Kotiloni on ollut paikallaan n. vuorokauden, onko normaalia? Kuinka kostea terraarion pitää olla, ei ole kuiva nytkään. Ja hukkuuko kotilo jos pistän ison vesiastian, kuinka paljon astian pohjalla voi pitää vettä?
Horroksessa vai vain rauhallisia???
10
449
Vastaukset
- kotilo-ja-gekkofani
On tuo normaalia, omat kotiloni ovat olleet paikallaan kolme vuorokautta eli on täysin normaalia ..
Eikä kotilo huku, jollei ole pieni poikanen..Kotilolajista riippuen on se vesimäärä:
Lehtokotilo tai joku muu luontokotsu: n. 1-2 cm vettä
Akaattikotilo tai joku muu iso kotilo: n. 2-5 cm vettä.- vivi
mun kaverilta hukku täyskasvunen lehto 1.5 cm syvyseen altaaseen.itse en pidä ees 5 mm vaikka kaikki kotilot on täyskasvusia.
- vivi
siitä minkä lajinen kotilosi on.ei millään pahalla mutta kotilonomistajan pitäisi mielestäni tunnistaa milloin kotilo on horroksessa.jos kotilosi on lehto vettä ei saa olla paljon.itselläni on n. 2mm korkea vesiastia eikä kotilot sitä edes käytä kuin korkeintaan juomiseen.
- kotilo-ja-gekkofani
kotilot voivat uidakin siinä eivätkä ainoastaan juoda..itselläni eivät kyllä lehdot ole hukkuneet 2 cm veteen, aika omituista...:/
- vivi
kotilo-ja-gekkofani kirjoitti:
kotilot voivat uidakin siinä eivätkä ainoastaan juoda..itselläni eivät kyllä lehdot ole hukkuneet 2 cm veteen, aika omituista...:/
on.mulla kotilot vaan juo siitä ja kaverilla oikeasti hukku kotilo 1.5 cm seen.kaveri luuli et se oli nukahtanu ja se kotilo oli siellä yli vuorokauden.
- kotilo-kaktusfani
vivi kirjoitti:
on.mulla kotilot vaan juo siitä ja kaverilla oikeasti hukku kotilo 1.5 cm seen.kaveri luuli et se oli nukahtanu ja se kotilo oli siellä yli vuorokauden.
Mulla onkin kotilo nukkunu 2vuorokautta ruokalautasella!Aika kummallista?
- vivi
kotilo-kaktusfani kirjoitti:
Mulla onkin kotilo nukkunu 2vuorokautta ruokalautasella!Aika kummallista?
siinä vettä?kaveri huomas et kotilo oli kuollu sit ku terra rupes löyhkään.kotilo oli ihan veltto
- Suski......
vivi kirjoitti:
Niin hukku!!! Mustakin se 1-2cm Lehdollekkin liikaa... Vaikka k- ja g fanil ei ole hukkunu tohon määrään, niin ne ei ole pakolla edes kauheesti käyny siinä, vai? 2cm veteen Lehdon pääkin hukkuu tai sillai et se pää on vedessä ja eikö se siitä just huku? Kun pää on kauan vedessä? Itse ainakin pidän noin 3mm vettä kotiloilla... Vaikka toi määrä nyt haituu aika nopeesti, mut ei se mua haittaa...
- kotilo-ja-gekkofani
Suski...... kirjoitti:
Niin hukku!!! Mustakin se 1-2cm Lehdollekkin liikaa... Vaikka k- ja g fanil ei ole hukkunu tohon määrään, niin ne ei ole pakolla edes kauheesti käyny siinä, vai? 2cm veteen Lehdon pääkin hukkuu tai sillai et se pää on vedessä ja eikö se siitä just huku? Kun pää on kauan vedessä? Itse ainakin pidän noin 3mm vettä kotiloilla... Vaikka toi määrä nyt haituu aika nopeesti, mut ei se mua haittaa...
Vaan kun kotilon kuoren aukko on kauan vedessä, kotilo usein avaa sen eikä tajua että on nyt vedessä. esim. jos se nukkuu vesiastiassa. Ja jos aukkoon menee paljon vettä, se on yleensä menoa..
Yleensä kotilot kyllä ymmärtävät olevansa vedessä ja menevät kuitenkin vesikupin poikki, mutta onhan niitä erilaisia yksilöitä..
Ja nyt vasta rupesin ajattelemaan viivottimen kanssa tuota 2 cm xD on se jo vähän liikaa, siis 0.5 - 1 cm on sopiva.. xDDD - suskiii.kotilot
kotilo-ja-gekkofani kirjoitti:
Vaan kun kotilon kuoren aukko on kauan vedessä, kotilo usein avaa sen eikä tajua että on nyt vedessä. esim. jos se nukkuu vesiastiassa. Ja jos aukkoon menee paljon vettä, se on yleensä menoa..
Yleensä kotilot kyllä ymmärtävät olevansa vedessä ja menevät kuitenkin vesikupin poikki, mutta onhan niitä erilaisia yksilöitä..
Ja nyt vasta rupesin ajattelemaan viivottimen kanssa tuota 2 cm xD on se jo vähän liikaa, siis 0.5 - 1 cm on sopiva.. xDDDEn ollu ennen tienny tota ihme aukko juttua... Joo on se 2cm auka paljon... O__o
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1458510Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde472399Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja272210- 361872
- 951758
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811727Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai211272Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1081133Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51019- 531015