Siis mitä teette lasikuituveneelle keväisin.Mitkä ovat hyviä pesuaineita ja vahoja,entäpä pressun kyllästysaineet???
Vikkejä kevääksi...
10
9116
Vastaukset
- kevääällä
>Siis mitä teette lasikuituveneelle keväisin.Mitkä ovat hyviä pesuaineita<
-On aivan makuasia millä tai minkämerkkisellä pesuaineella veneensä pesee!
Ensin pesu sisältä ja ulkoa, mahdollinen myrkkyvärin maalaus/korjausmaalaus, vahaus ja vene vesille.
>entäpä pressun kyllästysaineet???<
-Pressun kyllästäminen Ei onnistu! kunnolla kotikonstein, vaikka kuinka monta merkkiä kyllästysaineita onkin veneliikkeissä myynnissä. - BB
Olen käyttänyt Acapella nimistä ainetta hyvällä menestyksellä.
Aine jättää kuomuun oikein kunnon suojakerroksen jä värjää haalistuneen pinnan.
Hempelin kuomukylläste on kuin ruiskuttaisi jotain teflonspraytä; olematon suoja.
Acapellaa myy esim. Maritim ja tietysti muutkin venetarvikeliikkeet.
Se sitten haisee käytettäessä aivan kauhealta.- Neptun
Kiitos vinkistä BB.Noista pesuaineista ja vahoista vaan vielä että ,täytyyhän niillä olla eroa kuin yöllä ja päivällä,vanhana teräsvene miehenä ei ole hajuakaan!!!
- Yksi
Neptun kirjoitti:
Kiitos vinkistä BB.Noista pesuaineista ja vahoista vaan vielä että ,täytyyhän niillä olla eroa kuin yöllä ja päivällä,vanhana teräsvene miehenä ei ole hajuakaan!!!
Itse olen pesussa käyttänyt excalia. Irtotavarana melko huokeeta ja on tehokas. Oikein pahoihin paikkoihin laimentamattomana. Varmasti löytyy muitakin, kokeilemistani aineista tämä on ylivoimainen.
- Stop
Neptun kirjoitti:
Älä hyvä mies vaan sotke kuomuasi tolla "Acapella"
myrkyllä.Siitä jää tosiaan tahmea (jo valmiiks paskasen olonen) pinta, joka kerää kaiken lian kesän aikana = homehtuu sitten helpommin.
Siisti ja erittäin hyvä tulos (kokemusta on) tulee Softcorella.Sitä saa Sailtex nimisestä liikkeestä ostaa omaan astiaan suht edullisesti.
Se sumutetaan puhtaalle kuomulle joka on esim. mäntysuovalla pesty niin paljon, että kuomu tulee ihan märäksi.Kyllä toimii ei tartu lika eikä home eikä tuu sadevesi sisään. - Vaha
Neptun kirjoitti:
Vahasin viime keväänä ekan kerran Autoglymin vahoilla. Ensin puhdistavalla Super Resin Polishilla ja ohjeiden mukaisesti viimeistely Extra Gloss Protectionilla. Jälki oli todella hieno ja mikä parasta koko homma hoitui käsin ilman suurempaa tuskaa eli mitään kiillotuskoneita en tarvinnut. Kannattaa kokeilla.
- JR
Stop kirjoitti:
Älä hyvä mies vaan sotke kuomuasi tolla "Acapella"
myrkyllä.Siitä jää tosiaan tahmea (jo valmiiks paskasen olonen) pinta, joka kerää kaiken lian kesän aikana = homehtuu sitten helpommin.
Siisti ja erittäin hyvä tulos (kokemusta on) tulee Softcorella.Sitä saa Sailtex nimisestä liikkeestä ostaa omaan astiaan suht edullisesti.
Se sumutetaan puhtaalle kuomulle joka on esim. mäntysuovalla pesty niin paljon, että kuomu tulee ihan märäksi.Kyllä toimii ei tartu lika eikä home eikä tuu sadevesi sisään.Kyllä minullakin on taas pelkästään positiivisiä kokemuksia Acapellasta.
Se todellakin jättää kunnon suojakerroksen. Ei se minusta ole mitenkään tahmea tai helposti likaantuva.
Olen Acapellalla värjännyt mm. virttyneet beige tuulisuojat uudenveroisen siniseksi.
Jossain veneessäni oli niin vanha sprayhood, että kangas oli niin hapertunut, että siitä pisti sormensa läpi helposti. Kyllästin kankaan parilla kerroksella Acapellaa ja se spryhood oli käytössä muistaakseni 4 kesää sen jälkeen.
- swein
Wurth Pineline tehopesulla tuntuis lähtevän. Paitsi että ei sekään mikään ihmeaine ole, kesällä kylkeen jääneet mustat renkaan jäljet ei lähteneet, tosin vaikutusaikakin tais olla lyhyt. Tarttee kokeilla uudestaan keväällä. Jos joku tietää paremman pesuaineen, otan sellasen mielelläni käyttöön.
Tietysti on kaks eri asiaa pestä peilikirkkaaksi ja lasinkovaksi vahattua veneen kylkeä ja mattapintasta, liituuntunutta vanhaa veneen kuvetta. Ja samasta syystä käsitykset hyvästä pesuaineesta voivat olla "hieman" erilaisia.
Lähtiskö topparista paska irti liuotinaineella, siis sellasella mitä käytetään autonpesuun? Minkähän laista jälkee sillä sais aikaseksi?- Juuso
Osta Autoglymin vanteenpuhdistusspray. Kyllä lähtee renkaanjäljet ja muu skeida.
- isoisä
Hempelin venepesu on ainakin omasta 20-vuotiaasta veneestäni vienyt kaiken lian ml. renkaanjäljet kyljistä ja vesirajasta, kun sitä hieroo laimentamattomana likaiseen kohtaan. Kellastumiseenkin löytyy Hempeliltä aine - sisältää oksaalihappoa ja tehoaa ohjetta laimeampanakin liuoksena.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1633056Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3722087- 411861
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii431836Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321431Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931221- 541183
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul328985Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles113968Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53802