Linnun äänen nauhoittaminen

kuunteleva

Mikä olisi hyvä laite lintujen äänten nauhoittamiseen? En etsi mitään huippuvälineitä, vaan sellaista, jolla saisi kätevästi "siepattua" oudon äänen ja kuunneltua ja selvitettyä lajin kotona. Onko kännykkämalleissa sellaista? (Kulkisi aina mukana.) Entä pienet mp3-soittimet? Olen kiinostunut mielipiteistänne.

7

654

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wilma2

Miehelläni on nokian puhelin ( 5140i )jolla hän itseasiassa on äänittänyt satakielen laulua.

• muillakin

valmistajilla on sellaisia. Ainakin SonyErikssonilla olen sellaisia nähnyt. Mutta toki tarkoitukseen on ihan oikeitakin nauhureita, sellainen kannattaa varmaan hankkia.

• ...

Digikamerassani on videointitoiminto, joka äänittää.

• lintujenaanitys

Kuvaamalla videota digikameralla saa ihan kohtuullista laatua aikaan. Eli jos pokkarikamera löytyy valmiina, sillä voi helposti ja kätevästi taltioida lintuääniä.

Myös kännykkä kelpaa lintujen äänten nauhoitukseen. Erilaisia äänitysohjelmia eri alustoille on todella monia. Parempaa laatua etsivien kannattaa tutustua esimerkiksi Zoomin kohtuuhintaisiin äänitallentimiin. Alle sadan euron Zoom H1 on varmasti yksi helppokäytttöisimpiä äänittimiä, mitä markkinoilta löytyy.

http://musatekniikka.blogspot.fi/2012/09/aanta-talteen-edullisesti-paikasta.html

• fsdfdsafadfadf

suuntamikrofoni olisi aivan ehdoton. kyllähän se toki kännykälläkin menee, kun jälkeen päin poistaa ylimääräiset kohinat ja rahinat vaikkapa audacityllä.
        varsin pätevä ohjelma äänen käsittelyyn ja aika halpakin kun ei maksa mitään!

• Vanha kalkkis
    • tietaja_

Hyvin äänittää myöskin Samsung GTS5300. Itse aloitin jo noin vuosi sitten ja hyvin kuuluu kaikki Pähkinänakkelit ja Viitasirkkalinnut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      87
      1724
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1232
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1123
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      68
      915
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      102
      884
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      818
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      731
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      722
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      671
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      663
    Aihe