hamsterin lihottaminen

-nakki-

heips
onko mitään hyviä lihotus vinkkejä hamsterille... minun syyrialainen hamsu 7kk ei lihoa millään.. se saa joka päivä kuivaa ruokaa ja salaattia(lehtiä, kurkkuu, tomaattii, juustoo ja paprikaa) auringon kukan siemeniä ja jugurtti.. onko muita keinoja lihottaa, ku ottaa juoksupyörä pois??

25

2994

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pontsa

      Kyllähän sen saa lihomaan vaikka millä mutta miksi sitä pitää lihottaa? Salaattia ja kurkkua ei kannata antaa ku herkkupaloina tosi harvoin..

    • ihmettelijä87

      Miksi ihmeessä yrität lihottaa sitä? Halauaisitko, että se näyttäisi söpöltä, halittavalta pallolta? Syyrialaiset on muuten sellasia pitkäselkäisiä puikuloita ja liialla syöttämisellä vaarannat sen terveyden.

      • -nakki-

        heips...
        siis toi on törkeen näkönen ku se on laiha ja mul on ollu 4 hamsterii tota ennen eikä ne ole näyttäny tolta...
        ja kurkkua ja salaattia hamsu syö joka ilta sen takia, koska se ei saaa muuten nestettä (ei käytä juomapulloa)


      • Tiinu
        -nakki- kirjoitti:

        heips...
        siis toi on törkeen näkönen ku se on laiha ja mul on ollu 4 hamsterii tota ennen eikä ne ole näyttäny tolta...
        ja kurkkua ja salaattia hamsu syö joka ilta sen takia, koska se ei saaa muuten nestettä (ei käytä juomapulloa)

        "kurkkua ja salaattia hamsu syö joka ilta sen takia, koska se ei saaa muuten nestettä (ei käytä juomapulloa) "
        - Älä enää anna missään nimessä kumpaakaan, et kurkkua etkä salaattia! Ne ovat pahimmat nestehukan aiheuttajat, koska niillä on diureettinen vaikutus (nestettäpoistava). On niitä jopa marsuja kuollut nestehukkaan kurkun aiheuttamana. Eli ne pois ja heti. Hamsterisi laihuuden yksi syy voi olla kurkussa ja salaatissa.
        - Hamsteri on kotoisin kuivalta seudulta ja on sopeutunut elämään vähällä vedellä. Siksi se ei juo juomapullosta välttämättä koskaan, kun olet näkemässä. Kun sillä tulee jano, se kyllä juo siitä, huomasit sen tai et.

        Jotta saisit hamsterisi massakkaammaksi sinun pitää tarjota sille runsaasti ruokaa. Älä kuitenkaan liioittele rasvan kanssa, koska hamsteri on yhtä herkkä verisuonten tukkeutumiselle kuin ihminen. Anna hamsterille muutaman kerran viikossa (esim. joka toinen päivä) lihapilttiä, maitotuotteita, kananmunaa, soijaa yms. Ne auttavat hamsteria kasvattamaan lihaksia ja siitä tulee massakas. Anna joka päivä lisäksi vihanneksia ja hedelmiä, mielellään myös puuro-/sosepäivinä.
        Älä ota juoksupyörää pois! Se on hyvä apu lihasten kasvussa ja pitää hamsterin sopusuhtaisena. Ilman sitä voi käydä niin, että hamsteri lihoaa yhtäkkiä todella lihavaksi.


    • candy94

      Moi! Mun hamsuni oli laihtunut, mutta lihosi kuusi grammaa banaanin palalla. Älä anna kuitemkaan banaania joka päivä, tai siitä tulee liikalihava. =)

      • ...banaani ei ole mikään lihottava hedelmä oikeastaan...


    • Tsiu^^

      keskustelu on ollut aika sekavaa joten tässä nyt yksi vastaus: säännöstele pyörän käyttöä, tarjoa lihaisampaa ruokaa yms. jos hamsteri painaa 150-230 g se on sopivan painoinen. jos hamsteri ei käytä juomapulloa silloin kun sinä näet se voi silti käyttää sitä yöllä. hamsterit ovat kotoisin aavikolta ja ne ovat tottuneet elämään jonkin aikaa ilman vettä. ne käyvät vain silloin tällöin nuolaisemassa pullon suuta. varmista toki, että hamsterin on mahdollista juoda pullosta (se ei ole liian korkealla tms.) äläkä siirrä sitä liian usein.
      http://www.hamsteri.info/forum

    • Mezurashii

      Jos hamsusi saa paljon liikuntaa se ei välttämättä liho. Se ei ole vakavaa ellei hamsu ole alipainoinen tai aliravitun oloinen.
      Tuoreruokia kannattaisi vaihdella eikä antaa aina saman kaavan mukaan.
      Salaattia ei kannata antaa lainkaan - siinä ei ole ravintoarvoja, ja sillä on diureettinen nestettä poistava vaikutus joka taas ei ole hyväksi hamsulle. Salaatista hamsu ei siis hyödy lainkaan. Se säästettäkööt hyvin harvoin annettavaksi herkuksi :)

    • ihmettelevä

      saaks hamsterille syöttää paprikaa? sehän on aika voimakkaan makusta. Mul ois ainaki sellane käsitys et ei sais syöttää paprikaa. oonko aivan väärässä?

      • Kyllä hamsterille saa antaa paprikaa. Ei tietenkään voimakkaita chilejä, mutta muita kyllä voi antaa.


    • Sirppunen

      Saako hamsterille antaa tomaattia??

    • Hamsutyttö96

      Juu hamsterilla voi antaa tomaattia :)

    • Venäjänkääpiöhamster

      Olen yrittänyt lihotta mun hamsterii mutta se ei lihoo mitenkää vaikka annan joka päivä paljon ruokaa ja vihanneksia sille se ei lihoo mitenkään ja se voi kuolla koska mun hamsteri on todella laiha ja haluaisin kans neuvoja miten voi lihottaa hamstereita :)

      • Sedä

        Mistä päättelet että se on liian laiha? Kannattaa näyttää eläinlääkärille, sillä voisi olla jotain sisäloisia tai joku muu syy joka saa sen laihtumaan.


      • Venäjäkääpiönhamster
        Sedä kirjoitti:

        Mistä päättelet että se on liian laiha? Kannattaa näyttää eläinlääkärille, sillä voisi olla jotain sisäloisia tai joku muu syy joka saa sen laihtumaan.

        Me käytiin jopa eläinlääkärillä ja se sanoi että mun hamsteri on todella laiha ja et sen pitäisi lihota!


      • mikuuuh
        Sedä kirjoitti:

        Mistä päättelet että se on liian laiha? Kannattaa näyttää eläinlääkärille, sillä voisi olla jotain sisäloisia tai joku muu syy joka saa sen laihtumaan.

        ite punnitsin oman hamsuni ja se oli todella laiha! oisko jollain tietoo miten ylimääräsen hilseilyn saa pois hamsulta?


    • Jos hamsteri on todella laiha ja alipainoinen eikä liho, sillä on todennäköisesti sisäloisia joten se pitää madottaa. Matolääkettä saa eläinlääkäriltä. Tietääkseni pikkujyrsijöile sopivia matolääkkeitä ovat Axilur ja Flubenol.

      Sisäloistartunta voi olla pitkänkin aikaa oireeton, kunnes laihtuminen alkaa.

    • ihmettelen?

      miten hamsteri saa tämän mato tartunnan?

    • Tiedoks

      Sille syötetystä ruasta ja tietty, jos on tuonut jotain esmi. keppejä, ruohoa ja jtn. kasveja eikä ole puhdistanut niitä kunnolla. Niissä on mahdollista olla matoja.

    • Enkeli♥

      Mun hamsu ei lihoo edes banaanilla eikä edes auringonkukan siemenillä.

      :(
      Huom!se on Kääpiöhamsteri

      • Enkeli♥

        Ja se on alipainonen,sen sisko on läskimpi.


      • Enkeli♥ kirjoitti:

        Ja se on alipainonen,sen sisko on läskimpi.

        entäpä jos sen sisko on vain lihava? Oletko varma että se on liian laiha?

        Eläimen alipainoisuuden syy harvoin on liian vähärasvaisessa ruuassa, ennemminkin epäilisin että sillä on sisäloisia, jos se on oikeasti tosi laihan näköinen.


      • Enkeli♥
        tulikirahvi kirjoitti:

        entäpä jos sen sisko on vain lihava? Oletko varma että se on liian laiha?

        Eläimen alipainoisuuden syy harvoin on liian vähärasvaisessa ruuassa, ennemminkin epäilisin että sillä on sisäloisia, jos se on oikeasti tosi laihan näköinen.

        Se kyl on ihan liian laiha sen posketkin näkyy selvästi jos siellä on vähänkin siemeniä,jos sen posket on täynnä niin sen pää on kolmion muotonen.Mun hamsun käulankin näkee,mun kaverikin sano että se on alipainonen ja sen sisko on sopivan pyöree,mun kamulla on ollut 2 kääpiöhamsua ja sillä on 1 hamsu nyt,ja sen kaikki hamsut on ollu sopivia.


      • Sama Kirahvi
        Enkeli♥ kirjoitti:

        Se kyl on ihan liian laiha sen posketkin näkyy selvästi jos siellä on vähänkin siemeniä,jos sen posket on täynnä niin sen pää on kolmion muotonen.Mun hamsun käulankin näkee,mun kaverikin sano että se on alipainonen ja sen sisko on sopivan pyöree,mun kamulla on ollut 2 kääpiöhamsua ja sillä on 1 hamsu nyt,ja sen kaikki hamsut on ollu sopivia.

        Sit Suosittelen lääkäriä että saat sopivalla annostuksella loislääkkeitä.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      58
      4377
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1734
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      24
      1402
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1205
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe