hi kirjoitti:

        Varsin huonoa itsetuntoa tai ainakin suomenkielen ymmärtämistä, jos kilahdat tuosta.

        Ime itseäsi ja ryydy puolikaljuusi.
        Jos et uskalla alkaa kokokaljuksi ja muuttaa sitämyöten ulkoasuasi, on ongelmasi ilmeisesti kuolemaksi.

        Mielestäni tuossa alkuperäisessä kysymyksessä oli kyllä enemmän vittuilun sävyä kuin vastauksessa.

        "Mutta kerrohan hieman tarkemmin, mistä sait kuvitelman, että olemuksesi, miehisyytesi tai minuutesi olisi kärsinyt kaljuna olosta ?"

        Sanan "kuvitelma" käyttö sekä myöhemmin esiintyvä konditionaalimuoto implikoivat selvästi että alkuperäisen kirjoittajan havaintokykyä kyseenalaistetaan ja häntä pidetään kenties hieman yksinkertaisena, lapsellisena tai jopa hulluna.

        "Eli ihan ystävyydellä jos voisit kertoa omalta kohdaltasi, mikä on/oli, ettet hyväksy kaljuuntumista ja "anna mennä täysillä" eli ota täyskaljua ?"

        Tuossa lauseessa taas implikoidaan että alkuperäisen kirjoittajan päätökset ja toimenpiteet ovat vääriä, koska hän ei ole "hyväksynyt" jotakin asiaa, ja muutenkin häntä puhutellaan kuin ymmärtämätöntä lasta, tyyliin: "mikset nyt maistaisi edes, ethän voi tietää pidätkö siitä ennenkuin olet maistanut?".

        Noiden kohtien ympärillä kaikki "asiallisuuden" ja "ystävällisyyden" korostamiset vaikuttavat vain sarkastisilta. Mielestäni Mr Bold reagoi loppujen lopuksi hyvin rauhallisesti tuohon kommenttiin, ja "kilahtaminen" tapahtui kyllä vasta siinä viestissä jonka perään tämä kirjoitus tulee.

        Semantiikka-oppitunti on päättynyt. Kielioppinatsit kuittaavat.


      • ollut tarkoitus
        Kauheeta... kirjoitti:

        >Ylipainoon ei ole "helppoa" lääkettä. Se
        >mielenlujuus, mitä tarvitaan juoksulenkille
        >palaamiseen uudestaan ja uudestaan, vaikka veri
        >maistuu kurkussa, sydän hakkaa niinkuin olisit
        >kuolemassa

        Tärkein pointti on se, että lihavuuteen on ratkaisu, kaikki on kiinni juuri sinusta. Sensijaan kalju on kalju, vaikka kuinka yrittäisi rimpuilla vastaan.
        Muutamasta kilosta on varsin helppoa luopua, itse juuri viime syksyllä päätin laihduttaa ylimääräiset viisi kiloa. Helppoa kuin mikä. Saisinpa hiukset päähäni yhtä helposti... 'haaveilee'...

        mitään sotaa synnyttää, on täälläkin päässä laihdutettu, ja paljon enemmän kuin 5kg. Sitä vain sanon että toisten ihminen ongelmien väheksyminen on mielestäni hyvin typerää, mutta varsinkin tällä palstalla se tuntuu olevan kovin yleistä.


        p.s.
        Kaikille se laihduttaminen ei ole yhtä helppoa kuin sinulle, edes fysiologiselta kannalta. 5 kilon ylipainon pois saaminen ei ole tosiaan hyväkuntoiselle ihmiselle mikään kovinkaan haasteellinen tehtävä, mutta jos ei ole muutenkaan liikunnallista kykyä siunaantunut syystä tai toisesta, on laihduttaminen ihan erilaista. Itse olen kokenut laihduttamisen sekä hyväkuntoisena että huonokuntoisena, ja kyllä siinä on iso ero.


      • Ex kaljuuntuva
        ulkopuolinen seuraaja kirjoitti:

        Mielestäni tuossa alkuperäisessä kysymyksessä oli kyllä enemmän vittuilun sävyä kuin vastauksessa.

        "Mutta kerrohan hieman tarkemmin, mistä sait kuvitelman, että olemuksesi, miehisyytesi tai minuutesi olisi kärsinyt kaljuna olosta ?"

        Sanan "kuvitelma" käyttö sekä myöhemmin esiintyvä konditionaalimuoto implikoivat selvästi että alkuperäisen kirjoittajan havaintokykyä kyseenalaistetaan ja häntä pidetään kenties hieman yksinkertaisena, lapsellisena tai jopa hulluna.

        "Eli ihan ystävyydellä jos voisit kertoa omalta kohdaltasi, mikä on/oli, ettet hyväksy kaljuuntumista ja "anna mennä täysillä" eli ota täyskaljua ?"

        Tuossa lauseessa taas implikoidaan että alkuperäisen kirjoittajan päätökset ja toimenpiteet ovat vääriä, koska hän ei ole "hyväksynyt" jotakin asiaa, ja muutenkin häntä puhutellaan kuin ymmärtämätöntä lasta, tyyliin: "mikset nyt maistaisi edes, ethän voi tietää pidätkö siitä ennenkuin olet maistanut?".

        Noiden kohtien ympärillä kaikki "asiallisuuden" ja "ystävällisyyden" korostamiset vaikuttavat vain sarkastisilta. Mielestäni Mr Bold reagoi loppujen lopuksi hyvin rauhallisesti tuohon kommenttiin, ja "kilahtaminen" tapahtui kyllä vasta siinä viestissä jonka perään tämä kirjoitus tulee.

        Semantiikka-oppitunti on päättynyt. Kielioppinatsit kuittaavat.

        Heh! Tämä oli kyllä päivän piristys! Minullekin tuli ihan samanlainen fiilis luettuani tämän herra "asiallisesti ihan" ivallisen kommentin kirjoitukseeni. Jos asiaa ei itse ole kokenut, ei siitä voi mitään tietää. Miksi herra ei sitten itse ajele päätään kaljuksi, jos näyttää niin hyvältä? Kaljuuntumisessa onkin se jännä juttu, että kaikki sellaiset miehet, joilla tätä ongelmaa ei ole, vähättelevät sitä ja naljailevat ohenevista hiuksista tietämätä lainkaa, että sellaiset puheet voivat pahastikin satuttaa ongelman kanssa painiskelevaa. Ihan sama, kun arvostelisi jonkun ulkonäköä tai synnynnäistä vammaa, jolle asianomainen ei mitään voi. Lisäksi ihmettelen, että miksi kyseinen nimimerkki sitteen poltti päreensä tälle "Herra bold"-nimimerkille tyyliin "ime itseäsi ja ryydy puolikaljuusi".


      • Hennikko
        oletko oikeasti hi kirjoitti:

        Varsin huonoa itsetuntoa tai ainakin suomenkielen ymmärtämistä, jos kilahdat tuosta.

        Ime itseäsi ja ryydy puolikaljuusi.
        Jos et uskalla alkaa kokokaljuksi ja muuttaa sitämyöten ulkoasuasi, on ongelmasi ilmeisesti kuolemaksi.

        Ole hyvä ja vastaa henkilön esittämään kysymykseen! Nyt hyökkäsit vain verbaalisesti hänen kimppuunsa ja toivot ettei kukaan huomaisi mitään. Ei tehoa - vastaa siis kysymykseen :)


      • Mikko_
        helppoa kirjoitti:

        urheilla jos on sitä pitkään tehnyt, eikä ole lihava koskaan ollutkaan.

        Mutta koitappa lähteä lenkkipolulle rapakuntoisena ja vaikkapa 30kg ylipainon kanssa -siitä on hohdokkuus kaukana. Ylipainoon ei ole "helppoa" lääkettä. Se mielenlujuus, mitä tarvitaan juoksulenkille palaamiseen uudestaan ja uudestaan, vaikka veri maistuu kurkussa, sydän hakkaa niinkuin olisit kuolemassa, tiedät olevasi lihavin ja inhotuin ihrakasa koko lenkkipolulla ja tiedät ettei mitään muutosta tule näkymään vielä kuukausiin, jos koskaan -se on jotain aivan eri luokkaa kuin ammattiurheilijoiden ponnistelut.

        Kaljuuteen on hoitoja, mutta ei vielä mitään 100% tehoavaa. Mutta kehitys kehittyy, ja hoidot tulevat koko ajan paremmiksi. Mielestäni jos tuntee itsensä onnellisemmaksi, itsevarmemmaksi ja paremman näköiseksi hiusten kanssa, niin hiustenlähdön hoitaminen on pelkästään järkevää, eikä siihen pitäisi olla kenelläkään mitään nokan koputtamista. Se, että on ruma muiden mielestä, voi olla usein haitaksi, mutta se, jos itse tuntee itsensä rumaksi -se on yhtä helvettiä.

        Ei ylipainoisen tarvitse välttämättä ainakaan heti mihinkään lenkkipolulle lähteä. Ylipaino-ongelman saa hoidettua yksinkertaisesti syömällä vähemmän. Helppoa kuin heinänteko, tai itse asiassa helpompaa. Ei tarvitse tehdä mitään, vaan JÄTTÄÄ TEKEMÄTTÄ. Suu suppuun ja ruoat jätetään sinne kaupan hyllylle, niin kyllä ne läskit häviää.

        No, hieman paremmin sanottuna tulee siis syödä terveellisemmin. Liikunta on ainoastaan bonus, joka auttaa päämäärän saavuttamisessa, mutta kyllä se ensisijainen keino on ruokailutottumusten muuttaminen. Jos mässää entiseen malliin, niin ei ensinnäkään JAKSA liikkua, ja vaikka jaksaisikin, ei se auta kovinkaan paljon.


      • Juhana E

        Nojoo, mielestäni on kuitenkin vähän tyhmää että alat kysenalaistamaan palstan avaajan kokemuksia.
        Et itsekkään vaadi itseältäsi perusteluja sille miksi tunnet kuten tunnet tai mistä pidät tai et pidä joten miksi joku muu olisi sen juuri sinulle velkaa?

        Mutta niin .. kaljuuntuminen ON ongelma - muutenhan asiaa varten ei olisi tarvinnut omaa keskustelufoorumia avata lainkaan, eikö näin?

        Jos kaveri kilahti tekstisi takia, johtuu se todennäköisesti siitä että kyseenalaistat hänen käsityksen itsestään mikä, jos tarkkaan mietit, ON varsin epäystävällistä.

        Vaikka yrität olla ystävällinen, kerrot kuitenkin rivien välistä että alkuperäisen viestin kirjoittaja on huono ja heikko ihminen koska ei hyväksy kaljuuntumistaan. Se että yrität pukea asian kullanvärisiin sanoihin vain pahentaa tilannetta. Itsekkö sitten et kilahtaisi jos joku ihan suoralta kädeltä kyseenalaistaa identiteettiäsi ja kokemuksiasi?

        Nuo sinun liittämäsi yksittäiset kokemukset ovat tässä yhteydessä täysin sekundaa koska kuka tahansa voi heittää tänne satunnaisia kokemuksia kenestä tahansa. Tilastojen pohjalta sen sijaan voidaan todeta että 2/3 kaljuuntuvista miehistä pitää kaljuuntumistaan kiusallisena.


      • Anonyymi

        En haluaisi minäkään täys kaljuja on se rumaa, kalju paistaa kuin paljas takapuoli. Alaston olo tulee


    • 35 wee mies

      "Valo paljasti armotta hiusten alla kiiltelevän päänahan."

      Mulla on sama juttu!!!!

      Haluaisin itsekin mennä lääkärille, mutta tuntuu vähäpätöiseltä asialta lääkräkäynnille, mutta mentävä se on.

      Keksikö lääkäri itse tuon shampoon vai tiesitkö ehdottaa sitä lääkärille itse? Paljon Gefina maksaa ja kauan se kestää käytössä, kuinka usein sillä pää pitää pestä. Kirjoituksesi oli terapiaa mun lukea, kiitos kun avauduit.

      • Ex kaljuuntuva

        Meni ihmeessä lääkärille, jos asia sinua vaivaa! Ei lääkäri vähättele ongelmaasi. Itseäni asia vaivasi todella paljon. Itse aikanani kävin lääkärillä muun syyn takia, mutta samalla kerroin, että kaljuuntuminen vaivaa ja haluaisin lääkereseptin siihen. Lääkäri kirjoitti sitten Propecia-reseptin.

        Mainitsemani Gefina ei ole shampoota, vaan finasteridia sisältävä valmiste, jota oikeastaan käytetään eturauhasen liikakasvun hoitoon. Vaikuttava molekyyli on kuitenkin sama kuin kalliissa Propecia kaljulääkkeessa, jota siis aluksi söin. Sitten luin netistä :), että Gefina olis sama valmiste mutta paljon halvempi , joten vaihdoin siihen. Gefina 5mg-pakkaus (30 kpl) maksaa n. 42 e. Pilleri jaetaan neljään osaa eli yksi tabletti riittää neljäksi päiväksi ja 30 kappaleen pakkaus riittää siis 120 päiväksi. Mielestäni lääke on halpaa (vrt. Propecia 1 mg 28 kpl n. 55 euroa, riittää 28 päiväksi! ). Olen kuullut, että osa lääkäreistä ei kirjoittaisi Gefina-reseptiä, mutta kannattaa pysyä tiukkana ja vaatia sitä!

        Lääkkeen tuoma apu on ilmeisesti yksilöllistä, ja tulokset vaihtelevat. Itse olen hyvin tyytyväinen tulokseen, vaikka hiukseni eivät ole yhtä paksut kuin nuorena. Hiukseni ovat kuitenkin huomattvasti paksummat nyt kuin ennen lääkekuurin aloittamista. Joten maanantaina rohkeasti lääkäriin, mars!


      • 35 wee mies
        Ex kaljuuntuva kirjoitti:

        Meni ihmeessä lääkärille, jos asia sinua vaivaa! Ei lääkäri vähättele ongelmaasi. Itseäni asia vaivasi todella paljon. Itse aikanani kävin lääkärillä muun syyn takia, mutta samalla kerroin, että kaljuuntuminen vaivaa ja haluaisin lääkereseptin siihen. Lääkäri kirjoitti sitten Propecia-reseptin.

        Mainitsemani Gefina ei ole shampoota, vaan finasteridia sisältävä valmiste, jota oikeastaan käytetään eturauhasen liikakasvun hoitoon. Vaikuttava molekyyli on kuitenkin sama kuin kalliissa Propecia kaljulääkkeessa, jota siis aluksi söin. Sitten luin netistä :), että Gefina olis sama valmiste mutta paljon halvempi , joten vaihdoin siihen. Gefina 5mg-pakkaus (30 kpl) maksaa n. 42 e. Pilleri jaetaan neljään osaa eli yksi tabletti riittää neljäksi päiväksi ja 30 kappaleen pakkaus riittää siis 120 päiväksi. Mielestäni lääke on halpaa (vrt. Propecia 1 mg 28 kpl n. 55 euroa, riittää 28 päiväksi! ). Olen kuullut, että osa lääkäreistä ei kirjoittaisi Gefina-reseptiä, mutta kannattaa pysyä tiukkana ja vaatia sitä!

        Lääkkeen tuoma apu on ilmeisesti yksilöllistä, ja tulokset vaihtelevat. Itse olen hyvin tyytyväinen tulokseen, vaikka hiukseni eivät ole yhtä paksut kuin nuorena. Hiukseni ovat kuitenkin huomattvasti paksummat nyt kuin ennen lääkekuurin aloittamista. Joten maanantaina rohkeasti lääkäriin, mars!

        Kiitos taas. Käväisen alkuviikolla lääkärissä ja jälkeenpäin raportoin tuloksesta olipa se negatiivinen tai positiivinen, palaan asiaan tuonnempana.


      • Juhana E
        35 wee mies kirjoitti:

        Kiitos taas. Käväisen alkuviikolla lääkärissä ja jälkeenpäin raportoin tuloksesta olipa se negatiivinen tai positiivinen, palaan asiaan tuonnempana.

        Gefinan voi jakaa mielummin jopa kuuteen osaan ilman että teho mitenkään heikkenisi. Itse syön yhden 1/6 tabun päivässä ja hyvältä näyttää :)

        Jo hyvinkin pieni pala finasteridia sisältävää tuotetta (gefinaa/propeciaa) vaikuttaa voimakkaasti kaljuuntumisen ehkäisyssä.


      • kalj
        Ex kaljuuntuva kirjoitti:

        Meni ihmeessä lääkärille, jos asia sinua vaivaa! Ei lääkäri vähättele ongelmaasi. Itseäni asia vaivasi todella paljon. Itse aikanani kävin lääkärillä muun syyn takia, mutta samalla kerroin, että kaljuuntuminen vaivaa ja haluaisin lääkereseptin siihen. Lääkäri kirjoitti sitten Propecia-reseptin.

        Mainitsemani Gefina ei ole shampoota, vaan finasteridia sisältävä valmiste, jota oikeastaan käytetään eturauhasen liikakasvun hoitoon. Vaikuttava molekyyli on kuitenkin sama kuin kalliissa Propecia kaljulääkkeessa, jota siis aluksi söin. Sitten luin netistä :), että Gefina olis sama valmiste mutta paljon halvempi , joten vaihdoin siihen. Gefina 5mg-pakkaus (30 kpl) maksaa n. 42 e. Pilleri jaetaan neljään osaa eli yksi tabletti riittää neljäksi päiväksi ja 30 kappaleen pakkaus riittää siis 120 päiväksi. Mielestäni lääke on halpaa (vrt. Propecia 1 mg 28 kpl n. 55 euroa, riittää 28 päiväksi! ). Olen kuullut, että osa lääkäreistä ei kirjoittaisi Gefina-reseptiä, mutta kannattaa pysyä tiukkana ja vaatia sitä!

        Lääkkeen tuoma apu on ilmeisesti yksilöllistä, ja tulokset vaihtelevat. Itse olen hyvin tyytyväinen tulokseen, vaikka hiukseni eivät ole yhtä paksut kuin nuorena. Hiukseni ovat kuitenkin huomattvasti paksummat nyt kuin ennen lääkekuurin aloittamista. Joten maanantaina rohkeasti lääkäriin, mars!

        Miltä lääkäriltä se aika kannattaa varata, joku ihan perus vai joku ihotautilääkäri??? Onko finasteridi ja propecia sama lääke???


      • Ex kaljuuntuva
        kalj kirjoitti:

        Miltä lääkäriltä se aika kannattaa varata, joku ihan perus vai joku ihotautilääkäri??? Onko finasteridi ja propecia sama lääke???

        No nuo kaikki kyselemäsi asiat kyllä selviävät tästä viestiketjusta. Mutta vielä kerran: finasteridi on siis vaikuttava aine sekä Propeciassa että Gefinassa. Ihan niin kuin joku ibuprofeiini Ibumaxissa tai Ibusalissa.

        Minulle reseptin kirjoitti yleislääkäri.


      • nuorehko nainen
        Ex kaljuuntuva kirjoitti:

        No nuo kaikki kyselemäsi asiat kyllä selviävät tästä viestiketjusta. Mutta vielä kerran: finasteridi on siis vaikuttava aine sekä Propeciassa että Gefinassa. Ihan niin kuin joku ibuprofeiini Ibumaxissa tai Ibusalissa.

        Minulle reseptin kirjoitti yleislääkäri.

        Käykö tuo lääkeaine naisille myös???


      • Juhana E
        nuorehko nainen kirjoitti:

        Käykö tuo lääkeaine naisille myös???

        finasteridi ei tehoa naisen kaljuuntumiseen.
        Sekä Propecia- että gefinan lääkeselosteessa mainitaan selkäesti ettei vaikuttava aine sovellu naiselle käytettäväksi.


      • 47-v
        Juhana E kirjoitti:

        finasteridi ei tehoa naisen kaljuuntumiseen.
        Sekä Propecia- että gefinan lääkeselosteessa mainitaan selkäesti ettei vaikuttava aine sovellu naiselle käytettäväksi.

        onkos tietoa, toimiiko Gefina vajaa 50 -kymppisillä, vai onko vain nuorukaisten lääke?


      • toimia hyvinkin
        47-v kirjoitti:

        onkos tietoa, toimiiko Gefina vajaa 50 -kymppisillä, vai onko vain nuorukaisten lääke?

        itse olen 44-vuotias ja propecia tehoaa ihan mukavasti.


      • Ex kaljuuntuva
        35 wee mies kirjoitti:

        Kiitos taas. Käväisen alkuviikolla lääkärissä ja jälkeenpäin raportoin tuloksesta olipa se negatiivinen tai positiivinen, palaan asiaan tuonnempana.

        Kaivoin tämän neljän vuoden takaisen viestiketjuni esiin, ja olisi mielenkiintoista kuulla, miten sinulta onnistui hiustenlähdön pysäyttäminen? Eli jos vielä seuraat palstaa, 35 wee mies, niin kertoisitko, miten kävi?


      • Klanipotta
        Ex kaljuuntuva kirjoitti:

        No nuo kaikki kyselemäsi asiat kyllä selviävät tästä viestiketjusta. Mutta vielä kerran: finasteridi on siis vaikuttava aine sekä Propeciassa että Gefinassa. Ihan niin kuin joku ibuprofeiini Ibumaxissa tai Ibusalissa.

        Minulle reseptin kirjoitti yleislääkäri.

        Kiitos sinulle "Ex kaljuuntuva" Inspiroivasta kirjoituksestasi!! Vaikkakin olet laatinut sen näemmä vuosia sitten =)

        Miten on? Onko vielä letti päässä? ja oletko jaksanut popsia gefinaa?

        Itse olin ihan paskana häipyvän kuontaloni kanssa ja alkoi todellakin ahdistaa ajatus täysin kaljusta päänahasta joka omasta mielestäni näyttää todella ruokottomalta mulla. Minulla alkoi hiukset harveta (päälaki, otsa) noin 25v ja nyt ei ole enää jäljellä kuin todella harvaa ja ohutta kasvustoa. Olin pakotettu ajamaan nekin vähät pois kun heikossakin valossa pystyi selvästi näkemään että 10v päästä nuo harvat haivenet ovat muisto vain. Ja taas sain todeta peilistä karun totuuden. Se kalju ei vaan KÄY mulle.

        Sitten päätin että jotain on tehtävä! Aloin hakea netistä tietoa ja hoitokeinoja, kunnes löysin tuon sinun kirjoituksesi. Varasin lääkäriajan heti samalle viikolle ja tänään vihdoin marssin gefina-resepti kourassa apteekkiin =)

        Tällä hetkellä on vuosia renkaassa 28 ja hiusten lähtö todellakin perinnöllistä! Isä ja hänen isänsä päälaelta kaljuja molemmat. Nyt vaan popsimaan Gefinaa ja odottelemaan miten äijän käy! Toivoa antaa ainakin tuo sinun tapauksesi jossa siitä apua on ollut. Toivotaan että olisi minulle ja muillekkin!

        Tsemppiä kaikille klanipäille, kyllä tästä vielä selvitään!


      • Ex kaljuuntuva
        Klanipotta kirjoitti:

        Kiitos sinulle "Ex kaljuuntuva" Inspiroivasta kirjoituksestasi!! Vaikkakin olet laatinut sen näemmä vuosia sitten =)

        Miten on? Onko vielä letti päässä? ja oletko jaksanut popsia gefinaa?

        Itse olin ihan paskana häipyvän kuontaloni kanssa ja alkoi todellakin ahdistaa ajatus täysin kaljusta päänahasta joka omasta mielestäni näyttää todella ruokottomalta mulla. Minulla alkoi hiukset harveta (päälaki, otsa) noin 25v ja nyt ei ole enää jäljellä kuin todella harvaa ja ohutta kasvustoa. Olin pakotettu ajamaan nekin vähät pois kun heikossakin valossa pystyi selvästi näkemään että 10v päästä nuo harvat haivenet ovat muisto vain. Ja taas sain todeta peilistä karun totuuden. Se kalju ei vaan KÄY mulle.

        Sitten päätin että jotain on tehtävä! Aloin hakea netistä tietoa ja hoitokeinoja, kunnes löysin tuon sinun kirjoituksesi. Varasin lääkäriajan heti samalle viikolle ja tänään vihdoin marssin gefina-resepti kourassa apteekkiin =)

        Tällä hetkellä on vuosia renkaassa 28 ja hiusten lähtö todellakin perinnöllistä! Isä ja hänen isänsä päälaelta kaljuja molemmat. Nyt vaan popsimaan Gefinaa ja odottelemaan miten äijän käy! Toivoa antaa ainakin tuo sinun tapauksesi jossa siitä apua on ollut. Toivotaan että olisi minulle ja muillekkin!

        Tsemppiä kaikille klanipäille, kyllä tästä vielä selvitään!

        Hei vaan, Klanipotta!

        Kyllä, popsin edelleen Gefinaa, eikä hiuksissani ole mielestäni tapahtunut harvenemista viestiketjuni aloittamisesta kuluneiden vuosien jälkeen. Lääke siis tepsii edelleen, vaikka olen joitain kirjoituksia täällä lukenut, että teho jollain lailla muka heikkenisi pitkäaikaisessa käytössä.

        Mukava kuulla, että kirjoituksestani oli sinulle apua ja tukea! Toivotan sinulle onnea taistelussasi hiustesi harvenemista vastaan :)


      • klanipotta
        Klanipotta kirjoitti:

        Kiitos sinulle "Ex kaljuuntuva" Inspiroivasta kirjoituksestasi!! Vaikkakin olet laatinut sen näemmä vuosia sitten =)

        Miten on? Onko vielä letti päässä? ja oletko jaksanut popsia gefinaa?

        Itse olin ihan paskana häipyvän kuontaloni kanssa ja alkoi todellakin ahdistaa ajatus täysin kaljusta päänahasta joka omasta mielestäni näyttää todella ruokottomalta mulla. Minulla alkoi hiukset harveta (päälaki, otsa) noin 25v ja nyt ei ole enää jäljellä kuin todella harvaa ja ohutta kasvustoa. Olin pakotettu ajamaan nekin vähät pois kun heikossakin valossa pystyi selvästi näkemään että 10v päästä nuo harvat haivenet ovat muisto vain. Ja taas sain todeta peilistä karun totuuden. Se kalju ei vaan KÄY mulle.

        Sitten päätin että jotain on tehtävä! Aloin hakea netistä tietoa ja hoitokeinoja, kunnes löysin tuon sinun kirjoituksesi. Varasin lääkäriajan heti samalle viikolle ja tänään vihdoin marssin gefina-resepti kourassa apteekkiin =)

        Tällä hetkellä on vuosia renkaassa 28 ja hiusten lähtö todellakin perinnöllistä! Isä ja hänen isänsä päälaelta kaljuja molemmat. Nyt vaan popsimaan Gefinaa ja odottelemaan miten äijän käy! Toivoa antaa ainakin tuo sinun tapauksesi jossa siitä apua on ollut. Toivotaan että olisi minulle ja muillekkin!

        Tsemppiä kaikille klanipäille, kyllä tästä vielä selvitään!

        Aloitin Gefinan käytön 17.7.2009 ja MINKÄÄNLAISIA vaikutuksia ei ole ilmennyt. Ei lainkaan uutta kasvustoa ja edelleen sama hyvin harva päälaki... Mitään mainittavia sivuvaikutuksiakaan en ole huomannut olevan, mutta ei sen puoleen tuloksiakaan. Aikamoinen pettymys... Olen näköjään tuomittu olemaan kalju syöpäpotilaan näköinen friikki ikuisesti...


      • No voi harmi :(
        klanipotta kirjoitti:

        Aloitin Gefinan käytön 17.7.2009 ja MINKÄÄNLAISIA vaikutuksia ei ole ilmennyt. Ei lainkaan uutta kasvustoa ja edelleen sama hyvin harva päälaki... Mitään mainittavia sivuvaikutuksiakaan en ole huomannut olevan, mutta ei sen puoleen tuloksiakaan. Aikamoinen pettymys... Olen näköjään tuomittu olemaan kalju syöpäpotilaan näköinen friikki ikuisesti...

        Lääkkeestä sanotaan, että vaikutusten pitäisi alkaa näkyä n. puolen vuoden käytän aikana. Joten suosittelen kyllä, että jatkat ainakin ensi kesään saakka. Eikö tosiaan ole edes hiusten laadussa tapahtunut mitään muutosta? Oletko kokeillut kasvattaa hiuksiasi hieman pidemmiksi, jos ovat nyt hyvin lyhyet? Eron ehkä huomaa paremmin pitemmistä hiuksista kuin lyhyistä. Itselläni yksittäiset hiukset paksunivat ja muuttuivat ryhdikkäämmiski. Lisäki uusia hiuksia tuli etenkin otsan hiusrajaan.

        Mutta sen sanon kyllä, että eivät kaljuuntuvat miehet näytä "syöpäpotilailta". Kaljuja ja kaljuuntuvia miehiä on kyllä pilvin pimein, joten ei se nyt niin tavatonta todellakaan ole. Mutta myönnän kyllä, että itseänikin ahdisti tosi paljona ajatus kaljuuntumisesta. Nyt olen jo keski-ikäinen, eikä asia niin hirveästi enää paina. Mutta pidän nyt kuitenkin sinulle peukkuja, että lääke alkaisi vielä vaikuttaa :)


    • Tiedonjanoinen

      Hieno kirjoitus sinulta, ex-kaljuuntuva. Se antaa itsellenikin toivoa. Tulisi jo se perjantai ja pääsisi sinne lääkäriin :).

      • 3x kalju

        Ei missään nimessä kannata toivoa liikaa, mulla on hiukset lähtenyt jo 3 kertaa. Aina kasvaa takasin mutta taas lähtee poies. Se ei ole edes "luonnollisen" näköinen vaan läiskittäin lähtee. Helpointa kun hyväksyy että on kalju ja on ylpee siitä. Toisaalta taidanpas itekkin kokeilla gefinaa... :P

        PS. Olen 18v, ensimmäistä kertaa hiukset lähti 15v eikä se missään nimessä sopinu mulle sillon, nyt siihen on jo tottunu/ihastunu (voi miten helppo se onkaan "huoltaa" :P) ja kun siihen on ite tyytyväinen niin se on hyvin pitkälti ihan sama onko hiuksia tai ei.


      • mies 27v.
        3x kalju kirjoitti:

        Ei missään nimessä kannata toivoa liikaa, mulla on hiukset lähtenyt jo 3 kertaa. Aina kasvaa takasin mutta taas lähtee poies. Se ei ole edes "luonnollisen" näköinen vaan läiskittäin lähtee. Helpointa kun hyväksyy että on kalju ja on ylpee siitä. Toisaalta taidanpas itekkin kokeilla gefinaa... :P

        PS. Olen 18v, ensimmäistä kertaa hiukset lähti 15v eikä se missään nimessä sopinu mulle sillon, nyt siihen on jo tottunu/ihastunu (voi miten helppo se onkaan "huoltaa" :P) ja kun siihen on ite tyytyväinen niin se on hyvin pitkälti ihan sama onko hiuksia tai ei.

        Suosittelen sinun tapauksesssa lääkäriin menoa. Mikäli viestisi ei ollut mikään turha provo. Kuvauksesi perusteella sinua ei vaivaa miestyypin kaljuuntuminen vaan jokin muu sairaus/puutostila. Miestyypin kaljuuntumisessa hiukset eivät kasva itsestään takaisin.

        Itselläni yhdistelmä rogaine priorin biotiini on auttanut huomattavasti. Minun tapauksessa tosin hiukset olivat "vain" ohentuneet. Nykyään hiukseni näyttävät hyviltä, mutta olen silti harkinnut hakevani Propeciaa varmuuden vuoksi. Voisin tosin kävästä lääkärillä ja pyytää reseptiä Gefinaan.


      • 1x klaju
        3x kalju kirjoitti:

        Ei missään nimessä kannata toivoa liikaa, mulla on hiukset lähtenyt jo 3 kertaa. Aina kasvaa takasin mutta taas lähtee poies. Se ei ole edes "luonnollisen" näköinen vaan läiskittäin lähtee. Helpointa kun hyväksyy että on kalju ja on ylpee siitä. Toisaalta taidanpas itekkin kokeilla gefinaa... :P

        PS. Olen 18v, ensimmäistä kertaa hiukset lähti 15v eikä se missään nimessä sopinu mulle sillon, nyt siihen on jo tottunu/ihastunu (voi miten helppo se onkaan "huoltaa" :P) ja kun siihen on ite tyytyväinen niin se on hyvin pitkälti ihan sama onko hiuksia tai ei.

        olet varmaan siis käyttänyt gefinaa? Jos ihan ilman mitään aineita hiukset hyppivät päästä pois ja takaisin, niin ei ihan perinnöllisestä kaljuuntumisesta ole kyse :P

        Itsehän olen nyt 18 vuotias ja hiustenlähtö alkoi siinä 15 ikävuoden tietämissä. Aika progressiivisesti on hävinnyt ohimoilta ja hieman myös päälaelta. Täysin perinnöllistä minun tapauksessani. Faija oli täysin kalju 20 vuotiaana. Omalla kohdallani kaljuuntuminen on aiheuttanut lukuisia ongelmia. lähinnä oman pääni sisällä. kuten joku täällä oivaltavasti sanoikin: Se ,että muut pitävät sinua rumana, on vielä jollain tavalla siedettävissä, mutta se, että pidät itseäsi rumana, on yhtä helvettiä.

        Kaikennäköistä lannoitetta on tullut testattua. Eipä mikään niistä ole huomattavissa määrin toiminut. Hidastamisesta on paha sanoa. Tosin siinä vaiheessa kun hiustuppi on päästä kuollut, niin se ei siitä herää vaikka mitä taikoja poppamiehet tekisivät. Propeciaa ja kumppaneita en ole koskaan lähtenyt käyttämään. Lähinnä sivuvaikutusten takia: http://en.wikipedia.org/wiki/Finasteride#Side_effects
        Vehkeiden toiminta on ehkä kuitenkin hiuksia tärkeämpi. Itsellänihän Roaccutan aknelääke aiheutti erektiöhäiriötä (vähentynyt mielihyvähormooni masennus). Tosin roa on kuuriluontoinen lääke, eikä sitä siis tarvitse koko elämäänsä popsia.

        Mutta tsemiä kaikille joille gefina yms toimii eikä tule mitään pahoja sivuvaikutuksia. olkaa onnellisia.

        muita apuja kaljuuntumiseen voisi olla myös erilaiset psykiatriset toimenpiteet, psykoterapia, hypnoosi jne. jos siis lähdetään poistamaan sitä ongelmaa pään sisältä, ei ulkoa.

        Omalla kohdallani ei tosin mikään ole vielä toiminut mutta ehkä tämä tästä. Ikää tulee lisää ja elämän prioriteetit menee uusiksi ja sen sellaista. kai sitä asiat voisi huonomminkin olla.


      • alopecia-112
        1x klaju kirjoitti:

        olet varmaan siis käyttänyt gefinaa? Jos ihan ilman mitään aineita hiukset hyppivät päästä pois ja takaisin, niin ei ihan perinnöllisestä kaljuuntumisesta ole kyse :P

        Itsehän olen nyt 18 vuotias ja hiustenlähtö alkoi siinä 15 ikävuoden tietämissä. Aika progressiivisesti on hävinnyt ohimoilta ja hieman myös päälaelta. Täysin perinnöllistä minun tapauksessani. Faija oli täysin kalju 20 vuotiaana. Omalla kohdallani kaljuuntuminen on aiheuttanut lukuisia ongelmia. lähinnä oman pääni sisällä. kuten joku täällä oivaltavasti sanoikin: Se ,että muut pitävät sinua rumana, on vielä jollain tavalla siedettävissä, mutta se, että pidät itseäsi rumana, on yhtä helvettiä.

        Kaikennäköistä lannoitetta on tullut testattua. Eipä mikään niistä ole huomattavissa määrin toiminut. Hidastamisesta on paha sanoa. Tosin siinä vaiheessa kun hiustuppi on päästä kuollut, niin se ei siitä herää vaikka mitä taikoja poppamiehet tekisivät. Propeciaa ja kumppaneita en ole koskaan lähtenyt käyttämään. Lähinnä sivuvaikutusten takia: http://en.wikipedia.org/wiki/Finasteride#Side_effects
        Vehkeiden toiminta on ehkä kuitenkin hiuksia tärkeämpi. Itsellänihän Roaccutan aknelääke aiheutti erektiöhäiriötä (vähentynyt mielihyvähormooni masennus). Tosin roa on kuuriluontoinen lääke, eikä sitä siis tarvitse koko elämäänsä popsia.

        Mutta tsemiä kaikille joille gefina yms toimii eikä tule mitään pahoja sivuvaikutuksia. olkaa onnellisia.

        muita apuja kaljuuntumiseen voisi olla myös erilaiset psykiatriset toimenpiteet, psykoterapia, hypnoosi jne. jos siis lähdetään poistamaan sitä ongelmaa pään sisältä, ei ulkoa.

        Omalla kohdallani ei tosin mikään ole vielä toiminut mutta ehkä tämä tästä. Ikää tulee lisää ja elämän prioriteetit menee uusiksi ja sen sellaista. kai sitä asiat voisi huonomminkin olla.

        ...sivarit ovat aivan ylikorostettua pelottelua. Luultavasti jo kaljuuntuneiden katkerien tyyppien keksimiä kauhuskenaarioita. Oikeat sivuvaikutukset ovat ERITTÄIN harvinaisia, suurin osa varmaan vain psykofyysisiä oireilua kun asialla on peloteltu valmiiksi.


      • tuokin...
        alopecia-112 kirjoitti:

        ...sivarit ovat aivan ylikorostettua pelottelua. Luultavasti jo kaljuuntuneiden katkerien tyyppien keksimiä kauhuskenaarioita. Oikeat sivuvaikutukset ovat ERITTÄIN harvinaisia, suurin osa varmaan vain psykofyysisiä oireilua kun asialla on peloteltu valmiiksi.

        Todella monet vääristelee finan vaikutuksia silkkaa omaa katkeruuttaan. Tottahan se on että 2 ensimmäisen kuukauden aikana ilmenee sivuoireita, mutta kaikki häipyy säännöllisellä käytöllä. Itselläni oli mm. vetinen siemenneste, aivosumu, raju hiustenlähtö, pieniä erektiovaikeuksia. Mutta kaikki tosiaan häipyy säännöllisellä käytöllä...


      • mies 27v.
        mies 27v. kirjoitti:

        Suosittelen sinun tapauksesssa lääkäriin menoa. Mikäli viestisi ei ollut mikään turha provo. Kuvauksesi perusteella sinua ei vaivaa miestyypin kaljuuntuminen vaan jokin muu sairaus/puutostila. Miestyypin kaljuuntumisessa hiukset eivät kasva itsestään takaisin.

