Linnun äänen nauhoittaminen

kuunteleva

Mikä olisi hyvä laite lintujen äänten nauhoittamiseen? En etsi mitään huippuvälineitä, vaan sellaista, jolla saisi kätevästi "siepattua" oudon äänen ja kuunneltua ja selvitettyä lajin kotona. Onko kännykkämalleissa sellaista? (Kulkisi aina mukana.) Entä pienet mp3-soittimet? Olen kiinostunut mielipiteistänne.

7

598

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wilma2

      Miehelläni on nokian puhelin ( 5140i )jolla hän itseasiassa on äänittänyt satakielen laulua.

      • muillakin

        valmistajilla on sellaisia. Ainakin SonyErikssonilla olen sellaisia nähnyt. Mutta toki tarkoitukseen on ihan oikeitakin nauhureita, sellainen kannattaa varmaan hankkia.


    • ...

      Digikamerassani on videointitoiminto, joka äänittää.

    • lintujenaanitys

      Kuvaamalla videota digikameralla saa ihan kohtuullista laatua aikaan. Eli jos pokkarikamera löytyy valmiina, sillä voi helposti ja kätevästi taltioida lintuääniä.

      Myös kännykkä kelpaa lintujen äänten nauhoitukseen. Erilaisia äänitysohjelmia eri alustoille on todella monia. Parempaa laatua etsivien kannattaa tutustua esimerkiksi Zoomin kohtuuhintaisiin äänitallentimiin. Alle sadan euron Zoom H1 on varmasti yksi helppokäytttöisimpiä äänittimiä, mitä markkinoilta löytyy.

      http://musatekniikka.blogspot.fi/2012/09/aanta-talteen-edullisesti-paikasta.html

      • fsdfdsafadfadf

        suuntamikrofoni olisi aivan ehdoton. kyllähän se toki kännykälläkin menee, kun jälkeen päin poistaa ylimääräiset kohinat ja rahinat vaikkapa audacityllä.
        varsin pätevä ohjelma äänen käsittelyyn ja aika halpakin kun ei maksa mitään!


    • Vanha kalkkis

      Vastaavia juttuja kuin tämä on netissä vaikka kuinka.....
      http://www.instructables.com/id/Dollar-Store-Parabolic-Mic/

    • tietaja_

      Hyvin äänittää myöskin Samsung GTS5300. Itse aloitin jo noin vuosi sitten ja hyvin kuuluu kaikki Pähkinänakkelit ja Viitasirkkalinnut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      71
      5022
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      16
      2332
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1857
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      42
      1553
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1348
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1267
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      3
      1185
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1176
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe