Kaupan kassalla olevat!

janina

Kertokaa plussia ja miinuksia kaupan kassalla olemisesta. Myös kaikki muut jarkevät kommentit ovat tervettulleita! Kiitoos...

39

22320

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuulla!

      joo mäki haluun kuulla. itse saan ehkä kassan alan töitä syksyllä ja vähän jännittää et osaako siinä antaa oikeen määrän rahaa takasin ja onko kuinka hidas/nopee laskemaan rahoja ja mokaako pankki korttien kanssa tai tuleeko painavia tavaroita hihnalla yms :D ????

    • kaupassa töissä

      No plussaa on se että palkka on ihan kiva iltaisin ja viikonloppuisin (arkisin klo 18-> 4€/h, la klo13-> 5€/h peruspalkan lisäksi)

      Miinusta on se että no..asiakaspalvelua tehneet tietävät millasta on palvella asiakkaita, välillä tulee ärsyttäviä tapauksia asiakkaiksi.

      Olen itse ollut kaupassa vähän yli vuoden töissä opiskelun ohella ja ihan jees, en kyllä jaksaisi tehdä tollasta duunia kokopäiväisesti.. riippuu ihmisestä tykkääkö.

    • Kassanhoitaja.

      Hyviä puolia on ystävälliset ihmiset ja että niiden kanssa voi vähän "rupatella" :)

      Huonoista voisin mainita ns. spuget jotka tulee räyhäämään mulle... Ja joskus kassakone saattaa tuottaa todellisia ongelmia :S

      Tykkään myös täyttää hyllyjä siinä samalla kun ei ole asiakkaita, kauppa jossa olen on melko pieni :)

    • Kassanhoitaja.

      Minkälaiset tuntipalkat teillä on??

      • yx kassaneiti

        Mulla on tuntipalkka 9,29€( lisät..), kahdeksan vuoden kokemuksella. Itselläni on 30h/vko sopimus, teen joskus hieman enemmänkin.

        Seuraavassa vastauksia aikaisempiin kysymyksiin.. mun näkökulmasta..

        Kassalla oon viihtyny, välillä vähän paremmin ja välillä huonommin. Itselläni on vastuu aika usein myös veikkauksesta ja myös koko kaupasta(vastuu kiertävä). On siinä tekemistä ja muistamista ja vahdittavaa. Vaikka myymälä on aika iso ja paikalla on vartijat, on paikan toimivuus vuorossani vastuullani.

        Aloittaessani kahdeksan vuotta sitten, olin arka, arastelin jopa kysyy papereita! Pikkuhiljaa rohkeutta tullut niin paljon lisää, että tässä sen määrää itsekin välillä ihmettelen;)

        Rahanlaskennan oppii helposti, ekoina päivinä meillä ainakin opetetaan hyvin ja pääsee laskemaan hieman aikaisemmin, koska aikaa voi mennä enemmän.

        Kone voi joskus sekoilla, pitää vaan osata pyytää heti apua ja olla itse rauhallinen.

        Kassalla on yllättävän paljon muistamista ja ajateltavaa, vaikka moni luukeekin sen olevan täysin liukuhihnatyötä. Hinnat, ainakin niissä jos ei ole hintaa tai tarjouksessa.. ja sit jos joku tuote on kaupanpäällinen, pitää muistaa olla lyömättä sitä koneelle, maksuvälineeksi kelpaavat kortit, tarkkana jos kortti onkin sulkulistalla. Ostajan iän ja kunnon tarkkailu. Onko maksuvälineenä oleva kortti sen maksajan, henkilöllisyyden tarkistaminen. Ympäristön tarkkailu. Puhelimeen vastaaminen. Veikkausmyynti, hyllytys. Tavaran vastaanotto, kuittaamalla. Ehkä nää kaikki ei ole aloittelijan hommia, mutta kassalla olo on rankkaa! Asiakkaita kun löytyy niin monenlaista!

        Pitää vaan osata olla kärsivällinen. Pitää osata se palvelualttius ja HYMY on kaikista tärkein!

        Tietty siis tämähän oli vain mun näkökulma!


      • janina
        yx kassaneiti kirjoitti:

        Mulla on tuntipalkka 9,29€( lisät..), kahdeksan vuoden kokemuksella. Itselläni on 30h/vko sopimus, teen joskus hieman enemmänkin.

        Seuraavassa vastauksia aikaisempiin kysymyksiin.. mun näkökulmasta..

        Kassalla oon viihtyny, välillä vähän paremmin ja välillä huonommin. Itselläni on vastuu aika usein myös veikkauksesta ja myös koko kaupasta(vastuu kiertävä). On siinä tekemistä ja muistamista ja vahdittavaa. Vaikka myymälä on aika iso ja paikalla on vartijat, on paikan toimivuus vuorossani vastuullani.

        Aloittaessani kahdeksan vuotta sitten, olin arka, arastelin jopa kysyy papereita! Pikkuhiljaa rohkeutta tullut niin paljon lisää, että tässä sen määrää itsekin välillä ihmettelen;)

        Rahanlaskennan oppii helposti, ekoina päivinä meillä ainakin opetetaan hyvin ja pääsee laskemaan hieman aikaisemmin, koska aikaa voi mennä enemmän.

        Kone voi joskus sekoilla, pitää vaan osata pyytää heti apua ja olla itse rauhallinen.

        Kassalla on yllättävän paljon muistamista ja ajateltavaa, vaikka moni luukeekin sen olevan täysin liukuhihnatyötä. Hinnat, ainakin niissä jos ei ole hintaa tai tarjouksessa.. ja sit jos joku tuote on kaupanpäällinen, pitää muistaa olla lyömättä sitä koneelle, maksuvälineeksi kelpaavat kortit, tarkkana jos kortti onkin sulkulistalla. Ostajan iän ja kunnon tarkkailu. Onko maksuvälineenä oleva kortti sen maksajan, henkilöllisyyden tarkistaminen. Ympäristön tarkkailu. Puhelimeen vastaaminen. Veikkausmyynti, hyllytys. Tavaran vastaanotto, kuittaamalla. Ehkä nää kaikki ei ole aloittelijan hommia, mutta kassalla olo on rankkaa! Asiakkaita kun löytyy niin monenlaista!

        Pitää vaan osata olla kärsivällinen. Pitää osata se palvelualttius ja HYMY on kaikista tärkein!

        Tietty siis tämähän oli vain mun näkökulma!

        Mun mielestä kassalla oleminen on niin helvetin tylsää. Oon jokapäivä tois ja kerrallaan aina n.5h. Aika menee niin perkeleen hitaasti että menee järki. Vaikka asiakkaita riittää, niin se kello ei mee yhtää sen nopeempaa. Haluisin, että se työ olis vaihtelevampaa ja aika kuluisi, mutta paskat. Olisko kellää järkeviä neuvoja?


      • vaihda
        janina kirjoitti:

        Mun mielestä kassalla oleminen on niin helvetin tylsää. Oon jokapäivä tois ja kerrallaan aina n.5h. Aika menee niin perkeleen hitaasti että menee järki. Vaikka asiakkaita riittää, niin se kello ei mee yhtää sen nopeempaa. Haluisin, että se työ olis vaihtelevampaa ja aika kuluisi, mutta paskat. Olisko kellää järkeviä neuvoja?

        ALAA!!!!!!


      • heti pois, tai kohta rytise...
        janina kirjoitti:

        Mun mielestä kassalla oleminen on niin helvetin tylsää. Oon jokapäivä tois ja kerrallaan aina n.5h. Aika menee niin perkeleen hitaasti että menee järki. Vaikka asiakkaita riittää, niin se kello ei mee yhtää sen nopeempaa. Haluisin, että se työ olis vaihtelevampaa ja aika kuluisi, mutta paskat. Olisko kellää järkeviä neuvoja?

        Ei pitäisi mennä enää huomenna sinne tylsään paikkaan. Jää kotiin lepäämään muutamaksi päiväksi ja sitten lähde etsimään sitä parempaa paikkaa, jos sinulle sellaista yleensä mistään löytyy. Käy kuitenkin ensin lääkärissä ja selitä tilanteesi hänelle. Lääkärillä on sopivat lääkkeet sinun ongelmaasi. Olet tyypillinen marisija, joka ei viihdy missään, mutta kun saat sopivan lääkityksen, niin pysyt rauhallisena ja sinut joku työnantaja voi ottaa jopa töihinkin. Onnea matkaan.


      • kipa
        janina kirjoitti:

        Mun mielestä kassalla oleminen on niin helvetin tylsää. Oon jokapäivä tois ja kerrallaan aina n.5h. Aika menee niin perkeleen hitaasti että menee järki. Vaikka asiakkaita riittää, niin se kello ei mee yhtää sen nopeempaa. Haluisin, että se työ olis vaihtelevampaa ja aika kuluisi, mutta paskat. Olisko kellää järkeviä neuvoja?

        samaa mieltä. kaikkien olisi hyvä istua kassan takana päivä niin jo osattas olla hieman ymmärtäväisempiä. kaikki on aina sen kassan vika jos jollakin on huono päivä.siinä sitä sitten yrität olla pokkana vaikka tekis mieli ruveta itkemään, mutta kun ei voi.


      • Anonyymi
        janina kirjoitti:

        Mun mielestä kassalla oleminen on niin helvetin tylsää. Oon jokapäivä tois ja kerrallaan aina n.5h. Aika menee niin perkeleen hitaasti että menee järki. Vaikka asiakkaita riittää, niin se kello ei mee yhtää sen nopeempaa. Haluisin, että se työ olis vaihtelevampaa ja aika kuluisi, mutta paskat. Olisko kellää järkeviä neuvoja?

        Oot niin oikee. Ei tylsempää vois olla.


    • catsuu

      Miinuksena on tietysti huonolla tuulella olevat asiakkaat,mutta yritän aina ymmärtää heitä,koska kyllähän sitä itsekin on joskus huonolla tuulella.Sitten tietysti on näitä "ihme"tyyppejä,jotka ärsyttävät niin paljon.Teen töissäni monenlaista hommaa.Kassaa,palvelutiskiä,hyllyttämistä,veikkausta ja niin edelleen.Monesti ihmiset ei varmasti ymmärrä,että hommia olisi niin paljon,että ei sitä kerkee jokaisen kanssa aina rupattelemaan.Mulla itselläni on se huono puoli,että jos joku rupee mul juttelee kassalla,niin en aina tiedä,mitä sille höpisisin.Mä en nyt jaks ees alottaa kauheeta litaniaa,että mikä kaikki mua ärsyttää,mutta tossa nyt oli hieman ajatuksiani.

      Positiivista on se,kun on mukavia asiakkaita ja he ovat hyvällä tuulella,ja saavat sinunkin hyvälle tuulella.Sitten on näitä ihanan ymmärtäväisiä ihmisiä,jotka ymmärtävät jos en osaa jotakin juttua....jne.

      Kassatyö sinänsä on aika helppoa,mutta onhan siinä paljon kaikkea muistamista.Ei kyllä paljon ajatuksissaan voi olla,tai hetken päästä on ihan sekaisin,että mitäs sitä nyt tuli tehtyä.

      • kassapoika

        Oon 26v poika ja oon ollu kaupan kassalla töissä opiskelujeni ohella...
        Monet sanoo, että asiakkaat vaan valittaa kaupassa, omalla kohdallani näin ei ole käynyt kovin usein, mutta kyllä joskus. Kassalla olo on mielestäni todella helppoa, kone laskee takaisin annettavan rahan ja tavarat vaan läpi niin se on siinä...
        Meidän kaupassa rahahuolto on keskitetty laskentakeskuksiin, eikä kassaa tarvitse itse laskee...
        Kassaheitot eivät haittaa kaupassa kovinkaan paljoo sen olen huomannut.. pahin heitto kahden vuoden aikana on ollut 5 euroa.
        Onneks elokuun alusta pääsen pankkiin töihin ja palkka nousee ihan mukavasti =)


    • myös minä

      Se on niin paljon luonteesta ja ihmisestä kiinni onko hänestä kassalle. Kassatyö sinällään on ihan kivaa, onhan niitä spurguja ja muuten vaikeita asiakkaita jotka saattaa haistatella ja haukkua suuttuessaan mut niitä ei pidä ottaa henkilökohtaisesti.
      Kassatoiminnot oppii mun mielestä aika helposti tänä päivänä kassat on niin helppoja oppia, ennenkun piti näpytellä hinnat ja tuoteryhmät erikseen. Sen vaa´sanon et kassalla ei kahta samanlaista päivää ole ikinä. Ei muutakun hymyä ja asiakkaan huomioimista sujuvaa kassapalvelua ja luonnollisuutta sitähän se on ja se on pirun rankkaa joskus ja hirmu vastuu siinä on mut siitä maksetaan niin vähän aivan liian vähän.

    • hommaa...

      Asiakkaita jos on jonossa ei siinä pää kestä ilman niitä taukoja, siksi riippuu paljon paikasta ja onko miten ryysistä

    • lukioon menijä

      Olen 15 vuotias tyttö ja pääsin K extra kauppaan töihin kuukausi sitten. Miten minusta tuntuu että olen liian nuori pyörimään kassalla ja kun aina onnistun sekoilemaan veikkausten kanssa? En millään jaksa enään olla kassalla, koska täälläpäin kaikki vanhat papat ja mummot tulevat kassalle sekoilemaan veikkaustensa kanssa ja kun en itsekkään tiedä niistä yhtään mitään. Eikä muu henkilökunta ole koskaan lähellä auttamassa vaan heidät on haettava kaukaa takahuoneesta.. aika perseestä tämä touhu..

      • huulipyöreenä

        Kuinka se on,saako alaikäinen myydä olutta ja tupakkaa, siis olla kassalla?


    • tulevaexkassa

      Aika hyvin jos 15 vuotiaana kaupassa. En olis siinä iässä vielä kyennyt. nyt 21 vuotiaana jotenkin sujuu.

      hyvä palkka (Opteam 10,62 €)
      yksinkertaista ja siten semi helppoa

      - liian vähän taukoja
      - kiireistä etenkin jos oot vuokrafirmalainen, koska sut kutsutaan aina ruuhka-avuksi
      - vaatii jatkuvaa keskittymistä ja tarkkuutta
      - hankalat asiakkaat
      - huonot työasennot ja ykstoikkoiset liikeradat (selkä ja niskat jumiutuu)
      - yksitoikkoinen työ yleensäkin.

      Välillä huomaan että pää on ollut puoli tuntia ihan tyhjä. Sitä vaan menee johonkin robottimaiseen tilaan jossa ei ajattele oikein mitään. Suorittaa vaan. Sen tajuaa sitte kun tulee hemmetin hyvä mieli tauottajan kanssa vaihdettua kaks lausetta. Se johtuu ihan siitä että saa sen saman harmaan keskellä jotain virikettä aivoille.

      Saman tietysti ajavat mukavat asiakkaat. Jotkut vanhukset on tosi teräviä ja inhimillisiä. Ne tuntuvat älyävän, että sä olet ihminen ja siinä vaan siksi, että pystysit opiskelemaan jotain järkevämpää duunia. Tänään eräs vanha herra sanoi "Miten sitä jaksaa siinä istua? Onko ollut raskas päivä?" teki mieli alkaa itkeä, että ihanaa kun kysyit. Että haluan niin pois. Mutta sanoin vaan että eikös me kaikki töitä tehdä palkan vuoksi. Joskus sitä vaan tulee hyvä mieli kun joku ajattelee miltä susta tuntuu.

