No niin se on kesä taas ja eiköhän ole ikkunan eteen ilmestynyt verkko. Siinä killuin sellainen punertava-ruskea aika iso pitkäsäärinen hämähäkki, mitä lie lajia.
Syötän sitä kärpäsillä. Elävänä en saa kärpästä sen verkkoon mutta tapan kärpäsen ja kiikutan sen paperin päällä hämpin verkon päälle. Eiköhän pian hämähäkki suhahda jostain verkon uumenista tekemään kärpäsestä selvää. Silloin huomaa miten vikkeliä hämpit on vaikka ne yleensä vain kellottava paikoillaan.
Tuo ruokkiminen on ällöttävää vaikkakin mielenkiintoista enkä voi lopettaa sitä vaikka menee itseltä ruokahalu...periaatteessa inhoa nhämppyjä.
Hämähäkin seuraaminen
3
521
Vastaukset
- kake
Hämähäkki ottaa vain elävän hyönteisen verkosta, koska hämähäkki reagoi vaistomaisesti saalin aiheuttamiin verkon värähtelyihin. Kuollut kärpänen ei "lähetä" tietoa hämpille verkon värähtelyillä.
Olen joskus yrittänyt houkuttaa hämppiä kuolleen saaliin kimppuun värisyttämällä varovasti verkkoa heinällä, mutta eipä se oikein onnistu.
Kokeiluni mukaan pienet karviaispensasta syövät toukat eivät kelpaa ollenkaan hämyille, myöskään muurahaisia eivät juurikaan yritä ottaa.
Mun mielestä hämähäkit ovat hurmaavia, voin tuijottaa niiden puuhia tuntikausia.- tyttö.
Kyllä itse olen onnistunut huijaamaan hämpin kärpäsen kimppuun heiluttelemalla varovasti verkkioa. Mutta ehkä se oli tosi nälkäinen tai hullu hämis kun meni lankaan :)
- bööh
...muurahaiset syövät hämähäkin eikä hämähäkki muurahaisia?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit1347358KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti4217012Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei693563Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521353177Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1092724Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään452280- 1261926
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro231783Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua
MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv261556Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1821457