Hei!
Meillä on viime syksynä kylvettyyn nurmikon sekaan ilmestynyt rikkanenättiä melkoisen runsaasti. Siellä minne se on ilmestynyt, ei nurmikkoa nouse. Miten tästä viheliäisestä kasvista pääsee parhaiten eroon?
Rikkanenätti
2
693
Vastaukset
- Oili
tepsiä. Glyfosaattia sisältävät torjunta-aineet (RoundUop) Tätä olen kuullut käytettävän taimitarhoilla rikkanenätin nitistämiseksi. Riittävän monta käsittelyä ja tarvittaessa reilummalla annostuksella.
- Anonyymi
Jos on aikaa ,eikä ongelma ole valtava, voi lapiolla ottaa nenätin multapaakkunsa kanssa ylös,erottaa sen juurineen mullasta . Paras on polttaa ne sitten. Ei missään tapauksessa kompostiin. Kolmatta kesää olen tätä tehnyt 2000m2 tontilla. Yksi nenätti pääsi nimittäin siementämään kellarin katolta ,en sitä huomannut ajoissa.Kauppapuutarhat levittävät nenättia erittäin tehokkaasti. Näin myymälässä nenätin valmiina myytävän kasvin juurella. Valkoinen juuri on hauras,on oltava tarkkana,ettei pätkääkään jää multaan.Roundup tuhoaa neenätin kyllä,jos ei muu auta.
Maatalousalan järjestöt eivät ole korvaansa lotkauutaneet P-Savossa tälle asialle. Olen sitä keskustassa nähnyt holtittomasti lisääntyneenä,pian se on viljelyksilläkin riesana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 18011299
- 565381
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html462627- 382301
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131811Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,441735Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta381393Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v371319Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s61226Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut261159