S-market

työpaikkana

Onko kenelläkään kokemusta S-marketista? Millanen työpaikkana? Tekeekö kaikki kaikkea, vai onko kassallaolijat erikseen? Minkälaisia tuntisopimuksia? Hyvä vai huono työnantaja?

33

21175

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvä työnantaja

      Maillä ainakin S-Marketissa kassalla on eri ihmiset kun sitten osastolla. Tietty riippuu siitä miten iso kauppa kyseessä. Tosi reilu ja mukava työpaikka.

      • Marketissa töissä

        Sokkari on yksi parhaista, ellei paras työnantaja kaupanalalla. Kestää vertailut ja tutkimukset.


      • Töihin haluava

        ...ässälläkin kassat tekevät jotain muutakin kuin ovat juuri kassalla? Vai pidetäänkö tosissaan tämän "kolmen tunnin" (kysyin eräältä kassalta ja sanoi, että kolme tuntia on ehdoton maksimi kassalla oloon) jälkeen vain tauko ja taas takas kassalle. Tämähän riippuu paikasta, niinkuin joku sanoi, mutta onko mahdollista, että kassa ei tekisi yhtään mitään muuta kuin kassan hommia?

        Onkohan merkitystä kaupan koolla noin töihin pääsyn kannalta? Vois kuvitella, että isompi kauppa (Prisma) = helpompi töihinpääsy, pienempi kauppa (pienet S-Marketit) = vaikeampi töihinpääsy. Erot ei tietty varmaankaan merkittävät...

        Kuinka pitkiä päiviä on sitten odotettavissa, 6h? Palkka menee ilmeisimmin TESin mukaan: 8,27€/h? (Kalleusluokka I ja 2. taso.) Tampereella asun ja opiskelen iltalukiossa. Myös noita lisiä katselin... Ilta: 3,91 ja lauantai: 5,16. Sunnuntaina 100%? Mistä kellonajasta alkaen saa iltalisää? Lauantailisä koko päivältä(?) Näillä pääsee mielestäni jo kohtuullisiin ansioihin.


      • jos
        Töihin haluava kirjoitti:

        ...ässälläkin kassat tekevät jotain muutakin kuin ovat juuri kassalla? Vai pidetäänkö tosissaan tämän "kolmen tunnin" (kysyin eräältä kassalta ja sanoi, että kolme tuntia on ehdoton maksimi kassalla oloon) jälkeen vain tauko ja taas takas kassalle. Tämähän riippuu paikasta, niinkuin joku sanoi, mutta onko mahdollista, että kassa ei tekisi yhtään mitään muuta kuin kassan hommia?

        Onkohan merkitystä kaupan koolla noin töihin pääsyn kannalta? Vois kuvitella, että isompi kauppa (Prisma) = helpompi töihinpääsy, pienempi kauppa (pienet S-Marketit) = vaikeampi töihinpääsy. Erot ei tietty varmaankaan merkittävät...

        Kuinka pitkiä päiviä on sitten odotettavissa, 6h? Palkka menee ilmeisimmin TESin mukaan: 8,27€/h? (Kalleusluokka I ja 2. taso.) Tampereella asun ja opiskelen iltalukiossa. Myös noita lisiä katselin... Ilta: 3,91 ja lauantai: 5,16. Sunnuntaina 100%? Mistä kellonajasta alkaen saa iltalisää? Lauantailisä koko päivältä(?) Näillä pääsee mielestäni jo kohtuullisiin ansioihin.

        Pienemmissä ässissä kaikki tekevät kaikkea. Mutta kesätyöntekijät ovat kyllä meillä kassoilla sen aikaa kun vakkarit tekevät tilaukset ja saldotarkistukset yms. Kassalla olo maksimissaan 1,5-2 tuntia meillä, muuten leviää pää.
        Pieniin ässiin juu on vaikeampi pääsy koska sinne mun kokemuksen mukaan otetaan suhteilla. Joko ed.vuoden harjottelijoita tms.

        En kyllä usko että alkaisit 2.tason palkkaa saada jos vielä opiskelet lukiossa! Eiköhän ne harjoittelijan palkalle laita. Kalleusluokista en tiedä mutta itä-suomessa palkka on 6,50 harjoittelijalla.
        Arkiviikkona iltalisää 18 jälkeen 50%, lauantaina la-lisää 13 jälkeen ja muistaakseni vielä lauantaina 18 jälkeen la-iltalisää. Sunnuntaina tuplapalkka ja 18 vielä lähtee iltalisä pyörii, että juu pääsee kohtuullisiin ansioihin.