        Itselläni yhdistelmä rogaine priorin biotiini on auttanut huomattavasti. Minun tapauksessa tosin hiukset olivat "vain" ohentuneet. Nykyään hiukseni näyttävät hyviltä, mutta olen silti harkinnut hakevani Propeciaa varmuuden vuoksi. Voisin tosin kävästä lääkärillä ja pyytää reseptiä Gefinaan.

        Tuo "koktaili" tosiaan toimii todella hyvin. Huomasin, että minulla on todella paljon lyhyttä n. 0,5 cm sänkeä hiusten joukossa. En usko, että tämä uusi sänki on Rogainen ansioista, koska en ole levittänyt Rogainea koko pään alueelle.

        Kokeilkaa yhdistelmää Rogaine Priorin biotiini mikäli teillä ei ole selkeitä kaljuja kohtia.


    • ogg-
      • Jaska1983

        Miettikää tosi tarkkaan jos alatte käyttää Finasteridia.Jos haluaa hiukset päähän voi saada alapäähän vielä isompia ongelmia.Itse käytin Propeciaa noin kahden vuoden ajan (lopetin käytön reilu vuosi sitten).Hiukset kyllä lisääntyi,mutta samalla aloin huomata erektiossani häiriöitä.Vastaavanlaisia ongelmia ei ole ollut ennen lääkkeen käytön aloittamista.Eihän ne oireet heti alkaneet näkyä mutta reilu puolen vuoden jälkeen oli jotain havaittavissa(näin jälkeenpäin ajatellen).Tietenkin oireet alkavat pikkuhiljaa,eikä sitä välttämättä osaa yhdistää kyseiseen tuotteeseen.Mutta vielä vuosi sitten lopetettuani ei erektioni ole sellainen kuin se ennen "lääkettä" oli.Lääkärini sanoi että oireet voivat jatkua vielä jonkin aikaakin.Kyllä tässä on parempaan suuntaan menty,mutta aikaa se tuntuu vaativan.En kyllä haluaisi alkaa syödä mitään erektio lääkkeitäkään.Eli parempi kalju kun erektio häiriötä.Kalju on oikeasti aika pieni ongelma siihen jos ei seiso.Itse molemmat kokeneena.Olen 27v mies.


      • Mies29vee
        Jaska1983 kirjoitti:

        Miettikää tosi tarkkaan jos alatte käyttää Finasteridia.Jos haluaa hiukset päähän voi saada alapäähän vielä isompia ongelmia.Itse käytin Propeciaa noin kahden vuoden ajan (lopetin käytön reilu vuosi sitten).Hiukset kyllä lisääntyi,mutta samalla aloin huomata erektiossani häiriöitä.Vastaavanlaisia ongelmia ei ole ollut ennen lääkkeen käytön aloittamista.Eihän ne oireet heti alkaneet näkyä mutta reilu puolen vuoden jälkeen oli jotain havaittavissa(näin jälkeenpäin ajatellen).Tietenkin oireet alkavat pikkuhiljaa,eikä sitä välttämättä osaa yhdistää kyseiseen tuotteeseen.Mutta vielä vuosi sitten lopetettuani ei erektioni ole sellainen kuin se ennen "lääkettä" oli.Lääkärini sanoi että oireet voivat jatkua vielä jonkin aikaakin.Kyllä tässä on parempaan suuntaan menty,mutta aikaa se tuntuu vaativan.En kyllä haluaisi alkaa syödä mitään erektio lääkkeitäkään.Eli parempi kalju kun erektio häiriötä.Kalju on oikeasti aika pieni ongelma siihen jos ei seiso.Itse molemmat kokeneena.Olen 27v mies.

        2 vuotta finaa. Puoli vuotta dutaa. Mikään lääke ei ole vaikuttanut. Hiukset putoo hitaasti mutta varmasti. Kulli pelittää kans loistavasti ja mällikin lentää makoisasti. Eli hiustensiirtoa tässä odotellessa.


      • mies 28v.
        Mies29vee kirjoitti:

        2 vuotta finaa. Puoli vuotta dutaa. Mikään lääke ei ole vaikuttanut. Hiukset putoo hitaasti mutta varmasti. Kulli pelittää kans loistavasti ja mällikin lentää makoisasti. Eli hiustensiirtoa tässä odotellessa.

        En halua masentaa sinua, mutta mikäli fina tai duta ei ole pysäyttänyt hiusten lähtöä ei kannata lähteä hiustensiirtoja tekemään. Näyttää todellä hölmöltä kun lopulta on ns. kunnon hiukset vain siirteiden kohdalla. Suosittelen kaljuuteen totuttelua. Se on parempi vaihtoehto kuin arpinen pää, jota ei kehtaa ajaa kaljuksi.


    • Esko

      Minä aloin menettää hiuksiani alle 30 v,käytin propecia yli 7 vuotta.parhaimillaan hidasti kaljuuntumista mutta ei tietenkään tuonut sitä nuoruuden hiuksia takasin.luin jostain artikkelin että 7 vuoden jälkeen teho hiipuu ja niin kävi minulle.sen jälkeen olen käyttänyt minoksilidiiniä,tehoaa jonkun verran mutta haittana on että kuivattaa päänahkaa,kutiaa ja se aamuin illoin laittaminen.nyt tilasin laserkamman,laserkampa pn kolmas joka on saanut fda hyväksynnan usa:ssa.saa nähdä,o.neksi ikää jo sen verran et kaljuuntuminen ei ihan kauheasti kirpase mutta aina vähän.

    • Anonyymi

      Finasteridi on hirveää myrkkyä, joka vie seksihalut ja stondiksen.
      Vaikuttaa androgeenien toimintaan elimistössä.
      Ei kannata ottaa kaljuuteen.
      Suuri osa naisista pitää kaljusta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8276
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2253
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1919
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe