Kotitöistä kysyisin!

molli

Ajatellaan tilanne: äiti ollut kotona lasten kanssa ja tehnyt KAIKKI kotona tehtävät työt, näkyvät ja näkymättömät.
Äiti aloittaa työt muutaman kuukauden päästä ja pyytää miestään jakamaan kanssaan kotihommat töihin menon jälkeen. Äiti on myös ajatellut palkkaavansa siivoojan 2 kertaa kuussa helpottamaan arkea. Mies ei tykkää siivoojan palkkaus ajatuksesta, mutta ei ole suostuvainen jakamaan kotihommia vaimonsa kanssa. Tiedustellessa, ei tule vastausta miksi ei tykkää siivoojasta ja miksi ei suostu jakamaan hommia- kysymyksiin.

Miten teillä, miehet? Onko teillä kotityöt jaettu tasapuolisesti? Ja miten te "suostuitte" jakoon? Pitääkö mielestänne kotityöt jakaa kun molemmat ovat 8h /päivä töissä? Jos ette tee kotitöitä, niin miksi ette tee? Haluaako vaimonne, että teette kotihommia?

23

4002

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastaisin

      Ilmeisesti et ole tyytäväinen kotitöidenne jakoon. Mitenkäs kotityönne jakautuivat ennen lapsia? Mielestäni voi perustellusti olettaa, että sama jako jatkuu lasten syntymän jälkeen.

      Meillä olemme vaimon kanssa aina tehneet kutakuinkin puoliksi kaikki kotityöt. Suurempi siivous aina viikonloppuisin - iltaisin sitä ei töiden jälkeen jaksaisi.

      • isä alle 30vee

        minä teen ruoat.tiskaan imuroin ja muutenkin suurimman osan kotihommista omien töiden jälkeen.
        Vaimo hoitaa päivisin lasta kun olen töissä ja saa iltaisin keskittyä odottamaan toista.
        Toki myös vaimo tekee jotain kotitöitä
        ja minäkin hoidan lasta(1v.


    • HULLLLLUA

      tottakai nainen, joka on kotona lapsen/lasten kanssa, vastaa niiden hoidosta päiväsaikaan.
      MIes on orjana töissä.
      Mutta kotona tulisi voida jakaa töitä.. lastenhoitoa ja siivousta, ruuanlaittoa ja roskienvientiä...
      Kaikki menee muutoin päin persettä. LAPSEN KANSSA OLO ON ERITTÄIN VAAAAAATIVAA!!!
      Siinä ei ajatella kakun tekoa tai auton tuunausta kun baby on sylissä!!
      Vauva kasvaa pian, ja ongelmat muuttuvat. Olkaa ne ensimmäiset noin puoli vuotta olemassa VAIN LASTANNE VARTEN - sen jälkeen kannattaa tehdä SÄÄNNÖT!

    • puunaan

      mä teen himassa kaikkea mitä klassisesti pidetään naistentöinä.
      Se on erittäin ok. Opin - tai ajauduin siihen - kun lapset oli mulla noin 4 vuotta yh.
      Ei mies oo mitenkään huono huoltaja.. ei se munista tai pilpasta ooo..

    • rv 24

      mies on kuukauden poissa kotoa (töissä laivalla) ja kuukauden kotona..minä odotan esikoistamme maissa osa-aika töitä tehden..tällä hetkellä hoidan talouden yksin..käyn kaupassa(onhan mies siellä kyllä mukana yleenä), siivoa, pesen pyykit, tiskaan, teen ruuat..tämä on ok kun olen yksin ja kun mies on ollut kotona vasta pari päivää..ymmärrän että hän haluaa levätä..mutta siinä vaiheessa meinaa itku tulla kun kaksi viikkoa mies on mennyt ja sotkenut ja syönyt ja vaan löhönnyt kun minä teen töitä ja hoidan kodin...silloin olisi reilua että mies hoitaisi kotihommat..mutta turha kai luulla että näin kävisi koska pyytäessäni häntä siivoamaan tms nii n tulee huuto ja tappelu...sitten kun vauvamme syntyy ja olen koko ajan kotona, tietenkin kodin hoitaminen on minun tehtäväni..(tämä varsinkin jos mies on töissä päivittäin 8h) ja jos äiti menee töihin, on mielestäni reilua että kotityöt jaetaan..miksi naisen pitäisi olla töissä 8h ja sen jälkeenkin hoitaa koti ja lapset eikä hankkia esim omia harrastuksia?miksi mies olisi 8h töissä ja sen jälkeen tulisi kotiin katsomaan telkkaria/menee kaljalle kavereiden luo? mitä reiluutta se on??tasa-arvo myös kotitöihin !!!

      • omaan suhteeseen

        on turha perätä täältä. Siihen auttaa (jos on auttaakseen) keskustelu sen oman puoliskon kanssa. Tällä palstalla liikkuvat miehet, ainakin omien sanojensa mukaan, osallistuvat kotitöihin.

        Jos mies ei tee kotitöitä edes ennen lasten syntymää (jolloin niitä pakollisia ja kiireellisiä on aika vähän), ei se niitä ala syntymänkään jälkeen opetella kuin taikaiskusta.

        Menneisyyden toimintatavat ennustavat paremmin tulevia, kuin pelkät puheet ja hyvät aikomukset. Näin se vain valitettavasti menee.


      • eihän sellaiset
        omaan suhteeseen kirjoitti:

        on turha perätä täältä. Siihen auttaa (jos on auttaakseen) keskustelu sen oman puoliskon kanssa. Tällä palstalla liikkuvat miehet, ainakin omien sanojensa mukaan, osallistuvat kotitöihin.

        Jos mies ei tee kotitöitä edes ennen lasten syntymää (jolloin niitä pakollisia ja kiireellisiä on aika vähän), ei se niitä ala syntymänkään jälkeen opetella kuin taikaiskusta.

        Menneisyyden toimintatavat ennustavat paremmin tulevia, kuin pelkät puheet ja hyvät aikomukset. Näin se vain valitettavasti menee.

        miehet keittiöhommia tee. Jos ovat itsekseen asuneet niin sitten kyllä helpommin.


    • piian

      eli siivoojan.

      Vai onko hänellä sitten jotain muuta kotihommaa? Remonttia? Onko auto romu ja sitä pitää jatkuvasti korjata?

      Mun mielestä nuo naisten töistä (ns.kotitöistä) laistavat äijät ovat varsinainen muinaismuisto ja kuuluvat siihen aikaan kun hommat kirveellä ja hevosella ja niukin naukin selvittiin hengissä. Ja samalla oli talo täynnä väkeä, oli mummoa, vaaria setämiestä, tätiä ja vanhapiikatätiä veljeä, kälyä, kytyä ja serkkua - ja hommat hoitui. Ja miestenkin työt oli niin raskaita että naiset mielellään teki oman osansa ettei vaan olisi tarvinnut lähteä tukkimetsään tai kyntämään (hevosella...). Nyt parhaassakin taloudessa on vain kaksi aikuista: mies ja vaimo/isä ja äiti ja miesten ainoat miestentyöt kotosalla liittyvät autoon ja satunnaisiin remontteihin. Jotta elämä sujuisi ja välit pysyisi hyvänä kannattaa miehen joko tienata tosi paljon - ja useimmathan ei tienaa - tai tehdä osansa kotitöistä että ollaan taas paremmin tasapainossa.

      Minä kyllä teen ne "naisten työt" jotka kohdalle sattuu, mutta täytyy myöntää, että jos on joitain "miesten töitä" niin kuin väliin on, niin sitten jätän naisten työt väliin, muuten en ehdi enkä jaksa omia hommiani hoitaa.

    • 2xisi

      Kun yhdessä asutaan ja sotketaan, niin yhdessä myös siivotaan.
      Toki hommat painottuu niin, että vaimo pesee enemmän pyykkiä, kun taas mulle jää kaikenlainen rassaus/korjaus kotiin ja autoihin liittyen.

    • molli

      Mies ei "näe" jos on tarvetta siivoukselle. Häntä ei häiritse vaikka wc-pönttö vihertää. Hän jättää astiat tiskipöydälle vaikka kone olisi tyhjä. Hän jättää likaavaatteita lojumaan lattioille (niitä vaimo ei pese, lojukoot vaikka kuinka kauan).

      Kaupassa mies ei osaa käydä. Jääkapista löytyisi vain makkaraa miehen kauppareissun jälkeen. Vaimo kirjoittaa aina listan erittäin tarkasti ja lähettää miehen kauppaan.

      Mies ei tee ruokaa.

      Mies jättelee tavaroita hujan hajan eikä vie omille paikolleen.

      Mies ei katso asiakseen osallistua kotitöiden tekoon. Mies ei ole tehnyt kotitöitä ennen lapsiakaan. Silloin se ei häirinnyt vaimoa.
      Vaimo on MONTA KERTAA aloittanut puhumaan kotitöiden teosta. Ja pyytänyt apua mieheltä. Ja yrittänyt tehdä sopimuksia ja järjestelyitä miehen kanssa.

      Mitä vaimo voisi sanoa, että mies tajuaa tilanteen? Vaimo pelkää ettei jaksa ja että hermo menee töihin paluun jälkeen jos mies ei osallistu kotihommiin.
      Vaimon mielestä siivousavun palkkaaminen olisi hyvä ajatus, koska vaimo pelkää, että vaikka sopimus kotitöistä tehtäisiinkin, niin mies ei noudata omaa osuuttaan sopimuksesta.

      • 2xisi

        En tiedä oliko kirjoituksesi vain heitoksi tarkoitettu, mutta en kyllä tunnista itseäni noista argumenteista.
        Itseasiassa kun alkaa miettimään niin mä pesen aina vessat,käyn melkein aina ruokakaupassa ja teen useammin ruokaakin.
        Niin ja enkä jätä vaatteitani lojumaan ja keräilen lastenkin vaatteet lattialta.
        Perhana, eihän ne kotityöt menekään meillä tasan, vaan mä teen enemmän kuin vaimo.


      • molli
        2xisi kirjoitti:

        En tiedä oliko kirjoituksesi vain heitoksi tarkoitettu, mutta en kyllä tunnista itseäni noista argumenteista.
        Itseasiassa kun alkaa miettimään niin mä pesen aina vessat,käyn melkein aina ruokakaupassa ja teen useammin ruokaakin.
        Niin ja enkä jätä vaatteitani lojumaan ja keräilen lastenkin vaatteet lattialta.
        Perhana, eihän ne kotityöt menekään meillä tasan, vaan mä teen enemmän kuin vaimo.

        Kyllä tämä totta on!
        Mies ei tee mitään kotihommia ja nyt vaimo pelkää, että tulee stressi työhön paluun jälkeen!
        Mies ja vaimo asuvat lastensa kanssa omakotitalossa (150 neliöö), eli hommaa riittää.

        Nyt vaimo haluaisikin tietää miten miehen asennetta, joka on omasta lapsuudesta opittu, voisi muuttaa ilman pakotusta ja riitaa asiasta?
        Miten saada mies omatoimiseksi edes jossain siivous ja kodinhoidollisissa asioissa?

        Mitä miesten päässä liikkuu? Vaimo ei saa miehestä selvää!


      • nalkutusta ja
        molli kirjoitti:

        Kyllä tämä totta on!
        Mies ei tee mitään kotihommia ja nyt vaimo pelkää, että tulee stressi työhön paluun jälkeen!
        Mies ja vaimo asuvat lastensa kanssa omakotitalossa (150 neliöö), eli hommaa riittää.

        Nyt vaimo haluaisikin tietää miten miehen asennetta, joka on omasta lapsuudesta opittu, voisi muuttaa ilman pakotusta ja riitaa asiasta?
        Miten saada mies omatoimiseksi edes jossain siivous ja kodinhoidollisissa asioissa?

        Mitä miesten päässä liikkuu? Vaimo ei saa miehestä selvää!

        riitaa et saa asennetta mieheltä muutettua, josko niiläkään.

        Jotkut oppivat kantapään kautta; jätä mies loman ajaksi huolehtimaan talosta, lapsista ja itsestään. Joko huomaa, että töitä on tehtävä tai sitten hukkuvat paskaan.

        Tässä tapauksessa voi olla, että mies paranee vain vaihtamalla?


      • 2xisi
        nalkutusta ja kirjoitti:

        riitaa et saa asennetta mieheltä muutettua, josko niiläkään.

        Jotkut oppivat kantapään kautta; jätä mies loman ajaksi huolehtimaan talosta, lapsista ja itsestään. Joko huomaa, että töitä on tehtävä tai sitten hukkuvat paskaan.

        Tässä tapauksessa voi olla, että mies paranee vain vaihtamalla?

        Kun lukee näitä kirjoituksia siivouksesta,dokaamisesta,sun muista arkielämän ongelmista, niin aina joku älypää kehottaa vaihtamaan miestä/vaimoa.
        Sitten vielä ihmetellään, kun jokatoinen avioliitto hajoaa.
        Jotenkin tuntuu siltä, että eroaminen otetaan liian helposti esiin ongelmia ratkaistaessa, eikä edes yritetä mitään muuta konstia ensin.

        Joo, tämä nyt oli tälläinen avautuminen, joka ei varsinaisesti aiheeseen liity.
        Sitä vaan on pakko ihmetellä, kun pitkät parisuhteet meidänkin perheen ympärillä hajoaa ihan tosta noin vaan ja tekee pahaa katsoa miten viattomat lapset kärsii eniten kun aikuiset ajattelevat vain ja ainoastaan itseään.
        Kun oikein katsoo, niin jokaisella pilvellä tosiaankin on hopeareunus.


      • voicee

        joku viisas on laskenut, että jos äidin tekemät työt ostettaisiin vieraalta , ne tulisivat maksamaan n. 4ooo e kuukaudessa.
        Se on aika paljon , varsinkin kun tehty työ ei näy, vain tekemätön.
        Oma mieheni olisi valmis vaikka palkkaamaan kodinhoitajan jos tarve vaatii ja minä haluaisin
        olla kodin ulkopuolella töissä.
        Siinä , että äiti käy työssä ja hoitaa lisäksi huushollin, ei oo mittään järkeä.
        Elikkä jos sin et innostu auttamaan puolisoasi sinun tulee hommata ulkopuolista maksullista apua huusholliisi.
        Nykypäivän tasa-arvo vaatii sen.
        Meillä entisajan käytäntö.
        Minä kotona lasten kanssa ja hoidan huushollin ja
        mies elättää perheensä. Kotitöitä en häneltä enää vaadi.
        Mielestäni tee maailman arvokkainta työtä.


      • tapauksessa

        pesisin vain omat ja lasten vaatteet,kokkaisin vain itselle ja lapsille ja vain meidän petivaatteet ja tiskit hoitaisin. Jos ei mene asiallinen puhe perille niin pitää näyttää kongreettisesti mitä tapahtuu jos mies ei tee mitään kotihommia;)


      • arvokasta työtä,
        voicee kirjoitti:

        joku viisas on laskenut, että jos äidin tekemät työt ostettaisiin vieraalta , ne tulisivat maksamaan n. 4ooo e kuukaudessa.
        Se on aika paljon , varsinkin kun tehty työ ei näy, vain tekemätön.
        Oma mieheni olisi valmis vaikka palkkaamaan kodinhoitajan jos tarve vaatii ja minä haluaisin
        olla kodin ulkopuolella töissä.
        Siinä , että äiti käy työssä ja hoitaa lisäksi huushollin, ei oo mittään järkeä.
        Elikkä jos sin et innostu auttamaan puolisoasi sinun tulee hommata ulkopuolista maksullista apua huusholliisi.
        Nykypäivän tasa-arvo vaatii sen.
        Meillä entisajan käytäntö.
        Minä kotona lasten kanssa ja hoidan huushollin ja
        mies elättää perheensä. Kotitöitä en häneltä enää vaadi.
        Mielestäni tee maailman arvokkainta työtä.

        mutta kuinka monella tavallisella perheellä luulet tässä maassa olevan moiseen varaa? Kyllä se taitaa valitettavasti niin olla,että keskivertoperheessä on pakko kumpaisenkin käydä töissä jotta toimeen tulee. Ja kertyy siinä eläkettäkin samalla. Toivottavasti sinulla on eläkevakuutus.


      • voicee
        arvokasta työtä, kirjoitti:

        mutta kuinka monella tavallisella perheellä luulet tässä maassa olevan moiseen varaa? Kyllä se taitaa valitettavasti niin olla,että keskivertoperheessä on pakko kumpaisenkin käydä töissä jotta toimeen tulee. Ja kertyy siinä eläkettäkin samalla. Toivottavasti sinulla on eläkevakuutus.

        olekkaan mahdollista tällä menolla.
        Nykyihminen vaatii kaikenlaista, taloa, kesämökkiä, kahta auto ym... Tähän on pakko molempien käydä töissä.
        Meillä esim. kaikki huonekalut on ostettu kierrätyskeskuksesta ja muutenkin yritän väistellä ostoksia jotka ei oo pakollisoa. Mielestäni jokainen ihminen voi elää yli varojensa.
        Eikö se ennen ollu niin , että jos molemmat kävi töissä oli päivän selvää , että talossa oli piika
        huolehtimassa lapsista ja kodista.
        Nykyään sitten miehet ihmettelevät mistä tulee nämä pahankuriset akat jotka olivat niin mukavia naimisiin mennessä. Väsyneitä he ovat.
        Itse paloin loppuun loppuun kolmevitosena kun yritin suoriutua kaikesta.
        Monessa perheessä vaikka olisi mahdollistakin äiti säntää töihin ja sanoo, että on ihanaa päästä töihin hengähtämään.
        Eikö äiti silloin ole vain väsynyt.
        Itse tajusin vasta oltuani 10 vuotta äitinä oltuani, miten arvokasta työtä teen kotona.
        Mutta pohjalla piti käydä ennenkun sen tajusin.


      • molli
        tapauksessa kirjoitti:

        pesisin vain omat ja lasten vaatteet,kokkaisin vain itselle ja lapsille ja vain meidän petivaatteet ja tiskit hoitaisin. Jos ei mene asiallinen puhe perille niin pitää näyttää kongreettisesti mitä tapahtuu jos mies ei tee mitään kotihommia;)

        Vaimo voisi hyvinkin ruveta toteuttamaan tuota. Lakko miehen asioissa (vaatehuolto, ruoka ym.)! Jospa sitten tosiaan rupeaisi tajuamaan.

        On vaan niin kurjaa ja todella ihmeellistä, että mies ei ymmärrä puhetta ja muuta asennetta. Vaimo ei ymmärrä miksi mies ajattelee niin kuin ajattelee!

        Esimerkki tänään lounaalta.
        Vaimo menee laittamaan lasta päiväunille ja pyytää miestä tyrjäämään pöydän ja laittamaan likaiset astiat koneeseen ja pyyhkimään tasot. Kun vaimo tulee takaisin tiskialtaassa lojuu likaiset astiat ja pöytä ja tasot on pyyhkimättä!
        Ainoa mitä mies oli tehnyt on se, että hän oli laittanut maidon ja salaatinkastikkeen jääkaappiin.
        Kun vaimo tiedusteli mieheltä oletko jo tyrjännyt valmiiksi, mies sanoi, että olen. Vaimo ihmetteli ja sanoi, että homma on kesken. Tähän mies sanoi, että sulla on aikaa tehdä noi hommat minä käyn töissä ja sitten hän painui ulos.
        Siis pöyristyttävää käytöstä.

        Nyt vaimo on todellakin huolestunut miten asiat sujuu vaimon töihin lähdön jälkeen!!


      • puuttuu
        molli kirjoitti:

        Vaimo voisi hyvinkin ruveta toteuttamaan tuota. Lakko miehen asioissa (vaatehuolto, ruoka ym.)! Jospa sitten tosiaan rupeaisi tajuamaan.

        On vaan niin kurjaa ja todella ihmeellistä, että mies ei ymmärrä puhetta ja muuta asennetta. Vaimo ei ymmärrä miksi mies ajattelee niin kuin ajattelee!

        Esimerkki tänään lounaalta.
        Vaimo menee laittamaan lasta päiväunille ja pyytää miestä tyrjäämään pöydän ja laittamaan likaiset astiat koneeseen ja pyyhkimään tasot. Kun vaimo tulee takaisin tiskialtaassa lojuu likaiset astiat ja pöytä ja tasot on pyyhkimättä!
        Ainoa mitä mies oli tehnyt on se, että hän oli laittanut maidon ja salaatinkastikkeen jääkaappiin.
        Kun vaimo tiedusteli mieheltä oletko jo tyrjännyt valmiiksi, mies sanoi, että olen. Vaimo ihmetteli ja sanoi, että homma on kesken. Tähän mies sanoi, että sulla on aikaa tehdä noi hommat minä käyn töissä ja sitten hän painui ulos.
        Siis pöyristyttävää käytöstä.

        Nyt vaimo on todellakin huolestunut miten asiat sujuu vaimon töihin lähdön jälkeen!!

        tuskin sillä miehellä mitään pakollisia ulkohommia on jokaiseksi illaksi. Vuotaako katto? Hajosiko kytkin? Luulen että kaveri ihan kinaa periaatteesta siksi että pelkää maineenmenetystä kaverien, sukulaismiesten tai esi-isien silmissä. Mun luullakseni nykyaikana tuolla konstilla päädytään aika usein avioeroon.


      • molli
        puuttuu kirjoitti:

        tuskin sillä miehellä mitään pakollisia ulkohommia on jokaiseksi illaksi. Vuotaako katto? Hajosiko kytkin? Luulen että kaveri ihan kinaa periaatteesta siksi että pelkää maineenmenetystä kaverien, sukulaismiesten tai esi-isien silmissä. Mun luullakseni nykyaikana tuolla konstilla päädytään aika usein avioeroon.

        Mies on ihana isä ja mies. Huomaavainen ja hellä.
        Mutta, kun kotihommista puhutaan niin miehestä tulee sovinistisika!

        Mies on oppinut omaltä äidiltään ja isältään tämän mallin. Eli naiset siivoo ja tiskaa, pyykkää ja pyyhkii pölyt. Naiset käy kaupassa ja tekee ruuan. Naiset hoitaa lasten asiat ja naiset on vastuussa koko huushollista. Vaimo pesee myös auton ja talvella tekee lumitöitä, eli vaimo kyllä tekee ns. miesten hommia.

        Mies ei pärjää päivääkään lasten kanssa jos vaimo on jossain, jos ei ole ruuat valmiina jääkaapissa ja siivottuna. Tai vaimolla on ainakin helpompoaa olla pois, kun mies ei koko aikaa soittele ja kysy mitä me syötäisiin jne.

        Tämä on iso ongelma vaimolle! Miehelle ei!


      • Anonyymi

        Tee lista ja lasku kaikista töistä parin viikon ajalta. Itse tein ja tuntimäärä töiden jälkeen tuli kolmessa viikossa 98 tuntia. Mies tekee ruokaa ja astoira tyhjentää koneesta, mutta kaikki pihatyöt ja pienet korjaukset, maalaukset, puhdistukset, marjastukset ja lumenluonnitkin jäävät minulle. Viikon loppuusin hän imuroi ja joskus mopoaakin. Nyt pyrin systemaattisesti hävittämään pihatöitä ja ns miesten töitä. Fysiikka ei tahdo kestää. Mielelläni kyllä puuhasten ulkonakin, mutta rajansa kaikella, jos mues terve ja jo eläkkeellä. Ei saa aikaiseksi käskyttämättä ja se ikävää.


    • Timo

      Minä käyn töissä 8h/pv ja vaimo hoitaa kotona lasta ja kotia yksin sen aikaa kun olen töissä, mutta sitten ku olen kotona, kotitöitä teen myös minä! ei sen kummempaa!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8086
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      39
      2905
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2482
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2213
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      18
      1876
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      13
      1624
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1493
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1456
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1425
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    Aihe