Hei!
Meillä on viime syksynä kylvettyyn nurmikon sekaan ilmestynyt rikkanenättiä melkoisen runsaasti. Siellä minne se on ilmestynyt, ei nurmikkoa nouse. Miten tästä viheliäisestä kasvista pääsee parhaiten eroon?
Rikkanenätti
2
656
Vastaukset
- Oili
tepsiä. Glyfosaattia sisältävät torjunta-aineet (RoundUop) Tätä olen kuullut käytettävän taimitarhoilla rikkanenätin nitistämiseksi. Riittävän monta käsittelyä ja tarvittaessa reilummalla annostuksella.
- Anonyymi
Jos on aikaa ,eikä ongelma ole valtava, voi lapiolla ottaa nenätin multapaakkunsa kanssa ylös,erottaa sen juurineen mullasta . Paras on polttaa ne sitten. Ei missään tapauksessa kompostiin. Kolmatta kesää olen tätä tehnyt 2000m2 tontilla. Yksi nenätti pääsi nimittäin siementämään kellarin katolta ,en sitä huomannut ajoissa.Kauppapuutarhat levittävät nenättia erittäin tehokkaasti. Näin myymälässä nenätin valmiina myytävän kasvin juurella. Valkoinen juuri on hauras,on oltava tarkkana,ettei pätkääkään jää multaan.Roundup tuhoaa neenätin kyllä,jos ei muu auta.
Maatalousalan järjestöt eivät ole korvaansa lotkauutaneet P-Savossa tälle asialle. Olen sitä keskustassa nähnyt holtittomasti lisääntyneenä,pian se on viljelyksilläkin riesana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1713548
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m851578Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek251289- 1581242
Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit1941003- 35981
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut16973Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?60862Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk93816- 62765