Horroksessa vai vain rauhallisia???

Rookie

Kotiloni on ollut paikallaan n. vuorokauden, onko normaalia? Kuinka kostea terraarion pitää olla, ei ole kuiva nytkään. Ja hukkuuko kotilo jos pistän ison vesiastian, kuinka paljon astian pohjalla voi pitää vettä?

10

573

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kotilo-ja-gekkofani

On tuo normaalia, omat kotiloni ovat olleet paikallaan kolme vuorokautta eli on täysin normaalia ..
      Eikä kotilo huku, jollei ole pieni poikanen..Kotilolajista riippuen on se vesimäärä:

Lehtokotilo tai joku muu luontokotsu: n. 1-2 cm vettä
      Akaattikotilo tai joku muu iso kotilo: n. 2-5 cm vettä.

• vivi

mun kaverilta hukku täyskasvunen lehto 1.5 cm syvyseen altaaseen.itse en pidä ees 5 mm vaikka kaikki kotilot on täyskasvusia.

• vivi

siitä minkä lajinen kotilosi on.ei millään pahalla mutta kotilonomistajan pitäisi mielestäni tunnistaa milloin kotilo on horroksessa.jos kotilosi on lehto vettä ei saa olla paljon.itselläni on n. 2mm korkea vesiastia eikä kotilot sitä edes käytä kuin korkeintaan juomiseen.

• kotilo-ja-gekkofani

kotilot voivat uidakin siinä eivätkä ainoastaan juoda..itselläni eivät kyllä lehdot ole hukkuneet 2 cm veteen, aika omituista...:/

• vivi
        kotilo-ja-gekkofani kirjoitti:

kotilot voivat uidakin siinä eivätkä ainoastaan juoda..itselläni eivät kyllä lehdot ole hukkuneet 2 cm veteen, aika omituista...:/

on.mulla kotilot vaan juo siitä ja kaverilla oikeasti hukku kotilo 1.5 cm seen.kaveri luuli et se oli nukahtanu ja se kotilo oli siellä yli vuorokauden.

• kotilo-kaktusfani
        vivi kirjoitti:

on.mulla kotilot vaan juo siitä ja kaverilla oikeasti hukku kotilo 1.5 cm seen.kaveri luuli et se oli nukahtanu ja se kotilo oli siellä yli vuorokauden.

Mulla onkin kotilo nukkunu 2vuorokautta ruokalautasella!Aika kummallista?

• vivi
        kotilo-kaktusfani kirjoitti:

Mulla onkin kotilo nukkunu 2vuorokautta ruokalautasella!Aika kummallista?

siinä vettä?kaveri huomas et kotilo oli kuollu sit ku terra rupes löyhkään.kotilo oli ihan veltto

• Suski......
        vivi kirjoitti:

Niin hukku!!! Mustakin se 1-2cm Lehdollekkin liikaa... Vaikka k- ja g fanil ei ole hukkunu tohon määrään, niin ne ei ole pakolla edes kauheesti käyny siinä, vai? 2cm veteen Lehdon pääkin hukkuu tai sillai et se pää on vedessä ja eikö se siitä just huku? Kun pää on kauan vedessä? Itse ainakin pidän noin 3mm vettä kotiloilla... Vaikka toi määrä nyt haituu aika nopeesti, mut ei se mua haittaa...

• kotilo-ja-gekkofani
        Suski...... kirjoitti:

Niin hukku!!! Mustakin se 1-2cm Lehdollekkin liikaa... Vaikka k- ja g fanil ei ole hukkunu tohon määrään, niin ne ei ole pakolla edes kauheesti käyny siinä, vai? 2cm veteen Lehdon pääkin hukkuu tai sillai et se pää on vedessä ja eikö se siitä just huku? Kun pää on kauan vedessä? Itse ainakin pidän noin 3mm vettä kotiloilla... Vaikka toi määrä nyt haituu aika nopeesti, mut ei se mua haittaa...

Vaan kun kotilon kuoren aukko on kauan vedessä, kotilo usein avaa sen eikä tajua että on nyt vedessä. esim. jos se nukkuu vesiastiassa. Ja jos aukkoon menee paljon vettä, se on yleensä menoa..

Yleensä kotilot kyllä ymmärtävät olevansa vedessä ja menevät kuitenkin vesikupin poikki, mutta onhan niitä erilaisia yksilöitä..

Ja nyt vasta rupesin ajattelemaan viivottimen kanssa tuota 2 cm xD on se jo vähän liikaa, siis 0.5 - 1 cm on sopiva.. xDDD

• suskiii.kotilot
        kotilo-ja-gekkofani kirjoitti:

Vaan kun kotilon kuoren aukko on kauan vedessä, kotilo usein avaa sen eikä tajua että on nyt vedessä. esim. jos se nukkuu vesiastiassa. Ja jos aukkoon menee paljon vettä, se on yleensä menoa..

Yleensä kotilot kyllä ymmärtävät olevansa vedessä ja menevät kuitenkin vesikupin poikki, mutta onhan niitä erilaisia yksilöitä..

Ja nyt vasta rupesin ajattelemaan viivottimen kanssa tuota 2 cm xD on se jo vähän liikaa, siis 0.5 - 1 cm on sopiva.. xDDD

En ollu ennen tienny tota ihme aukko juttua... Joo on se 2cm auka paljon... O__o

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa

sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT
      Maailman menoa
      352
      4105
    2. Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi
      Maailman menoa
      130
      3652
    3. Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla

Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku
      Maailman menoa
      8
      2363
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      8
      2130
    5. Onko kaivattusi spesiaali?

Millä tavalla ja miten?
      Ikävä
      118
      1769
    6. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      18
      1748
    7. Lindtman haluaa leikata Kela-korvauksista...oho!

Antti Lindtman sanoo Kauppalehdessä, että vuodesta 2028 voi tulla erittäin hankala, mikäli nykyinen hallitus ei tee riit
      Maailman menoa
      144
      1656
    8. Typeryyttä

Se on kummallista, kun kaksi ihmistä tuntee selittämätöntä vetoa toisiinsa, mutta eivät vain pääse toistensa luokse. Mik
      Ikävä
      124
      1379
    9. Martina mukana erikoisjoukossa

Huippurankka Erikoisjoukot-ohjelma jatkuu, Martina mukana. Kerrankin Martinalle hyvä ohjelma, hänellä on voimaa, sisua j
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      1030
    10. Häneen rakastuminen oli sellaista

että aina uskoi ja luotti että kyllä tästä vielä edetään jotenkin. Se olikin vain rakastuneen toiveajattelua kaikki. Ta
      Ikävä
      79
      915
    Aihe