Näpyt naamassa allergiaa?

riinus

Minulle on viimeisen puolen vuoden aikana ilmaantunut aika ajoin suuria tummanpunaisia näppyjä (todella isoja) kasvoihin. Etenkin poskilla on oikein isoja ja kutiavia. En usko, että ne ovat tavanomaisia finnejä tms. Onko kellään tietoa/arveluja, että onko tämä ilmiö kuitenkin finnien aiheuttamaa, vai voisiko kuitenkin olla allergia? Olen yrittänyt pähkäillä mm. ruoka-aineita.

5

2674

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • karmeita patteja

      Ootko kattelu näitä sivuja:

      http://www.ihotaudit.net/galleria3.htm

      tarkka kuva

      http://www.ihotaudit.net/1karvantuppic.htm


      ?? vois patit olla karvatupen tulehdus patteja.

      mun miehellä oli just niin ja se parantui, kun söi antibioottikuurin ja niihin patteihin oli lääkevoide (ei aknepuikkoa ym,, ne ei auta)

      Mulla taasen on sellaisia "ihankuin herne" ihon sisällä. Ei puhkea, ei tuu mätä.. ja ne pysyy ja pysyy, sattuvat kovasti ja kutisevat.

      Mä oon saanut niitä nitisteltyä,
      Apteekin Basiron A/C 5% Geelillä

      Laitan siis suoraan näppyyn, en muulle iholle. ON superkuivattava.
      Auttaa vuorokaudessa 50% paranee.

      kokeile

      mutta mä oon huomannu!!
      JOS mä syön juustoa niin seuraavana aamuna viimeistään on tullut näitä umpipatteja taas lisää leukaan ja kaulaan.

      Sit kun ei syö juustoo, ne rauhottuu..

      Välillä niitä ei oo.

      Mulla on myös jatkuva astmalääkitys
      Beclomet 2 x 400 mg
      kun annosta nostettiin 2 x 800 mg NIIN NAAMAAN TULI PALJON PATTEJA.

      LÄÄKEANNOS VÄHENNETTIIN JA PATIT TAAS HÄIPYI.

      Eli ne on jotain Allergiaa, olet oikeessa.

      Voi olla monikin aiheuttaja, aloita metsästys juustosta ja suklaasta. MYÖS sokeri tekee. esim munkki tekee heti 1 - 2 näppyä.

      ne ei oo tavanomaisia finnejä, lääkärit on ihmetelleet myös. Ei auttanut Amoxinit ym Dalacinit.
      Sain anafylaktisen kohtauksen (allerginen kohtaus) en voi käyttää niitä lääkkeitä.

      • riinus

        En ole koskaan tuollaisia sivuja huomannut, joten kiitti vinkstä. :)
        Minun patit ei ole ainakaan noita karvatupen tulehduksesta aiheutuneita. Mutta sulla on kertomasi mukaan "herneen tuntuisia" patteja ihon alla. Tuo kuullostaa niin tutulta. Joskus on hirveän laajoja "kumpuja" ihon alla, ei välttämättä näy, mutta tuntuu koskiessa. Jotkut on kipeitä ja punaisia, osa taas ihan ihon värisiä eikä niihin satu ollenkaan. Joistakin saattaa tulla ajan myötä valkopäisiä finnejä, mutta osa taas jää vain sinne ihon alle pateiksi. Tuntuu ainakin, että ne on varmaan sentin halkaisijan kokoisia. :)
        Tuota mainitsemaasi geeliä voisi kokeilla. Onkohan se kovin ytyä, ettei ärsytä enempää?


      • geelistä vielä
        riinus kirjoitti:

        En ole koskaan tuollaisia sivuja huomannut, joten kiitti vinkstä. :)
        Minun patit ei ole ainakaan noita karvatupen tulehduksesta aiheutuneita. Mutta sulla on kertomasi mukaan "herneen tuntuisia" patteja ihon alla. Tuo kuullostaa niin tutulta. Joskus on hirveän laajoja "kumpuja" ihon alla, ei välttämättä näy, mutta tuntuu koskiessa. Jotkut on kipeitä ja punaisia, osa taas ihan ihon värisiä eikä niihin satu ollenkaan. Joistakin saattaa tulla ajan myötä valkopäisiä finnejä, mutta osa taas jää vain sinne ihon alle pateiksi. Tuntuu ainakin, että ne on varmaan sentin halkaisijan kokoisia. :)
        Tuota mainitsemaasi geeliä voisi kokeilla. Onkohan se kovin ytyä, ettei ärsytä enempää?

        Laita sitä pumpuli puikolla vain patin päälle.
        Kuivattaa patin pois.

        Apteekist saa ilman reseptiä. Hinta oli n, 5 e
        voi vaihdella vähän.

        Ei kannata siis levittää koko kasvoille. On vahva liuos.

        Just ne ihonalaiset mitkä ei puhkea, eikä häivy, niin niihin se auttaa. Se hoitaa (tuhoaa) aknebakteereita ja näin sit paranee.

        Sit lisäksi..
        huom huom.
        Mä desinfioin näillä septidin ja asept (tavallisia desinfiointiaineita siis)
        Monta kertaa päivässä. Välillä pidän sitä pumpulia näpyn päällä.
        Se nopeuttaa parenemista.
        Joskus patti hävinnyt 2 päivässä kokonaan.

        Välillä laitan Ceridal ja Ceralan voiteta (toinen on öljy) jos on pinta kuivaa. Se ei tuki se öljy.
        Apteekki antoi pienen näytepakkauksen. Sillä pääsin alkuun ja ostin sit koko pullon. Käytän myös muualle iholle.

        Nää perustuotteet on halpoja. Niissä ei oo mitään ylimääräisiä ärsyttäviä tai tukkivia aineita.

        Kokeile ihohuokosten avaamiseen myös:
        Laita märkä, kuuma pyyhe kasvoille. Anna jäähtyä, toista kerran.

        Se avaa tukkeutumat. Siitä saa hyvin varovasti puristettua sit ihomatoja. Ei kannata YHTÄÄN VÄKISIN! Ne oikeastaan pulpahtaa esiin.

        Sen jälkeen vaan sit desinfioi. EI voidetta.

        Iho tuottaa oman talin ulos huokosista noin 20 minuutissa. Huomaat että iho onkin taas rasvainen. Vaikka aluksi tuntuu kireältä.


      • riinus
        geelistä vielä kirjoitti:

        Laita sitä pumpuli puikolla vain patin päälle.
        Kuivattaa patin pois.

        Apteekist saa ilman reseptiä. Hinta oli n, 5 e
        voi vaihdella vähän.

        Ei kannata siis levittää koko kasvoille. On vahva liuos.

        Just ne ihonalaiset mitkä ei puhkea, eikä häivy, niin niihin se auttaa. Se hoitaa (tuhoaa) aknebakteereita ja näin sit paranee.

        Sit lisäksi..
        huom huom.
        Mä desinfioin näillä septidin ja asept (tavallisia desinfiointiaineita siis)
        Monta kertaa päivässä. Välillä pidän sitä pumpulia näpyn päällä.
        Se nopeuttaa parenemista.
        Joskus patti hävinnyt 2 päivässä kokonaan.

        Välillä laitan Ceridal ja Ceralan voiteta (toinen on öljy) jos on pinta kuivaa. Se ei tuki se öljy.
        Apteekki antoi pienen näytepakkauksen. Sillä pääsin alkuun ja ostin sit koko pullon. Käytän myös muualle iholle.

        Nää perustuotteet on halpoja. Niissä ei oo mitään ylimääräisiä ärsyttäviä tai tukkivia aineita.

        Kokeile ihohuokosten avaamiseen myös:
        Laita märkä, kuuma pyyhe kasvoille. Anna jäähtyä, toista kerran.

        Se avaa tukkeutumat. Siitä saa hyvin varovasti puristettua sit ihomatoja. Ei kannata YHTÄÄN VÄKISIN! Ne oikeastaan pulpahtaa esiin.

        Sen jälkeen vaan sit desinfioi. EI voidetta.

        Iho tuottaa oman talin ulos huokosista noin 20 minuutissa. Huomaat että iho onkin taas rasvainen. Vaikka aluksi tuntuu kireältä.

        Kiitos tosi paljon vinkeistä. :) Minähän taidankin tästä heti lähteä pyyhkeitä lämmittämään ja ostamaan niitä apteekin salvoja. :D Toivotaan, että toimii.


      • apuaapua
        riinus kirjoitti:

        Kiitos tosi paljon vinkeistä. :) Minähän taidankin tästä heti lähteä pyyhkeitä lämmittämään ja ostamaan niitä apteekin salvoja. :D Toivotaan, että toimii.

        onko sun kasvos jos kunnossa ku on vierähtäny jo 3 vuotta? itellä sama ongelma, oon 15 vasta muuttanu ennen koulukiusattu enkä oo oikein saanu kavereita ku en ihmisten ilmoille viitti mennä huonon itse tunnon takia. Käytin kolme proactive sarjaa mutta luulen että se puhkaisi minulle aknen! ehkä se voi myös olla allergia. ym. näpyt ovat punaisia kohoamia iholla ja niiden sisällä tuntuu jotain kovaa mutta niissä ei ole mitään märkäpäätä mistä ne voisi puristaa ulos. koitin tosin puristaa yhtä otsasta ja ihan kuin sieltä olisi tullut jtn märkää mutta ei talin tapaista ihomatoa :D jos ymmärrätte.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      414
      4252
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      137
      2851
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      130
      1978
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1370
    5. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      75
      1312
    6. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      174
      1278
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      51
      1272
    8. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      73
      1231
    9. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      53
      1041
    10. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      291
      970
    Aihe