janome ompelukone?

suvi_tuuli__

hei,

onko kokemuksia janome ompelukoneesta?
Harkitsen ostamista, malli olisi koulukäyttöön tehty peruskone, ovh jotain 900 euron luokkaa.

47

34014

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokeilisin .

      Ei ole omia kokemuksia, mutta olen joutunut tuttuni kehumisryöppyjen kohteeksi. Jos olisin itse hankkimassa nyt konetta, kokeilisin Janomen ehdottomasti. Mitä netissä olen nähnyt esim. paininjalkoja, niiden laatu miellytti.

      • jamone

        minulla on perus Jamone, ei huono, mutta 900 € kuulusta kallialta...


      • meemu
        jamone kirjoitti:

        minulla on perus Jamone, ei huono, mutta 900 € kuulusta kallialta...

        Perus Janome on ollut mullakin puolisen toista vuotta. Ja on ollut hyvä ja kestävä, ompelee paksutkin paikat. Mutta 900€ kuulostaa minustakin kalliilta, tai sitten kyseessä on kone jossa on enemmän "hienouksia". Oma koneeni maksoi muistaakseni noin 500€m, mutta on siis ihan peruskone.


      • Kotiompelija

        Aika paljon ompelevalla ystävälläni on Janome, elektroninen kone, malli taitaa olla 625E. Kone on hyvä, mutta ystäväni moittii vain sitä, ettei siksakin leveyttä voi itse säätää, mutta on tietysti muitakin malleja, joissa em mahdollisuus on.
        Itse ostin Elnan käsityömessuilta ja näin olen ymmärtänyt, että Elnat ovat Janomen valmistamia koneita, mutta minusta edullisempia kuin Janome-merkkiset koneet. Kun tilasin koneeseeni piilovetoketjupaininjalan, se oli Janomen paininjalka. Jos haluat Janomen koneen, kannattaisi varmaan kysyä ja kokeilla myös Elnan koneita.
        Katso esim. kuvia Janome 8077 ja Elna Elina 40, aika samannäköisiltä näyttävät.


      • mitmit
        Kotiompelija kirjoitti:

        Aika paljon ompelevalla ystävälläni on Janome, elektroninen kone, malli taitaa olla 625E. Kone on hyvä, mutta ystäväni moittii vain sitä, ettei siksakin leveyttä voi itse säätää, mutta on tietysti muitakin malleja, joissa em mahdollisuus on.
        Itse ostin Elnan käsityömessuilta ja näin olen ymmärtänyt, että Elnat ovat Janomen valmistamia koneita, mutta minusta edullisempia kuin Janome-merkkiset koneet. Kun tilasin koneeseeni piilovetoketjupaininjalan, se oli Janomen paininjalka. Jos haluat Janomen koneen, kannattaisi varmaan kysyä ja kokeilla myös Elnan koneita.
        Katso esim. kuvia Janome 8077 ja Elna Elina 40, aika samannäköisiltä näyttävät.

        Minulla on myös ollut jo vuosia Janome 625E ja kyllä siinä voi säätää siksakin leveyttä.


      • Anonyymi

        Varokaa OmpSau-edustajaa, joka myy Janome-koneita. Hänellä on ollut kolme eri yritystä, kaikki möivät ompelukoneita ympäri Suomea ja huoltavat myös niitä. Menin hölmö ostamaan koneen, kun entisestä Elnastani meni laakerit. Sain pulittaa 700€ suoraan käteen, kuitissa oli eri yritysnimi kuin rekisterissä, laskun numero puuttui, alv:tä ei mainittu, palautusoikeutta ei annettu, ja takuu luvattiin viisi vuotta, mutta todisteena on vain rasti tässä kuitissa. Ukko pisti siis rahat taskuun ja kiersi verot, vaihtaa taas yrityksen nimeä, eikä hänen tarvitse vastata sen jälkeen takuustakaan, että kannattaa harkita tarkemmin tuo ompelukoneen hankinta. Sama kone maksaa netissä 450€ vähemmän. Kyllä, olin tyhmä ja tunnen itseni höynäytetyksi.

        Tämä edustaja on liikkunut aiemmin sellaisella nimellä kuin SIkSak.


      • Anonyymi
        mitmit kirjoitti:

        Minulla on myös ollut jo vuosia Janome 625E ja kyllä siinä voi säätää siksakin leveyttä.

        Voi säätää sik sakin leveyden.
        On kyllä viimesenpäälle hyvä kone.
        Käyttäjät todella tyytyväisiä.


    • tuolla hintaa saisit jo myös ammattilaisellekin soveltuvan yläsyötöllisen Pfaffin.

    • yläsyötöstä

      Saa Janomeenkin yläsyötön. Ja ompelee ammattimaisesti. Ompelukoneissakin taitaa päteä "halvalla ei hyvää saa".

      • joo, mutta Pfaffissa se on sisäänrakennettuna ja on patentoitu, se tekee samaa liikettä kuin alasyöttökin, vain päinvastoin.


      • yläsyötöstä
        Misan kirjoitti:

        joo, mutta Pfaffissa se on sisäänrakennettuna ja on patentoitu, se tekee samaa liikettä kuin alasyöttökin, vain päinvastoin.

        katso www.janome.com, esim. malli 6600P, yläsyöttö vakiona...tosi hyväksi todettu esim. tilkkutöissä. Tasainen syöttö ylä- ja alapuolelta.


      • hippuli
        Misan kirjoitti:

        joo, mutta Pfaffissa se on sisäänrakennettuna ja on patentoitu, se tekee samaa liikettä kuin alasyöttökin, vain päinvastoin.

        ite olen myös kattonu janomen koneita. suomessa maksaa malli 405 ovh 695€ ja siitä hieman parempi 415 995€, tiedän yhden ulkomaalaisen liikkeen joka myy yli puolet halvemmalla ja postikulut 15€.

        mistähän moinen hintaero?


      • janome
        hippuli kirjoitti:

        ite olen myös kattonu janomen koneita. suomessa maksaa malli 405 ovh 695€ ja siitä hieman parempi 415 995€, tiedän yhden ulkomaalaisen liikkeen joka myy yli puolet halvemmalla ja postikulut 15€.

        mistähän moinen hintaero?

        Niinhän se on nykyään kaikissa tavaroissa. Ehkä kuitenkin neuvonta ja huolto ym. pelaa paremmin kun hankkii Suomesta ( käyttöohje suomeksi..).


      • ...
        hippuli kirjoitti:

        ite olen myös kattonu janomen koneita. suomessa maksaa malli 405 ovh 695€ ja siitä hieman parempi 415 995€, tiedän yhden ulkomaalaisen liikkeen joka myy yli puolet halvemmalla ja postikulut 15€.

        mistähän moinen hintaero?

        Mikä on liikkeen nimi?


      • meemu
        hippuli kirjoitti:

        ite olen myös kattonu janomen koneita. suomessa maksaa malli 405 ovh 695€ ja siitä hieman parempi 415 995€, tiedän yhden ulkomaalaisen liikkeen joka myy yli puolet halvemmalla ja postikulut 15€.

        mistähän moinen hintaero?

        Kyllä noissa näköjään on hinnoissa eroja ihan täälläkin. Mulla on just toi 415, ja itsekin netistä löysin juuri jostain hinnastosta hinnaksi tuon 995€. Minä maksoin siitä noin puolitoista vuotta sitten tasan 550€, mutta oli kyllä esittelykone. Ihan tuliterä vielä kuitenkin. Ostin suoraa maahantuojalta, joka käy muutaman kerran vuodessa täällä pitämässä esittelyitä.


      • kun Norjassakin on halvempaa
        meemu kirjoitti:

        Kyllä noissa näköjään on hinnoissa eroja ihan täälläkin. Mulla on just toi 415, ja itsekin netistä löysin juuri jostain hinnastosta hinnaksi tuon 995€. Minä maksoin siitä noin puolitoista vuotta sitten tasan 550€, mutta oli kyllä esittelykone. Ihan tuliterä vielä kuitenkin. Ostin suoraa maahantuojalta, joka käy muutaman kerran vuodessa täällä pitämässä esittelyitä.

        Järkyttävät hinnat Janomella Suomessa. Itse asun Norjassa, ja ihan ompelukoneliikkeestä saa Janome 415:n noin 300 eurolla (ja nettikaupasta, esim. www.symaskiner.no). Ja Suomen ovh on siis 995! Joku voisi ilmoittaa kauppiaalle, että hinnat eivät ole oikein linjassa, kun saman laitteen saa halvemmalla täältä vaikka tulisi lentokoneella hakemaan. Huh huh!

        Mutta asiallisen oloisia koneita ovat, meille ostettiin malli Easy Jeans 22 (vastaa kai mallia 2522, en tiedä myydäänkö Suomessa). Tukevalta ja vahvalta koneelta tuntuu sekä ompelee tasaisesti. Ja viiden vuoden takuulla.


      • Kahvipusseilija
        kun Norjassakin on halvempaa kirjoitti:

        Järkyttävät hinnat Janomella Suomessa. Itse asun Norjassa, ja ihan ompelukoneliikkeestä saa Janome 415:n noin 300 eurolla (ja nettikaupasta, esim. www.symaskiner.no). Ja Suomen ovh on siis 995! Joku voisi ilmoittaa kauppiaalle, että hinnat eivät ole oikein linjassa, kun saman laitteen saa halvemmalla täältä vaikka tulisi lentokoneella hakemaan. Huh huh!

        Mutta asiallisen oloisia koneita ovat, meille ostettiin malli Easy Jeans 22 (vastaa kai mallia 2522, en tiedä myydäänkö Suomessa). Tukevalta ja vahvalta koneelta tuntuu sekä ompelee tasaisesti. Ja viiden vuoden takuulla.

        Minulla on vuoden ollut Janome 415, ja hinta/laatu on mielestäni kohdallaan. Ompelee tosi hyvin esim. kahvipusseja. Ainahan sitä tavaraa jostain päin maailmaa halvemmalla taitaa saada.


      • Opah
        kun Norjassakin on halvempaa kirjoitti:

        Järkyttävät hinnat Janomella Suomessa. Itse asun Norjassa, ja ihan ompelukoneliikkeestä saa Janome 415:n noin 300 eurolla (ja nettikaupasta, esim. www.symaskiner.no). Ja Suomen ovh on siis 995! Joku voisi ilmoittaa kauppiaalle, että hinnat eivät ole oikein linjassa, kun saman laitteen saa halvemmalla täältä vaikka tulisi lentokoneella hakemaan. Huh huh!

        Mutta asiallisen oloisia koneita ovat, meille ostettiin malli Easy Jeans 22 (vastaa kai mallia 2522, en tiedä myydäänkö Suomessa). Tukevalta ja vahvalta koneelta tuntuu sekä ompelee tasaisesti. Ja viiden vuoden takuulla.

        >Janome 415:n noin 300 eurolla (ja nettikaupasta,
        >esim. www.symaskiner.no).

        Toimittavatkohan Suomeen tuolta?

        Tuohon tulee päälle vissiin alv., postimaksu ja tulli?

        -Ossi-


      • itsellänikin Janome
        kun Norjassakin on halvempaa kirjoitti:

        Järkyttävät hinnat Janomella Suomessa. Itse asun Norjassa, ja ihan ompelukoneliikkeestä saa Janome 415:n noin 300 eurolla (ja nettikaupasta, esim. www.symaskiner.no). Ja Suomen ovh on siis 995! Joku voisi ilmoittaa kauppiaalle, että hinnat eivät ole oikein linjassa, kun saman laitteen saa halvemmalla täältä vaikka tulisi lentokoneella hakemaan. Huh huh!

        Mutta asiallisen oloisia koneita ovat, meille ostettiin malli Easy Jeans 22 (vastaa kai mallia 2522, en tiedä myydäänkö Suomessa). Tukevalta ja vahvalta koneelta tuntuu sekä ompelee tasaisesti. Ja viiden vuoden takuulla.

        Kannattaa kyllä kysyä tarjouksia eri myyjiltä. Itse sain suositushinnasta ihan mukavan alennuksen...


      • Janomella ompelija
        kun Norjassakin on halvempaa kirjoitti:

        Järkyttävät hinnat Janomella Suomessa. Itse asun Norjassa, ja ihan ompelukoneliikkeestä saa Janome 415:n noin 300 eurolla (ja nettikaupasta, esim. www.symaskiner.no). Ja Suomen ovh on siis 995! Joku voisi ilmoittaa kauppiaalle, että hinnat eivät ole oikein linjassa, kun saman laitteen saa halvemmalla täältä vaikka tulisi lentokoneella hakemaan. Huh huh!

        Mutta asiallisen oloisia koneita ovat, meille ostettiin malli Easy Jeans 22 (vastaa kai mallia 2522, en tiedä myydäänkö Suomessa). Tukevalta ja vahvalta koneelta tuntuu sekä ompelee tasaisesti. Ja viiden vuoden takuulla.

        Kannattaa kyllä kysyä tarjousta Suomesta myyjiltä, sain itse ihan mukavan tarjouksen. Mites muuten takuut esim. Norjasta ostetulla koneella, tulee kalliiksi lähettää sinne huoltoon...


    • saattaa olla

      , mutta raskaasti ylihinnoiteltu. Sattui maahantuojan edustaja ompelukone liikkeeseen ja todisteli Janomen ylivoimaisuutta - antoi hyvän "alennuksen" 405:n "suositushinnasta" 695€. Saksasta saman koneen saa kuitenkin hintaan 225€ (esim http://www.naehmaschinen-center.de/naehmaschinen/janome/janome-405.html)
      Amerikan kaupoista jopa 150$ - mutta tähän tulee tullia ym päälle. Muissa merkeissä hintaerot eivät ole näin julmia...saakohan nämä suositushinnat olla mitä vain?? Huijauksen makua.

      • ostanut

        Ostin Janome 405, (tammikuu/2008) hinnaston muk.hinta 695€, mutta tarjoushinta oli 495€, josta sain alennuksen, silti peruskoneeksi vaikutti kalliilta.


      • lamita
        ostanut kirjoitti:

        Ostin Janome 405, (tammikuu/2008) hinnaston muk.hinta 695€, mutta tarjoushinta oli 495€, josta sain alennuksen, silti peruskoneeksi vaikutti kalliilta.

        Taisi olla, että onko kokemuksia Janome ompelukoneista, mutta juttu lipsahti enemmän tuonne hinta puolelle. Komuksiahan nekin, mutta voiko joku kehua tai haukkua kyseista konemerkkiä tai mallia sen käytön kannalta. Onko ilmennyt vikoja tai ongelmia esim. takuuasioissa tms.


      • atlatl
        lamita kirjoitti:

        Taisi olla, että onko kokemuksia Janome ompelukoneista, mutta juttu lipsahti enemmän tuonne hinta puolelle. Komuksiahan nekin, mutta voiko joku kehua tai haukkua kyseista konemerkkiä tai mallia sen käytön kannalta. Onko ilmennyt vikoja tai ongelmia esim. takuuasioissa tms.

        Minulla on janomen malli Indigo 14 eli lienee ihan peruskone. Maksoin koneesta muutama vuosi sitten
        noin 650 euroa.
        Hyvä peruskone,joka jaksaa. Janomehan tekee teollisuuskäyttöön koneita,joiden on kestettävä.
        Samalla periaatteella tehdään ns kotikoneetkin. Runko on valumetallia ja rakenne tukeva. Muoviosia on mahdollisimman vähän. Oman koneeni laatuun olen tyytyväinen. Ei sillä ohuita sifonkeja ommella,mutten aiokkaan.
        Ostin myös saumurin Janome MyLock 744D ja siinäkin laatu on tukeva.
        Ehkä Bernina tekee kauniimman sauman,mutta sekosi minullakin siitä neulojen ajoitus.Eikä suinkaan liian käytön vuoksi...
        Mutta uskon Janomien toimivan pidempään. Tuo Indigo ompelee aika paksujakin materiaaleja,joihin edeltäjänsä Pfaff ei pystynyt millään.
        Vielä on kokeilematta sadekankaat ja muut liukkaat materiaalit,mutta niitä uskoisin olevan vaikeaa ommella millä tahansa konella...


    • huijattu

      uskon että kone janome MS100 on ihan hyvä kotikäyttökone, 5v takuulla (mahtaako takuu toimia se on eri asia) mutta älä mene halpaan ostaessasi sitä.. maahantuojan suositushinta oli 590 ... espoolainen myynti-huolto-opastus kauppias kiertää myymässä edullisia koneita eri paikkakunnilla päiväseltään.. jonka hinnaksi hekin ilmoittavat tuon samaisen hinnan kuin maahantuojalla mutta jos sulla on antaa vanha kone (jonka arvo on kympin kaks) niin saat ihan huimat "hyvityksen" ja sittenkin maksat 400 joka on huijausta. toinen myyjä suomessa myy sen alle 300 (ilman "hyvityksiä tai alennuksia") ja euroopassa hinta 150-160:n luokkaa ... moskovasta saat noin 130 dollarilla... että lykka till vaan koneen hankintaan !

      • tilkkuintoilija

        Minulla on jo toinen Janome käytössä. Vaihdoin kymmenen vuotta vanhan peruskoneen, johon olin tosi tyytyväinen, uuteen malliin koska halusin lisää tilkkutöihin tarkoitettuja juttuja. Kävin uuden koneen kanssa opetuksessa maahantuojalla. Kuului hintaan ja sain tosi hyviä vinkkejä uuteen harrastukseeni. Minusta on tärkeää että näissä on 5 vuoden takuu, eikä kyllä epäilytä ettei toimisi, tosin en ole sitä tarvinnut ainakaan vielä. Ainahan hinnoissa eroja löytyy, eikös hintaerot ole tuttuja kaikissa muissakin tavaroissa. Tietty harmittaa jos kuulee jälkeenpäin että jossain on ollut halvemmalla.


    • Hinnat Tarto

      Tyytyväinen Janomeen, entinen koneeni Husgvarna 2000 sanoi sopimuksen irti aivan yllättäen, ostettu joskus 70-luvun alussa, toiminut tähän saakka sekin moitteettomasti, jopa välillä useita vuosia myös ammattikäytössä, uskoin sen olevan ikuinen, joten en aluksi ajatellutkaan muuta kuin uutta Husgvarnaa, mutta myyjä sai minut vakuuttuneeksi Janomesta, lisäksi luin netistä yms. arvosteluja nykyisistä Husgvarnoista ja Janomista, sekä muista merkeistä, Husgvarna valmistetaan nykyään kiinassa, Janomia, japanissa, taiwanissa ja taimaassa, siispä päädyin Janomeen, tyyppi 625E, hinta Tartossa 350,00, myyjä kertoi sen maksavan nykyään suomessa 950,00 , on todella hyvä, taidan vaihtaa noin 10 vuotta vanhan Husgvarnan Husolux saumurinkin Janomeen. takuu molemmilla 5 vuotta, saa myös suomenkieliset käyttöohjeet, kannattaa siis matkustaa rajan taakse ostoksille, erotuksella maksaa matkan, lisäksi täällä mielettömän hyviä kangas-ym. ompelutarvikekauppoja, ja hinta ihan toista kuin suomessa, katso netistä esim. Karnaluksen kauppa Tallinnan keskustassa, siellä suomalaiset käsityönharrastajat käyvät linja-autolasteittain ostoksilla. Siellä on myös paljon neulelankoja.

    • Miukutiuku

      Minä olen Karnaluksin vakioasiakas ja ostin Janomen perusmallin 180 eurolla, aivan mahtava kone.
      Ostin myös Bernina 800 DL saumurin 421 euroa.

      Tulipa säästettyä n 700 euroa.Karnaluksissa on aivan uskomattoman halpaa ja valintaa on ihan mielettömästi
      ja himo iskee joka kerta uusille tuotteille:)

      Janomen kalliimpi malli kyllä kiinnostaa joskus tulevaisuudessa.

    • nemo

      Olen ostanut Janome DC4030 juhlamalli koneen 1390 euroa hinta ja annoin vaihdossa 2-vuotta vanhan Brotherin joka oli peruskoneesta seuraava malli. maksoi aikoinaan messuilta ostettuna 650 euroa ja 23v. vanhan Pfaffin peruskoneen. Sain näistä koneista hyvityksen 490 euroa elimaksettavaksi jäi 900 euroa , kuitenkin tämä Janome on ihan perusmalli kone jossa ei ole läheskään niin paljon ompelu mahdollisuuksia kuin edellisessa koneessa eli brotherissa. Haluaisin perua kaupan mutta myyjä ei suostu. Mitähän tekisin?

    • Jennie6

      Toivottavasti nemo sai apua hankalaan tilanteeseen.

      Tilasin peruskoneen Karnaluksista viime viikon lopulla ja se toimitettiin ovelle tänään - nopeaa palvelua. Seuraavaksi pitää opetella koneen käyttämistä (ajoin ompelukoneajokortin ala-asteella..)

      • Mutta mites MS100:n käsipyörä siinä sivussa, ohjeen mukaan vetämällä pitäis tulla ulospäin, mutta meillä ei sivusuunnassa liiku milliäkään, onko ohjeet väärin?


    • Opal

      En osaa päättää minkä merkkisen ja mallisen koneen ostaisin.Nykyinen on Husqwarna 2000.Vaihtoehtoina on Hurqwarna 670,Pfaff Ambition 1,5 tai Janomen joku vastaava.Mikä olis ???Jos ostaa Tallinnasta.Miten toimii takuuhuolto.Voiko huollattaa missä vaan Vai täytyykä lähettää jonnekin kauas?Onko ollut ongelmia sen suhteen.Mitä vikoja Janomessa yleensä on?Kehukaa tai moittikaa kyseisiä koneita.

      • Janomefani

        Opal

        Jos sinulla on mahdollisuus mennä Tallinnan Karnaluksiin ( voit googlata ja katsoa linkistä koneita )
        ja ostaa Janomen sieltä, saat todella halvalla.Takuu muuten toimii kaikissa maissa
        maahantuojalla on velvollisuus merkin mukaan.
        Hyvin hyvin harvoin koneissa on tehdasvikaa.


      • opaL
        Janomefani kirjoitti:

        Opal

        Jos sinulla on mahdollisuus mennä Tallinnan Karnaluksiin ( voit googlata ja katsoa linkistä koneita )
        ja ostaa Janomen sieltä, saat todella halvalla.Takuu muuten toimii kaikissa maissa
        maahantuojalla on velvollisuus merkin mukaan.
        Hyvin hyvin harvoin koneissa on tehdasvikaa.

        Kysyin ompelukoneita korjaavalta henkilöltä onko takuu voimassa suomessa jos ostaa virosta.Pitää kuulemma lähettää sinne mistä on ostanu ja asiakas maksaa posti maksut.Suomessa ei kukaan huolla tai korjaa ilmaiseksi jos on ostettu virosta.
        Koskeeko takuu 5v kaiken.Joissain koneissa on esim.2v jollain osalla ja jollain 3v.
        opal


      • Aili=9
        opaL kirjoitti:

        Kysyin ompelukoneita korjaavalta henkilöltä onko takuu voimassa suomessa jos ostaa virosta.Pitää kuulemma lähettää sinne mistä on ostanu ja asiakas maksaa posti maksut.Suomessa ei kukaan huolla tai korjaa ilmaiseksi jos on ostettu virosta.
        Koskeeko takuu 5v kaiken.Joissain koneissa on esim.2v jollain osalla ja jollain 3v.
        opal

        Kannattaa olla järkevä; JOS nyt sattuisi niin että koneessa olisi tehdasvika,
        koneen voi lähettää takaisin Karnaluksiin.Mutta se on niin harvinaista
        että yhtä hyvin voi voittaa lotossa.

        Koneet on Karnaluksissa niin halpoja, että kannattaa säästää.
        Ja tehdasvika muuten ilmenee nopeasti, ei se ilmene vuoden tai parin päästä.
        Mutta mutta, jokainen päättää itse rahojensa käytöstä.


    • Tusilo

      Itsellä ollut Janome lähes 20v. Takuu oli 5v., jonka aikana kävi huollossa, kun ei syöttänyt alalankaa. Kaikki on toiminut hyvin ja olen ollut tyytyväinen ostokseeni. Maksoin siitä aikoinaan 4000mk.

      • Tikin metsästäjä

        Hei, olen etsimässä itselleni hyvää perusompelukonetta. Janomen 423S tai johonkin saman hintaluokan koneeseen (Virosta) olisin mieltymässä. Minua vain mietityttää, että millaista suoraa ommelta kone tekee? Onko suora ommel sellaista suoraa viivaa vai ns. Singer-tikin tyylistä kaunista? Meillä on yksi Pfaffin kallis kone, josta löytyy kyllä hienoja ompeleita, mutta suora ommel on vain viivaa ja se ei näytä kauniilta esim. paitojen koristetikkauksissa.

        Singer Heavy Duty näyttäisi tekevän nättiä tikkiä, mutta olen lukenut, että ovat muuten melko vikaherkkiä koneita...


      • _Anjuska
        Tikin metsästäjä kirjoitti:

        Hei, olen etsimässä itselleni hyvää perusompelukonetta. Janomen 423S tai johonkin saman hintaluokan koneeseen (Virosta) olisin mieltymässä. Minua vain mietityttää, että millaista suoraa ommelta kone tekee? Onko suora ommel sellaista suoraa viivaa vai ns. Singer-tikin tyylistä kaunista? Meillä on yksi Pfaffin kallis kone, josta löytyy kyllä hienoja ompeleita, mutta suora ommel on vain viivaa ja se ei näytä kauniilta esim. paitojen koristetikkauksissa.

        Singer Heavy Duty näyttäisi tekevän nättiä tikkiä, mutta olen lukenut, että ovat muuten melko vikaherkkiä koneita...

        Ylä- ja alalangan kireyttä säätämällä pitäisi kyllä saada koneessa kuin koneessa suoraommel kauniiksi... Eli ei kun lukemaan vaan ohjekirjasta miten se onnistuu.


    • janomesta6

      Kannattaa myös puhdistaa kone usein! Sekä öljytä silloin tällöin.

    • Joululahjaksi

      Oltiin menossa uskollista Husqvarna-konetta korjauttamaan ja vähän päästä tultiinkin Janome-paketti kainalossa kaupasta ulos. Koko merkistä en ollut ennen kuullutkaan. Nyt selaan näitä kommentteja saadakseni tietää, kuinka reippaasti tulin hinnan puolesta huijatuksi. Oranssi Husqvarna arvioitiin vaihdossa 250 e hintaiseksi, jolloin Janome 920-mallista jäi maksettavaa 480 e. Ompelukonekauppa on tainnut kautta aikain olla monenlaista.

    • Berninasta Janomeen

      googlen kautta tänne, ja huomaan että samaa konetta olen menossa ostamaan eli Janome 920 Karnaluksiin Tallinnassa, ja hinta on nyt nettikaupan mukaan 184 euroa!

      Mietin vielä muitakin Janomen malleja, alle puolen hinnan ovat Suomen hintoihin verrattuna.....

    • unematti

      Karnaluks on rehti kauppa, jotta sinne vaan...
      Yst.terv. unematti
      Olen Suomalainen

      • Entäs tulliasiat, jos ostaa Virosta?


    • hmmmmm

      Entäs tulliasiat, jos ostaa Virosta?

      Hmmm, oletkohan hieman ajasta jäljessä:)

    • Anonyymi

      Itselläni on Janome ollut yli 12 vuotta.
      Vetoketjujalka on aina ihmetyttänyt,kun on vain yksipuolinen ja sekin juuri se vääränpuoleinen vakuovarusteena,jolloin koko vaate pitää sulloa runkon ja neulan väliin. Husgvarnassa oli käännettävä vetoketjujalka,se oli kätevä.Kovin on tarkka langan kireyksien suhteen.Aina pitää takkaan lankojen vaihtojen jälkeen tarkistaa kireys. Aloituksessa pitää tarkkaan vetää langat tiukkaan taakse,muuten tulee tokkura alkuun. Lankoja vaihtaessa myös pitää tarkistaa että lanka menee kiristäjän läpi ,pitämällä rullasta kiinni ja vetämällä lankaa edestakaisin,ennenkuin laittaa neulan silmään. Ompelee aika paksujakin kohtia hyvin. Jotenkin tarkkana pitää olla tämän koneen kanssa.

    • Anonyymi

      Oma kone Janome 415 ja toimii erittäin hyvin, eli voin suositella. Tallinnassa on liike Marevik OU, Liivalaia 42 ja kone maksaa 259,-€ ei ole paljoa erittäin hyvästä koneesta.
      t. LauriVaari

    • Anonyymi

      Hyviä ja kestäviä ovat.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      1888
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe