Sain antibioottikuurin jälkiseurauksena ilmeisesti hiivatulehduksen suuhun koska kieli on ihan valkoisen mönjän peitossa. Eli siis kielessä on sammasta. Millä sen saisin nyt hoidettua pois?
Hiivaa/sammasta kielessä
5
10621
Vastaukset
- mitjybrhrtlsäatgt
kokeile piimää tai luonnonjogurttia
- Tapani
Kielen valkoinen peite johtuu yleensä suolisto-ongelmista. Kieliraspilla voi peitteen poistaa, mutta se tulee takaisin, jos ei vaivaan puututa. Suosittelen acidophilus ja bifidus maitohappobakteerikantaa sisältäviä valmisteita, jotka on pakattu enterokapseleihin. Hyvä valmiste on esim. Bio-Acidophilus jossa on 8 miljardia maitohappobakteeria yhdessä kapselissa. Samalla kannattaa nauttia vaikkapa AB-piimää, maustamatonta AB-jogurttia ja pellavansiemenrouhetta.
- lääkäriin
Kun antibioottikuuri syödään, niin limakalvojen omat suojabakteerit kärsivät. Hiiva voi saada elimistössä vallan ja muuten viaton hiivasieni aiheuttaakin tällöin tulehduksen esimerkiksi juuri kieleen. Sammas voi olla hyvinkin sitkeä ja kannattaa mennä lääkäriin, koska hoidossa tarvitaan tehokasta sienilääkettä, joka on reseptilääke.
- Gitta79
Itse sain samaiseen vaivaan apua Vinceel-suusuihkeesta. Homeopaattinen lääke, hinta n.13-15e. Yleensä hiiva on kuitenkin myös koko suolistossa, joten jos vaivasta haluaa kokonaan eroon täytyy myös suolistohiiva hävittää. Siihen ei taida kunnolla auttaa muu kuin perusteellinen ruokavalion muutos.
- jäpä123
Siis jos on antibiootin takia saanut kieleen hiivatulehduksen niin miksi yhtäkkiä pitää ruokavaliota muuttaa jos ei sitä hiivaa ennen kuuriakaan ole suussa ollut?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2195973
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263754- 822597
- 392121
- 331902
- 451868
- 1071775
- 211656
- 271502
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!331468