renkaan vaihto

Nimetön

Eli olen vaihtamassa kumia pyörääni, niin tuleeko se kumi liimata vanteeseen vai pysyykö ihan heittämällä?

5

6230

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • endurokuski

ei sitä liimata :D vannelukko ja paine pitää sen paikallaan. toi renkaanvaihto on ihan helppo ja hietön homma jos sen osaa. muista ostaa kunnon rengasraudat, bilteman raudat ovat parhaat mitä saa (tää ei oo vitsi) ja kolmella raudalla pärjää hyvin ja kun laitat uutta nakkia niin käytä vaikka mäntysuopaa liukasteena. ja oot kärsivällinen, ettet ahnehdi liikaa kerrallaan liikaa

• Tumppi_82

Itse olen muutaman kerran vaihtanut renkaan itse ja pari kertaa olen saanut sen hyvin onnistumaan, mutta yleensä siinä käy niin että hikihatussa väännän rengasta 1-2tuntia. sitten laitan ilmat sisään niin kuuluu pihinää. Taas rengas auki ja ostamaan paikkarasiaa ja taas armotonta vääntöä ja lopuksi taas sihisee.
        Viimeksi kun vaihdoin renkaan itse niin jouduin ostamaan ensin 5€ paikka rasian ja lopuksi 10€ sisäkumin. Eli yhteensä meni 3tuntia aikaa ja 15€ rahaa. Liikkeessä renkaan vaihto maksaa 10€ joissain 7€. Eli päätin etten enää ikinä vaihda itse rengasta.

Käytössä oli 2 laadukasta rengas avainta ja nestesaippuaa.
        Eli ellei homaa osaa niin itku pääsee..

• werre
        Tumppi_82 kirjoitti:

Itse olen muutaman kerran vaihtanut renkaan itse ja pari kertaa olen saanut sen hyvin onnistumaan, mutta yleensä siinä käy niin että hikihatussa väännän rengasta 1-2tuntia. sitten laitan ilmat sisään niin kuuluu pihinää. Taas rengas auki ja ostamaan paikkarasiaa ja taas armotonta vääntöä ja lopuksi taas sihisee.
        Viimeksi kun vaihdoin renkaan itse niin jouduin ostamaan ensin 5€ paikka rasian ja lopuksi 10€ sisäkumin. Eli yhteensä meni 3tuntia aikaa ja 15€ rahaa. Liikkeessä renkaan vaihto maksaa 10€ joissain 7€. Eli päätin etten enää ikinä vaihda itse rengasta.

Käytössä oli 2 laadukasta rengas avainta ja nestesaippuaa.
        Eli ellei homaa osaa niin itku pääsee..

Jos lähes joka vaihdossa puhkeaa rengas, niin toimintatavoissa on korjaamista, tai sitten rengasraudoissa on liian teräviä kulmia. Itse käytän 4 IKH:n 240mm rengasrautaa (n.5€ kpl), ja tähän mennessä en ole vielä saanut sisärengasta puhki vaihdossa. Toisaalta käytän myös 4mm sisärenkaita.
        Oikea rengasrasva helpottaa asioita myös huomattavasti. Kannattaa vaikka kysyä rengasliikkeestä jotain purkinloppuja, joilla vaihtaa helposti 20 rengasta...

Ja harjoitus tekee tässäkin lajissa mestarin, eli ensimmäiset 5 rengasta voi joutua miettimään, että mitä tässä kohtaa pitikään tehdä, mutta sen jälkeen homma sujuu rutiinilla.

• Heebo
        werre kirjoitti:

Jos lähes joka vaihdossa puhkeaa rengas, niin toimintatavoissa on korjaamista, tai sitten rengasraudoissa on liian teräviä kulmia. Itse käytän 4 IKH:n 240mm rengasrautaa (n.5€ kpl), ja tähän mennessä en ole vielä saanut sisärengasta puhki vaihdossa. Toisaalta käytän myös 4mm sisärenkaita.
        Oikea rengasrasva helpottaa asioita myös huomattavasti. Kannattaa vaikka kysyä rengasliikkeestä jotain purkinloppuja, joilla vaihtaa helposti 20 rengasta...

Ja harjoitus tekee tässäkin lajissa mestarin, eli ensimmäiset 5 rengasta voi joutua miettimään, että mitä tässä kohtaa pitikään tehdä, mutta sen jälkeen homma sujuu rutiinilla.

Rengasliikkeiden rengasrasva on käytännössä pelkkää saippuaa. Itse käytän vedellä jatkettua Fairya (noin 50/50) ja se toimii yber hyvin.

Alkuun tosiaan prosessi oli kuten Tumppi kuvasi. Vähän pitempi pinna (siis se henkinen) ja enemmän saippuaa niin rupesi sisärenkaat kestämään. Itselläni on nykyään 4 kpl Bilteman 30 cm rengasrautoja ja ne on oikeesti parhaat kokeilemani raudat.

• Anonyymi

Ehkä jo rengas saatu vaihdettua mutta kun tulee hakutuloksena Googlessa tämä ketju niin tässä hyvä video aiheesta. Tässä tosin aika helppo rengas, joskus paljon kireämpiä ja kovempia kumeja ja haastavampia vanteita.

https://www.youtube.com/watch?v=C_IGeC0RfT4

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      308
      3158
    2. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      18
      2041
    3. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      1840
    4. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      14
      1585
    5. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      399
      1451
    6. Kysymys Kuhmolaisille

Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t
      Kuhmo
      35
      1351
    7. Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin

”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist
      Maahanmuutto
      219
      1240
    8. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      17
      1134
    9. Olen valtavan ihastunut

Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.
      Ikävä
      63
      1046
    10. Ensi viikolla tulen takaisin

Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin
      Ikävä
      20
      980
    Aihe