Olkaa hyvät

Wilenius

Joku tuolla aikaisemmassa keskustelussa sanoa näpäytti että tämä bändi on luonut aivan uuden gengren :D
Olisi kiva tietää miten koko musiikki eroaa aikaisemmista hevibändeistä. Ne harvat biisit joissa on jotain musikaalista oivallusta (lonely day) on sitten sanoiltaan niin kliseiset että sattuu päähän.
Ja hei, ei ruikutusta siitä että en olisi kuullut kuin yhden biisin, se ei pidä paikkaansa. Sellainen väite on itseasiassa raukka ase käytettäväksi.

Mutta kertokaa, mikä tässä bändissä on uutta? Vaikuttaa joltain Metallican matkinnalta. Ja toisaalta paljon tyhmiä pissakakkabiisejä.

8

716

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mr. Jack

      Metallican matkinnalta!? Kuunteleppa vaikkapa se Toxicity toistamiseen ja tule vasta sitten tänne lätisemään. Pohjimmiltaan tämä bändihän edustaa NU-metallia, mutta on mullistanut kyseisen genren omalla kierolla tyylillään.

    • Miten Lonely day-kappale on oivaltava?Minun mielestäni se on SoaDin löysimpiä vetoja,mutta se sulautuu kuitenkin osaksi Hypnotize-levyä,ja on joka tapauksessa, oikeassa tilanteessa pohjimmiltaan varsin hyvä kappale,ja ainakin se toimii rentoutumistarkoitukseen.

      SoaD on minun korviini jalostunut versio siitä,minkä Faith No More aloitti.SoaD yhdistelee musiikissaan niin monia eri elementtejä,että oksat pois.Yhtyeessä on toki Metallicaa,mutta myös paljon muuta,kuuntele vaikka kappale Radio/Video (Mezmerize).

      Aivan kuten edellinen kirjoittaja,suosittelen kuuntelemaan Toxicity-levyn.Jos silloin ei aukene SoaDin ainutlaatuisuus,niin ei voi mitään.

    • ...

      jos soad on sun mielestä metallikan matkintaa ja olet kuullut enemmän kuin yhden biisin, niin sitten et vissii ole kuullu metallikaa ollenkaan...

      tosin tuokin kertoo sinusta jotain, että lonely day'ssä on musikaalista oivallusta. huh! tylsä ja turha biisi.

      en väitä, että olisit kuullut vain yhden biisin, väitän, että olet korkeintaan kolme, muttet yhtäkään levyä kokonaan.

      kuuntele lisää! ei tarvitse pitää, mutta ymmärrät ainakin paremmin mistä on kyse :)

      • The-Final-Cut

        Mielestäni SOAD ei ole kovinkaan lähellä Metallicaa. Saattaa olla, että Metallica on yksi SOAD:n vaikuttajista. Sen perusteella mitä olen kuullut System of a Downia sanoisin sen olevan Nu-metallia, mutta niinkuin täälä joku sanoikin, että SOAD on mullistanut tämän genren omalla tyylillään.


      • Wilenius
        The-Final-Cut kirjoitti:

        Mielestäni SOAD ei ole kovinkaan lähellä Metallicaa. Saattaa olla, että Metallica on yksi SOAD:n vaikuttajista. Sen perusteella mitä olen kuullut System of a Downia sanoisin sen olevan Nu-metallia, mutta niinkuin täälä joku sanoikin, että SOAD on mullistanut tämän genren omalla tyylillään.

        Tuossa niitä harvoja asiallisia kommentteja mitä olen nähnyt. Kiitos viimeisimmästä.

        Se joka lähti heti haukkumaan lonely dayta, voin epäillä että kyseessä oli tapa käyttää biisin vähättelyä aseena minua vastaan. Lonely day on niitä harvoja kappaleita joissa soittimet soi kauniisti, monissa muissa kaikki menee puuroksi. Metallicalla alkuaikoina samaa vikaa, mutta se korjaantui.

        Mutta niin, kertokaa vaan jos on sanottavaa.


      • ...
        Wilenius kirjoitti:

        Tuossa niitä harvoja asiallisia kommentteja mitä olen nähnyt. Kiitos viimeisimmästä.

        Se joka lähti heti haukkumaan lonely dayta, voin epäillä että kyseessä oli tapa käyttää biisin vähättelyä aseena minua vastaan. Lonely day on niitä harvoja kappaleita joissa soittimet soi kauniisti, monissa muissa kaikki menee puuroksi. Metallicalla alkuaikoina samaa vikaa, mutta se korjaantui.

        Mutta niin, kertokaa vaan jos on sanottavaa.

        ollu tarkotus vähätellä, vaan todeta, että et ole varmankaan bändiä juuri kuunnellut?

        eli jos tuo lonely day on sun mielestä hyvä ja ainut missä soittimet soi kauniisti (tosin metalli-musiikissa harvoin taitaa olla tavotteena, että soittimet soisi kauniisti?), niin kehotan kuuntelemaan esim. sad statuen, lost in hollywoodin, soldier siden, mr.jackin ja jossen iha väärin muista ni vaik highway songin viä kaupan päälle.

        tarkotus on saaha siulle vähä perspektiivii tuoho analyysiin :)


      • Wilenius
        ... kirjoitti:

        ollu tarkotus vähätellä, vaan todeta, että et ole varmankaan bändiä juuri kuunnellut?

        eli jos tuo lonely day on sun mielestä hyvä ja ainut missä soittimet soi kauniisti (tosin metalli-musiikissa harvoin taitaa olla tavotteena, että soittimet soisi kauniisti?), niin kehotan kuuntelemaan esim. sad statuen, lost in hollywoodin, soldier siden, mr.jackin ja jossen iha väärin muista ni vaik highway songin viä kaupan päälle.

        tarkotus on saaha siulle vähä perspektiivii tuoho analyysiin :)

        Plääh, nuohan on kuultu miljoona kertaa. Ja kuuntele sinä Rainbown Lost In Hollywood :D


      • sitte
        Wilenius kirjoitti:

        Plääh, nuohan on kuultu miljoona kertaa. Ja kuuntele sinä Rainbown Lost In Hollywood :D

        sul on vaikkuu korvissa! jos lonely day on "musiikillisesti parempi" ku noi.

        rainbowta? emmää, aika tylsää musaa, eikä musiikillisesti kaunista. ja tekstitkin mitä sattuu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      1991
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1475
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1153
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    Aihe