Rippiristi

kummitäti1122

Tiedän että kummi tai vanhemmat yleensä ostavat ristin rippilahjaksi.
Olen kummi mutta minulla on ihan muita lahjasuunnitelmia. Pitäisikö ilmoittaa vanhemmille että ei ole aikomusta ostaa ristiä..... pettyykö nuori jos ei saa sitä ollenkaan?!?!?

6

952

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ajoissa

      Ilman muuta sinun pitää vanhemmille ilmoittaa ja ajoissa että ehtivät itse ostaa.
      Rippilapsen puolesta en osaa sanoa pettyykö. Mutta hän voi tykätä kun saa lahjasi, että niin olikin parempi sillä äiti ja isä kumminkin osti ristin ja sinä toit jotain muuta mukavaa mitä ei oisi tullut jos olisit ostanut ristin.

    • Perinteet kunniaan

      Toivottavasti kaikesta, mutta tässä tapauksessa lahjoista, voi jutella kummipojan vanhempien kanssa. Kyllä se kuuluisi ripille pääsyn perinteisiin saada ja toivottasti myös pitää ristiä kaulassa. Monella miehellä risti saattaa olla ainut koru, jota he pitävät. Mutta tärkeää on tietysti löytää sellainen ns. trendikäs risti, joka olisi saajan mieleen. Tästä olisi hyvä jutella vanhempien kanssa ja ehkäpä he kokevatkin omaksi tehtäväkseen sen hankkimisen ja kummitäti "vapautuu" hankkimaan jotain muuta.

    • allamara

      Minä en oikein ymmärrä, miksi jokaisen pitäisi saada risti, kun pääsee ripille. Itse en kyllä aikoinaan saanut, enkä muista että olisin ollut pettynyt tai että olisin edes kaivannut ristiä. Sain muunlaisia koruja kummeilta ja ne olivat mieleisiä. Nyt olen kyllä ostamassa ristikorua omalle kummilapselle, kun hän sitä nimenomaan toivoi. Olisin ehkä muuten ostanut jotain muuta korua.

    • äiti ja kummitäti

      meillä kumpikaan tytöistä ei ole halunnut omaa rippiristiä vaan ovat käyttäneet äidin vanhaa juhlissa ja niin kauan kuin on tuntunut tärkeältä. Kummityttöni taas oli sopinut mummonsa kanssa ristin ostosta joten hänellekkään emme ole hankkineet.

      Et voi tietää ellet kysy kummilapseltasi

    • kirkosta eronnut

      kannatta kysyä kummilapselta, toivooko hän ristiä. itse ilmoitin vanhemmilleni ja kummeille, etten ristiä halua enkä sitä myöskään saanut enkä ole sitä hetkeäkään kaivannut.

    • PETTYY VANHEMPANA

      ebay.com tai google.com ja hakee kuvahaulla!! ja käyttää hakusanoina gold cross necklace tai silver cross necklace.
      klikkailee ristin kuvista liikkeen sivuille ja monesta voi visalla tilata.
      Valikoima USAssa laaja ja tulevat yleensä sieltä edullisia ja hyviä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      78
      5791
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2526
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      2007
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1765
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1611
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1317
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1311
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe