Kertokaahan kokemuksia ko. eristeestä ?
Polyuretaanieristeet
8
2137
Vastaukset
- osta
vaan niitä jos kukkaro kestää.
- tervamaali
Muista ilma rako jos vinttiä korjaat, katton ja eristeen väliin ..
Ilman pitää päästä kiertämään...edes hieman.
Kosteus tiivistyy aina läpäisemättön pinnan jollekin puolelle, ja aina pieniä vuotoja jää..
Tai jostain muusta syystä vettä pääsee rakenteeseen, niin jokin mahdollisuus sen kuivua täytyy jättää..- eetu
SPU:n sivuilta löytyy jopa asennusvideo PU-eristeiden asennuksesta. Kannattaa katsoa video ja muutenkin selata SPU:n ohjeita. Ne ovat hyvät ohjeet, ja niiden avulla saa homman onnistumaan. Netistä tulee yleensä vain epämääräisiä "kyllä se riittää, kun piiloon saa" -ohjeita toistaitoisilta reiskoilta.
- Äkkiä piiloon
on uretaani lämmöneristeenä eli 200mm Legaharkko>u100mm uretaani>ilmarako(tiilen takia)>mrt-tiili
Oli halvempaa ottaa uretaani levyinä erikseen kuin harkon sisällä.
Hapertuu pitkään auringossa ollessa, menee kusen väriseksi ja hauraaksi.
Hieman myös kutistuu samalla.. - rakennetaan kalliilla
En tiedä tarkkan milloin styrox ja polyuretaanieristeet tulivat käyttöön mut purueristeiseen taloomme on sellaisia lisäilty jokus 60-luvulta lähtien.
Haperoksi jauhoksi ovat moiset edistykset muuttuneet. Eipä oo paljoa eristystä enää.
Lienevätkö nykyiset uretaanit ja foamit sitten jo paljonkin parempia? Epäilen.
Jos aiot rakentaa oikeesti isältä pojalle niin halvimmaksi tulevat: hirsi, puru, selluvilla, tervapahvi, pellava, hamppu, pellavaöljy, petroolimaali, punamulta, olki jne. mielikuvitukseen saakka.
Suomi on vanhan rakennuskannan purkamisen edelläkävijöitä ja perinnerakennuksen kehitysmaa.- eetu
Ainakaan nykyajan EPS-, XPS- tai PU-eristeet eivät hajoa puruksi itsestään. Teillä on jotain sekundaa pistetty seiniin. Polyuretaani ei kestä päivänvaloa, eli se hajoaa UV-säteilyn vaikutuksesta. Sekin voi olla yksi syy hapertumiseen.
- kierrätetään
Vuosia sitten toisaalta puretut styroxit käytettiin tuttavan taloremontissa uudelleen ja siellä ne vieläkin ovat. Ehkä vielä joskus kolmannessakin talossa.
- raksaaja--sh
Se mikä kutistuu ja murenee pois on sitä edesmennyttä vaahtoa jota lisäeristeeksi ruutattiin ennen kuin uretaani keksittiin.
Joku Muu täällä muistaa sille nimenkin.
EPS ei kutistu eikä murene.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k395248- 853752
- 483145
- 623045
- 113025
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562383- 411878
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1451848Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….101825- 181751