Mä en osaa oksentaa!!

mä vaan 92

Niin, tää tuntuu teistä varmaa vähä oudolta ku yritätte kaikki parantua, mut mä en osaa oksentaa. Oon kokeillu varmaa ainaki 5 kertaa mutta en saa mitää oksennetuksi... Siis en halua bulimiaa, mutta haluaisin kokeilla oksentamista tahallaa, et miltä se tuntuu??? Laihtuisinko oikeesti... Mulla ei auta et laitan sormet kurkkuun, mikä pitäis laittaa kurkkuun et oksentaisin??? Siis sanon viä et haluan vain kokeilla, en halua alkaa bulimikoksi! Vastailkaa!!

12

3408

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mhämm

      enpäs kerro =) se on taitolaji, eikä se ihan noin vaan onnistu tyhmemmältä

      • samaa mieltä!

        Mä vaan 92 on kyllä todellakin tyhmä! Ei siihen muuta voi sanoa kuin, että kyllä niitä tyhmiä maailmassa riittää!


    • yks kokeillut

      mut ei kukaan halua alkaa bulimikoksi! tai mä en ainakaan halunnut....kokeilinpa kerran...ja toisen,ja huomasin et oikeestaan aika helppoa oksentaa:( ja siitä se sit lähti....Ja nyt kun olen parantunut,niin voin sanoa et mikään ei tunnu hyvältä mikä liittyy bulimiaan. Niin sitä vain et älä kokeile,se lipeää niin helposti siihen...

      • ihanminävaan

        Jos et halua alkaa buliimikoksi, miksi ihmeessä haluat oksentaa tahallasi?

        Ei kantsi edes kertaa kokeilla. Bulimia on vaarallinen sairaus, eikä mikään laihdutuskeino.


    • laatta

      En minäkään aiemmin osannut,olen aina ollut huono oksentamaan, mutta keksin että kun hammasharjan toisen pään (ei harjaosa) työntää kurkkuun ja liikuttelee sitä syvällä eikä ota pois kun tulee yökkäämis reaktio niin saa jotain ulos. Itsekkään en saa ulos kaikkea mitä haluaisin.Oksennan joskus kun on ahminut suklaata tms. hirveästi, mutta silloinkaan en aina, vaan n. 2 kertaa kuukaudessa. Kun ei minusta näköjään ole laihduttamaan muuten. Painoin ennen 45-47kg (minulla olikin kyllä anoreksia) ja haluaisin 55kiloiseksi.. Paino noussut muutamassa vuodessa 78kiloon.. :(

      • vinkkimies

        hammasharja on hyvä väline, mutta sormillakin onnistuu, kun niitä pitää siellä tarpeeksi kauan, niin kauan että tuntee oksennuksen nousevan ylös. myös sormien koukistelu kurkussa auttaa. kannattaa sormilla kokeilla sopivin kohta joka aiheuttaa suurimman ärsytyksen.

        onnee yritykselle


    • Adar

      Miksi neuvotte ja annatte vinkkejä toimenpiteeseen, jota kenenkään ei pitäisi koskaan opetella? Voin sanoa suoraan, että jos onnistut oksentamaan kerran tarkoituksellisesti, jäät koukkuun siihen. Sairastut bulimiaan. Ajattele nyt vielä järkevästi tässä vaiheessa, kun voit estää sen.

      Usein kun hammasharja/sormet työnnetään kurkkuun, tulee kurkkuun haavoja. Ne sitten tulehtuvat kun syö ruokaa, jonka takia voi joutua sairaalaankin jos tarpeeksi pahaksi menee. Tuskin kuulostaa kivalta myöskään se, että ruokatorveen syöpyy reikä, kun oksennettaessa tulee mahahappoja ruokatorvea pitkin ylös. Ei kivaa, vai?

      Bulimikoilla on useimmiten kylmä, hiuksia lähtee, kurkku menee, samoin ääni ja suu. Hampaat alkaa putoilemaan ennen aikojaan ja ne menee todella huonoon kuntoon.

      Pyydän siis. Älä tee mitään peruuttamatonta elämässäsi. Jos on pakollista laihtua, tee se terveellisimmillä keinoilla. Oksentamalla laihtuu, mutta kilot tulee sitten heti takaisin. Alussa laihtuu enemmän, mutta se on vain nestettä, joka lähtee pois. Sinä itse päätät.

      • vinkkimies

        älä oo adar tylsimys! jos toinen haluaa oksentaa niin anna oksentaa! sullois syytäkin tehdä se suunnittelemas itsemurha kun oot noin ankee :(


      • Jenative
        vinkkimies kirjoitti:

        älä oo adar tylsimys! jos toinen haluaa oksentaa niin anna oksentaa! sullois syytäkin tehdä se suunnittelemas itsemurha kun oot noin ankee :(

        HUHHUH. Otatko sinä vinkkimies vastuullesi 14-vuotiaan tytön joka ehkä juuri sinun ohjeidesi mukaan aloittaa oksentelun, ja sairastuu vakavaan bulimiaan!? En kestä.


    • Anonyymi

      Mitä mä teen kun mua oksettaa ja en osaa oksentaa. Auttaako toi sormi juttu mun on vaikee käydä nukkuu tämän takia. Luulis et mun pitäs osata jo.


      -11.v tyttö

      • Anonyymi

        Voin vakuuttaa sulle, et huono olo menee kyllä ajallaan ohi ja morkkis syömisestä. Itse 3 vuotta hukannu elämästä oskenteluun ja voin sanoo, et MITÄÄN hyvää se EI ole mulle antanu!! Älä vaan koita sitä edes yhtä kertaa vaa säästä elämä ja terveytes tältä.


    • Anonyymi

      En kannusta oksentamaan mutta kaikki tekee mitä lystää elämällään. Mutta vastaampa kysymykseen.
      Oksentaminen on alussa tosi vaikeeta, ainakin itelle oli. Käytin hammasharjaa apuna koska mulle ei ikinä toiminut toi sormet kurkkuun.. Ja hyvä apu on tehdä oksennuksesta helpommin liikkuvaa, eli juo PALJON kun syöt. Ja mulla ainakin vesi tulee erikseen ulos eli kannattaa juoda jotain joka "sitoutuu" siihen ruokaan vatsassa, ihan paras on coca-cola tai maito. Ja alussa varsinki cola oli hyvä kun hapot tuntu auttavan ulostuloa myös. Ja myös alussa oksentamista helpotti se kun oikeasti söi paljon, helpompi oksentaa kun on niin täysi olo että muutenkin meinaa oksentaa. Pikku hiljaa se helpottuu ja helpottuu. Nykyään voin ite oksentaa ihan vaan vatsalihaksilla. Siinä nyt jotain mikä voi helpottaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      15
      1148
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1089
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      2
      1086
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1068
    6. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1065
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1064
    8. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1062
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1057
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      0
      1055
    Aihe