Eli olen vaihtamassa kumia pyörääni, niin tuleeko se kumi liimata vanteeseen vai pysyykö ihan heittämällä?
renkaan vaihto
5
6188
Vastaukset
- endurokuski
ei sitä liimata :D vannelukko ja paine pitää sen paikallaan. toi renkaanvaihto on ihan helppo ja hietön homma jos sen osaa. muista ostaa kunnon rengasraudat, bilteman raudat ovat parhaat mitä saa (tää ei oo vitsi) ja kolmella raudalla pärjää hyvin ja kun laitat uutta nakkia niin käytä vaikka mäntysuopaa liukasteena. ja oot kärsivällinen, ettet ahnehdi liikaa kerrallaan liikaa
- Tumppi_82
Itse olen muutaman kerran vaihtanut renkaan itse ja pari kertaa olen saanut sen hyvin onnistumaan, mutta yleensä siinä käy niin että hikihatussa väännän rengasta 1-2tuntia. sitten laitan ilmat sisään niin kuuluu pihinää. Taas rengas auki ja ostamaan paikkarasiaa ja taas armotonta vääntöä ja lopuksi taas sihisee.
Viimeksi kun vaihdoin renkaan itse niin jouduin ostamaan ensin 5€ paikka rasian ja lopuksi 10€ sisäkumin. Eli yhteensä meni 3tuntia aikaa ja 15€ rahaa. Liikkeessä renkaan vaihto maksaa 10€ joissain 7€. Eli päätin etten enää ikinä vaihda itse rengasta.
Käytössä oli 2 laadukasta rengas avainta ja nestesaippuaa.
Eli ellei homaa osaa niin itku pääsee.. - werre
Tumppi_82 kirjoitti:
Itse olen muutaman kerran vaihtanut renkaan itse ja pari kertaa olen saanut sen hyvin onnistumaan, mutta yleensä siinä käy niin että hikihatussa väännän rengasta 1-2tuntia. sitten laitan ilmat sisään niin kuuluu pihinää. Taas rengas auki ja ostamaan paikkarasiaa ja taas armotonta vääntöä ja lopuksi taas sihisee.
Viimeksi kun vaihdoin renkaan itse niin jouduin ostamaan ensin 5€ paikka rasian ja lopuksi 10€ sisäkumin. Eli yhteensä meni 3tuntia aikaa ja 15€ rahaa. Liikkeessä renkaan vaihto maksaa 10€ joissain 7€. Eli päätin etten enää ikinä vaihda itse rengasta.
Käytössä oli 2 laadukasta rengas avainta ja nestesaippuaa.
Eli ellei homaa osaa niin itku pääsee..Jos lähes joka vaihdossa puhkeaa rengas, niin toimintatavoissa on korjaamista, tai sitten rengasraudoissa on liian teräviä kulmia. Itse käytän 4 IKH:n 240mm rengasrautaa (n.5€ kpl), ja tähän mennessä en ole vielä saanut sisärengasta puhki vaihdossa. Toisaalta käytän myös 4mm sisärenkaita.
Oikea rengasrasva helpottaa asioita myös huomattavasti. Kannattaa vaikka kysyä rengasliikkeestä jotain purkinloppuja, joilla vaihtaa helposti 20 rengasta...
Ja harjoitus tekee tässäkin lajissa mestarin, eli ensimmäiset 5 rengasta voi joutua miettimään, että mitä tässä kohtaa pitikään tehdä, mutta sen jälkeen homma sujuu rutiinilla. - Heebo
werre kirjoitti:
Jos lähes joka vaihdossa puhkeaa rengas, niin toimintatavoissa on korjaamista, tai sitten rengasraudoissa on liian teräviä kulmia. Itse käytän 4 IKH:n 240mm rengasrautaa (n.5€ kpl), ja tähän mennessä en ole vielä saanut sisärengasta puhki vaihdossa. Toisaalta käytän myös 4mm sisärenkaita.
Oikea rengasrasva helpottaa asioita myös huomattavasti. Kannattaa vaikka kysyä rengasliikkeestä jotain purkinloppuja, joilla vaihtaa helposti 20 rengasta...
Ja harjoitus tekee tässäkin lajissa mestarin, eli ensimmäiset 5 rengasta voi joutua miettimään, että mitä tässä kohtaa pitikään tehdä, mutta sen jälkeen homma sujuu rutiinilla.Rengasliikkeiden rengasrasva on käytännössä pelkkää saippuaa. Itse käytän vedellä jatkettua Fairya (noin 50/50) ja se toimii yber hyvin.
Alkuun tosiaan prosessi oli kuten Tumppi kuvasi. Vähän pitempi pinna (siis se henkinen) ja enemmän saippuaa niin rupesi sisärenkaat kestämään. Itselläni on nykyään 4 kpl Bilteman 30 cm rengasrautoja ja ne on oikeesti parhaat kokeilemani raudat.
- Anonyymi
Ehkä jo rengas saatu vaihdettua mutta kun tulee hakutuloksena Googlessa tämä ketju niin tässä hyvä video aiheesta. Tässä tosin aika helppo rengas, joskus paljon kireämpiä ja kovempia kumeja ja haastavampia vanteita.
https://www.youtube.com/watch?v=C_IGeC0RfT4
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1292073
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1051896Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?841669Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy641544Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M331202- 841183
Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm561142- 1101103
Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s471076Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet441023