Eli kumpi parempi Viia vai Viija? Vai tyrmätäänkö nimi? Saa ehdottaa parempiakin Veetin siskolle :) Etukäteen kiitoksia vastanneille.
Viia vai Viija?
16
2306
Vastaukset
- mielipiteeni
En pidä kummastakaan, ovat tosi outoja.
Vilja olis mun ehdotus. - Anna-Iisa
minusta parempi.
Muita v:llä alkavia
Viivi
Viiu
Vilma
Venla
Vivi
Veera - Täti
Veetin sisarelle kävis hyvin Viivi, Veera, Venla, Vilma/Valma, Viola tai Vieno/Viena.
Viia ja Viija -nimistä en pidä ollenkaan. - Eli...
tajuat kai, kuuluu ihan samaan kastiin. Outoja nimiä, älä laita.
- parempi!
Noista kahdesta ilman muuta Viia! Sinänsä nimi lausutaan melkeinpä "viija", mutta kauniimpi on kirjoitusasultaan tuo Viia.
Veetin siskolle sopisi V-nimeksi myös:
Vilja
Vilma
Viivi
Veera
Venla - tai vaikka Venla...
siinäpä noita...
- eve 2
Viljasta
Kivoja Valpuri,Viivi,Venla,Vuokko,Varpu - bertta
En laittaisi kumpaakaan ... Via tarkoittaa tietä, se on ensimmäinen assosiaationi kirjoitti sen sitten yhdellä tai kahdella i'llä.
Näköjään haluatte saman alkukirjaimen kuin aiemman lapsen nimessä -- miten olisi vaikkapa:
Venla (tosi muodikas nyt - te olette ilm. suosikkien suosijoita, jos eka lapsi on Veeti..)
Valpuri
Vilja
Viola- äityli
Yllätys oli että Veeti nimi on niin suosittu. Itse emme tienneet kuin 2 Veetiä ennen esikoisen nimeämistä (eikä muuten tiedetä vieläkään) :) Eli ei tarkoituksenmukaisia suosikkien suosijoita.
Tytön nimi saa alkaa muullakin kirjaimella kuin v:llä, jostain syystä "tupla vokaali" kiehtoo.. - Anna-Iisa
äityli kirjoitti:
Yllätys oli että Veeti nimi on niin suosittu. Itse emme tienneet kuin 2 Veetiä ennen esikoisen nimeämistä (eikä muuten tiedetä vieläkään) :) Eli ei tarkoituksenmukaisia suosikkien suosijoita.
Tytön nimi saa alkaa muullakin kirjaimella kuin v:llä, jostain syystä "tupla vokaali" kiehtoo..kirjaimilla alkavia ehdotuksia
Miina
Moona
Aada
Iina
Liisi/Liisa/Liina
Meeri
Roosa
Ruusu - bertta
äityli kirjoitti:
Tytön nimi saa alkaa muullakin kirjaimella kuin v:llä, jostain syystä "tupla vokaali" kiehtoo..niin se kai usein on - että tuntee valinneensa vaan kivan nimen jota ei ole sitten ihan kaikilla ja sitten paljastuu että on ollut 'ajan hermolla' tietämättään. Tuttavapiitrissä on monia esimerkkejä ...
En tarkoittanut suosittujen nimien valinnalla mitään negatiivista, toivottavasti et loukkaantunut.
Toiset ihmiset mielellään valitsevat suosittujen joukosta, toiset taas tietoisesti hakevat harvinaisempia... kukin tyylillään.
Tuplavokaalia ... tässä mitä minulle tulee ensimmäisenä mieleen:
Iida
Siiri
Miina
Riina
Aava
Noora - äityli
bertta kirjoitti:
niin se kai usein on - että tuntee valinneensa vaan kivan nimen jota ei ole sitten ihan kaikilla ja sitten paljastuu että on ollut 'ajan hermolla' tietämättään. Tuttavapiitrissä on monia esimerkkejä ...
En tarkoittanut suosittujen nimien valinnalla mitään negatiivista, toivottavasti et loukkaantunut.
Toiset ihmiset mielellään valitsevat suosittujen joukosta, toiset taas tietoisesti hakevat harvinaisempia... kukin tyylillään.
Tuplavokaalia ... tässä mitä minulle tulee ensimmäisenä mieleen:
Iida
Siiri
Miina
Riina
Aava
NooraEn loukkaantunut, kiitoksia ehdotuksista! :) Et ollut ensimmäinen joka oletti meidän olevan "suosikkien suosija" ;) Miina ja Aava kauniita.. (pistetään korvan taakse)
- sisiliskosisko
Tosi hyvä!!
Ehdottomasti Viia, ei Viija.
Sopiva olisi kans Vilja, Venla, VAULA, Viola.
Ei missään tapauksessa sitten Viiviä ;)
Veeti ja Viivi nimet molemmat liian "söpöjä" yhdessä varsinkin. - Täti
Tässä vielä muita kuin veellä alkavia, pitkävokaalisia nimiä: Liisi, Leeni, Miili, Iina, Oona, Aliina, Eliisa, Miina, Saara, Noora, Kiira, Miira, Miisa, Loviisa, Lyyli, Maare/Maari, Meeri, Niina, Neela, Riina, Tiina, Saana, Jaana, Tuula/Tuuli, Roosa, Reeta, Tyyne.
- noista
Miten olisi Vilja, Vilma, Venla, Veera tai vaikkapa Viivi?
- .................
Viia on mielestäni todella kaunis nimi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663432Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463262Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1433153- 522698
- 311993
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271890- 481656
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä881559Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k401535- 391360