Ilmaston lämpenemisestä.

11,9 ja siitä pari päivää eteenpäin, kun usa:n ilmatilassa oli se lentokielto, niin havaintojen mukaan keskilämpötila hyppäsi siellä heti pari astetta normaalia ylemmäs...? Joitain vuosikymmeniä sitten joku israelilainen tiedemies mittasi auringosta maahan saapuvan valon määrää ja nyt myöhemmin joskus 90-luvun lopulla toisti mittauksen ja havaitsi säteilyn heikenneen 15-20%. Tätä ei tiedemiespiireissä ilmeisesti sen suuremmin noteerattu, väitettiin kait mittavirheeksi? Mutta 11.9 jälkeen tehdyt havainnot nostivat vissiin taas kissan pöydälle, sillä sehän tarkoittaa sitä että ainekin jossain määrin ilmakehän pienhiukkaset vähentävät auringon säteilyä maan pinnalle ja näin ollen myös viilentävät ilmastoa sen lisäksi, että samalla aiheuttaa kaikkien tunteman kasvihuoneilmiön. Elikkä tarkoittaako tämä nyt sitä että fossiilisista polttoaineista luopuminen päin vastoin kiihdyttäisi ilmaston lämpenemistä? Onko kukaan muu kuullut yleensäkään yhtään mitään mainitusta teoriasta?? onko ihan huuhaata vai ei? yllättävän vakuuttavia todisteet kyllä ainekin kuulopuheiden perusteella ovat...

2

327

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ekologi-batman

      Ihan totta toi on, Prismassa kerrottiin (luotan Prismaan). Kyseessä on hämärtymisilmiö. Tarkoitta vähän niinkuin sitä, että ihmiskunta on ajanut itsensä täysin umpikujaan näitten saasteiden kanssa. Jos saastutetaan, ei hyvä. Jos ei saastuteta, vielä pahempi.

    • kauhun tasapaino

      Olihan siitä joku dokumentti telkkarissa. Kyllä huvitti, koska kitkutellaan sen mukaan siinä ja tässä. Ilman saasteet suojaa meitä liialta lämpenemiseltä, mutta toisaalta ne ei saisi kovin kasvaakaan. Ennenkaikkea tuo lentoliikenne on tärkää, koska sen päästöt heijastavat lämpöä pois. On siinä tietiniiloille pähkimistä, heh,hee. Mitenkä sitä suu pannaan kun Kiina pääsee hyvin vauhtiin? Länsimaat heristelee sormea, ja millä oikeudella? Ei sitä kehitystä kukaan voi estää, eikä sellaiseen löydy moraalista oikeuttakaan. Pitäiskö nyt käydä jysäyttää jontikka sytkyttämään, jotta saisi tuotettua oman osan päästöjä, vai pitäiskö pitää luppopäivä, ettei niitä tulisi? Siinäpä vasta tilannekomiikkaa kerakseen, vai mitä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      192
      2010
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      129
      1104
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      795
    5. 58
      786
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      33
      700
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe