Matkatavarat kun on välilaskuja

reissaaja

Onko teille kokemuksia tavaroiden perille tulosta, kun lennolla on ollut välilasku? Tulevatko oikeaan osoitteeseen vai hukkuvatko matkalle? Tulossa on mulle eka kerta moista sähläystä ja perillä odottaa laivaristeily -joten olispa syvältä, jos matkalaukut ei ehtis ajoissa laivaan...Ei varmaan saatais kamoja koko risteilyn aikana!

6

1940

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyhmät kysymykset

      Totta helvetissä ne tulee perille. Yhtä suurella todennäköisyydellä laivasi uppoaa reissusi aikana kun matkatavarasi katoaa.

      Olen matkustanut useita kertoja 48 tuntia neljälläkin koneenvaihdolla ja aina on kapsäkki tullut hihnalle perillä.

      Sitäpaitsi välilaskussahan matkatavarat pysyvät koneen ruumassa, mutta jos vaihdat konetta, matkatavarasi siirretään kanssasi samalle jatkolennolle!!!

    • Marjut

      tulevat perille. Vaikka ei ole tietenkään sitten kivaa kuulua siihen onko se nyt 1 % vai vähemmän, mitä matkalaukkuja katoaa (tulee myöhemmin).

      Pakkausvinkki: Jos et ole lähdössä yksin, eli siis matkaan lähtee useampi kuin yksi matkalaukku, niin sekoita tavarat:
      eli esim. omia paitoja ja muita vaatteita sekä omaan että puolison matkalaukkuun, samoin puolison vaatteita jakaen kahteen matkalaukkuun. Näin ei tule niin isoa harmia, jos laukku sittenkin sattuisin myöhästymään.

      Ja jos matkalaukku puuttuu, lentoyhtiöiltä saa pienen survival kitin.

    • anniepannie

      On todellakin hävinnyt matkatavarat ja on suuri mahdollisuus, että näin tulee käymään! Tulihan ne sitten suoraan "kotiovelle" päivän päästä. Hassu juttu oli, että tavarat olivat "hävinneet" jo Helsinki-Vantaalla (matka oli Hki-Vantaa-Amsterdam-Houston-Albq). Ota käsimatkatavaroihin kaikki "tarpeellinen" (siis perus selviytymissetti pariksi päiväksi) jos käykin niin että tavarat katoaa matkalla. Toki kaikkea luulisi saavan myos paikanpäältä...
      Matkatavaroiden viivakoodit luetaan koneellisesti...ja koneet on aina koneita. aina voi sattua jotain...

      • irkkuli

        Siis voi käydä niinkin, että eivät osu samaan koneeseen, vaikka vaihtoaikaa olisi reilustikin. Pahimmat paikat Pariisi ja Lontoo, niissä jää aina jokunen veska odottamaan seuraavaa lentoa. Koettu on jo muutama kerta. rRklamoi heti, korvaus on tosin lentoyhtiötltä olematon, mutta tietenkin sulla on matkavakuutus, jolla saat paatille upouudet vermeet ;)


      • irkkuli
        irkkuli kirjoitti:

        Siis voi käydä niinkin, että eivät osu samaan koneeseen, vaikka vaihtoaikaa olisi reilustikin. Pahimmat paikat Pariisi ja Lontoo, niissä jää aina jokunen veska odottamaan seuraavaa lentoa. Koettu on jo muutama kerta. rRklamoi heti, korvaus on tosin lentoyhtiötltä olematon, mutta tietenkin sulla on matkavakuutus, jolla saat paatille upouudet vermeet ;)

        Sorry, kävi moka. Siis perusvaatekerta ja muut "pakolliset" käsimatkatavaroihin mukaan.


      • käsimatkatavaroihin
        irkkuli kirjoitti:

        Sorry, kävi moka. Siis perusvaatekerta ja muut "pakolliset" käsimatkatavaroihin mukaan.

        Mulla laukku hukkui, tuli vasta 2 vrk päästä.
        Kännykän laturia haikaili eniten, kun perillä sellaista ei saanut mistään ja oli akku loppu...
        Ja perusvehkeet: hiusjutut hygienia,vara T-paita, alkkarit.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      67
      4540
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe