Fihghet lehti uusin

Ip-Friikki

uusin fighter lehti on ilmestynyt ja olikin sisällöltään loistava, paljon asiaa ip-hommista, mm Defendo Bill wolffin haastattelu, oli loisto juttu, samoin löytyy shensido ja Ville Kaivosen haastattelu, Fifhter on hieno lehti ja toivottavati jatkossakin tekevät artikkeleita muistakin alueista ,kuin vapaa-otteluista ainakin nyt lehti loistaa!

Näittekö muuten eilen tuli Krisse shoussa Comabtilta pätkän, jossa Krisse salminen oli Ari kankaa maga opissa, ihan pätevää, muuten se Combatin maga, vaikka itse treenaakin eri liitossa, niin olen Arinkin kanssa harjoitellut ja osaava kaveri ja hyvä opettaja.

26

5398

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kylllä

      pätevä opettaja ja itsestä se ranskalainen tyyli tuntuu paremmalta, mutta mielestäni hieman ylimielinen kaveri kuitenkin.

    • ökl sdf

      eT viitis eds vähä oiklukae mitt krijotat?

    • James Blond

      Loistavaa mainosta valtakunnallisessa verkossa noi Combat Academyssä kuvatut Ari Kankaan krav magan opetuspätkät Krisselle, katsojia oli varmaan se puoli miljoonaa-tai enemmänkin. Mäkään en muuten ois tietenkään kattonut Krissen blondeilua. Hyvä Arska ja Krisse:) Kangas kirjoitti aikoinaan paljon hyviä juttuja Budokaan itsepuolustuksesta, krav magasta, jne. Olis himo lukea niitä myös jatkossa vaikka Fighterista.

      • Hurtta

        Se on nyt vaan niin, että Fighter on "puolueellinen", eli ei varmastikaan tule kirjoittelemaan Combatista / Kankaasta -tämä on tällaista sisäpiirin tietoa.... mutta, mutta..... näin sitä kustaan omaan nilkkaan -ja homma toimii vähän niinku 7:ssa - loppujen lopulta kanssa panee hanskat tiskiin!!! Hyvä Ari - lisää tätä!!!!


      • onko totta
        Hurtta kirjoitti:

        Se on nyt vaan niin, että Fighter on "puolueellinen", eli ei varmastikaan tule kirjoittelemaan Combatista / Kankaasta -tämä on tällaista sisäpiirin tietoa.... mutta, mutta..... näin sitä kustaan omaan nilkkaan -ja homma toimii vähän niinku 7:ssa - loppujen lopulta kanssa panee hanskat tiskiin!!! Hyvä Ari - lisää tätä!!!!

        Väiteesi on nimittäin aika kova!!? Miten perustelet, mikä combatin-kankaan boikottiin olisi syynä!? Lehden päätoimittaja on itsekin ollut vuosikausia combatissa mukana, heidän välit ovat tietääkseni kunnossa!!


    • mielipide2

      muistatteko kummelin "kanada" jutun ?
      herroilta kysyttiin kerran että mistä ovat moisen huudahduksen keksineet, vastaus oli: mietittiin kerran että mikä olisi turhin maa, mistä ei tule eikä ole tullut mitään tarpeellista, siitä tämä "kanada" sai alkunsa :)

      no, onhan jääkiekko sentään keksitty siellä...

      • fighter-lukija

        Fighter on lostolehti, mutta kun katsoo esim. Fighterin seuraluetteloa, lajinimikkeelä Krav maga ei Combat Academya mainita ja Combat A kuuluu Euroopan km-liittoon ja liiton päämies Richard Douieb opettaa ensiluokkaista Krav magaa ja pitää tason korkealla!


        Olisi todella mukavaa lukea Fighterista Arinkin juttuja ja artikkeli hänen seurastaan ja Euroopan Km-liitosta. budoka-lehdessä on jotain asiaa ollut tältäkin saralta.
        fighterin Defendo juttu oli kova sana se Bill wolffe on sälli, Senshidosta en tiedä, kova asia, mutta olen kuullut ,että monenkaan silmät eivät kestä repimistä harjoituksissa.


      • Lukija myös
        fighter-lukija kirjoitti:

        Fighter on lostolehti, mutta kun katsoo esim. Fighterin seuraluetteloa, lajinimikkeelä Krav maga ei Combat Academya mainita ja Combat A kuuluu Euroopan km-liittoon ja liiton päämies Richard Douieb opettaa ensiluokkaista Krav magaa ja pitää tason korkealla!


        Olisi todella mukavaa lukea Fighterista Arinkin juttuja ja artikkeli hänen seurastaan ja Euroopan Km-liitosta. budoka-lehdessä on jotain asiaa ollut tältäkin saralta.
        fighterin Defendo juttu oli kova sana se Bill wolffe on sälli, Senshidosta en tiedä, kova asia, mutta olen kuullut ,että monenkaan silmät eivät kestä repimistä harjoituksissa.

        Olen kanssa "kuullut, että monenkaan leuka ei kestä lyömistä paljaalla nyrkillä harjoituksissa".


      • näkynyt
        fighter-lukija kirjoitti:

        Fighter on lostolehti, mutta kun katsoo esim. Fighterin seuraluetteloa, lajinimikkeelä Krav maga ei Combat Academya mainita ja Combat A kuuluu Euroopan km-liittoon ja liiton päämies Richard Douieb opettaa ensiluokkaista Krav magaa ja pitää tason korkealla!


        Olisi todella mukavaa lukea Fighterista Arinkin juttuja ja artikkeli hänen seurastaan ja Euroopan Km-liitosta. budoka-lehdessä on jotain asiaa ollut tältäkin saralta.
        fighterin Defendo juttu oli kova sana se Bill wolffe on sälli, Senshidosta en tiedä, kova asia, mutta olen kuullut ,että monenkaan silmät eivät kestä repimistä harjoituksissa.

        juttuja Combatista ja olen huomannut saman asian et Combatti puuttuu tietyistä lajilistoista jonne se kuuluu. Fighter on hyvä lehti, mutta vääjäämättä tulee mieleen, onko se niin hyvä kuin väittää: todella hyvä lehti on täysin puolueeton ja kirjoittaa kaikista alan asioista puolueettomasti. Uusia alan lehtiä kaipailen edelleen, siis missä olisi puolueettomasti asioita ja ehkä jotain muutakin asiaa sivuavaa tietoa. Viimeisessä lehdessä oli myös juttu naishenkilöstä joka oli jo lapsena aloittanut Combatilla ja sitten siirtynyt muualle. Jutussa oli aivan selviä asiavirheitä...... tahallisesti tai tahattomasti. Toivoisin, että lehti suhtautuisi enemmän vakaumuksella juttujen taustoihin, sillä mikään lehti ei tässä maailmassa ole päässyt parrasvaloihin suoranaisella valehtelulla eikä kukaan urheilija huipulle väärillä "valoilla".


      • tiikerinsilmä
        näkynyt kirjoitti:

        juttuja Combatista ja olen huomannut saman asian et Combatti puuttuu tietyistä lajilistoista jonne se kuuluu. Fighter on hyvä lehti, mutta vääjäämättä tulee mieleen, onko se niin hyvä kuin väittää: todella hyvä lehti on täysin puolueeton ja kirjoittaa kaikista alan asioista puolueettomasti. Uusia alan lehtiä kaipailen edelleen, siis missä olisi puolueettomasti asioita ja ehkä jotain muutakin asiaa sivuavaa tietoa. Viimeisessä lehdessä oli myös juttu naishenkilöstä joka oli jo lapsena aloittanut Combatilla ja sitten siirtynyt muualle. Jutussa oli aivan selviä asiavirheitä...... tahallisesti tai tahattomasti. Toivoisin, että lehti suhtautuisi enemmän vakaumuksella juttujen taustoihin, sillä mikään lehti ei tässä maailmassa ole päässyt parrasvaloihin suoranaisella valehtelulla eikä kukaan urheilija huipulle väärillä "valoilla".

        En sitten tiedä, mikä mahtoi olla asia virhe tuossa naishenkilön jutussa, mutta omasta mielestäni ihan asiallisesti mainittiin missä harrastus oli alotettu. ja syy minkä takia combat academyä ei löydy seuraluottolosta on luutavammin se että combat academy ei ole maksanut siihen vaadittavaa maksua. Ja puoluettomuudesta vielä sen verta että Tilles kirjoitti fighterin pyrkivän pysymään ulkopuolell eri lajien liitto riidoista eli tuskin tulee mistään euroopanliitosta olemaan juttua......kankaasta ja richardista voi hyvin joskus tulevaisyydessa olla juttua, meinaa fighteriä on tullut vasta 5 numeroa niin joka paikkaan ei olla ehditty.


      • Kehiin
        tiikerinsilmä kirjoitti:

        En sitten tiedä, mikä mahtoi olla asia virhe tuossa naishenkilön jutussa, mutta omasta mielestäni ihan asiallisesti mainittiin missä harrastus oli alotettu. ja syy minkä takia combat academyä ei löydy seuraluottolosta on luutavammin se että combat academy ei ole maksanut siihen vaadittavaa maksua. Ja puoluettomuudesta vielä sen verta että Tilles kirjoitti fighterin pyrkivän pysymään ulkopuolell eri lajien liitto riidoista eli tuskin tulee mistään euroopanliitosta olemaan juttua......kankaasta ja richardista voi hyvin joskus tulevaisyydessa olla juttua, meinaa fighteriä on tullut vasta 5 numeroa niin joka paikkaan ei olla ehditty.

        Kurkelan juttu oli kyllä aika tekastun olonen, johtuisko tuosta seuran vaihdosta pelkästän....Tilleshän on ihan saman seuran miehiä:) Tyttöhän on tasokas (omasta ja Tillesin mielestä) ja kaikki muut mimmit surkeita kautta aikojen...hip hei. Tosin olis kai niitä tasokkaampiakin naisia ollut thaijuttuihin mutta seura olis sitten ollut ihan eri niminen:) Kivaahan se on tietty että voi mainostaa omia suosikkeja (seuralaisia) omassa lehdessä:)


      • tiikerinsilmä
        Kehiin kirjoitti:

        Kurkelan juttu oli kyllä aika tekastun olonen, johtuisko tuosta seuran vaihdosta pelkästän....Tilleshän on ihan saman seuran miehiä:) Tyttöhän on tasokas (omasta ja Tillesin mielestä) ja kaikki muut mimmit surkeita kautta aikojen...hip hei. Tosin olis kai niitä tasokkaampiakin naisia ollut thaijuttuihin mutta seura olis sitten ollut ihan eri niminen:) Kivaahan se on tietty että voi mainostaa omia suosikkeja (seuralaisia) omassa lehdessä:)

        Voi olla että tilles on mennyt sittä mistä aita on matalin ja haastatellu sitä helposti saatavilla olevaa oman seuran tyttöä. Tosin ilmeiseti onnistunut comeback kuuden vuoden tauonjälkeen on ihan hyvä jutun aihe. Ja eikös tilles "haukkunut" vain niitä kuuden vuoden takaisia tyttöjä.


      • Aneli
        tiikerinsilmä kirjoitti:

        Voi olla että tilles on mennyt sittä mistä aita on matalin ja haastatellu sitä helposti saatavilla olevaa oman seuran tyttöä. Tosin ilmeiseti onnistunut comeback kuuden vuoden tauonjälkeen on ihan hyvä jutun aihe. Ja eikös tilles "haukkunut" vain niitä kuuden vuoden takaisia tyttöjä.

        Kurhelan artikkeli herätti ainakin minun piireissäni närästystä typerällä hehkutuksella ja suomalaisten muaythai-naisten mollaamisella. Kurhelalle ei artikkelin mukaan löytynyt hyvää ja tasokasta vastustajaa, koska taso naisten sarjoissa oli ala-arvoinen. Kuinka ollakaan, en itse muista häneen osallistuneen kertaakaan noina vuosina Suomen Muay Thai-Liiton järjestämiin kilpailuihin. Miten nainen joka hädin tuskin sai riittävästi otteluita kasaan tämän vuoden SM-kisoja varten pääsi osallistumaan thaimaassa WMC-thailiiton ammattilaisten mestaruusotteluun 2000-luvun alussa? Onhan se ihmeellistä että Kurhelaa hehkutetaan näin yllättäen Fighterissa muiden naisthainyrkkeilijöiden jäädessä mainitsematta/jututta mm. Kumaar, Martinez, Skott, Mappela, Urpulahti, Strengell, Marjamäki. Ainoa suomalaisista naisista joka on saanut palstatilaa on Eteläpelto.


      • juppe
        Aneli kirjoitti:

        Kurhelan artikkeli herätti ainakin minun piireissäni närästystä typerällä hehkutuksella ja suomalaisten muaythai-naisten mollaamisella. Kurhelalle ei artikkelin mukaan löytynyt hyvää ja tasokasta vastustajaa, koska taso naisten sarjoissa oli ala-arvoinen. Kuinka ollakaan, en itse muista häneen osallistuneen kertaakaan noina vuosina Suomen Muay Thai-Liiton järjestämiin kilpailuihin. Miten nainen joka hädin tuskin sai riittävästi otteluita kasaan tämän vuoden SM-kisoja varten pääsi osallistumaan thaimaassa WMC-thailiiton ammattilaisten mestaruusotteluun 2000-luvun alussa? Onhan se ihmeellistä että Kurhelaa hehkutetaan näin yllättäen Fighterissa muiden naisthainyrkkeilijöiden jäädessä mainitsematta/jututta mm. Kumaar, Martinez, Skott, Mappela, Urpulahti, Strengell, Marjamäki. Ainoa suomalaisista naisista joka on saanut palstatilaa on Eteläpelto.

        Mappelako ei oo saanu palstatilaa ??


      • Jeesboxer
        Aneli kirjoitti:

        Kurhelan artikkeli herätti ainakin minun piireissäni närästystä typerällä hehkutuksella ja suomalaisten muaythai-naisten mollaamisella. Kurhelalle ei artikkelin mukaan löytynyt hyvää ja tasokasta vastustajaa, koska taso naisten sarjoissa oli ala-arvoinen. Kuinka ollakaan, en itse muista häneen osallistuneen kertaakaan noina vuosina Suomen Muay Thai-Liiton järjestämiin kilpailuihin. Miten nainen joka hädin tuskin sai riittävästi otteluita kasaan tämän vuoden SM-kisoja varten pääsi osallistumaan thaimaassa WMC-thailiiton ammattilaisten mestaruusotteluun 2000-luvun alussa? Onhan se ihmeellistä että Kurhelaa hehkutetaan näin yllättäen Fighterissa muiden naisthainyrkkeilijöiden jäädessä mainitsematta/jututta mm. Kumaar, Martinez, Skott, Mappela, Urpulahti, Strengell, Marjamäki. Ainoa suomalaisista naisista joka on saanut palstatilaa on Eteläpelto.

        Hei halooo...Suhteilla tää maailma pyörii, ei reilulla urheiluhengellä ja kainostelulla. Turha täällä on kadehtia jos joku pääsee eteenpäin ihan muilla avuilla kuin rumat ja läskit kanssasisarensa.


      • Pykälä
        Jeesboxer kirjoitti:

        Hei halooo...Suhteilla tää maailma pyörii, ei reilulla urheiluhengellä ja kainostelulla. Turha täällä on kadehtia jos joku pääsee eteenpäin ihan muilla avuilla kuin rumat ja läskit kanssasisarensa.

        Ketä se enää nykyään kiinnostaa, jos joku päätoimittaja kirjoittelee kavereistaan omassa lehdessään!!!? Tärkeintä on että lukijoita riittääja rahaa tulee kassaan.


      • omistaa fighter-lehden?
        Pykälä kirjoitti:

        Ketä se enää nykyään kiinnostaa, jos joku päätoimittaja kirjoittelee kavereistaan omassa lehdessään!!!? Tärkeintä on että lukijoita riittääja rahaa tulee kassaan.

        Mieleen tuli, kun utelias olen et kuka ton suomen fighterin omistaa? Onko svenska versio ja suomalainen samalla omistajalla?


      • Tero
        omistaa fighter-lehden? kirjoitti:

        Mieleen tuli, kun utelias olen et kuka ton suomen fighterin omistaa? Onko svenska versio ja suomalainen samalla omistajalla?

        Lehden omistaa päätoimittaja Jan Tilles ja joku rikas rahoittaja (City Quartz oy) joka rahoittaa tiettävästi myös Janin kotiseuraa GB:tä. Ruotsalaisen lehden tod. näk. omistaa Ervasti niminen herra, oli ainakin lehden päätoimittaja. Yhteistä lehdillä on muutama juttu ja ulkoasu sekä tietysti nimi. Kertokaapa tarkemmin jos tiedätte enemmän, nämä olivat kuulopuheita.


      • niinpa
        Tero kirjoitti:

        Lehden omistaa päätoimittaja Jan Tilles ja joku rikas rahoittaja (City Quartz oy) joka rahoittaa tiettävästi myös Janin kotiseuraa GB:tä. Ruotsalaisen lehden tod. näk. omistaa Ervasti niminen herra, oli ainakin lehden päätoimittaja. Yhteistä lehdillä on muutama juttu ja ulkoasu sekä tietysti nimi. Kertokaapa tarkemmin jos tiedätte enemmän, nämä olivat kuulopuheita.

        eiköhän sen ruotsin version omista August Wallén, göteborgilainen shootfightingopettaja/salinomistaja. Ervasti on palkollinen. Ja uskoisin että Immu (=Herra GB Gym) omistaa tän Suomen version.

        Fighterin entinen päätoimittaja Benny, jonka sukunimi on unohtunut, oli myös omistaja, mutta myi lehden Wallénille. Benny oli myös Fox Kickboxing-ketjun perustaja sekä ruotsin kb-maajoukkueen entinen valmentaja.


    • Marsu Pilami

      Kyllä tuo Bill Wolfe näköjään puhuu aika vahvan kokemuksen kautta. Taitaa olla Defendossa periaatteet kunnossa viimeisen päälle. Missäköhän tätä lajia voi harrastaa? Vaikuttaa ihan kovalta jutulta...

      • voi siis

        nimenomaan Defendoa harjoitella ainakin Mikkelissä ja Lahdessa.


    • Buffalo Bill

      Wolfin juttu oli ihan luettava, mutta kuka on Ville Kaivola ? Lehden isoin juttu mutta ihan tuntemattomasta kaverista.

      • tsägädägätsui

        E2, suomen korkeimpia experttejä, ei pidä liikaa melua itsestään.


      • pä svenska
        tsägädägätsui kirjoitti:

        E2, suomen korkeimpia experttejä, ei pidä liikaa melua itsestään.

        Fuck of .....ei nimeä.....mistä hän siis voisi edes pitää melua=(


      • Konstap
        tsägädägätsui kirjoitti:

        E2, suomen korkeimpia experttejä, ei pidä liikaa melua itsestään.

        Olen ollut monenkin maga ohjaajan opeissa mutta tämä "ei nimeä" kaveri on ollut kyllä helvetin hyvä.
        Sääli, että sain vain muutaman kk:n reenata tampereella.


      • reenaaja
        Konstap kirjoitti:

        Olen ollut monenkin maga ohjaajan opeissa mutta tämä "ei nimeä" kaveri on ollut kyllä helvetin hyvä.
        Sääli, että sain vain muutaman kk:n reenata tampereella.

        Vaikea muuten nykyään kuvitella että 90-luvulla kaikki Önkki, Kaivonen ja Nurminen reenas samassa paikkaa krav magaa finlayssonilla :)
        nyt jokainen on eri seurasssa. (Jokainen on kyllä pätevä opettaja, jokaisen opissa olen ollut).


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe