Heippa vaan Kaikki!!
Onko kukaan joutunut vaihtamaan lentokonetta Englannin Heathrown lentokentällä? Olen suunnitellut meneväni Vancouveriin syksyllä ja joudun vaihtamaan lentokonetta Heathrowlla. Olen kuullut kauhujuttuja, miten lentokentän sisällä menee metroja ja "liukumattoja", minulla on 1 ½ tuntia aikaa tehdä tämä vaihdos. Olen aikamoinen sählääjä ja minun säkällä löydän itseni siivouskopista tai hissikuilusta. Englannin taitoni ei ole enään mikään loistava.
Joten Sinä ihana ihminen, joka olet seikkaillut kyseisellä lentokentällä ja kaikki on mennyt hyvin tai sinulla on loistavia vihjeitä, olisitko niin kiltti ja helpottaisit tuskaani.
Kiitos.
Heathrown lentokenttä
14
14211
Vastaukset
- kyllä löytyy
onko muita jotka ovat siellä vaihtaneet konetta ? vastaus on että kyllä on sillä on yksi tärkeimmistä vaihtokentistä kun mennään kauas.
Heathrownilla ei ole mitään metroa vaan linja-autot ajaa 4 terminaalin väliä ihan koko ajan, siis 2 minuutin välein.Selvität vain mihin tulet(terminaali 1) ja mistä lento(terminaali 4) lähtee niin helppo homma. Vaihtoaikaa pitää olla vähintään 2 tuntia, no juuri ja juuri tuo sinun aika riittää jos koneesi laskeutuu aikataulussa.Jos vaikka 20 minuuttia myöhässä niin ei onnistu enää.Jos tulee hätä niin etsi Finnairin tiski ja kerro hätäsi siellä. Tuon sinun vaihtoaika on kyllä se mikä minua ehkä hermostuttaisi eniten.Mutta maltti on valttia ja muista se. Ei ole muuten tuo Vancouverinkaan kenttä ihan pikku kenttä mutta ehkä siellä pärjäät.
Ilmeisesti sinun matkatavarat menee perille ilman sinua, kyllä varmaan näin on.- Tania
Kiitos, kiitos, kiitos, kiitos. Kiitos vastauksestasi, se auttoi minua paljon. Tippui suuri kivi sydämeltäni. Kiitos.
- Matkustaja
Tania kirjoitti:
Kiitos, kiitos, kiitos, kiitos. Kiitos vastauksestasi, se auttoi minua paljon. Tippui suuri kivi sydämeltäni. Kiitos.
Et kertonut millä yhtiöillä lennät Heathrown kautta Vancouveriin. Finnair saapuu 1 terminaaliin ja BAn lento lähtee 4 terminaalista. SAS saapuu 3 terminaaliin ja silloin sun Air Canadan jatkolento lähtee samasta terminaalista. Mutta voit olla aivan huoleti, sun vaihtoaikasi riittää aivan mainiosti molemmissa tapauksissa. Kiirettä ei ole, ei vaikka lentosi olisi hieman myöhässäkin. Terminaali 1 ja 4 vaihtoaika on 70 min.
http://www.heathrowairport.com
-> Airport Information
-> Flying into Heathrow
-> Connecting Passengers - matkustanut
Muutama vuosi sitten lennettiin San Fransiscoon, vaihdettiin konetta Heathrown kentällä ja kummasti kyllä kuljettiin metrolla terminaalista suoraan toiseen terminaaliin...! Varmasti bussillakin olisi päässyt..
Ja samalla junalla olisi muuten päässyt myös Lontoon keskustaan =) - näin on
matkustanut kirjoitti:
Muutama vuosi sitten lennettiin San Fransiscoon, vaihdettiin konetta Heathrown kentällä ja kummasti kyllä kuljettiin metrolla terminaalista suoraan toiseen terminaaliin...! Varmasti bussillakin olisi päässyt..
Ja samalla junalla olisi muuten päässyt myös Lontoon keskustaan =)Heathrown terminaalien välissä, se faktaa. Metrolla pääsee kyllä Lontooseen mutta ei terminaalien välissä.
- mut en ole
näin on kirjoitti:
Heathrown terminaalien välissä, se faktaa. Metrolla pääsee kyllä Lontooseen mutta ei terminaalien välissä.
sillä näköjään metro näyttää kulkevan terminaalinen kautta mutta en ole koskaan käyttänyt. Tässä lisää"http://www.heathrowairport.com/portal/controller/dispatcher.jsp?CiID=a7ce023becc62010VgnVCM100000147e120a____&ChID=a2d990d870962010VgnVCM100000147e120a____&Ct=B2C_CT_GENERAL&CtID=448c6a4c7f1b0010VgnVCM200000357e120a____&Ch=Underground&ChPath=Home^LHR^To and from our Airport^By Train or Bus^Underground&ChIDPath=caf397dc2eb12010VgnVCM100000147e120a____^bde597dc2eb12010VgnVCM100000147e120a____^2f2797dc2eb12010VgnVCM100000147e120a____^b92990d870962010VgnVCM100000147e120a____^a2d990d870962010VgnVCM100000147e120a____, anteeksi kun ent ienyt sillä minä olen käynyt ko paikassa kymmeniä kertoja ja aina siirtyminen linja-autolla kun väylä menee suoraan lähtöpaikalle.
- irkkuli
Opastusta oletkin jo saanut, eli ei hätää. Seuraat vain kylltejä, mihin termiaaliin olet menossa ja seuraa niitä tarkkaan! Matkatavaroita jos on, ne voi sittne kyllä poimia sitten perillä seuraavilta lennoilta, sellainen se Heathrow on ;) Ja tee vaihdot bussilla, opasteet on niihin ja ne on nopeita. Metrollakin voi tosiaan mennä, mutta se on vähän vaativampaa puuhaa...
- ei näy
sillä eihän kylteissä näy mihin mennään kun olet esim. menossa 1-4 terminaaliin. Vaan sinun pitää seurata "matkustajat" reittiä että osaat ulos ja istua tai seistä linja-autossa ja jäädä pois 4. terminaalin kohdalla. Autothan ajaa ympyrää koko ajan ja pitää tietää mihin terminaaliin olet monessa, muuten ei osaa perille. Mutta yllättävän helppoa on liikkua, varmaan siksi kun lähes miljoona ihmistä sen kulkee joka päivä.
- Matkustaja
ei näy kirjoitti:
sillä eihän kylteissä näy mihin mennään kun olet esim. menossa 1-4 terminaaliin. Vaan sinun pitää seurata "matkustajat" reittiä että osaat ulos ja istua tai seistä linja-autossa ja jäädä pois 4. terminaalin kohdalla. Autothan ajaa ympyrää koko ajan ja pitää tietää mihin terminaaliin olet monessa, muuten ei osaa perille. Mutta yllättävän helppoa on liikkua, varmaan siksi kun lähes miljoona ihmistä sen kulkee joka päivä.
Ei aja bussit ympyrää, vaan Flight Connections Centerissä valitaan oikean terminaalin (3 tai 4) bussi. Bussi menee vain ja ainoastaan siihen yhteen terminaaliin.
Se kyltti mitä pitää seurata on Flight Connections Center - Onneton
Matkustaja kirjoitti:
Ei aja bussit ympyrää, vaan Flight Connections Centerissä valitaan oikean terminaalin (3 tai 4) bussi. Bussi menee vain ja ainoastaan siihen yhteen terminaaliin.
Se kyltti mitä pitää seurata on Flight Connections CenterEntäs maksaako nää lentokenttäbussit jotain? Joudun kans vaihtamaan konetta Heathrowlla ja en viittis sitä varten vaihtaa rahaa..
- kenttä kuin kenttä
Onneton kirjoitti:
Entäs maksaako nää lentokenttäbussit jotain? Joudun kans vaihtamaan konetta Heathrowlla ja en viittis sitä varten vaihtaa rahaa..
Heathrowista on jo aikaa, mutta paljon vaihtolentoja tehneenä, muistuttaisin vielä matkatavaroiden ilmoittamisesta Flight Connection Centeriin! Kyllähän ne yleensä niitä kysyvätkin, ne pienet vihreävalkoiset laput on paras pitää hyvässä tallessa, niistä näkyy matkatavaroittesi määrä, paino ja kohdemaa. Eteenpäin ne laitetaan vasta siellä Heathrowissa.
- paniikkia
Matkustin yksin Lontooseen ja takaisin, ensimmäistä kertaa elämässäni, ja olen vasta 18 v. Kysymällä apua säästyy monelta harmilta, ja kentällä oli vähän liiankin auttamisintoisia lentokenttävirkailijoita, jotka kyllä tuppailivat kysymään tarvitsenko apua. Työntekijät on tottuneita huonon englannin kielen taitajiin, joten hyvin matka varmasti menee.
- heathrowsta
Siellä on kyllä jaossa karttoja ym..ei se vaikeeta ollu vaikka iso paikka onkin! Tosin itselläni oli yhdysvaltoihin mennessä luokkaa 2,5h luppoaikaa ja pois tullessa 8h, joten kerkesi istuksia siellä ihan kyllästymiseen asti.
- Kentällä liikkunut
Kyseisellä kentällä on erityisen tärkeätä tietää mistä terminaalista kone lähtee, koska niitä on useita. Paikka riippuu lähinnä kohteesta mutta hieman myös yhtiöstä. Esim. Finnair liikennöi sopimuksen perusteella lähinnä brittikoneiden terminaaliin.
Terminaalien välillä on hyviä kulkuyhteyisiä, joten se ei sinänsä ole ongelma.
Kentän terminaaleista on netissä hyvin karttoja ja pohjapiirroksia, joten niitä kannattaa tutkia etukäteen.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2063270Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391650Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus971503- 921409
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461344Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1601276Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121208Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231039Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89942Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.55862