Viia vai Viija?

äityli

Eli kumpi parempi Viia vai Viija? Vai tyrmätäänkö nimi? Saa ehdottaa parempiakin Veetin siskolle :) Etukäteen kiitoksia vastanneille.

16

2306

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mielipiteeni

En pidä kummastakaan, ovat tosi outoja.
      Vilja olis mun ehdotus.

• Anna-Iisa

minusta parempi.

Muita v:llä alkavia

Viivi
      Viiu
      Vilma
      Venla
      Vivi
      Veera

• Täti

Veetin sisarelle kävis hyvin Viivi, Veera, Venla, Vilma/Valma, Viola tai Vieno/Viena.
      Viia ja Viija -nimistä en pidä ollenkaan.

• Eli...

tajuat kai, kuuluu ihan samaan kastiin. Outoja nimiä, älä laita.

• parempi!

Noista kahdesta ilman muuta Viia! Sinänsä nimi lausutaan melkeinpä "viija", mutta kauniimpi on kirjoitusasultaan tuo Viia.

Veetin siskolle sopisi V-nimeksi myös:

Vilja
      Vilma
      Viivi
      Veera
      Venla

• tai vaikka Venla...

siinäpä noita...

• eve 2

Viljasta
      Kivoja Valpuri,Viivi,Venla,Vuokko,Varpu

• bertta

En laittaisi kumpaakaan ... Via tarkoittaa tietä, se on ensimmäinen assosiaationi kirjoitti sen sitten yhdellä tai kahdella i'llä.

Näköjään haluatte saman alkukirjaimen kuin aiemman lapsen nimessä -- miten olisi vaikkapa:

Venla (tosi muodikas nyt - te olette ilm. suosikkien suosijoita, jos eka lapsi on Veeti..)

Valpuri

Vilja

Viola

• äityli

Yllätys oli että Veeti nimi on niin suosittu. Itse emme tienneet kuin 2 Veetiä ennen esikoisen nimeämistä (eikä muuten tiedetä vieläkään) :) Eli ei tarkoituksenmukaisia suosikkien suosijoita.

Tytön nimi saa alkaa muullakin kirjaimella kuin v:llä, jostain syystä "tupla vokaali" kiehtoo..

• Anna-Iisa
        äityli kirjoitti:

Yllätys oli että Veeti nimi on niin suosittu. Itse emme tienneet kuin 2 Veetiä ennen esikoisen nimeämistä (eikä muuten tiedetä vieläkään) :) Eli ei tarkoituksenmukaisia suosikkien suosijoita.

Tytön nimi saa alkaa muullakin kirjaimella kuin v:llä, jostain syystä "tupla vokaali" kiehtoo..

kirjaimilla alkavia ehdotuksia

Miina
        Moona
        Aada
        Iina
        Liisi/Liisa/Liina
        Meeri
        Roosa
        Ruusu

• bertta
        äityli kirjoitti:

niin se kai usein on - että tuntee valinneensa vaan kivan nimen jota ei ole sitten ihan kaikilla ja sitten paljastuu että on ollut 'ajan hermolla' tietämättään. Tuttavapiitrissä on monia esimerkkejä ...

En tarkoittanut suosittujen nimien valinnalla mitään negatiivista, toivottavasti et loukkaantunut.

Toiset ihmiset mielellään valitsevat suosittujen joukosta, toiset taas tietoisesti hakevat harvinaisempia... kukin tyylillään.

Tuplavokaalia ... tässä mitä minulle tulee ensimmäisenä mieleen:

Iida

Siiri

Miina

Riina

Aava

Noora

• äityli
        bertta kirjoitti:

niin se kai usein on - että tuntee valinneensa vaan kivan nimen jota ei ole sitten ihan kaikilla ja sitten paljastuu että on ollut 'ajan hermolla' tietämättään. Tuttavapiitrissä on monia esimerkkejä ...

En tarkoittanut suosittujen nimien valinnalla mitään negatiivista, toivottavasti et loukkaantunut.

Toiset ihmiset mielellään valitsevat suosittujen joukosta, toiset taas tietoisesti hakevat harvinaisempia... kukin tyylillään.

Tuplavokaalia ... tässä mitä minulle tulee ensimmäisenä mieleen:

Iida

Siiri

Miina

Riina

Aava

Noora

En loukkaantunut, kiitoksia ehdotuksista! :) Et ollut ensimmäinen joka oletti meidän olevan "suosikkien suosija" ;) Miina ja Aava kauniita.. (pistetään korvan taakse)

• sisiliskosisko

Tosi hyvä!!

Ehdottomasti Viia, ei Viija.
      Sopiva olisi kans Vilja, Venla, VAULA, Viola.

Ei missään tapauksessa sitten Viiviä ;)
      Veeti ja Viivi nimet molemmat liian "söpöjä" yhdessä varsinkin.

• Täti

Tässä vielä muita kuin veellä alkavia, pitkävokaalisia nimiä: Liisi, Leeni, Miili, Iina, Oona, Aliina, Eliisa, Miina, Saara, Noora, Kiira, Miira, Miisa, Loviisa, Lyyli, Maare/Maari, Meeri, Niina, Neela, Riina, Tiina, Saana, Jaana, Tuula/Tuuli, Roosa, Reeta, Tyyne.

• noista

Miten olisi Vilja, Vilma, Venla, Veera tai vaikkapa Viivi?

• .................

Viia on mielestäni todella kaunis nimi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3432
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3262
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      143
      3153
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      52
      2698
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1993
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1890
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1656
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      88
      1559
    9. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      40
      1535
    10. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1360
    Aihe