Osaako kukaan kertoa miten kirjoitetaan kiinaksi "LAUKAUS" ??? en löydä mistään...
Kiinankielen merkit
3
852
Vastaukset
- Shanghai Tan
射击
eli pinyinillä she (tooni 4), ji (tooni 1).- tyhmälle
Kertokaa minulle, miten kiinaa kirjoitetaan tietokoneella. Se on aina ihmetyttänyt minua. Eihän niitä näppäimiä voi kaikille merkeille olla. Kiitos jo etukäteen.
- Shanghai Tan
tyhmälle kirjoitti:
Kertokaa minulle, miten kiinaa kirjoitetaan tietokoneella. Se on aina ihmetyttänyt minua. Eihän niitä näppäimiä voi kaikille merkeille olla. Kiitos jo etukäteen.
Kiinan tuli päälle (Control Panel-Regional & Language options). Vaihda kiina applikaatiosi kirjoituskieleksi. Sinun täytyy osata jonkin verran kiinaa, että tiedät tarvitsemasi merkin pinyinasun eli tiedät miten se kirjoitetaan länsimaisin aakkosin ja tunnistat sitä tarkoittavan kiinalaisen merkin.
Eli ensin kirjoitat sanan eka tavun länsimaisin aakkosin eli kirjoita esim. tuossa kysymyksessä oleva She. Saat esille listan, jossa kaikki kiinan merkit luetaan she (tooneja ei huomioitu). Valitset niistä haluamasi merkin numeronäppäimillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin1342704Miten juhlitte ensi lauantaina?
Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.2592284Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?221403- 1151062
- 961011
Uudestisyntyminen ei tapahdu kasteessa
Tässä Apostolien tekojen kohdassa näemme, että Filippus julisti hoviherralle ensin evankeliumia ja kuulusteli sitten tar2041003Ryöstö Punkaharjulla
Punkaharjun k-market ryöstetty tänään keskellä päivää, ketä lie asialla? Poliiseja ainakin pörrää ympäriisee13902Lasse Lehtonen on yhtä aikaa sairauslomalla ja työmatkalla
Kelan johtaja näyttää vötkyilyn mallia, otti sairaslomaa ja lähti Brysseliin sitten ryyppäämään! 😂 Kelan pääjohtaja La55798Mistä juttelit viimeisen kerran
Mistä juttelitte viimeisen kerran ikävöinnin kohteen kanssa? Irl tai viesteillä.50751Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa
Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.277732