Roolituspalvelu

Hec

Eli http://www.roolituspalvelu.fi/

Itse ajattelin ilmottautua rekisteriin, mutta ensin haluaisin teidän, jotka olette sinne liittyneet, kertomaan kaikenlaisia kokemuksia. Kannattiko? Kertokaa miten monologi-esitys meni. Tahdon tietää kaiken mahdollisen.

Kertokaa myös, että pääseekö ihan kaikki halukkaat tuonne, vai riippuuko se tuosta esityksestä? (Monologi)

124

33046

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Listoilla olevalta

      Siis ensiksikin suosittelen sinua vain soittamaan sinne, ja he kertovat kaiken mahdollisen :)

      Omakohtainen kokemuks:

      Soitin roolittajalle, joka kertoi firmasta ja päivän, jolloin menisin toimistolle (about kerran kuussa uudet kasvot otetaan "talliin mukaan").

      Minusta otettiin valokuva ja täytin sellaisen info-paperin. Minua haastateltiin kameralle, minkä jälkeen oli monologi-osuus. Monologi-osuudessa voit toki näytellä esimerkiksi "Ollako, vai eikö olla"(:D), mutta myös kertoa esimerkiksi vitsin tms. Itse kerroin työilmapiiristäni :)

      Kaikenlaisia ihmisiä tarvitaan, ja jos et mene heti lukkoon, niin listoille vaan.

      • rose_

        sinä olet siis päässyt tuolle listalle? onko sieltä tullut sulle jotain ohjelma/ elokuva -avustus tarjouksia? entä tiiätkö vielä että onko siellä joku ns. kiinnitys ja kuinka kauaksi aikaa?:) kiitos jo etukäteen:D


      • kun tuo toinen ei vastannut
        rose_ kirjoitti:

        sinä olet siis päässyt tuolle listalle? onko sieltä tullut sulle jotain ohjelma/ elokuva -avustus tarjouksia? entä tiiätkö vielä että onko siellä joku ns. kiinnitys ja kuinka kauaksi aikaa?:) kiitos jo etukäteen:D

        Toivottavasti tämä vastaus löytää sinut:)

        Tunnen nuorukaisen, joka on ollut 3-4 vuotta "listoilla". Hyvin usein on tullut koekuvauspyyntöjä (niin leffoihin, tv-ohjelmiin kuin mainoksiin), mutta joskus ne tulevat niin tiukalla aikataululla, ettei oma muu aikataulu anna myöten.
        Roolituspalvelussa on hyvää ja asiantuntevaa väkeä. Kivoja ihmisiä.
        Listoille otetaan harrastajaa ja ammattilaista.
        Kerran vuodessa suositellaan uusittavan videomonologi.
        Näin olen antanut itseni ymmärtää.


      • rose_
        kun tuo toinen ei vastannut kirjoitti:

        Toivottavasti tämä vastaus löytää sinut:)

        Tunnen nuorukaisen, joka on ollut 3-4 vuotta "listoilla". Hyvin usein on tullut koekuvauspyyntöjä (niin leffoihin, tv-ohjelmiin kuin mainoksiin), mutta joskus ne tulevat niin tiukalla aikataululla, ettei oma muu aikataulu anna myöten.
        Roolituspalvelussa on hyvää ja asiantuntevaa väkeä. Kivoja ihmisiä.
        Listoille otetaan harrastajaa ja ammattilaista.
        Kerran vuodessa suositellaan uusittavan videomonologi.
        Näin olen antanut itseni ymmärtää.

        kiitos vastauksesta,:) antoi paljon.. oon iteki joskus miettiny mennä tohon juttuun mukaan:)


      • =D
        rose_ kirjoitti:

        sinä olet siis päässyt tuolle listalle? onko sieltä tullut sulle jotain ohjelma/ elokuva -avustus tarjouksia? entä tiiätkö vielä että onko siellä joku ns. kiinnitys ja kuinka kauaksi aikaa?:) kiitos jo etukäteen:D

        pitääkö roolitus palveluun soittaa että pääsee listoile?voiko rekisteröityy roolituspalvelun nettisivuilta siihe rekisterii??


    • omppu-94

      Mä olin siellä jutussa, sinne pitää valmistaa joku pieni esitys. Mä olin tehnyt oman tarinan ja kerroin sen niille. En tiedä olenko päässyt jatkoon, mutta varmaan. Mun täti on kanssa siellä toiminnassa ja se on saanut Roolituspalvelun kautta jo neljä "keikkaa":tätini oli siinä K-kaupan mainoksessa kun ne hedelmät alko laulaa, sitte hän on ollut siinä Valintatalon mainoksessa missä se poika alkaa selittää mitä siihen makaroonilaatikkoon vois laittaa. Sitten tätini menee 6.8 johonki nuorten sarjan kuvauksiin opettajaks ja 16.8. se menee johonki aikuisten sarjaan joksku laki tyypiks. Kyllä uskon et pääset jos oot vaan tosi reipas ja luonnollinen! ONNEE SULLE JA TOIVOTTAVASTI PÄÄSET!!!

      • rose_

        juuh kiitos vastauksesta:) onnea sullekin, ja toivottavasti pääset myös mukaan toimintaan! jos uskot ittees ja unelmaas niin kaikki on mahdollista:D oon kans kuullut et noi roolituspalvelun henkilökunta on tosi ystävällist, eikä oo ollenkaan pelottavaa mennä sinne. ehkäpä minäkin liityn jonakin päivänä tuonne:):) halu on ainakin kova:D


      • bansku_94

        Mä soitin sinne roolituspalveluun viime viikolla ja sain sain ajan elokuuksi. siellä sanottiin että pitää valmistaa monologi. Haluaisin tietää teiltä jotka ovat tehneet sen että minkälainen se voi olla? Esim. voiko se olla runonlausuminen tai tarinan kertominen vai pitääkö sen olla yksinpuhelu (monologi)? ja pitääkö se keksiä itse?Minulla ei ole mitään ideoita :(. Kiitos vastauksista jo etukäteen!


    • swerrtyu

      pitääkö sinne toimistoon mennä siis siis hen osoitteeseen mikä siinä lukee vai riittääkö että lähettää vain jonkun Email viestin niihin email osoitteisiin

    • Mairon teevi

      Joo ite oon ollu listoilla puoltoist vuotta ja oon ollu viides koekuvauksessa ja nyt olin just yhes uudes nuorten sarjassa siinä samassa kun sun tätis omppu se oli mun opena mä ite oon aika "suuressa roolissa" oon myös ollu roolituspalvelun kautta matti elokuvassa ja kotikadussa :D

    • Setrix

      Minä kävin roolituspalvelun kuvauksissa viime keskiviikkona. Olihan se kyllä jännää, mutta onneksi siellä on mukavia ihmisiä, jolloin se turha jännityskin lähes katoaa.

      Monologin esittäminen oli homman haasteellisin osio, mutta turha senkään takia on stressata. Se on loppupeleissä ihan hauskaa!

      Siitä kuvatusta nuortensarjasta mainittiin minullekin, ja sanottiin, että vastaavaa on tulossa taas pian.

      Innolla jään odottelemaan mahdollisia yhteydenottoja! :D

      • rose_

        voih, minäkin haluan!:) ainut vaan, että asun aika kaukana tuolt hesasta et on vähän vaikee päästä koulunkin takia tonne koekuvaukseen. mut koska halu on kova niin pitää varmaan mennä! voihan sitä vaikka koulusta sillon yhen päivän pois olla;) ootteko muuten kiinnostuneita paljon näyttelemisestä? tai et tykkäättekö vaan harrastaa, vai mietittekö oikeen uraa..?


      • hec
        rose_ kirjoitti:

        voih, minäkin haluan!:) ainut vaan, että asun aika kaukana tuolt hesasta et on vähän vaikee päästä koulunkin takia tonne koekuvaukseen. mut koska halu on kova niin pitää varmaan mennä! voihan sitä vaikka koulusta sillon yhen päivän pois olla;) ootteko muuten kiinnostuneita paljon näyttelemisestä? tai et tykkäättekö vaan harrastaa, vai mietittekö oikeen uraa..?

        Kiitos oikein paljon. Teistä oli tosi paljon apua. Vieläkin voi vastauksia tulla. Aion varata ajan mahdollisimman pian.

        Mä olen ajatellut näyttelijän uraa tosi vakavasti. Se on ainoa ala joka tällä hetkellä kiinnostaa. Masentaa vaan kun kertoo jollekin olevansa näyttelijä, niin se kattoo suhun epäuskosesti ja sanoo että ''kai sä oot harkinnu jotain muuta ammattia lisäks'', mut ei ptäsi lannistuu.


      • rose__
        hec kirjoitti:

        Kiitos oikein paljon. Teistä oli tosi paljon apua. Vieläkin voi vastauksia tulla. Aion varata ajan mahdollisimman pian.

        Mä olen ajatellut näyttelijän uraa tosi vakavasti. Se on ainoa ala joka tällä hetkellä kiinnostaa. Masentaa vaan kun kertoo jollekin olevansa näyttelijä, niin se kattoo suhun epäuskosesti ja sanoo että ''kai sä oot harkinnu jotain muuta ammattia lisäks'', mut ei ptäsi lannistuu.

        niinpä! ja opot aina et "kannattais miettiä ihan oikeita ammattejakin ja plää plää." näytteleminen on oikee ammatti! sillä elättää ittensä ja se on kivaa. joo ei tosiaankaan kannatta lanistua. uskot vaan ittees edelleenkin ja taitoihisi, uskon kuule että pääset vielä pitkälle!:)
        kannattaa muuten käydä ehdottomasti helsingissä, pamela tolan valokuvanäyttelyssä! oli todella upee näyttely, ja oli ihana kuulla muiltakin näyttelijöiltä niitten ajatuksia ja hetkiä näyttelemisestä, ja siitä että on välillä tuntunu tosi vaikeeltakin. samaistuin tosi moneen niistä näyttelijöistä, ja oli suorastaan ihanaa ja helpottavaa huomata, että tosi moni oli kokenut esimerkiksi kelpaamattomuuden tunnetta ja sitä että on huonompi kuin muut. ja silti ne on tän hetken ykkösnäyttelijöitä ja päässeet pitkälle! anto kyllä paljon lisäpotkua ja uskoa näyttelemiseen. ja siihen että unelmat voi toteutua jos siihen uskoo.


    • hec

      Soitin sinne, jännittää :)
      Kertokaahan vielä kokemuksia.
      Stressaan tosta monologin kirjoittelemisesta myös, että antakaapahan aiheita ;D

      • rose__

        voih, mua jännää sun puolesta:) hyvin se menee! mulla ei oo antaa mitään kokemuskerrontaa kun en oo siel tosiaan (vielä) ollu, mut haluan kyl myös kuulla ehdottomasti kokemuksia. ja sitten ku oot käyny siellä ni voisit myös vähän kertoilla millasta oli;) rohkaisis meitä muitakin sinne soittamaan;D mutta lykkyä tykö, hyvin se menee!


      • hec
        rose__ kirjoitti:

        voih, mua jännää sun puolesta:) hyvin se menee! mulla ei oo antaa mitään kokemuskerrontaa kun en oo siel tosiaan (vielä) ollu, mut haluan kyl myös kuulla ehdottomasti kokemuksia. ja sitten ku oot käyny siellä ni voisit myös vähän kertoilla millasta oli;) rohkaisis meitä muitakin sinne soittamaan;D mutta lykkyä tykö, hyvin se menee!

        Juu, kiitos (: Tottakai tuun sitten kertomaan.
        Niin ja mun piti kysyä sitäkin vielä että pitääkö se monologi opetella ulkoa vai onko ok jos sen lukee paperista? :D


      • rose__
        hec kirjoitti:

        Juu, kiitos (: Tottakai tuun sitten kertomaan.
        Niin ja mun piti kysyä sitäkin vielä että pitääkö se monologi opetella ulkoa vai onko ok jos sen lukee paperista? :D

        mä oon kuullu, tai oikeestaan lukenu täältä jostain joltain, et siinä sai pitää ihan paperia mukana ja sen voi sillai esittää/lukea siitä.


    • hec

      Mulla on siis 18. pvä se esiintyminen. Jännittää :) En keksi monologia millään, haluutteko ehdotella vaikkapa aiheita? Ja edelleen, mistä olette itse pitänyt.

      • Nasutin

        Joo, soitan huomenna tonne, ikää mulla on vasta 14, mutta ihan tosissani oon aatlellu näyttelijän uraa :) Apua, toi monologi tosissaan..! Mä kerron varmaan jonku pitkän ja hyvän vitsin.. :) Iik, pitää viel miettii. Tsemppii teille!! :))


      • Näyttelijäksi haluava 16v
        Nasutin kirjoitti:

        Joo, soitan huomenna tonne, ikää mulla on vasta 14, mutta ihan tosissani oon aatlellu näyttelijän uraa :) Apua, toi monologi tosissaan..! Mä kerron varmaan jonku pitkän ja hyvän vitsin.. :) Iik, pitää viel miettii. Tsemppii teille!! :))

        Ai ai kun oli sitten hauskaa tuo roolituspalvelun koekuvaus :) neuvo älä jännitä niin kaikki menee paremmin, äläkä kerro vitsiä siinä jos etsitään koekuvauksiin ne eivät näe osaatko sinä näytellä vai et mikäli roolissa ei etsitä vitsinkertojaa :D


      • MKS
        Näyttelijäksi haluava 16v kirjoitti:

        Ai ai kun oli sitten hauskaa tuo roolituspalvelun koekuvaus :) neuvo älä jännitä niin kaikki menee paremmin, äläkä kerro vitsiä siinä jos etsitään koekuvauksiin ne eivät näe osaatko sinä näytellä vai et mikäli roolissa ei etsitä vitsinkertojaa :D

        Hii..Kuullostaahan tuo aivan mahtavalta tuo roolituspalvelu.. en vaan tiedä uskallanko mennä kun tiedän siitä niin vähän :/ into olis kyllä suuri. yritän aina netistä ettiä kaikkia koekuvausilmotuksia muta aika köyhästi niitä löytyy..tai sit en vaan osaa ettiä :)Mutta siis onko se kannattavaa liittyö roolituspalveluun? millasia kokemuksia siitä on? mua itteä ainaki toi monologiki askarruttaa, että millanen sen pitäisi olla?? toivottavasti joku vastailee :D:D


      • nÄYTTELIJÄKSI HALUAVA :'d
        MKS kirjoitti:

        Hii..Kuullostaahan tuo aivan mahtavalta tuo roolituspalvelu.. en vaan tiedä uskallanko mennä kun tiedän siitä niin vähän :/ into olis kyllä suuri. yritän aina netistä ettiä kaikkia koekuvausilmotuksia muta aika köyhästi niitä löytyy..tai sit en vaan osaa ettiä :)Mutta siis onko se kannattavaa liittyö roolituspalveluun? millasia kokemuksia siitä on? mua itteä ainaki toi monologiki askarruttaa, että millanen sen pitäisi olla?? toivottavasti joku vastailee :D:D

        Joo, eli roolituspalveluun littyminen on kannattanut ainakin minun kohdin, eli aina kun tulee joku koekuvaus tai suoraan kuvauskeikka jossa etsitään sinun ikäisiäsi, niin ne kattoo kuvastosta ja soittaa suoraan sinulle, itselleni monia koekuvauksia ja keikkoja tullut. Koekuvauksiahan järjestetään useimmiten kesällä koska useimat elokuvat kuvataan kesällä. Monologia ei kannata paljoo miettiä, miettii vain miten siitä saisi sellaisen missä olisi suht paljon tunteita, eli vitsien kertomista en suosittele, ottaa vaikka pätkän jostain lempikirjasta tai edellisistä käsiksistä (jos on). Vaikka kun minä ilmoittauduin keksin aivan itse :D , eikä jännittänyt yhtäään siellähän oli vain yksi nainen sinun lisäksi :).


      • MKS
        nÄYTTELIJÄKSI HALUAVA :'d kirjoitti:

        Joo, eli roolituspalveluun littyminen on kannattanut ainakin minun kohdin, eli aina kun tulee joku koekuvaus tai suoraan kuvauskeikka jossa etsitään sinun ikäisiäsi, niin ne kattoo kuvastosta ja soittaa suoraan sinulle, itselleni monia koekuvauksia ja keikkoja tullut. Koekuvauksiahan järjestetään useimmiten kesällä koska useimat elokuvat kuvataan kesällä. Monologia ei kannata paljoo miettiä, miettii vain miten siitä saisi sellaisen missä olisi suht paljon tunteita, eli vitsien kertomista en suosittele, ottaa vaikka pätkän jostain lempikirjasta tai edellisistä käsiksistä (jos on). Vaikka kun minä ilmoittauduin keksin aivan itse :D , eikä jännittänyt yhtäään siellähän oli vain yksi nainen sinun lisäksi :).

        Niin kiitos paljon vastauksesta, tuli paljon luottavaisempi olo, ehkä nyt uskallan jopa soittaa sinne :P


      • näyttelijäksi haluava
        MKS kirjoitti:

        Niin kiitos paljon vastauksesta, tuli paljon luottavaisempi olo, ehkä nyt uskallan jopa soittaa sinne :P

        ilmeisesti en oo yksin :D 14 vuotias ja kaikista maailman asioista haluaisin eniten näyttelijäksi..oon ettiny myös ilmotuksia koekuvauksista ja törmäsin roolituspalveluun. ensinnäkin haluaisin tietää saman mitä joku muu oli jo kysynyt eli kun asun oulun lähellä ja kaukana helsingistä niin mun vaan siis pitäis käydä siellä??ja edellyttääkö se sitä et kävisin siellä useamminkin kuin vain sen kerran??myös se että koekuvauksia kaikkiin elokuviin järjestetään yleensäkkin eteläsuomessa häiritsee..en tiedä onko muilla samoja ongelmia?ja roolituspalvelu sijaitsee ainoastaa helsingissä eikä samantapaisia ole muualla suomessa??


      • nko
        näyttelijäksi haluava kirjoitti:

        ilmeisesti en oo yksin :D 14 vuotias ja kaikista maailman asioista haluaisin eniten näyttelijäksi..oon ettiny myös ilmotuksia koekuvauksista ja törmäsin roolituspalveluun. ensinnäkin haluaisin tietää saman mitä joku muu oli jo kysynyt eli kun asun oulun lähellä ja kaukana helsingistä niin mun vaan siis pitäis käydä siellä??ja edellyttääkö se sitä et kävisin siellä useamminkin kuin vain sen kerran??myös se että koekuvauksia kaikkiin elokuviin järjestetään yleensäkkin eteläsuomessa häiritsee..en tiedä onko muilla samoja ongelmia?ja roolituspalvelu sijaitsee ainoastaa helsingissä eikä samantapaisia ole muualla suomessa??

        maksaako toi palvelu jotain???ehdottomasti haluan mukaan


      • MKS
        näyttelijäksi haluava kirjoitti:

        ilmeisesti en oo yksin :D 14 vuotias ja kaikista maailman asioista haluaisin eniten näyttelijäksi..oon ettiny myös ilmotuksia koekuvauksista ja törmäsin roolituspalveluun. ensinnäkin haluaisin tietää saman mitä joku muu oli jo kysynyt eli kun asun oulun lähellä ja kaukana helsingistä niin mun vaan siis pitäis käydä siellä??ja edellyttääkö se sitä et kävisin siellä useamminkin kuin vain sen kerran??myös se että koekuvauksia kaikkiin elokuviin järjestetään yleensäkkin eteläsuomessa häiritsee..en tiedä onko muilla samoja ongelmia?ja roolituspalvelu sijaitsee ainoastaa helsingissä eikä samantapaisia ole muualla suomessa??

        Et ole yksin :D Mulla kans tosiaan vähän sama onkelma, eli asun noin kolmen tunnin päästä Hesasta, lähempänä ku Oulu tosin mutta aika ärsyttävän kaukana kuitenkin..


      • "/
        MKS kirjoitti:

        Et ole yksin :D Mulla kans tosiaan vähän sama onkelma, eli asun noin kolmen tunnin päästä Hesasta, lähempänä ku Oulu tosin mutta aika ärsyttävän kaukana kuitenkin..

        Olen maaliskuussa 14 vuotta täyttävä tyttö. Ja minulla ei ole mitään kokemusta näyttelemisestä, mutta tiedän että minulla on kyky. Onko mahdollisuuksia?


      • vaikkapa täältä
        "/ kirjoitti:

        Olen maaliskuussa 14 vuotta täyttävä tyttö. Ja minulla ei ole mitään kokemusta näyttelemisestä, mutta tiedän että minulla on kyky. Onko mahdollisuuksia?

        On hienoa, että moni on kiinnostunut näyttelemisestä, mutta luultavammin monet ovat kiinnostuneet itse "Julkisuudesta", eikä näyttelemisestä. Kannattaa miettiä todella rakastaako näyttelemistä. TAi vaikkapa kokeilla miltä näytteleminen tuntuu, esim: menemällä teatteri kerhoihin, jne.. Etsii sinnikkäästi avustaja keikkoja, menee rohkeasti roolitus palveluun. Minä aloitin teatteri kerhon,jonka kautta pääsin elokuvaan näyttelemään. Siellä vasta tajusin, että näytteleminen on todella mun juttu. huom. olen vasta 14 vuotias. elämä edessä :)


      • danae4
        vaikkapa täältä kirjoitti:

        On hienoa, että moni on kiinnostunut näyttelemisestä, mutta luultavammin monet ovat kiinnostuneet itse "Julkisuudesta", eikä näyttelemisestä. Kannattaa miettiä todella rakastaako näyttelemistä. TAi vaikkapa kokeilla miltä näytteleminen tuntuu, esim: menemällä teatteri kerhoihin, jne.. Etsii sinnikkäästi avustaja keikkoja, menee rohkeasti roolitus palveluun. Minä aloitin teatteri kerhon,jonka kautta pääsin elokuvaan näyttelemään. Siellä vasta tajusin, että näytteleminen on todella mun juttu. huom. olen vasta 14 vuotias. elämä edessä :)

        mä ainakin olen ihan NÄYTTELEMISESTÄ kiinnostunut enkä mistään julkisuudesta ! oon aina tykänny esiintyä ja näytellä ja aionkin nyt soittaa tuonne roolituspalveluun lähiaikoina mut jännittää vaan ihan pirusti ! kertokaa vielä omia kokemuksia jotenski rauhotun kauheesti. muuten siis ottaako ne kaikki sinne ihme listaan vai valitsee vaa joitain ketä ottaa sinne rekisteriin ? :DD muuten onnea niille jotka sinne nyt on sitten jo menossa :D ainiin itsekin olen 14-v helsingistä onneks :D


      • insinsin

        mun veli on saanu roolituspalvelun kautta monia eri koekuvauksia ja teeveesarjan pääroolin ja muita elokuvajuttuja, ja mä oon mun veljen katta päässy pariin mukaan avustamaan. ite aijon ilmottautuu roolituspalvelun koekuvauksiin tässä kesänmittaa. ja siinä muuten saattaa mennä monta vuotta ennenkun tulee kunnon keikkaa (veljellä meni joku 4 vuotta ku se sain ekan tv-roolin)


    • vesseli

      Minkälaista rahallista palkkiota saa noista esiintymisistä? Vai saako?

      • simo

        Muakin kiinnostaisi tietää paljonko mainoksessa esiintymisestä maksetaan. Varmaan riippuu minkälainen rooli on, että onko puheosuuksia jne.
        Näytteleminen varsinaisesti ei ehkä kiinnosta vaan haluaisin hiukan lisäansiota ja samalla saada vähän tuntumaa miltä se kameran edessä esiintyminen tuntuu.


      • minttu93333
        simo kirjoitti:

        Muakin kiinnostaisi tietää paljonko mainoksessa esiintymisestä maksetaan. Varmaan riippuu minkälainen rooli on, että onko puheosuuksia jne.
        Näytteleminen varsinaisesti ei ehkä kiinnosta vaan haluaisin hiukan lisäansiota ja samalla saada vähän tuntumaa miltä se kameran edessä esiintyminen tuntuu.

        Minua vähän kyllä pelottaa se roolituspalvelun koe-kuvauksissa esitettävä monologi... Tietääkö kukaan että vaikuttaako se roolin valintaan?


      • 13v
        minttu93333 kirjoitti:

        Minua vähän kyllä pelottaa se roolituspalvelun koe-kuvauksissa esitettävä monologi... Tietääkö kukaan että vaikuttaako se roolin valintaan?

        Onko muuaalla suomessa tuollaisia roolituspalvelu juttuja ku asun Oulussa ja matka on hieman pitkä. Ja pitääks siel käydä useammin ku kerran vai riittääkö kerta ?


      • shussu
        13v kirjoitti:

        Onko muuaalla suomessa tuollaisia roolituspalvelu juttuja ku asun Oulussa ja matka on hieman pitkä. Ja pitääks siel käydä useammin ku kerran vai riittääkö kerta ?

        minuakin kiinnostaisi tietää että onko niitä muuallakin? pidän todella paljon näyttelemisestä ja meinaisin soittaa ensi viikolla, mietin vain ensin sen monologin (antakaa vinkkejä), jännittää kamalasti. onko mahollisuuksia ettei hyväksyttäisikään mukaan????


      • haluaisin sinne
        13v kirjoitti:

        Onko muuaalla suomessa tuollaisia roolituspalvelu juttuja ku asun Oulussa ja matka on hieman pitkä. Ja pitääks siel käydä useammin ku kerran vai riittääkö kerta ?

        kysyisin tuota samaa.. koska minäkin haluaisin tuonne roolituspalveluun. mutta asun n.5 tunnin ajomatkan päässä joten on aika pitkä matka ja toisekseeen epäilen että vanhempani eivtä antaisi koska olen niin nuori ja kaikkea. mutta en tiedä sitte. saisinko apua siitä miten voisin kysyä vanhemmiltani? ja vielä yksi kysymys niille jotka siellä ovat olleeet! Pitääkö siellä hesassa käydä useamminkin kuin vain silloin kun pitää ne monologiat jne.?


    • ja ketä tahansa

      pääsee sinne listoille.
      Jollei pääsisi, niin eiväthän he voisi rahastaa sinulta mitään! Eli se maksaa kun sinne menee. Ei paljoakaan, mutta hieman kuitenkin.

      Mutta se kuinka hyvin monologisi ja haastattelusi menee vaikuttaa siihen, että kuinka moniin varsinaisiin koekuvauksiin pääset.
      Koekuvaukset puolestaan ratkaisevat sen, että saatko ko. roolin vai et.
      Koekuvauksiin kutsutaan monta suunnilleen rooliin sopivaa ja ylinäyttelemiseen ei kannata sortua.

      Jokaisesta "roolista" saa palkkion. Palkkioiden suuruudet vaihtelevat roolista riippuen ja esimerkiksi mainoksen jatkuvuudesta riippuen..

      Jos sinulla on "hyvä naama" ja olet muutoinkin ok, niin sinulle voi poikia vaikka kuinka paljon keikkaa sieltä.
      Jos olet "erilainen" eli liian laiha tai liian lihava tai liian isot korvat tai mitä vain erilaista, saat vain vähän koekuvaus kutsuja.
      Jos olet "tavallinen" voit saada paljonkin koekuvaus kutsuja. Ja silloin kaikki on siitä koekuvauksesta kiinni; eli siitä kuinka vakuuttava replojesi kanssa olet siinä tilanteessa.

      Ei roolituspalvelu mikään kultakaivos ole, mutta eipä siinä paljoakaan häviä jos sinne listoille menee.
      Odotteluun kannattaa varautua. Yksi tuttuni on saanut kolmen vuoden sisällä kymmeniä koekuvauskutsuja ja jokusen keikankin, mutta yksi tuttuni ei ole kolmeen vuoteen päässyt kertaakaan edes koekuvauksiin.
      Minä olen parissa jutussa ollut mukana, mutta yleensä soitot tulevat koekuvauksiin päivän tai parin varoitusajalla, joten en ole saanut työhommiani järjestettyä siinä hötäkässä ja jokunen rooli on mennyt sivusuun...

      • on Suomessa roolituspalvelu.

        ...


      • actor
        on Suomessa roolituspalvelu. kirjoitti:

        ...

        10 euroa maksaa, kuvaukset ei kestä kauaa n. 15-20 min koko käynti siellä


    • kannattaa soittaa

      Mie oon soittanu sinne roolituspalveluun.
      Sinne kannattaa mennä, koska siinä ei häviä mitään. Itse en ole vielä käynyt siellä.
      kannattaa olla sellainen kun olet, ja antaa hyvä kuva itsestään. Jopa ensivaikutelma kun saapuu ovesta sisään on iso vaikuttava asia.
      Roolituspalvelun listoilla on muistaakseni 14 000 ihmistä joten kannattaa varautua odottelemaan. Soittoon voi kestää päiviä,kuukausia, ja jopa vuosia.
      Kannattaa olla rento ja oma itsensä kun menee sinne : )

      • diaporr

        millainen sen monologin täytyy olla? onko kellään kokemusta?


      • Emaii-
        diaporr kirjoitti:

        millainen sen monologin täytyy olla? onko kellään kokemusta?

        Monologista en tiedä :O Mitä te ihmiset olette esittäneet? Olis kiva tietää, kun itse olen äitin ja kummitädin lapsen kanssa menossa tossa 5.11 muistaakseni. Meillä piti alunperin olla jo koulun alussa mutta sitä piti siirtää jakson lukkarin takia. (Asutaan lahdesta 30 kilsaa etiäpäin.) :D Eli minkälaisii monologei?


    • GigLiO

      Ajattelin huomenna soittaa tänne ja siks eksyinkin tänne keskustelupalstalle kun kaipasin myös vähän tietoa. ;)

      Jos soitan esim. huomenna niin saako sen casting-ajan yleensä jo meneillä olevalle kuulle, ensi kuulle vai peräti puolen vuoden päähän?

    • ...

      joo mä soitin sinne viimeviikolla ja oon ylihuomenna menossa koekuvauksiin. jännittää vähäsen. mutta monologiksi valitsin yhden tarinan jonka olen myös viimevuonna teatterissa esittänyt monologina.. se kylläkin kestää jotain 3-4 minuuttia mutta kai mä voin sitä hieman lyhentää..

    • kokokokokokok

      Minua taas kiinnostaa minkälaisia monologeja te olette esittäneet? Itse kirjoitin kerran paperille mitä päähän tuli eri tunteilla ja sitten vain opettelin sen ulkoa. Mutta olen kuullut että jotkut lausuvat esim runon tai jtn... Mitä kaikkea te olette tehneet?

    • juuu.

      En nyt tiedä, mihin viestiin mun pitäis vastata, mutta vastaan nyt tuohon ekaan.
      Itse olin toukokuun kuvauksissa. Kerron oman kokemukseni.
      Eli menin bussilla Helsinkiin ja jouduin odottelemaan pari tuntia kaupungilla. Olin hiukan ennen puoli neljää paikalla, odottelin hiukan ja minusta otettiin kasvokuva, kokovartalokuva jne. Sitten minut kutsuttiin sisään ja annoin täyttämäni lomakkeen. Minua haastateltiin, kysyttiin nimi, ikä, harrastukset ja kokemukset näyttelijänä.
      Sitten pidin monologin.
      Oman monologini otin eräästä kirjasta, josta todella pidän, Michael Cunninghamin Tunneista. Valitsin Virginia Woolfin kirjeen minkä olin opetellut.
      Ihan hyvin se kuulemma meni.

      • ....-----....----....---

        Voiko kertoa siinä monologissa perjaattessa melkein mitä vaan kunhan se kestää jotain 1-2min. Pystyykö esim. kertomaan minkälainen on omasta mielestä hyvä elokuva??


    • tietämätön...?

      Teille ketkä olette roolituspalvelun listoilla, asutteko pääkaupunkiseudulla? Itse en asu, mutta silti haluaisin kovasti mukaan, tosin se voi ehkä olla hiukan hankalaa. Ja olitteko näytelleet kauan ennen kuin haitte sinne ja oliko teillä paljon esiintymiskokemusta? Itse olen harrastanut ilmaisutaitoa 2 vuotta. Se ei varmaankaan riitä. Vai?

      • sctar

        oon ajatellu noille listoille päästä...

        1. Maksaako toi mitään? jos maksaa, paljonko?
        2. En oikeen tajunnut sitä monologi juttua... mikä se siis oikeestaan on? millasia monologeja ootte tehneet?

        Pliis, vastatkaa, jottemme kaikki olisi hukassa.


      • ...
        sctar kirjoitti:

        oon ajatellu noille listoille päästä...

        1. Maksaako toi mitään? jos maksaa, paljonko?
        2. En oikeen tajunnut sitä monologi juttua... mikä se siis oikeestaan on? millasia monologeja ootte tehneet?

        Pliis, vastatkaa, jottemme kaikki olisi hukassa.

        1. Maksaa. 10 € käteisenä kun menet koekuvaukseen. Sen jälkeen ei maksa mitään olla listoilla.

        2. Toiveena siellä on, että monologi ei olisi liian "teatraalinen", eli ei mitään ollako vai eikö olla -osastoa. Siihen kannattaa valmistautua kunnolla, koska se on kaikista merkittävin osa koekuvausta. Hyvä monologi on esim. joku tarina, jossa rytmi ja tunteet vaihtelee. Ei kuitenkaan kannata liikaa tunteilla, kamera ei tykkää ylinäyttelemisestä. Itse kerroin tarinan lomamatkalta. Kirjoitin pääkohdat ensin paperille ja sitten treenasin sanavalinnat sujuviksi ja keston sopivaksi.

        Tsemppiä!


      • Mä!!!
        ... kirjoitti:

        1. Maksaa. 10 € käteisenä kun menet koekuvaukseen. Sen jälkeen ei maksa mitään olla listoilla.

        2. Toiveena siellä on, että monologi ei olisi liian "teatraalinen", eli ei mitään ollako vai eikö olla -osastoa. Siihen kannattaa valmistautua kunnolla, koska se on kaikista merkittävin osa koekuvausta. Hyvä monologi on esim. joku tarina, jossa rytmi ja tunteet vaihtelee. Ei kuitenkaan kannata liikaa tunteilla, kamera ei tykkää ylinäyttelemisestä. Itse kerroin tarinan lomamatkalta. Kirjoitin pääkohdat ensin paperille ja sitten treenasin sanavalinnat sujuviksi ja keston sopivaksi.

        Tsemppiä!

        En tajuu siis yhtään mitä voisin ottaa tohon monologi-osuuteen. Mul ei oo mitään tarinoita miltää lomamatkoilta tai mitää ja oon ihan pulassa!!!KIrjottakaa siis pliis kaikki tänne mitä olette kuullu et joku on esittäny monologissa, jos sais jotain inspiraatiota!!!


      • Tietämätön#1
        ... kirjoitti:

        1. Maksaa. 10 € käteisenä kun menet koekuvaukseen. Sen jälkeen ei maksa mitään olla listoilla.

        2. Toiveena siellä on, että monologi ei olisi liian "teatraalinen", eli ei mitään ollako vai eikö olla -osastoa. Siihen kannattaa valmistautua kunnolla, koska se on kaikista merkittävin osa koekuvausta. Hyvä monologi on esim. joku tarina, jossa rytmi ja tunteet vaihtelee. Ei kuitenkaan kannata liikaa tunteilla, kamera ei tykkää ylinäyttelemisestä. Itse kerroin tarinan lomamatkalta. Kirjoitin pääkohdat ensin paperille ja sitten treenasin sanavalinnat sujuviksi ja keston sopivaksi.

        Tsemppiä!

        Mitä olette esittäneet noissa monologi-osuuksissa?? Tuntuu, että vaikka kuinka miettii en keksi mitään järkevää tohon monologiin!


      • vkkfhh
        Tietämätön#1 kirjoitti:

        Mitä olette esittäneet noissa monologi-osuuksissa?? Tuntuu, että vaikka kuinka miettii en keksi mitään järkevää tohon monologiin!

        Lempikirjastasi jokin kohta?

        Leffasta ei välttämättä kannata ottaa mitään monologia, koska silloin saattaa helposti alkaa "matkimaan" jo näyteltyä suoritusta, eikä se silloin ole omaa ideoimista.


      • Ammattinäyttelijä

        Selvittäkää mikä on/mitä tarkoittaa MONOLOGI, ennen kuin menette sinne! Voitte olla varmoja että sinne EI oteta ketään joka ei tiedä mikä on MONOLOGI.


      • näytteleminen=elämä
        vkkfhh kirjoitti:

        Lempikirjastasi jokin kohta?

        Leffasta ei välttämättä kannata ottaa mitään monologia, koska silloin saattaa helposti alkaa "matkimaan" jo näyteltyä suoritusta, eikä se silloin ole omaa ideoimista.

        onko pakko olla teatterin harrastaja jos tonne menee ? ite asun pienellä paikkakunnalla, niin ei oo ollu tilaisuutta harrastaa :( mutta haluan kovasti näyttelijäks !


      • sikopaimenpaimen
        Ammattinäyttelijä kirjoitti:

        Selvittäkää mikä on/mitä tarkoittaa MONOLOGI, ennen kuin menette sinne! Voitte olla varmoja että sinne EI oteta ketään joka ei tiedä mikä on MONOLOGI.

        Tosi kivan tuntunen mesta:)) Pitää varmaan mennä mukaan:) Ja kuinka pitkä tuon näyttelykokemuksen kannattaisi olla? Olen harrastanut nuorten teatterissa melkeen kuusi vuotta, kai se riittää?


      • .
        Ammattinäyttelijä kirjoitti:

        Selvittäkää mikä on/mitä tarkoittaa MONOLOGI, ennen kuin menette sinne! Voitte olla varmoja että sinne EI oteta ketään joka ei tiedä mikä on MONOLOGI.

        kukaan ei oo sanonu edes, ettei tietäis mitä se tarkottaa, vaan millaisen monologin vois esittää.


      • ei mikään nero
        . kirjoitti:

        kukaan ei oo sanonu edes, ettei tietäis mitä se tarkottaa, vaan millaisen monologin vois esittää.

        Ensiks mä oon just soittamass sinne ja varaamassa ajan, mut en tiiä uskallanko, joten täss on vähä kysymyksii.

        1. mitä sinne pitää ottaa mukaan?
        2. tiedän jo et siel ei saa olla yhtään meikki mut miten hiukset?
        3. ootteko ottenu sinne huoneeseen äidin mukaan? ( ku oon vast 11v niin en tiiä)
        4. onks monologi esim. semmonen et lukee suurinpiirtein jonku tarinan esim.
        ootko tosissas, en tajuu miks meet sinne...
        5. pitääks se monologi esittää kameralle?
        6. mitä siel pitää osata?
        7'. kuinka nopee ootte saanu jotkut oekuvaukset?

        voitteko oikeesti vähän auttaa. Aina ku meen kattoo jonku leffan jossa on lapsia mä tuun kateelliseks niille...


      • öööööööööööööööööööö
        ei mikään nero kirjoitti:

        Ensiks mä oon just soittamass sinne ja varaamassa ajan, mut en tiiä uskallanko, joten täss on vähä kysymyksii.

        1. mitä sinne pitää ottaa mukaan?
        2. tiedän jo et siel ei saa olla yhtään meikki mut miten hiukset?
        3. ootteko ottenu sinne huoneeseen äidin mukaan? ( ku oon vast 11v niin en tiiä)
        4. onks monologi esim. semmonen et lukee suurinpiirtein jonku tarinan esim.
        ootko tosissas, en tajuu miks meet sinne...
        5. pitääks se monologi esittää kameralle?
        6. mitä siel pitää osata?
        7'. kuinka nopee ootte saanu jotkut oekuvaukset?

        voitteko oikeesti vähän auttaa. Aina ku meen kattoo jonku leffan jossa on lapsia mä tuun kateelliseks niille...

        Voiko se monologi olla vähän niinkuin päiväkirjasta?


      • MaalariTaivaanrannan
        öööööööööööööööööööö kirjoitti:

        Voiko se monologi olla vähän niinkuin päiväkirjasta?

        Hyvä MONOLOGI on (voi olla) :

        - Omakohtainen kokemus, sen esittäminen ja kerronta

        esim: '' Jukalla oli hyvät bileet, siel me vähän *dumm bumbum bumm bum* tanssittiin, sit mä näin Sut, säkin näit mut, joku tietty kanava kasvoi meidän välille, tulit mun luokse..tanssien ''

        Vinkkeinä: kannattaa puhua luontevasti. Kuvittele kertovasi esim:parhaalle ystävällesi jotakin tapahtumaa.
        Havainnollista liikkeillä, äänen painotuksella, pienillä jutuilla, Kunhan ET ylinäyttele. Ole innoissasi!



        - Kirjan, käsikirjoituksen, novellin, oman tarinan Tulkintaa

        esim: Olet opetellut tekstin ulkoa (kannattaa jättää lunttilaput kotiin) ja kyseisen tekstin kertominen tunteita korostaen... eli painottaa eri tunteita liittyen tarinaan, näin syntyy mielenkiintoinen balanssi ja rytmi. Tulkitse!




        ja ihan vinkkinä,
        runot ja vitsit kannattaa jättää kokonaan pois. Kunhan olet vain oma itsesi ja tuot monologia esittäessä itseäsi ilmi positiivisesti ja näin jäät mieleen. Aitous palkitaan. :)


    • emfu

      Mä kävin roolituspalvelussa ku sain tietää siitä mun teatterikoulussa. Otin ylös vaan osotteen ja lähdin sinne. Siellä oli melko hiljasta. Piti täyttää lomake ja ne otti kuvan. Sitte siellä huoneessa menin ite aika lukkoon koska se oli ihan erilainen paikka kun kuvittelin. Meen uudestaan käymään sitte ku on aikaa.

      • Tiipiiiiiiiiii

        Roolituspalvelusta haluaisin sanoa sen verran, että paikalla toimii todella mukavan tuntuista henkilökuntaa. Kannattaa mennä listoille, jos on vähäänkään kiinnostunut. Monologi voi tosiaan olla kirjasta/elokuvasta kohtaus tai oma kertoma kokemus. Itse kerroin esim. itseni ja koiran treeneistä, jotka ei menny ihan putkeen. Helpompi oli kertoo oma kokemus, koska mitään ei ns. tarttenu opetella ulkoa vaan ajatus oli päässä =)


      • musikaalifani
        Tiipiiiiiiiiii kirjoitti:

        Roolituspalvelusta haluaisin sanoa sen verran, että paikalla toimii todella mukavan tuntuista henkilökuntaa. Kannattaa mennä listoille, jos on vähäänkään kiinnostunut. Monologi voi tosiaan olla kirjasta/elokuvasta kohtaus tai oma kertoma kokemus. Itse kerroin esim. itseni ja koiran treeneistä, jotka ei menny ihan putkeen. Helpompi oli kertoo oma kokemus, koska mitään ei ns. tarttenu opetella ulkoa vaan ajatus oli päässä =)

        Voisikos joku laittaa oman esittämänsä monologin niin näkisin et millanen sen pitää olla.En tietenkään aio ottaa samaa minkä olet laittanut mutta näkisin että miten se monologi koostuu(????)


      • v
        musikaalifani kirjoitti:

        Voisikos joku laittaa oman esittämänsä monologin niin näkisin et millanen sen pitää olla.En tietenkään aio ottaa samaa minkä olet laittanut mutta näkisin että miten se monologi koostuu(????)

        Onko roolituspalvelu siis Helsingissä? jos on niin voiko Tampereella asuava mennä listoille?


      • Mammaloo
        v kirjoitti:

        Onko roolituspalvelu siis Helsingissä? jos on niin voiko Tampereella asuava mennä listoille?

        Ääää sainpa kerättyä itseni ja soitimn tuonne :D ihan mukavalta kuulostaa, mutta jännitän sitä monologia.


    • Tuikkis!!!

      Tässähän olisi ideaa, olihan taas hyödyllinen sivusto lukaistavaksi,voisihan minullakin olla vielä mahdollisuuksia!!!

    • ??

      Vuosi sitten ilmottauduin roolituspalvelun listoille, eikä minulle ole tullut mitään ilmoituksia sieltä :(, eikä kyllä ystävillenikään. Jotkut ovat sanoneet, että kannattaa aina vuoden kuluttua ilmottautua uudestaan ja jotkut taas sanovat ettei tarvitse. No, pitäisikö minun käväistä siellä uudestaan?

      • H.oi..

        Itse keskiviikkona menossa, ikää 20-vuotta ja monologikin on jo löytynyt :) Olen ollut nyt avustajana tv-sarjassa sekä tälläkin hetkellä yhdessä suomalaisessa elokuvassa, ja toivon että roolituspalvelun kautta pääsen toteuttamaan pitkäaikaisen haaveen pienestä roolista jossain vaiheessa.


    • helenapavloff
      • Hilander

        Tuli käytyä roolituspalvelussa vetämässä monologi ja todella mukavasti meni. :) Rento tilanne ja kuulemma osasin hyvin eläytyä. Mageeta!


      • Näyttelijäksi
        Hilander kirjoitti:

        Tuli käytyä roolituspalvelussa vetämässä monologi ja todella mukavasti meni. :) Rento tilanne ja kuulemma osasin hyvin eläytyä. Mageeta!

        Hei! Aion ensiviikolla soittaa Roolituspalveluun. Olen lukenut nyt tätä keskustelupalstaa ja kysyisin nyt itsekin että:
        Täytyykö Helsingissä käydä Roolituspalvelun vuoksi useamminkin kuin sen kerran kun on tämä palveluun "koekuvaus" ja lisäksi minkälainen monologi olisi kohta 13 vuotiaan tytön hyvä esittää?

        Innolla vastausta odotellen...


      • Näyttelijäksi
        Näyttelijäksi kirjoitti:

        Hei! Aion ensiviikolla soittaa Roolituspalveluun. Olen lukenut nyt tätä keskustelupalstaa ja kysyisin nyt itsekin että:
        Täytyykö Helsingissä käydä Roolituspalvelun vuoksi useamminkin kuin sen kerran kun on tämä palveluun "koekuvaus" ja lisäksi minkälainen monologi olisi kohta 13 vuotiaan tytön hyvä esittää?

        Innolla vastausta odotellen...

        No nyt keksinkin jo monologini :)
        Mutta kertokaas vielä kokemuksianne roolituspalvelusta, oletteko saaneet "keikkaa"?
        Mitä kaikkea tarkalleen koekuvauksissa tehdään tai mitä siellä kysytään?
        Ensiviikolla soittoa sinne lähtee täältä =)


      • =O
        Näyttelijäksi kirjoitti:

        No nyt keksinkin jo monologini :)
        Mutta kertokaas vielä kokemuksianne roolituspalvelusta, oletteko saaneet "keikkaa"?
        Mitä kaikkea tarkalleen koekuvauksissa tehdään tai mitä siellä kysytään?
        Ensiviikolla soittoa sinne lähtee täältä =)

        Voiko monologi olla mielipide? Taisiis kertomus mieli piteestä esim. "minua ärsyttää koulun ruoka"


    • Sertifioitu333322

      Että,onko Suomessa muitakin casting-toimistoja,kuin tuo Roolituspalvelu? Sitä meinaan vaan,minä asun about 500 km Helsingistä ja jostain täältä luin,että se ois ainoa,mikä toimii Suomessa,mutta netistä mä luin,että se ois Suomen suurin.Oon harrastanut teatteria kohta noin vuoden ja oon miettiny Roolituspalveluun liittymistä ensi-syksynä,kun pääsen lukioon.Mulla on kova halu päästä näyttelemään,mut ehkä näin aluksi joitakin avustus ja mainoshommia haluaisin tehdä.Kysyisin vielä,että voiko sinne liittyvä saada suurenkin osan jostakin elokuvasta,vaikka ei olisi ammatiltaan näyttelijä ja kannattaako olla,joku niinku plan b hihassa,odottamassa,että jos ei ala töitä tulee?

      • Asiamerkitys

        Roolituspalvelulla on rekisterissään n. 14 000 ihmistä jotka haluavat päästä näyttelemään elokuviin joten keikkaa ei välttämättä heti ole tulossa, mutta kärsivällisesti odottamalla voi päästä johonkin projektiin.

        Siellä otetaan sinusta kaksi kokovartalokuvaa ja 2min mittainen monologi joka voi olla ihan mitä vaan. Suoraan kun menet huoneeseen, pyydetään sinua istumaan tuoliin ja katsomaan kameraan, kameran takana oleva nainen kyselee tietoja sinusta ja sen jälkeen pyytää esittämään monologisi. Koko homma kestää n. 10min.

        Monologi voi olla vaikka runo, puhelu, kertomus jne, ei väliä mikä se on, kunhan eläydyt ja uskot siihen tarinaasi sortumatta ylinäyttelemiseen. Edelliseen viestiin vastaten, Suomessa ei kyllä tällaisia varsinaisia casting-agencyjä juurikaan ole muualla kuin helsingissä jossa suurin osa tästä alasta tapahtuu. Mutta kyselemällä esim harrastajateattereista saa paremmin vastauksen kuin täältä.

        Itse olen saanut kutsun muutamaan koekuvaukseen roolituspalvelun kautta, mutta hankalaa leffaan on päästä vaikka olisit kuinka hyvä.


      • Asiamerkitys kirjoitti:

        Roolituspalvelulla on rekisterissään n. 14 000 ihmistä jotka haluavat päästä näyttelemään elokuviin joten keikkaa ei välttämättä heti ole tulossa, mutta kärsivällisesti odottamalla voi päästä johonkin projektiin.

        Siellä otetaan sinusta kaksi kokovartalokuvaa ja 2min mittainen monologi joka voi olla ihan mitä vaan. Suoraan kun menet huoneeseen, pyydetään sinua istumaan tuoliin ja katsomaan kameraan, kameran takana oleva nainen kyselee tietoja sinusta ja sen jälkeen pyytää esittämään monologisi. Koko homma kestää n. 10min.

        Monologi voi olla vaikka runo, puhelu, kertomus jne, ei väliä mikä se on, kunhan eläydyt ja uskot siihen tarinaasi sortumatta ylinäyttelemiseen. Edelliseen viestiin vastaten, Suomessa ei kyllä tällaisia varsinaisia casting-agencyjä juurikaan ole muualla kuin helsingissä jossa suurin osa tästä alasta tapahtuu. Mutta kyselemällä esim harrastajateattereista saa paremmin vastauksen kuin täältä.

        Itse olen saanut kutsun muutamaan koekuvaukseen roolituspalvelun kautta, mutta hankalaa leffaan on päästä vaikka olisit kuinka hyvä.

        Roolituspalvelu jotain kuvauksista ja rekisteriin liittymisestä sekä siinä pysymisestä? Toimijan Internet-sivuilla tai niiltä poimittavilla liittymislomakkeilla ei mainittu mitään maksuista, mikä ei takaa touhun ilmaisuutta: aika usein maksut tulevat puheeksi vasta, kun asiakas on saatu kiinnostumaan sitä vastaan tarjottavasta palvelusta.


      • Hinta on..
        piruitte kirjoitti:

        Roolituspalvelu jotain kuvauksista ja rekisteriin liittymisestä sekä siinä pysymisestä? Toimijan Internet-sivuilla tai niiltä poimittavilla liittymislomakkeilla ei mainittu mitään maksuista, mikä ei takaa touhun ilmaisuutta: aika usein maksut tulevat puheeksi vasta, kun asiakas on saatu kiinnostumaan sitä vastaan tarjottavasta palvelusta.

        10e maksaa palveluun liittyminen. Eli se kuvauskerta kun sinne menet, maksat käteisellä sen summan ja tietääkseni muita maksuja ei ole. Mikäli haluat mennä kuvattavaksi uudestaan esim parantaaksesi suoritusta, maksat jälleen 10e. Muita maksuja ei ole.


      • Kaikille ei maksa
        Hinta on.. kirjoitti:

        10e maksaa palveluun liittyminen. Eli se kuvauskerta kun sinne menet, maksat käteisellä sen summan ja tietääkseni muita maksuja ei ole. Mikäli haluat mennä kuvattavaksi uudestaan esim parantaaksesi suoritusta, maksat jälleen 10e. Muita maksuja ei ole.

        Jos on paljon kokemusta ja alan koulutusta jo, niin ei maksa mitään. Edes ekalla kerralla.Vähän outoa, mutta näin se menee.


    • elluq

      Ajattelin soittaa tonne noin,mutta se monologi alkoi jo nyt hermostuttaa joten voisitteko auttaa?? vastausta odottelen:--)

    • Juupasjoooooooo

      Menet vaan sinne ja esität, se on ohi 2minuutissa, yritä olla mahdollisimman rento ja miettiä, että tämä on juuri sitä mitä haluat. Voi tapahtua isojakin juttuja jos uskaltaa vaan antaa mennä :) Tsemppiä sulle minulta, itsekin roolituspalvelun kanssa yhteistyössä olevalta.

      • elluq

        Kiitos,Keksinkin juuri mikä mun monologi on joten kaippa se menee ihan hyvin.
        Minkälainen paikka se on missä kuvataan ne monologit ku mulla erilaiset huoneet jotenki vaan vaikuttaa mun näyttelemiseen??


    • Martiniiiiii

      Siis voiko se monologi olla vaikka puhelu, että puhun puhelimeen muka ?:) Aattelin tässä soitella sinne kohta, vähä jännittää jo!

    • tällaane teini

      Sellasta suosittelen ensiksi niille, jotka esiintymistä jännittää tai jotka eivät vielä paljoa ole kerenneet kokemusta kartottaa, että ensin on ihan hyvä liittyä lomakkeiden tai s-postin kautta näihin netissäkin toimiviin casting-palveluihin. Esimerkkeinä Filmona, Helsinki Films, Tuffi-films... Itselläni on hyviä kokemuksia, on soiteltu jonkun verran. Kyllä aijon tuonne roolituspalveluun luultavasti vielä ennen kesää soittaa, koska nyt on kerinnyt jo viiteentoista ikävuoteen mennessä itseluottamusta teatterin harrastamisesta ja tekemisestä kertyä. :) mutta vasta-alkajille suosittelen EHDOTTOMASTI ensin Filmonaa, Tuffi flmssiä tms! Helppoa, tuloksekasta ja lukkoonkaan ei oikein voi mennä, toisin kuin kameran edessä! Ja tsemppiä, toivon teillekkin hyviä tuloksia! :)

      • Miten tavallista on, että sama avustaja tarjoaa palvelujaan monessa eri esiintyjärekisterissä? Keikkoja pyydystelevä saattaa tietysti ajatella, että mitä useampi täky, sitä varmempi työtilaisuus. Olen kuitenkin aika luotettavalta taholta saanut tietää, että monessa paikassa tyrk...esittäytymisestä on itse asiassa haittaa keikansaannille. Useat toimistot eivät edes huoli listoilleen muita agentuureja käyttäviä esiintyjiä tai malleja. Mutta valvovatko toimistot tai Internet -palvelun ylläpitäjät jollain tavoin sitä, että tarjokkaaksi kirjautuvat myös noudattavat näitä rajoitussääntöjä?


      • Rajoitussääntöjä??
        piruitte kirjoitti:

        Miten tavallista on, että sama avustaja tarjoaa palvelujaan monessa eri esiintyjärekisterissä? Keikkoja pyydystelevä saattaa tietysti ajatella, että mitä useampi täky, sitä varmempi työtilaisuus. Olen kuitenkin aika luotettavalta taholta saanut tietää, että monessa paikassa tyrk...esittäytymisestä on itse asiassa haittaa keikansaannille. Useat toimistot eivät edes huoli listoilleen muita agentuureja käyttäviä esiintyjiä tai malleja. Mutta valvovatko toimistot tai Internet -palvelun ylläpitäjät jollain tavoin sitä, että tarjokkaaksi kirjautuvat myös noudattavat näitä rajoitussääntöjä?

        Mitä sääntöjä? Missä? Millä yrityksellä? Linkki?

        Koukkuja kaikkiin vesiin vaan!!!
        Mutta lapsosille sanoisin, että harrastajateatteriin nyt ensin, jos jo koe-esiintyminen jännittää liikaa.


      • Rajoitussääntöjä?? kirjoitti:

        Mitä sääntöjä? Missä? Millä yrityksellä? Linkki?

        Koukkuja kaikkiin vesiin vaan!!!
        Mutta lapsosille sanoisin, että harrastajateatteriin nyt ensin, jos jo koe-esiintyminen jännittää liikaa.

        Kyllä niitä kuulemma on... En mainitse tässä toimijoitten nimiä mutta kerron esimerkin: muutama vuosi sitten avustajavälitys B haki lehti-ilmoituksin esiintymishaluisia ja -taitoisia ihmisiä listoilleen. Lähetin sähköpostia, jossa kehuskelin olleeni jo vuosien ajan mukana avustajavälitys A:n toiminnassa. Odottamieni tervetuliaisten sijasta sain hylsyn: B:n mielestä sama statisti voi etsiä keikkoja vain jommankumman toimijan avuin... (Kuulemma avustajien mukanaoloja ei valvottu, sillä ns. puskaradio viesti minulle myöhemmin, että muutama henkilö tarjosi palvelujaan kummallakin listalla...)
        Tavallaan ymmärrän tämän, sillä ainakin mainoskuvauksiin valituilta edellytetään yleensä, etteivät he ole olleet mukana "kilpailevassa mainonnassa" tiettynä ajanjaksona.Toki mainoskuvauksia yleensä edeltää koekuvaus, jonka yhteydessä ehdokkailta kysytään aiemmat kuvaukset ja kilpailurajoitukset. Avustajia välittävä toimija yleensä jo seuloo listoiltaan sopivaksi mieltämiään ehdokkaita koekuvaukseen. Jos avustaja etsii keikkoja vain yhden toimiston kautta, niin kyseinen toimisto tietää, ketä ei kilpailurajoitustilanteen takia kannata edes lähettää tiettyyn koekuvaukseen.
        Oletan kuitenkin, että toimistoihin listautuneetkin statistit hakevat keikkoja myös omin avuin - esimerkiksi lehti- tai Internet -hakuihin vastaten. Mutta toisinaan tällaisenkin ilmoituksen takana on filmiyhtiön tai mainostoimiston sijasta avustajia välittävä agentuuri...


    • Määapua

      Hei nyt apua, alko vähän yks netissä ollut kuva hämäämään, että kuinka moni ihminen sen minun koekuvaukseni näkee? Onko koko ulkoa haettu ryhmä samassa huoneessa kuvausten ajan? Pliis, vastaus!

      • Selviää sopimuksessa

        että mihin saavat materiaalia käyttää. Osassa castingeja ja auditioneja kaikki näyttelevät, laulavat ja tanssivat toistensa nähden samassa huoneessa/salissa/näyttämöllä. Riippuu ihan, miten päivä on järjestetty ja kuka järjestää.


    • Rosita :)

      Moikka! Mulla on tiistasina 21.6 aika roolituspalvelulla, jal ähden silloin Hesaan vaikka matkaa onki kaks tuntia. Oon 14vuotta ja mun pari tuttua on ollut mainoksissa ja se kuullostaa kivalta.
      Mut mul on ongelma ton monologin kanssa. Oon saanu neuvoja että siinä ei kannata alkaa esittämään mitään, vaan olla mahdollisimman luonnnollinen. Siks opettelen sen mielelläni ulkoa ku luen jostain paperista. Mut otan vastaan kakkia ideoita 14-vuotiaalle tytölle sopivastamonologista!

      Kiitos etukäteen :]

    • tanssitytär

      Rosita, tulethan sitten kertomaan että miten meni? :) Minunkin piti tulla samana päivänä myös mutta minulla on leiri juuri silloin, joten menee elo-syyskuulle... Ja minuakin hämää, että kuinka monta ihmistä näkee minun koekuvaukseni eli on samassa huoneessa haastattelun ajan? Monologista en osaa sanoa mitään, mutta toivotan onnea sulle, toivottavasti menee hyvin!

    • Rosita :)

      Kiitti samoin! Keksisin just äsken aika hyvän monologin, minkä löysin youtubesta englanniksi ja muokkasin sitä vähän ja suomensin sen.
      Ku soitin sinne, se sihteeri sano mulle että siellä on joku huone jonne voi saapua odottelemaan, ja sit se hakee jokaisen kuvauksiin omalla ajallaan, eli ymmärtääkseni siellä ei oo muita.
      Tuun sit heti kertomaan miten meni ja jakamaan vinkkejä ;)

    • tanssitytär

      Okei, kiva juttu (:
      Ajattelinkin vähän että ei kovin kiva jos kaikki katselisi ;) Mutta juu, tulen sitten lukemaan että miten meni ;) Vielä kerran tsemppiä!

    • Rosita :)

      Olin siellä tänään, ja hyvin se meni. Aluks ne otta pari kuvaa yhdessä huoneessa, ja sit toisessa huoneessa nainen kameran takana kyseli vähän musta ja sit mä sepitin sen mun monologin sille kameralle. Et aika nopeesti se sit oliki jo ohi, eikä mitään turhaa kannattanu jännittää! :D
      onnea sullekkin, kun sit sinne menet ! ;}

    • tanssitytär (:

      Okei, Rosita, hyvä et meni hyvin! :) voitko käydä täällä ilmoittamassa jos joskus saat joitain koekuvauspaikkoja tai töitä, niin saamme tietää että kuinka hyvin "palvelu pelaa" ? ::D
      Kiitoos (:

    • tietämätöön

      eli voin ottaa vaikka jonkun novellin ja lukea sen sille kameralle ?? auttakaa !

      • kaapoop

        juuri näin!


    • merkitöön

      Oletteko opetelleet tekstin aina ulkoa?

    • tyytyväinen94

      Mä kuulin semmosesta lyhytelokuva-tuotantotiimistä ku CTM Productions, ja lähetin sinne näyttelijähakemuksen. Ne oli ihan sika mukavia ja sano että ottaa mut johonkin lyhytelokuvaan ku sopiva tulee! Suosittelen kaikille. Ne kyl sano et on plussaa asuu pääkaupunkiseudulla ku siel melkee kaikki kuvataan. Mut käykää tykkää niist facebookis ni siel on valmis hakemus minkä voi vaan täyttää. :)
      http://www.facebook.com/pages/CTM-Productions/119869588091366

    • Listoilla
    • Iitu

      Siis mul on just sillee, ettten keksi monologia, ja pelkään julkisuutta (hyvä uutinen on, etten oo julkisuudenhaluinen), en oo viel ottanut mitään yhteyttä tonne, ja pelottaa että se ura meneeki pieleen ja sittei oo töitä

    • balettityttönen

      Iitu haluatko sä ees näyttelijäks? ;o

    • jäsenenäroolissa

      Kannattaa ehdottomasti kokeilla uutta nettisivustoa www.rooli.fi. Siellä näkee itse kaikki ajankohtaiset työt ja tuottajien luomat ilmoitukset. Jäseneksi voi mun ymmärtääkseni liittyä kuka tahansa, harrastaja tai ammattilainen. Rooliin voi myös ladata kuvia, cv:n jne. Siellä tulee melkein joka päivä jotain töitä/koekuvauksia. Jäseneksi liittyminen on ilmaista, mutta sit jos haluu vastata työilmoituksiin, niin se maksaa kai 10e kuukausi tai sitten aina halvempi mitä pidemmäksi aikaa ostaa jäsenyyden. Tosi kiva, et tällä saralla tapahtuu jotain! Jo on aikakin, et koekuvauksista tiedotetaan laajemmin :)

    • Helloooooooo

      Oon menossa Toukokuussa tonne.. Jännittää ihan sairaasti:) Mulla on monologiin jo idea jota nyt kehittelen:)

    • Tiedättekö?

      Te jotka olette olleet, sieltä nii annettiinko teille aika vai pelkkkä päivä? Itse soitin ja sain päivän mutta vasta puhelun jälkeen tajusin, ettei ollut mitään puhetta klo tarkemmasta ajankohdasta. Sivuilla neuvotaan soittamaan 9-14 muistaakstaeni, mutta toivottavsti nyt ei ihan niin aikaisi siellä kuvauksissa tarvitse olla, kun kyytikin järjestyisi muutoin paremmin.

    • tytt 14

      mäkin haluuun !! muttakun noihin roolitus-palveluihin aina maksaa liittyä, ja itse olen 14vuotias, jotenn itte en voi maksaa, eikä äiti suostu -.-.- oko mitään ilmasta vaihtoehtoo olemassa?

    • Pinjatyttönen

      Mä haluisin ihan hirveesto tohon mukaan, mut äiti on vähän vastaan. Ja muutenki asun LPR joten matka on tietty aika pitkä. Ei se MULLE mikään ongelma oo mut kyyti pitäis saada.

    • Allie

      Onko siellä huoneessa siis kuinka monta ihmistä sinun lisäksesi?

    • kymppisimenee

      R - A - H - A - S - T - U - S - T - A

      Ei ole hyvässä maineessa alalla.

    • random kysyjä

      En ihan ymmärtänyt et mitä siinä monoligissa pitää tehdä tai no puhuu mut siis en oikeesti ymmärtäny yhtään?

    • MINÄVAAN:)

      mä oon kans menos sinne roolituspalveluun, niin pitääkö se monologi näytellä jotenki vai riittääkö jos vaan sillee sanoo sen?:D toivottavasti joku vastaa:))

    • myöhäiskaali

      monologi voi olla vaikka tarinanpätkä jonka kerrot siellä pikkuhuoneessa :) eli ei kannata liiemmin ylinäytellä, mutta tunteet on hyvä kuitenkin ottaa mukaan kertomiseen. ainakin näin olen itse ymmärtänyt. :)

    • jup

      Moi, vaaditaanko jonkinlaista kokemusta näyttelemisestä, että pääsisi jäseneksi?

    • derpington910

      Ei ainakaan nettisivujen mukaan tarvita kokemusta, mutta sitä kyllä kysytään.

      Tarvitseeko valmistautua monologia lukuunottamatta mitenkään? Kuulin jonkun sanovan, ettei saa meikata?

      • sori ku näi myöhää:(

        Sori ku vähä myöhää mut kyl saa meikata ainakin itse meikkasin eikä sanottu mitään:)


    • piruitte

      Wanha ketju, jota on lämmitelty, näemmä. Roolituspalvelun nettisivut toimivat ja niitä päivtetään, joten toiminta on yhä voimissaan.
      Olen leikitellyt ajatuksin liittyä Roolituspalvelun avustajakaartiin mutta kuulun jo muutamaan vastaavaan ryhmään, joten
      - onko järkeä esitteytyä vielä yhdessä poppoossa
      - huolitaanko Roolituspalveluun edes jo muualle osainkalasteluverkkonsa heittäneitä?

    • KukaMuukaa

      Mä oon 15.1. lähdössä Helsinkiin kans. Matkaa bussilla 2 h 45 min. Esiintynyt teatterissa muutaman vuoden, koulun esityksissä jne. Itselleni on ollut luontevaa esiintyä ihmisten edessä. Ja ikää on 17, kohta 18. Omana vinkkinä heitän jo nyt, vaikka en ole siellä käynyt

      - ole oma itsesi, älä esitä. Helpompi itsellesi eikä tarvi kelata, että miten sitä olinkaan silloin

      - ole luonteva. ole kuten olet, älä yritä olla mitään muuta tai vetää överiksi.

      - ota mokat huumorilla, sehän on vain viatonta hupia. Ja roolituspalvelun väki ei tiedä, että miten esityksen kuuluu mennä.

      -edelliseen viitaten, uskalla tehdä virheitä ja pysty nauramaan itsellesi

      Näillä ja muilla eväillä lähden itse sinne.
      Monologina kerron tunteellisemmin erään matkani, jossa myös yksinpuhelua, eli vuorosanoja, mitä ystäväni sanoi, miten hän sanoi jne.

      Kukaan ei ole täydellinen, jopa roolituspalvelun väki tietää sen!

      Notta ristus, tsemppiä kaikille!

      • pohtimistaavaaan

        Tietääkö joku että onko tuo roolituspalvelu auki koko vuoden ympäri ? Kun itse ajattelin mennä kesälomalla varmaankin kokeilemaan :) niin ja osaatteko sanoa että kuinka tärkeää on että millasessa "kunnossa" on siis kroppa :D


    • Xsss

      Se sun kropan "kunto" vaikuttaa siihen mitä rooleja saat, jos saat niitä.. Jos etsitään tukevahkoa kaveria niin mahdollisuutesi ovat luultavasti hyvät, mikäli osaat näytellä. Olet ehdolla niihin rooleihin joihin oma naamasi/kroppasi sopii. Jos osaat näytellä, niin ei tollasista asioista kannata huolehtia. Tietenkin omasta terveydestä kannattaisi pitää huoli muutenkin oli sitten näyttelijä tai ei..

    • DEEEE

      Kellään tietoa mihin aikaan vuodesta niitä kutsuja voi sitten odotella? Itse joskus kuullut, että suurin osa leffoista ainakin kuvataan keväällä ja kesällä.

    • Monologia kaipaisin

      Moi!!
      Olen siis 13- vuotias tyttö & haaveilen urasta näyttelijänä. Olen nyt harrastanut näyttelemistä puolisen vuotta pari kuukautta ja laulamisenkin aloitin kun koulut alkoivat :) Nyt siis olen suuntaamassa Roolituspalveluun ja odotan innolla arkistointipäivää. Olen aina ollut kiinnostunut esiintymisestä (koulun juhlissa on tullut esiinnyttyä parikin kertaa :D) Sitä vaan ,että kun yritän kirjoittaa monologia itse niin oiskos jollaki ideoita ??? (kyllä ihan valmiitkin käy ei siinä mitään ;DD) Kiitos jo etukäteen

    • MUSIKAALITÄHTI★

      Moikka! Täällä on tällanen 12-vuotias tyttö joka harrastaa kuoroa, pianon soittoa ja teatteria. Olen esiintynyt ihan vauvasta asti :D Mä aion soittaa sinne roolituspalveluun ensiviikon tiistaina. Voiko se monologi olla semmonen että siinä kerrotaan tarina ja sitte niinku vois laulaa jonkun laulun lopussa, nimittäin mä rakastan näyttelemistä ja laulamista! ♥ Ja mä en yritä olla "julkkis", vaan oon oma itseni. Kyllä mua sit jännittää :/... Mut toivottavasti joku vastaa :))

    • jännittäjä

      Mä voisin herätellä tätä keskustelua vähän henkiin!

      Oon ite tossa parin viikon kuluttua menossa tuonne ja vähän kieltämättä jännittää! Onko mitään vinkkejä?

    • Vierailija10

      kaikille jotka viel miettii noit et paljon se maksaa ja mikä se monologi on nii menkää kattoo sinne roolituspalvelun sivuille ja sit tulkaa tänne ja sit voi kysyä niitä kysymyksiä mitä siel ei esim lue

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1883
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1446
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1394
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      9
      1356
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1337
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1197
    Aihe