Uima-allas tuli ...tarvii APUA ! ! ! ! ! ! ! !

Minä vain

Tänään tuli uima-allas paketti pihalle...Hobby Hallista pro allas. Nyt kaipaan "vähän" infoa ! ! ! Onko pakko käyttää niitä allas kemikaaleja ? ? ? Suodatin pelkästäänkö ei riitä ? ? Tuli vähän yllätyksenä, että kemikaaleja käytettävä, kun HH:n sivuilla tuote infossa ei lainkaan moisesta puhuttu...vai olisiko se pitänyt olla itsestään selvä asia.
Mistä saisi edulliseeen niitä kemikaaleja ?? ? Paljon kysymyksiä, toivon myös vastauksia niihin. Kertokaa kokemuksia, jos teillä on samanlainen pro-allas.

8

8295

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vähäänkään

      yliherkät ja allergiset ei voi uimassa käydä.

      • Minä vain

        Kyllä mä sen tiedän.


    • Uimari!

      hei, käyppä nettisivulla Siipon puutarha, siellä on myynnissä suodatin paketti jossa on mekaaninen/biologinen suodatin ja tuon "kemikaalin"virkaa hoitaa uv-lapmppu joka sädettää/tappaa kaikki levät ja viirukset.
      Itselläni tuo paketti on käytössä hirsialtaassa ja toimii hyvin, vesi pysyy puhtaana.
      Toki tarvitset myös allasimurin jolla imuroit roskat pois altaasta. lisätietoja [email protected]

      • osoitetta

        sinne suodatin toimittajalle?


      • uimari!
        osoitetta kirjoitti:

        sinne suodatin toimittajalle?

        osoite löytyy googlettamalla, www.siiponpuutarha.net ja sieltä nettikauppaan.
        Kysessä siis tuo Bio Pressure 3000 suodatin paketti, tarjushinta 349€,tuli sillä kotiin asti ei postikuluja.
        Paketissa on tehokas pumppu 2500l/h sekä suodatin yksikkö ja uv-valolaite.
        itselläni on 4m3 allas mikäli altaasi on isompi kannattaa ottaa tuosta paketista se isompi versio 7000 malli.
        Toki tuohon pienempäänkin voi vaihtaa tuon 9W uv-valon isompaan esim. 11-15W:n näin puhdistusteho nousee.
        Tuota uv-valoa ei tarvitse pitää päällä aktaan koosta riippuen kuin muutamia tunteja /vrk.
        Suodatinta käyttöön otettaessa, sen annetaan toimia 2-3 viikkoon, ennen uv-valon köyttöön ottoa.
        Tämä siksi,että tuohon suodattimeen kerkeää kasvaa tietynlainen bakteerikanta joka alkaa syömään"pöpöjä"
        Puhelin tuonné Siipon puutarhalle on 08-465235, siellä vastaa mies joka tietää asiasta vielä enemmän kuin minä kysele siltä.
        Kun laitat suodattimen toimimaan niin oman turvallisuutesi vuoksi asenna VIKAVIRTA PISTORASIA jotta ei sattuisi mitään vahinkoa.


      • on mahtava
        uimari! kirjoitti:

        osoite löytyy googlettamalla, www.siiponpuutarha.net ja sieltä nettikauppaan.
        Kysessä siis tuo Bio Pressure 3000 suodatin paketti, tarjushinta 349€,tuli sillä kotiin asti ei postikuluja.
        Paketissa on tehokas pumppu 2500l/h sekä suodatin yksikkö ja uv-valolaite.
        itselläni on 4m3 allas mikäli altaasi on isompi kannattaa ottaa tuosta paketista se isompi versio 7000 malli.
        Toki tuohon pienempäänkin voi vaihtaa tuon 9W uv-valon isompaan esim. 11-15W:n näin puhdistusteho nousee.
        Tuota uv-valoa ei tarvitse pitää päällä aktaan koosta riippuen kuin muutamia tunteja /vrk.
        Suodatinta käyttöön otettaessa, sen annetaan toimia 2-3 viikkoon, ennen uv-valon köyttöön ottoa.
        Tämä siksi,että tuohon suodattimeen kerkeää kasvaa tietynlainen bakteerikanta joka alkaa syömään"pöpöjä"
        Puhelin tuonné Siipon puutarhalle on 08-465235, siellä vastaa mies joka tietää asiasta vielä enemmän kuin minä kysele siltä.
        Kun laitat suodattimen toimimaan niin oman turvallisuutesi vuoksi asenna VIKAVIRTA PISTORASIA jotta ei sattuisi mitään vahinkoa.

        www.atolli.fi


    • marvaa

      Kyllä, on pakko käyttää kemikaaleja.
      internetissä googlaa niin löydät toimittajia. (aqua nova,kirami oy)
      suosittelen klooritabletti annostelijaa, mutta paras on "aloitus kemikaalipaketti"
      n 90 euroa. Kannattee ostaa vaikka onkin kallis,tämmöisellä paketilla pärjää monta kesää.
      (me käytimme "laiskasti" kemikaaleja..vesi meni huonoksi, ei ole mukava vaihtaa uusi vesi tämmöiseen 5000l altaaseen..)

    • petetty vaimo

      Ostimme juuri vesielämää.fi kalliin powerbiosuodattimen, jossa uvc valo ym. tuli maksamaan yli tonnin letkuineen ym. Kun pakentti tuli se oli lähinnä muovisäiliö, johon pantiin pussillinen muovirouhetta ja uvc -valo. Puhdistus oli yksinkertainen, koska laite oli säiliö ja säiliön pohjakraana aukaistiin. Huijausta! Se meni rikki muutaman viikon jälkeen. Laitteesta puuttui lämpöreleet ym. turvakytkimet. Katsotaan korvaako vakuutus edes UCV valoa. Ilmoitan miten käy.
      UVC lampun saa halvalla netistä, joten en kehoita ostamaan koko laitetta,kun biologisesta prosessistakaan ei ole näyttöä. Sinänsä helppohoitoinen , mutta mutta. Miten paineistettujen suodattimien toiminta sujuu?

      Internetissä on itserakennettavia suodattimia videoina. Ei maksa paljoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3339
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      91
      3071
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2318
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      27
      1814
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1539
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1514
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1456
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      20
      1427
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1365
    Aihe