      • Meristiina

        Ei pää mihinkään leviä! Olen itse ollut 30-vuotta pääasiassa marketin kassalla, koska siinä tienasi eniten! Olen vieläkin hyväkuntoinen eläkeläinen, 67vuotias


      • Anonyymi
        Marketissa töissä kirjoitti:

        Sokkari on yksi parhaista, ellei paras työnantaja kaupanalalla. Kestää vertailut ja tutkimukset.

        Hämeenlinnassa marketissa on huivipäinen mamu töissä ihmettelen kun saa olla rasisti työssään. Suomalainen olis saanut alta aikayksikön loppu tilin mutta ainahan mamuja suojellaan. Olen kylläkin vaihtanut kauppaa. Espoossa mamu mies ei jymmärtänyt suomen kieltä. Kylläpä ymmärsi kun kirosin kun en saanut palvelua. Aina mamuja hyysätään. Kohta suomalaisilta vaaditaan englannin kieltä että mamuilla olis hyvä ja kotoisa olo,


      • Anonyymi
        Marketissa töissä kirjoitti:

        Sokkari on yksi parhaista, ellei paras työnantaja kaupanalalla. Kestää vertailut ja tutkimukset.

        Kyllä s market suosii mamuja saavat olla rätit päässä. Ennen sanottiin maassa maan tavalla nyt sanotaan maassa mamun tavalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hämeenlinnassa marketissa on huivipäinen mamu töissä ihmettelen kun saa olla rasisti työssään. Suomalainen olis saanut alta aikayksikön loppu tilin mutta ainahan mamuja suojellaan. Olen kylläkin vaihtanut kauppaa. Espoossa mamu mies ei jymmärtänyt suomen kieltä. Kylläpä ymmärsi kun kirosin kun en saanut palvelua. Aina mamuja hyysätään. Kohta suomalaisilta vaaditaan englannin kieltä että mamuilla olis hyvä ja kotoisa olo,

        Mikä ongelma jos ulkomaalainen tekee töitä oli sitten huivipäinen tai ulkomaalaistaustainen?
        Huhhuh sunlaisten rasistejen kanssa.
        En ymmärrä miks tuollainen ajatus jos hän ei tee sulle mitään pahaa ja tekee työtä saadakseen rahaa ja sunlaiset aivottomat ajattelee pään sisällä tuommoisia.
        Edes vähän empatiaa.
        Ajattele jos ite joutuisit asumaan ulkomailla jostain tietystä syystä ja olisit töissä ja joku sinunlaisesi typerys ajattelee tuommoista.
        Häpeä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä s market suosii mamuja saavat olla rätit päässä. Ennen sanottiin maassa maan tavalla nyt sanotaan maassa mamun tavalla.

        Pitäkööt päänsä päällä vaikka paskaa miksi se sun persettä kutittaa.
        Käy kaupassa ostoksillasi ja anna muitten olla ja elätä miten haluaa ei ole sinun ongelma
        Idiootti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hämeenlinnassa marketissa on huivipäinen mamu töissä ihmettelen kun saa olla rasisti työssään. Suomalainen olis saanut alta aikayksikön loppu tilin mutta ainahan mamuja suojellaan. Olen kylläkin vaihtanut kauppaa. Espoossa mamu mies ei jymmärtänyt suomen kieltä. Kylläpä ymmärsi kun kirosin kun en saanut palvelua. Aina mamuja hyysätään. Kohta suomalaisilta vaaditaan englannin kieltä että mamuilla olis hyvä ja kotoisa olo,

        No jotkut voi loukkaantua jos ei tiedä että toinen ei puhu suomea siis maahanmuuttajat ja ulkomaalaiset suomessa. Ihan vitun sama mulle ulkomailla jos joku puhui oman maansa kieltä. Kiva ku oletti et olisin heidän maanmies


    • Eräs vain

      maksaa TES palkan, mutta todella harvoin pääset tekemään täysiä tunteja -> (huono palkka) ja monesti työntekijöitä kierrätetään eri toimipisteissä. -> (on rasittavaa)

      • mun mielipide

        Mä olin kans sokkarilla töissä ja voin sanoa et niin kieroa ja sairasta porukkaa en ole muualla tavannut. Keksimällä keksittiin työkavereista vikoja et päästiin johtajalle itkemään, et kun se sitä ja se tätä ja sekin kun on sellainen.... Ja sit vielä kehuttiin et aivan hyvin voi käydä valittamassa kunhan vain muistaa et ei liian usein sitä tee, muutenhan johtaja alkaa epäilee... Juu ja mun ansioo on se, et se ja sekin sai siirron ja sitä ja sitä ei vakinaistettu, kato kun mä kävin vähän kertoilee totuuksia johtajalle... Mulla onneksi kävi flaksi ja pääsin parempiin töihin.


    • ässäläinen

      Te onnelliset! Olen S-Marketissa Helsingissä töissä ja meillä istutaan vaikka se 8 tuntia putkeen kassalla. Teen useimmiten 7 h päiviä ja kassavuorolainen saa nököttää työpisteensä ääressä koko päivän...
      S-Ryhmästä sanoisin että on todella hyvä ja luotettava työnantaja. Se, minkälaiseksi työnkuva ja ilmapiiri työpaikalla muuttuu, riippuu esimiehestäsi ja hänen tekemistään valinnoista että toimintatavastaan. Olen ollut kahdessa eri S-Marketissa ja olivat todella erilaiset paikat työskennellä.

      • Been there

        Itsellä ei ole mitään valittamista S-ryhmästä työnantajana. Ok, oma kokemus on parin vuoden ajalta ja vieläpä samasta S-Marketista. Meillä homma pelasi niin, että työtehtävät vaihtelivat PALJON ja kaikki oli reilassa. Toki paljon riippuu (ja meinaan siis aivan jäätävästi) esimiehestä. Hyvä päällikkö osaa motivoida koko henkilökunnan niin, ettei jännitteitä synny. Kuppikuntia tulee aina, mutta se ei tarkoita sitä, että tunnelma kiristyisi. Samanhenkiset ihmiset hakeutuu toistensa seuraan ja sillä selvä.

        Eli jos harkitset S-Marketissa työskentelyä, niin kokeile ihmeessä. Jättiansioihin ei pääse käsiksi, mutta kyllä sillä toimeen tulee, varsinkin jos työsopimukseen on laitettu sopiva määrä työtunteja...eli jos soppari on 30h/vko, sinulla on oikeus pyytää se 30h/vko töitä. V-mäinen päällikkö tietysti tässä vaiheessa antaa tunnit ja jättää (mahdollisen) määräaikaisen sopparin uusimatta, mutta asiallinen päällikkö tunnustaa omat tekonsa, eikä anna sen asian vaikuttaa jatkon suhteen.


    • kisusaappaissa

      Oih en malta oottaa että työt alkaa! :)

    • Kesätöissä

      Ite oon nyt toista kesää ihan normikokoisessa S-marketissa pienessä kylässä. Täälä ainakin on suhteellisen helppo saada täältä töitä kesäisin, sillä suosivat nuoria koska helpot perus myymälätyöt ja nuorille ei tarvitse maksaa niin paljoa.

      Ekana vuonna tein myymälä -vuoroja elikkä laittelin tavaraa hyllyyn ja järjestelin kuukauden verran noin 12h/vko. Palkka oli nuoripalkka eli 6,92e/h ja lauantaista sai 1,15 kertaisen palkan.

      Tänä vuonna oon nyt tehny kassa -vuoroja. Kassalla jos ei ole töitä niin sit oon pullohuoneessa, laittelen tupakkia, lehtiä tai tavaraa hyllyyn. Täälä nyt oon melkein koko kesän noin 24-34h/vko. Palkka on harjoittelija nimikkeellä 8,619e/h. Lauantaista 1,15 samoin iltatöistä kuuden jälkeen. Sunnuntaita en ole saanut tehdä, mutta silloin saa tuplapalkkaa.

      Minun mielestäni työ on joskus hieman yksitoikkoista, mutta kollegat ja kauppias on mukavia, joten ilmapiiri on mielestäni tosi hyvä.

    • Think first be 4 s

      s-ryhmä on yksinkertaisen ihmisen työpaikka. Jos haluat menettää luovuutesi ja kykysi ajatella itsenäisesti, niin ei muuta kun nokka kohti s-markettia. Sinun aivosi joutuvat pesulaan, jossa sinulle toitotetaan vihreästä kortista ja sen jumalaisesta vaikutuksesta. Pian itsekkin unohdat muiden liikkeiden olemassa olon. Käyt tankilla ABC:llä, ruokakauppana on s-market ja ravintolaan lähdet syömään Rossoon.
      Meillä muilla kuin s-ryhmäläisillä on ollut tiedossa jo kauan, että ABC:n bensa on kalleinta kuin myös s-marketin tuotteet ja Rosso ei ole oikea ravintola.
      Kun olet palvellut s-ryhmää aikasi ja luulet voivan neuvotella pienestä palkankorotuksesta, niin unohda se, koska on ainoastaan taulukkopalkka.

      • 8+17

        Liki vuoden vanha viesti, mutta vastaanpa kumminkin, että saan kantani esille muille lukijoille.

        "Think first be 4 s" liioittelee aivopesulamainoksellaan. Luovuutta ja omaa ajattelua ei ole sen enempää tai vähempää, kuin muissakaan alan työpaikoilla.
        Haiskahtaa siltä, että "Think first be 4 s" oli pitkäänkin töissä ässällä, eikä kassasedästä päässyt mihinkään etenemään. Sitten niihin kysymyksiin;

        Onko kenelläkään kokemusta S-marketista?
        -Kyllä

        Millanen työpaikkana?
        -Riippuu mitä hakee työpaikalta, mutta omien kokemuksieni mukaan hyvä. Meillä esimies kuuntelee alaisia, ja jos on mitään ongelmia, ei pitkitellä niiden hoitamisessa. Valtaosan ajasta työympäristö on turvallista. Mitä nyt humalaisia voi ilmaantua joskus kauppaan. Henkilökunta-alennukset ovat hyvät pidemmän päälle. Työvaatteita ei tietenkään itse osteta, eikä niitä joudu itse pesemään. Täytyy vain olla valmis siihen, että vapaapäiväsi eivät aina ole viikonloppuna, ja että on asiakaspalveluhenkinen muutenkin.

        Tekeekö kaikki kaikkea, vai onko kassallaolijat erikseen?
        -Riippuu myymälän koosta. Pienemmissä marketeissa kaikki tekevät kaikkea. Isommissa on jaettu henkilökunta kahtia osastolle ja kassalle. Riippuen taaskin siitä myymälästä. Itse työskentelen kassalla, puran teollista ja olen s-pankissa. Tietysti ohessa on muita työtehtäviä, kuten lehtipalautukset yms, mutta ikuisuus menisi luetella ne kaikki.

        Minkälaisia tuntisopimuksia?
        -Osa-aikaisia lähes kaikki ja melko ailahtelevia. Sopimuksessasi saattaa lukea vaikka, että 20h/viikko, kun tosiasiassa olet töissä 35h/viikko.

        Hyvä vai huono työnantaja?
        -Hyvä


    • ettan4

      Saako kesätyöntekijä millaista palkkaa? miten lisät?

    • Ei kehuttavaa

      Vanha viesti mutta laitampa kuitenkin. 1v riitti mulle s-marketissa, kun tarjottiin parempaa työtä muualla. Kasslla tehtiin välillä jopa 9h päiviä ja kun siitä sanottiin niin tuli vaam vastaukseksi "mutta sinähän teet niin hyvää kassatyötä!" Lomakin pidettyä rautalangasta vääntämällä kun kaikki muut työkaverit oli jo pitäneet omansa. Kun en suostunut tulla loman aikana töihin jouduin puhutteluun, sairaslomalla ei ollut asiaa myymälään ostoksille jne. On kyllä myymälävastaavasta kiinni, mutta sinne samman kassan en kyllä ikinä enää mene!

    • öl23k5öl

      Oon niin väsynyt näihin kuuden aamuihin S-ryhmällä ja jatkuviin työputkiin, mitkä on tuttua kaupan alalla. Voi mennä montakin viikkoa, ettei nää sitä viikonloppuvapaata, eikä edes kahden päivän vapaata vaan yksittäisiä siellä täällä ja kokoajan semmonen normivitutus päällä, kun ei saa viettää kunnon vapaita. Joskus saattaa olla useamman kuin viiden päivän putki. : /

      • ty7mini

        Onko sama ku Sauna2 gay baari ?


    • PAMiin kyllästynyt

      "-Osa-aikaisia lähes kaikki ja melko ailahtelevia. Sopimuksessasi saattaa lukea vaikka, että 20h/viikko, kun tosiasiassa olet töissä 35h/viikko."

      Lähes KAIKKI kaupan alan työpaikat ovat nykyään osa-aikaisia. Ns. kokoaikainen työ on kauppiaalla, tavaratalojohtajalla, myymäläpäälliköllä, osastopäälliköillä ja asiakaspalvelupäälliköllä. Kaikki osastojen myyjät ja kauppojen kassamyyjät ovat osa-aikaisia ja työsopimuksen työtunnit "tarvittaessa töihin kutsuttava" (= 0-tuntinen) tai noin 5-30 tuntia viikossa.

      Onhan meillä PAM eli Palvelualojen ammattiliitto. PAM kerää jäsenmaksut ammattiliittoon kuuluvien palkasta, omistaa kylpylöitä ja ökymökkejä ympäri Suomea ja maksaa hyvät palkat ja edut liudalle ammattiliiton johtajia ja toimitsijoita! Tavallinen kaupan myyjä ja kassamyyjä eivät hyödy mitenkään PAMin touhuiluista!

    • Kassalainen

      Älyttömän vanha juttu mutta jos joku ikinö lukee niin kyllä on meillä S-marketissa hyvä ilmapiiri ja työnantaja.

      Mutta työtunteja ei hirveästi kerry, viikonloppu vapaita minullakin hyvin harvoin, vapaata yleensä keskellä viikkoa. Tunteja päivässä 5-7, palkka minulla kesätyöntekijänä (olen ekaa kertaa ilman minkäänlaista työkokemusta paitsi koulun harjoittelujakso) hieman yli 10e.
      Jos on kassavuoro niin yleensä kassalla sen kokopäivön vietän. Riippuu vähän mitä vuorovastaavalla on mielessä.
      Helppoa rahaa, kyllä, mutta todella tylsää työtä.

    • Oikea myyjä

      Oiskohan tää kuitenkin asiakaspalvelutyötä?

    • Ässälle

      Miten rasittavaa työ marketissa on käsien kannalta. Mulla on ranteessa vikaa, niin miten hyvin ne hihnat vetää kassoilla
      tuotteet eteenpäin. Olen 58-vuotias ja alahyllyille kumartuminen voi ottaa polviin.. voiko jakkaraa käyttää apuna. Muuten oli tosi motivoitunut asiakaspalvelija.

    • SV321

      millainen työpaikka S-market Näsi-Onko kokemuksiaaaa

    • Anonyymi

      Kävin taas ässässä, piti palauttaa tölkkejä, laite ei ottanut vastaan, myyjä tiesi mut ei ollut tehnyt asialle mitään. Sitten kun alkoi operoimaan, mitään ei tapahtunut viiteen minuuttiin, hän seisoi ja odotti, sitten passitti minut pois. No, kun olin ostoksilla, heti sai toimimaan...varmaan puoli min. Mua tökkii, tää hlö on aina, aina tällanen, ei-palveluhenkinen.

    • Anonyymi

      Keppi kerjäläinen luonti Thaimaa mehiläinen versiolla Rikki oven kahvat Mela pankki loput Kalevi Kekkonen Optia toimittaja Posti folio ei ole Paananen Alatalo

    • Anonyymi

      Tölli Rovaniemellä,tarjoilee s joulupukin kautta lajitelma,(keksit osoite keksit.)
      Oli otettu rikospuhelu huomioon.

    • Anonyymi

      Hirvittävää asiakaspalvelua

    • Anonyymi

      S-ryhmän työpaikoissa, ainakin satakunnassa, pääsee per...nnuolijat kaikkein helpommalla. Kaikkia työntekijöitä ei koske samat säännöt vaan niitä venytetään nuolennan mukaan. Taitamatonta ryhmäpäällikkyyttä sekä myymäläpäällikkyyttä. Puoliasi pitämällä oot heti mustalla listalla ja poissyönti alkaa välittömästi. Olemattomimmat m-päälliköt ja mypat vaikka muuntaa, valehtelee ja värittää tarinoita pönkittääkseen omaa asemaansa. Että sinne vaan orjuutettavaks kusisilla työsoppareilla. Ulospäin näytetään muuta mikä todellisuus on.

    • Anonyymi

      Työkokeilussa olen ollut nyt päivän. Hyllyttäminen aika raskasta ja stressaavaa ja ärsyttää kun asiakkaat kyselee missä mikäkin on vaikka on aloittanut työt, eihän he sitä voi tietää ja sitten kun kysyy voi saada vihaisen vastauksen työtoverilta.

      Siellä on myös yksi autistisen oloinen, ehkä kehitysvammainen tai sitten ei joka tuijottelee ja neuvoo vaikka en kysy "tuo on tuolla". No vittu en ole edes kysynyt ja kun kysyn niin tiuskitaan ja huudetaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14836
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3049
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3045
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3045
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    6. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3044
    7. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3040
    8. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3036
    9. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3034
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3034
    Aihe