jos on joutunut vankimielisairaalaan, niin kauanko ne siellä pitää?? onko mahdollisuutta koskaan päästä pois ihmisten ilmoille? tiedän, että jokaista juttua käsitellään erikseen, mutta niinkuin yleensä,mikä on käytäntö?
tietääkö kukaan
6
1462
Vastaukset
- Pär Pillhard
,,,
- ........
osa vangeista ketkä joutuvat / menevät vapaa ehtoisesti / pyytävät hoitoon VMS:ään ovat siellä pääsääntöisesti hoitojaksoja joiden pituus vaihtelee paljolti sen hetkisestä tarpeesta eli lyhyimmät hoito ajat ovat n. viikon pituisia, pisimmät vuosia.. Jokainen vanki vapautuu joskus joten ei siellä VMS:ssä kuitenkaan koko loppuelämää olla. Siellä oltu aikaa on kuitenkin rangaistuksen suorittamista. Joutuminen / päätyminen / tahtominen sinne tapahtuu normaalin vankilan poliklinikan kautta lähetteellä. Jos hoidon tarve on ajankohtainen myös vapautumisen jälkeen, voidaan ko. henkilö "ohjata" myös suoraan vapautumisen jälkeen hoitoon, mutta ei tietenkään VMS:sään vaan siviili puolelle.
Kyllä sieltä VMS:stä suunnilleen selvä järkisiäkin tulee takaisin.. Mutta jokainen tapaushan yksilökohtainen. Pahimpia ovat henkilöt joilla on suuret halut riistää oma henki, toinen on psykoottiset ym. henkilöt.- minä
kun on yksi tuttu ollu 5 vuotta kyseisessä laitooksessa ja sen takia kyselin. itse kyseinen henkilö ei osannut sanoa koska hän mahdollisesti pääsisi pois.
- kuules nyt
minä kirjoitti:
kun on yksi tuttu ollu 5 vuotta kyseisessä laitooksessa ja sen takia kyselin. itse kyseinen henkilö ei osannut sanoa koska hän mahdollisesti pääsisi pois.
taidatpa sotkea nimikkeitä:vankimielisairaala on Turussa oleva vankeinhoitolaitoksen vangeille tarkoitettu psykiatrinen sairaala.Valtion psykiatrisia sairaaloita ovat Vanhan Vaasan sairaala
ja Niuvanniemen sairaala.Vankimielisairaalassa hoidetaan tilapäisesti psyykkisesti sairaita ja he palaavat takaisin vankiloihin.Jos henkilö todetaan pysyvästi mielisairaaksi,tuomion täytäntöönpano keskeytetään ja hänelle anotaan hoitopaikka joko Vaasasta tai Niuvasta.
5 vuoden hoito tuskin tapahtunut Turussa ,vankimielisairaalassa,vaan ko.henkilö on valtion mielisairaalassa.JA-kun henkilö todetaan tarvitsevan hoitoa,mutta itse ei ole siihen halukas,tehdään pakkohoitopäätös,jolloin psykiatrit arvioivat,milloin uloskirjoitetaan. - minä
kuules nyt kirjoitti:
taidatpa sotkea nimikkeitä:vankimielisairaala on Turussa oleva vankeinhoitolaitoksen vangeille tarkoitettu psykiatrinen sairaala.Valtion psykiatrisia sairaaloita ovat Vanhan Vaasan sairaala
ja Niuvanniemen sairaala.Vankimielisairaalassa hoidetaan tilapäisesti psyykkisesti sairaita ja he palaavat takaisin vankiloihin.Jos henkilö todetaan pysyvästi mielisairaaksi,tuomion täytäntöönpano keskeytetään ja hänelle anotaan hoitopaikka joko Vaasasta tai Niuvasta.
5 vuoden hoito tuskin tapahtunut Turussa ,vankimielisairaalassa,vaan ko.henkilö on valtion mielisairaalassa.JA-kun henkilö todetaan tarvitsevan hoitoa,mutta itse ei ole siihen halukas,tehdään pakkohoitopäätös,jolloin psykiatrit arvioivat,milloin uloskirjoitetaan.nimikkeet olivat menneet mulla sekaisin. kiitoksia selvennyksestä. tarkoitin juuri vaasan sairaalaa.
- tinnesamonen
noin viikko (jos on tarpeeksi hullu)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216845Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5562333- 1471887
- 871281
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa981085Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.91981- 72980
- 33863
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10843Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon159796