Gerbiili häkkiin

Hello:)

Olen kuullut, että gerbiilit asustelevat mielummin terraariossa, kuin häkissä. Mitä haittaa on siitä, jos gerbiilit laittaa häkkiin?

5

718

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gerbiil

gerbiilit tarvitsevat paljon purua.häkkiin ei saa purua kuin muutaman sentin.terraarioon tulisi laittaa n.30cm purua, että gerbut saisivat tehdä tunneleita.muovi on kielletty,koska jos gerbiili järsii muovia,voi sen suolistoon mennä teräviä muovinpalasia.luultavasti gerbiili tulee häkistä läpi.kaltereihin jotkut hieroo nokkia joka aiheuttaa nokkatautia.
      lueppas nyt gerbiilien hoidosta PERUUSTELLISESTI:
      www.gerbiiliyhdistys.fi

• suski87

Häkki ei sovi gerbiileille, koska häkin pohjalaatikkoon ei saa millään mahtumaan 15 senttiä purua tai yli ja ne vähätkin mitä sinne mahtuvat, lentävät lattialle gerbiilin yrittäessä kaivaa. Melkein kaikissa häkeissä on muovinen pohjalaatikko, josta gerbiili saattaa jyrsiä itsensä läpi. Kovina jyrsijöinä gerbiilit ottavat myös monesti tavakseen jyrsiä häkin pinnoja, jolloin ne saavat herkästi kuonotulehduksen kuonon hankautuessa rikki. Gerbiileille kaivaminen on luonteenomaisempaa kuin kiipeily, jossa ne eivät ole kovin hyviä. Kiipeillessään häkin pinnoissa ne monesti tippuvat varsin herkästi. Häkissä gerbiili saa myös herkemmin vetoa kuin terraariossa. Joistain häkeistä löytyy myös muovitasoja yms. muovisen pohjan lisäksi ja gerbiileillehän ei tule antaa mitään muovista.

Näistä syistä gerbiileille kannattaa hankkia lasi- tai pleksiterraario, joka mm. pitää gerbiilit ja kuivikkeet paremmin sisällään ja mahdollistaa siten tunnelien kaivuun. Jotkut suosivat myös muovisia dunia, mutta itse en suosittelisi niitäkään mm. tuon jyrsimisvaaran takia, niistäkin kun tuo muovinen pohja löytyy.

• jos se on

tarpeeksi korkea pohjaltaan.Jotkut sanovat että gerbut työntävät päänsä kaltereiden väliin ja nakertavat kaltereita,mutta se johtuu siitä ettei niillä ole tekemistä.Ja jos ei pohjan korkeus tahdo riittää,voihan siihen tehdä "jatkoa" jos vain haluaa.Mikään ei ole ongelma.Joskus terraario on vain hankalampi puhdistaa...
        Minä itse olen kyllä häkin kannalla...

T:Gerbiilirakas.

• susa
        jos se on kirjoitti:

tarpeeksi korkea pohjaltaan.Jotkut sanovat että gerbut työntävät päänsä kaltereiden väliin ja nakertavat kaltereita,mutta se johtuu siitä ettei niillä ole tekemistä.Ja jos ei pohjan korkeus tahdo riittää,voihan siihen tehdä "jatkoa" jos vain haluaa.Mikään ei ole ongelma.Joskus terraario on vain hankalampi puhdistaa...
        Minä itse olen kyllä häkin kannalla...

T:Gerbiilirakas.

Duna on helppo puhdistaa eikä ne siitä ihan äkkiä läpikään tuke. on kuitenkin muutama sellainen tapaus itselläni. Minulla on 8 gerbiiliä.

• Mä vaan.
        susa kirjoitti:

Duna on helppo puhdistaa eikä ne siitä ihan äkkiä läpikään tuke. on kuitenkin muutama sellainen tapaus itselläni. Minulla on 8 gerbiiliä.

Sori vaan. Mutta mistä mitenkään löytää häkin, jossa olisi tarpeeksi korkea pohjalaatikko (30cm korkea, AINAKIN) ja se pitäisi vielä laittaa ihan täyteen, piripintaan purua? Ja kyllä jyrsijät jyrsii niitä kaltereita joskus vaikka olisikin tekemistä. Duna on MUOVIA, herrajumala, ei dunaa gerbiilille! Sen lisäksi dunassakin on liian matala pohja 30cm paksuiselle purukerrokselle! Ellet sitten laita koko dunaa täyteen purua, sitä läpinäkyvää osaa myöten.
        Kyllä gerbiilin paikka on terraariossa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      29
      1859
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      157
      1812
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      358
      1600
    4. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      150
      1227
    5. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      214
      1188
    6. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1138
    7. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      11
      1044
    8. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1009
    9. Salainen kastekoulutus

Millainen on helluntailainen kastekoulutus ja kauanko se kestää ?
      Kaste
      285
      1005
    10. Nostetaanko nainen kissa pöydälle?

Ja selvitetään nämä tunteet?
      Ikävä
      82
      971
    Aihe