      Kuinka usein sitä joutuukin kuuntelemaan huokauksia, sormien naputusta, kielen naksautuksia ynnä muita. kun ei olla tarpeeksi nopeita. Asiakkaat jotka on niin hemmetin tehokkaita ja ottaa sitä korttia ulos ennenkun maksu on mennyt. Sitten huokaillaan että eipä syödä sitte loppuviikkoon mitään ku rahat menny tililtä kolme kertaa. Prismassa on kyllä parantamisen varaa osastoissa ja siinä miten puhelimella pääsee niihin läpi. Auta armias kun puuttuu viivakoodi parsanipusta ja sitten sitä soitellaan läpi niitä fläppivihkon numeroita eikä missään vastata. Usein sieltä ei kuulu edes tuuttausta vaan epämääräistä kohinaa niinkuin luuri olis jäänyt auki.

      Ja saakeli kun niiden asiakkaiden tarvii aina tuijottaa mitä sä teet. Pakkaamaan ruvetaan vasta kun maksu on suoritettu vaikka olis jonoa ja paljon tavaraa. Kaikista monimutkaisimmissa jutuissa tuijotetaan kahta kauheemmin jotta varmana hermostuttais ja menis pieleen.

      Ja ne hemmetin tupakat. Merkit mumistaan jonnekin huivin sisään. Sitten kun ei itse ole ole niihin erityisen perehtynyt. Nyt kun niihin ei ole kuviakaan enää vaan pitää antaa se numero. Sitten ne listat on aina jossain hukassa. Joskus ne kyselee merkkejä joita ei ole olemassakaan. Ruskeeta ällämmää. Ja kun ei löydy sanotaan että anna vittu olla koko juttu, ku ei tosta näytä tulevan mitään.

    • Kaupan töistä

      Moikka,

      kauppaan pääsee töihin helposti ja ilman alan koulutusta. Täytä avoin hakemus kaupparyhmän kotisivulla, soita kauppiaalle / tavaratalojohtajalle / asiakaspalvelupäällikölle tai käy paikan päällä.

      Palkka on noin 10,15 euroa / tunti. Iltalisän saa iltavuoron tunneista klo 18:00 jälkeen. Lauantailisää maksetaan klo 13:00 jälkeen lauantaisin. Sunnuntaisin palkka maksetaan kaksinkertaisena. Harjoittelijan palkka on vähän pienempi. Palkankorotus tulee, kun olet ollut kaupassa töissä 3, 5 ja 8 vuotta.

      Kaupan kassatyön oppii helposti. Fiksun työnantajan kanssa voit sopia työvuorot, mitkä Sinulle sopivat. Kaupan työ sopii mainiosti opiskelun oheen. Ja perheelliselle, kun lapset ovat pieniä ja voit tehdä vaikkapa iltoja ja viikonloppuja pari-kolme vuoroa viikossa.

      Aamuvuoroissa peruspalkka on kehno. Kaupan työ on osa-aikaista; työsopimuksen tunnit noin 6-30 tuntia viikossa. Tarvittaessa töihin kutsuttavan työsopimuksessa ei ole viikottaisia minimitunteja. Työvuoroja tarjotaan, kun niitä on. Sairauslomituksia on paljon, koska kaupan töissä sairastellaan paljon.

      Jos asiakkaalla on ns. huono päivä, tarjoustuote on lopussa, tuotteessa on hintavirhe tai kaupassa on ruuhkaa, asiakkaat valittavat kassalle. Kassa joutuu soittelemaan ja korjaamaan osastojen hintavirheet ja kuuntelemaan asiakkaitten valitukset.

      Parhaiten tienaa ilta- ja viikonloppuvuoroista. Kannattaa opiskella kunnollinen ammatti, jotta on pätevyys myös ammattiin, jonka palkalla tulee toimeen. Kaupan työ sopii väliaikaiseksi työksi mainiosti.

    • deshante

      voisin tunkasta tähän samaan ketjuun nyt sellasen kysymyksen että miten te kassoilla istuvat saatte ajan kulumaan hiljasina hetkinä? pelkkään istumiseen kyllästyy aivan uskomattoman nopeasti ja omat ajatukset alkaa vaan ärsyttää ku niitä saa kuunnella niin paljon :D millä te saatte ajan kulumaan?

      muuten oon kyllä tykänny kassalla istumisesta yllättävänkin paljon, onhan siellä välillä p*ska istua ja ihmiset ärsyttää (miksei sitä maksuvälinettä voi ottaa jo valmiiks esiin?! miksei ihmiset, joilla on rahat vähissä, voi kattoa jo ennen kauppaan menoa että paljonko siellä tilillä sitä katetta vielä oikein on?!) mutta hyvin pian pukuhuoneen oven suljettuaan työvuoron jälkeen nää kaikki kaikkoaan mielestä.

      • minä_vainnnn

        Wanha ketju mutta vastaan silti: ei siellä vain istuskella, aina on jotain tehtävää. Hyllyttämistä, hyllyjen siistimistä (siis tavarat oikeille paikoilleen ja siistiin riviin). Sitten yleensä kesken kaiken joku asiakas tulee kyselemään tyhmiä -> joutuu keskittymään häneen, ja sitten porukkaa alkaakin virrata kassalle siinä samassa eli taas on tehtävää. Tylsiä hetkiä tulee, mutta eipä ne hetket kauan kestä. Nautin siitä kun hiljaisina hetkinä vartin sisään tulee ehkä pari asiakasta muutaman hassun ostoksen kanssa ja kaikki menee sutjakkaasti ja rauhallisesti. Olen kieltämättä ERITTÄIN yllättynyt siitä, että hakeuduin kaupan kassalle tilapäisesti töihin. En olisi ikinä uskonut, että uskallan ryhtyä siihen hommaan.

        Jos minulta kysytään työn hyviä ja huonoja puolia, niin:

        mukavat asiakkaat joiden kanssa voi vaihtaa pari sanaa, ja
        läpän heittäjät (yleensä samalla vakkariasiakkaita)
        on mukavaa, kun voi (joskus) olla avuksi jossain asiakkaan ongelmassa, etenkin jos oikeasti tietää mistä puhuu, tulee kiva fiilis että jee, minusta oli apua jollekin.

        - oudot vakkariasiakkaat, jotka eivät ole ihan tässä maailmassa ja juttu on sen mukaista. On rasittavaa yrittää vastailla kysymyksiin, joita ei ymmärrä, joista ei saa mitään selvää ja joissa ei ole välttämättä mitään järkeäkään.
        - asiakkaat, jotka tulevat kyselemään jotain kesken toisen asiakkaan palvelemisen. Luoja, opetelkaa vähän tapoja ja katsokaa, milloin on sopiva hetki häiritä toisen työntekoa.
        - asiakkaat, jotka vetävät liian aikaisin korttinsa ulos koneesta jolloin kone menee sekaisin (-________-) ja kaikki menee plörinäksi. Samoin asiakkaat, jotka tyrkkäävät plussakorttinsa minulle... Vetäkää se itse siitä koneesta, ei ole iso vaiva, kiitos!
        - Tosiaan vain vähän taukoja ja tiukka rytmi, hirveästi hälinää..

        Kuten huomaamme, miinuksia tuli (minun listaani) paljon enemmän kuin plussia. Siksipä en ikinä tekisikään "työtyökseni" mitään kauppaan liittyvää. Tilapäis-/viikonloppunatyönä ihan jees, kokoaikaisena ei todellakaan. (oma mielipide)

        No, yhden hyvän puolen keksin vielä: Taukohuoneessa on kivasti kaikkea tarjolla, joten siellä voi vähän herkutella kesken työpäivän ja ainakin harjoittelijat saavat ilmaisen valmisruuan päivän aikana. Se on ihan kiva pikkulisä. Lisäksi iltavuoron jälkeen saattaa saada mukaan jotain herkkuja taukohuoneesta. Eihän siinä, ihan kiva että on nähnyt vähän tätäkin hommaa. Toki odottelen jo innolla tämän työrupeaman loppumista ja uusien töiden aloittamista... :-D


    • NIIIIIINA

      hihi ootte ihania! ihan samoja ajatuksia mulla ku teillä kaikilla, ja varmaan kaikilla muillakin jotka kaupassa on töissä ollu! Mut silti sitä jaksaa tehä, ku palkkaa tulee ja muutakaa työtä ei oo :D-- mut ne ruotsinkieliset mummelit ärsyttää, ku ne ei ikinä voi puhua suomea vaikka osaa, ja mä en tajuu ollenkaa.. mut ehkä asia pian muuttuuu ;) TYÖNILOA KAIKILLE!! :))))

    • jesss...............

      Itse haluaisin mennä kauppaan töihin, kaikenlaista työtä, lähinnä kassa kiinnostaa. Osaatteko kertoa mikä olis hyvä kauppa, jossa olis oikeesti ajateltu mysö työntekijää, ois niiku taukoja ja mutenki hyvä kauppa, jossa on viihtyisää. Toki on kauppoja erilaisia, mut en tajua, miks kaupalla työskentely on niin aliarvostettua, " Ei, meijän lapsi ei mene mihinkää alepan kassalla, 'tirskuu turhautuneena...' Eiks pääasia ole että oot yhteiskuntakelvollinen, työn tekoa seki on! :O

    • stiiiina39

      Minä voin sanoa suoraan, että minusta ei olisi ikinä kaupan kassalle. Jotenkin tuntuu, ettei pää kestäisi sitä jatkuvaa tarkkana olemista ja laskupäätä, yms. Siksi täytyykin sanoa, että kunnioitan ja arvostan suuresti kaikkia kassalla työskenteleviä. Teette todellakin hyvää työtä. Itse viihdyn elintarvikeosastolla hyllyjä täyttelemässä. :)

    • neuvonnassa

      mutta vaaditaan sitä tarkkuutta muuallakin. mm. neuvontassa, vapaa-aika

    • janski5

      Tää on ikivanha ketju, mutta koska just tänään oon tehny niin raskaan ja mieleenjäävän vuoron ja satuin tähän sivuun törmäämään, niin täältä pesee, jos joku kassatyöhön aikova tätä lukee. :D haluun avautua :-----)

      sitä juttelee ties millaisten tyyppien kanssa, kunhan itse vaan oon siinä luonteva ja jos on aikaa pari sana vaihtaa (parhaimpia on ne tosi sydämmelliset vanhukset ja ihmiset jotka tajuaa että kassaneitikn on ihminen) ... ruuasta, veikkauspeleistä iltasanomien lööpeistä on kiva aina vaihtaa pari sanaa. Sellaiset luonnostaan rennot tyypit jotka ei puhu vaivaantuneina vaan heittää jotain läppää ja sit jaksaakin olla siinä kassalla paremmin seuraavaan taukoon.
      välillä vaan niin jännää seurata "sivusta" ihmisiä, sitä oppii paljon suomalaisesta sosiaalisuudesta ja siitä miten kivoja tuntemattomat osaa olla toisilleen, näkee kaikkea koomista ja surkuhupaisaa, sellaista arjen komiikkaa :D
      palkka on ihan ok, iltalisät jee
      itse kun teen keikkatyötä niin sitä vaihteluakin on, ja joustavuus työajoissa plussaa, älykivaa tehdä töitä niiden helmityyppien kanssa mitä joissain paikoissa tulee vastaan
      tuntuu että luonne kehittyy (:D), ilkeiden asiakkaiden jälkeen tulee aina vähän vahvempi olo
      se kun saa kehuja jostain, siitä että osaa asiansa tai jostain perus huomaavaisuuudesta

      -ilkeät asiakkaat.... siinä kassan takana sua ei aina kohdella niinkuin ketä tahansa tuntematonta, pienistä mokista raivostutaan, ei ymmärretä inhimillisiä virheitä ja tuhahdellaan ja katsotaan sitten halveksuvastikin. Ne ilmeet jää mieleen loppuvuoron ajaksi. Kassajono ei koskaan liiku tarpeeksi nopeasti ja jos hintaa ei saada lyötyä niin parempi olla ihan stnan nopea sen hinnan selvittämisessä. Vika on sinussa!
      -koskaan ei totu siihen kuinka epäkohteliaita, työkeitä ja välinpitämättömiä ihmisiä voi olla, se miten kohtelevat muita jonossa tai kassaihmistä
      -toi 30v ikätarkastusraja on yllättävän hankala... pitäisi katsoa kaikilta samassa seurueessa olevilta, jos kaikilla ei ole näyttää henkkareita niin siitä se paskamyrsky tulee, vika on kassassa. Sitten on niitä jotka on juuri sen 30v ja näyttää joltain ihan muulta, sitten kun kysyy henkkareita niin tulee ne haistattelut "no sanopa kuinka vanhalta mä näytän ennen kun katot nää henkkarit, häh?" Ne tuohtuneet ihmiset jotka ei vaan totu siihen henkkareiden näyttämiseen, oli sitten kuinka vanha 20v:ltä näyttävä tahansa...ihmiset eivät ole tottuneet siihen, ja turhia hämminkejä tulee....
      -henkilökohtaisuuksiin meneminen... jos ei muuta keksi niin ainahan sitä voi haukkua kassaneidin ulkonäköä, puhua ties mitä rivoa ja sit vaan nopeesti pois ennenkun vartija tulee paikalle. Ja jos siinä kassakoneessa on vaikka jotain jonka takia jono hekellisesti seisoo, niin siinähän voi aikansa kuluksi muiden asikkaiden kanssa jutustella kovaan äänen siitä kuinka surkea tyyppi siellä kassalla taas on! Mukavaa small talkia kanssaihmisten kanssa.
      -ne kaikki pieleen menevät asiat mitkä eivät riipu sinusta... kassakone jumittaa, kortinlukulaite herjaa kaikesta, hintavirheet, tulee paljon tuotteita joista ei saa hintaa ja joku urpo on vienyt mukanaan jotain olennaista kassalta... esim laskimen tai kännykän, tai tavaroita on vaikea löytää toisten jäljiltä
      -se monotonisuus.... AINA SEN SAMAN ETUKORTIN JANKUTTAMINEN, "laitanko pakasteet/kukat/jne pussiin", "tuleeko kuittia"..... en halua tietää monta kertaa kysyn niitä vuoron aikana. Silloin kun ei ole hyvä päivä niin nää jankuttamiset on vaan aika ylivoimaisia, mutta niitähän kuuluu jankuttaa. :-----) hyvinä päivinä sitä vaan menee robottina ja siinähän nekin menee
      -skarppina oleminen koko ajan, rahojen kanssa, tositteiden kanssa, rivilyöntien kanssa ja se mitä ympärillä tapahtuu.... esim näpistelijät ja se että kassa-alueella kaikki on koko ajan järkässä
      -työkaveritkin ovat välillä ilkeitä (teen siis keikkatyötä). Jos ei tiedä kaikkea kaikesta tai osaa tietyn kaupan tapoja just heti niin sättimistä tulee. (Ja vuokratyöntekijöitähän on helppo sättiä kun ei kuuluu siihen vakkaritiimiin! Hyvää palautetta toooosi harvoin tulee mutta pienetkin virheet menee suoraan vuokrafirman kuumalinjaan ja niistähän tulee haloo.... Tiuskiminen ja ilmana kohtelu on helpompaa kuin positiivisen palautteen antaminen. Ja onhan siinä sekin ettei tunne oikein kuuluvansa mihinkään työyhteisöön... :( )

    • tsehtsehhhh

      Tässähän on hyvä historiikki useamman vuoden takaa kassamyyjän/ myyjän työstä. Itse olen saanut sulatettua ärsyyntyneitä asioita joskus, kun ymmärtää aina jos joku alkaa vauhkoamaan, hänellä itsellään on asiat jotenkin sekaisin, ollut huono päivä, stressi on korkealla eikä sitten siedä odottelua tai virheitä. Jos tässä tilanteessa osaa olla ymmärtäväinen eikä lähde vastahyökkäykseen vaan tekee asiakkaan olon pumpuliseksi myötäillen häntä, niin pari kertaa olen nähnyt miten asiakas hämmästyy ja alkaa häpeämään samantien. Lopuksi vielä hymyilen ja toivotan tsemppiä mielessäni. Mutta pari kertaa on tosiaan tullut sitten tapauksia, että asiakas on vaan niin ylistressaantunut, että mikään ei auta. Älkää siis ottako mitään itteenne. Myyjälläkin on oikeus tehdä virheitä, inhimillistä? Jos koko ajan tulee isoja virheitä niin sitten varmaan parempi kysyä parempaa perehdytystä. JNE..... reipasta työntekoo kaikille, ollaan ihan parhaita :P

    • jeppisjee3

      Lidl!! :))

    • Huonoja puolia lisää

      Ja vielä asiakkaille. Menkää ostamaan se taulutelevisio ennen kuin tulette kassalle tyrkyttämään niitä 500€ seteleitä ja ostatte pieniä ostoksia! Arvatkaa onko kassalla tuskan hiki kun yrität laskea 50€ ja 20€ nippuja että annat oikein takasin vielä kun taustahälinää riittää ja toiset asiakkaat saattavat keskeyttää laskennan. Järkipäähän nykyisin voi maksaa kortilla!

      Ja jopa pankissa tämän rahojen lajittelun tekee kone ja kassa vain tarkistaa että koneelta on tullut oikein.

      Toinen mitä ihmettelen että lykätään niitä 5,10,20,50 senttejä ja maksellaan joskus isojakin ostoksia. Säästöpossut on sitä varten! Joskus miettinyt mikä on se raja etten suostu edes laskemaan.
      Paras suoritus oli kun asiakas maksoi yli 10€ ostokset pelkillä 5 senttisillä. Siis oikeasti järkikäteen asiakkaat.

      Ja ehkä eniten ärsyttävin asia kassana olemisessa on asiakkaat jotka vain puhuvat kännykkään piittaamatta kassamyyjästä. Ei me mitään koneita olla.

      Ja ne samat vanhat vitsit yrittävät olla hauskoja "ei kelpaa verotukseen jne."

      Itseä ei haittaa kaupan haukkuminen, kassatyöskentelyn haukkuminen, mutta jos henkilökohtaisuuksiin mentäisiin niin käsken vaihtaa kassaa sillä minä en myy. Onneksi ei ole itselle näitä tapauksia tullut kertaakaan.

    • ukkopiiparinen

      Kiitos kaikille iloisille kassatyöntekijöille kun piristätte päivää! Tänään oli super kiva päivä ostoksilla.

    • naserji9g

      Hyi vittu mitä paskaa. Olen kesätyöläisenä kaupan kassalla ja duuni vituttaa yli kaiken. Pitäisi kahdeksan tuntia istua sen yhden kassakoneen takana ja kysellä että tuleeko vittu kuittia. Menee se aika välillä nopeasti, ja kaupassa, jossa olen töissä, käy paljon vanhuksi, jotka ovat tunnetusti mukavia asiakkaita, mutta monta tuntia siinä paikallaan istuminen on minulle liikaa.

      Parasta duunissa on se, kun ainakin puoli tuntia päivässä pääsee laittamaan tuotteita hyllyyn ja viemään kärryjä ja koreja paikalleen. Taukoihin menee allen tunti siitä kahdeksasta tunnista, joten yli kuusi tuntia päivässä on sitä paikallaan olemista.

      Työssä ei ole mitään haastetta. Työ sopisi paremmin robotille, tai jollekin muulle jolla ei voi aivot sulaa tylsyydestä. Onhan minulla selkeästi asenneongelma työtäni kohtaan, kun ei kassaduuni vaikuta muita näin paljoa vituttavan, mutta en myöskään taida olla kassatyöhön sopivaa ihmistyyppiä. Ja sen takia, että olen vain kesätöissä, en jaksa perehtyä työhön mitenkään ihmeemmin, vaan teen vain mitä täytyy, ja sen takia kenties puudun niin paljon työhöni.

      Aamuvuorot menevät paljon iltavuoroja nopeammin. Iltaisin asiakkaita ei ole paljoa, joten ei ole tekemistäkään.

      Ja kassatyössä tuskin on kenenkään mielestä mitään kiinnostavaa. Ei minua ainakaan kiinnosta paljonko jonkun ihmisen tuotteet maksavat, onko hänellä plussa-korttia, ottaako hän kuitin, ottaako hän muovikassin, onko hänellä kaveri mukana, tai ihan mitä tahansa. Ei millään mitä kaupassa tapahtuu ole mitään tekemistä elämäni tai mielenkiintoni kohteiden kanssa. Tyttöjä on välillä kiva katsella.

      Se auttaa vähän jaksamaan kun kuvittelee työn vain erilaisten ihmisten kanssa juttelemisena. Ei missään muualla tule jutelleeksi niin monenlaisten ihmisten kanssa. Valitettavasti suurimman osan asiakkaista kanssa ei jutella muuta kuin "tuleeko kuitti" ja "ole hyvä", koska eivät ihmiset tule ruokakauppoihin hengaamaan.

      Jos tarvitsee jotain työtä vaikka juuri kesätyöksi niin kaupan kassalle pääsee ainakin helposti ja ehkä se pää yhden kesän kestää.

      • naserji9g

        Niin ja minä en todellakaan ala väkinäisesti hymyilemään asiakkaille. Hymyilen silmilläni, koska se tulee ihan luonnostaan, mutta mitään tekopirteää en tee. En minä ole mikään vitun mannekiini.


    • Anonyymi

      Kassat huijaa mielellään jokapaikassa. Tuttuja töissä ja se sovittuhomma et tarkoituksella. Mut vaiettu asia.

    • Anonyymi

      Onko market kassoille ohjeistettu panttaamaan tiettyjä tuotteita ennen maksua? Veetuttaa kun luullaan varkaaksi.

    • Anonyymi

      Plussat:
      -Ihan mukavat työntekijät.
      -Vaikka en ole kovin sosiaalinen ihminen muutenkaan, asiakkaiden kanssa jutteleminen oli joskus kivaa. Varsinkin ne vanhat ihmiset jotka sinne tulee.
      -Saa hymyt siitä kun toivotetaan hyvää päivänjatkoa tai sanotaan kiitos.
      -Hyvä palkka ja voi työskennellä illalla jotta saisi lisäpalkkaa.
      -Juuri illalla paikka on aika rauhallinen, paitsi ne jotkut humalaiset jotka mölyää. Sitä näkee aika paljon.

      Miinukset:
      - Välillä kaikki vaan vituttaa ja asiakkaiden käytös suutututtaa.
      -Tekisi mieli huutaa välillä kun saa ilkeitä kommentteja, mutta turpa pitää pysyä kiinni ettei kauppa saisi huonoja arvosteluja.
      -Se kun asiakas unohtaa jotain, joten he käyvät sen hakemassa. Siinä kestää ikuisuus jonka jälkeen jonossa on kymmeniä ihmisiä.
      -Kun olet ainoa työskentelijä, joten sun pitää hoitaa kaikki itse.
      - Kaksi asiakasta oli pakkaamassa, joten piti odottaa että he lähtisivät vittuun siitä. Ei tässä koko päivää ole
      -Sen jälkeen kun viivakoodi on saatu koneeseen, asiakas sanoo ettei haluakkaan sitä. Miks hitossa sitten ostat sen jos et halua sitä? Käyttäkää järkeänne.
      - Kestää niin hiton kauan saada se kortti sieltä laukusta / repusta. Miks ette ottanut sitä ennen kuin tulitte kassalle?
      - Kun on hitosti 5 senttisiä ja ne pitää laskea sitten.
      -Kun antaa 50 euroa vaikka ostos oli vain 3 euroa. Miksei sitä rahaa voi rikkoa vaikka kymppeihin tai kakskymppisiin, olisi paljon helpompaa elämä.
      - Aletaan haukkua tai vittuillaan. Minä vittuilisin takaisin jos vain pystyisi.
      -Puhutaan puhelimessa. Kun kysyn tuleeko kuittia yms, hän ei joko kuule tai sitten en tiedä sanotaanko asia minulle vai sille ihmisille kännykässä.
      -Puhutaan niin hiton hiljaa kun kysytään perus kysymys.
      -Välillä tulee tylsää.

    • Anonyymi

      hei kaikki kassat, onko kassan vaihto tietyn asiakkaan kohdalla kaupan " varotoimi ", eräänlaista profilointia ?`?

      • Anonyymi

        ja tervehtiminen, onko se " epäilyttävän " asiakkaan merkkaamista ??


    • Anonyymi

      palkka on todella mitätön työn hektisyyteen ja työmäärään nähden, Hoitajien työ on kulkaa pilipali ruusuilla tanssimista kaupan kassan työhön verrattuna. Asiakkaita hoidellaan päivän mittaan sadottain, Yks kun menee niin seuraavan asiakkaan ostokset purjehtii välittömästi nokan eteen. Tämä on sitä aliarvostettua liukuhihna työtä jos mikä. Koska tulee meidän vuoro saada lisää liksaa. Koska?

    • Anonyymi

      Tsemppiä kaupan kassoille. Tuntuu että ihmisten käyttäytyminen huononee päivä päivältä kassoja kohtaan.

    • Anonyymi

      muutaman kerran viikossa tulee kassalla oltua. Ylleensä Lidl kauppa jossa asioin. Monasti on pientä jonoa kassalla mutta joskus pääsee ilman odottelua suoraan hihnalle.Jos on jonoa laitan pulikan hihnalle merkiksi, Lataan nopeasti maidot,makkarat,banaanit hihnalle, Morjestan rahastajan "Moi" ja siirrän ostoskärryn seinustalle ettei olla jonon tukkeena.
      Kun rahastaja rekisteröi ostokseni niin sitä mukaan lastaan hankinnat isoon tukevaan Finlayson ostoskassiini. Se käy nopeasti kun kädet ja pää pelaa kuin mr Beanilla. . Maksan kortilla ostokseni 35 euroa 55 senttiä . "otatko kuitin" hän kysyy. Siihen vastaan "kyllä kiitos" Tapitamme vähän aikaa ystävällisesti toisia silmiin minä ja rahastaja. Se oli siinä. Päivän sosiaalinen hetki. Ihmiskontakti. Homma hoidettu. Nostan ostokassin kärryyn ja lampsin matkoihini. Sellaisia kassalla oloja pari kolme kertaa viikossa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5245
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3277
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1857
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1675
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1521
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1395
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1297
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe