Sekoitus

Aune

Mikä olis raivaussahan bensan sekoitus suhde,että monta desii öljyy/2litraan besnsaa.Luulisin että on liian tukevaa bensaa,kun tulppa karsttoittuu "ihan"karseesti.Vai mistä muusta vois johtua?

12

13598

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oili- nyyrikki

2,5% mutta älä hyvämies laita enempää!

• konevelho

ja hyvä laatuista öljyä ei mitään halpoja mineraali litkuja ne halvat öljyt tuhoaa vaan koneen ja karstoitaa turhaan.
      öljy merkkejä en viitsi alkaa kehuun mut jokin hyvä osasynteettinen 2t öljy ,

• Peltsi

2,5% = 0,5desiä 2-tahtiöljyä kahteen litraan

• kunnon satsi

eli 2 desiä kymmeneen litraan pensaa, niin ei tartte öljyn määrää käydä apteekissa mittauttamassa.

Pikkuerissä tahtoo öljyä mennä aina liikaa.
        Ja aina kun tankkaat sahaa, muista sekottaa pensa.

• Rane
        kunnon satsi kirjoitti:

eli 2 desiä kymmeneen litraan pensaa, niin ei tartte öljyn määrää käydä apteekissa mittauttamassa.

Pikkuerissä tahtoo öljyä mennä aina liikaa.
        Ja aina kun tankkaat sahaa, muista sekottaa pensa.

...2 desiä 9,8 litraan niin tulee se oikea seossuhde... Pauli!

• sdsdsds
        Rane kirjoitti:

...2 desiä 9,8 litraan niin tulee se oikea seossuhde... Pauli!

Jos haluat päästä helpolla, niin osta valmista pienkonebensaa. Moottori laulaa kuin singeri ja pitemmän päälle sanovat vaikutttavan koneen kestoonkin eikä katkusta ole juuri tietoakaan. Vajopuolena kalliimpi hinta.

• Peksi
        sdsdsds kirjoitti:

Jos haluat päästä helpolla, niin osta valmista pienkonebensaa. Moottori laulaa kuin singeri ja pitemmän päälle sanovat vaikutttavan koneen kestoonkin eikä katkusta ole juuri tietoakaan. Vajopuolena kalliimpi hinta.

kuitenkin laittaa öljyt myös pienkonebensan joukkoon! Tai ainkin tarkista onko valmiiksi sekoitettua.

• juupa 22
        Peksi kirjoitti:

kuitenkin laittaa öljyt myös pienkonebensan joukkoon! Tai ainkin tarkista onko valmiiksi sekoitettua.

osta oikeasti valmis bensiiniä alan erikois liikkeestä eli esim. lähimmältä husqvarna jälleenmyyjältäsi. itse olen ollut kyseisen alan myyjänä 4 vuotta, ja ikinä ei kukaan ole saanut valmisbensiinillä konetta hajoamaan, eli kun käyttöä on vähän osta ihmeessä valmista bensaa.. ei tarvitse hankkia uutta raivuria vielä 5 vuodenkaan päästä kun seokset ei toiminu! kertaostoksena kalliimpaa mutta säästytpähän ainakin männän vaihdolta. normaalisti ku itte sekotat bensan se voi mennä 3kk paskaks ja silloinki täytyy aina sekotella, valmis bensan takuu on 2 vuotta ja ei tarvitse sekoitella kun on ihan erilailla valmistettu.

• 511

Moi.
      Olen kyllä huomannut, että koneesta häviää teho kun laittaa pienkonebensiinia moottorisahoihin.

• 6699

No ei muuten häviä :D Palaa paljon puhtaammin ja paremmin kuin 98 ja muut litkut, vika jossain muualla, veikkaan korvien välissä

• hoppiti

Kyllä pienkonebensalla on sahoja leikkuutettu ja kukas tietää mitä öljyä siellä on. 2,5% on järkevän miehen seos tai vähän enemmän.

• Juhani22222222

Ei muuten kannata ostaa valmista. Niissä käytetään halvimpia öljyjä mineraaliöljyn sijaan ja se kuluttaa korkeakierroksisia koneita huomattavan paljon enemmän kuin kunnon öljyt. Kunnon öljy maksaa melkein 20€/l. Halvat 4€/l.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      49
      2338
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      26
      2213
    3. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1545
    4. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      16
      1534
    5. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      124
      1447
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      19
      1093
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      984
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      117
      954
    9. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      89
      944
    10. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      883
    Aihe