Seagalin aikido?

toimiiko?

Seagalin aikidoa usein mainostetaan ns.katu-uskottavaksi aikidoksi.

Seagalin elokuva-aikido ainakin näyttää toimivalta,mutta minkälaista on Seagalin oikea aikido,siis se,mitä hän on harjoitellut todelliseesa elämässään?

Osaisiko joku kertoa?

14

2483

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • perinteistä

      Ne videot mitä olen nähnyt niin aika perinteistä se on ainakin dojolla. Hieman "kovaa", siis siinä mielessä, että tekee aika kovalla temmolla ja puhdasta tekniikkaa, jolloin se saattaa näyttää hieman rajulta. Ite oon reilut 2 vuotta aikidoa treenannu ja minusta se kyllä näyttää aika sujuvalta ja toimivalta.

    • - - - -
      • Arigato

        Todella tyylikästä ja tehokasta veitsen käyttöä. Tätä juuri on aikido. Voidaan soveltaa taisteluun, mikäli on tarvis.

        Rastalettihippihörhöily ja universumiin yhtyjät eivät ole sama asia kuin todellinen aikidonharrastaja.

        Hyvää mainosta aikidolle!!


    • - - - -
      • Aikidoka

        Älkää hyvät ihmiset sekoittako elokuvaa ja todellista elämää!!!!!!Seagal on kova kaveri muistaakseni 7 danin mies ,mutta elokuva on elokuvaa ja elämä on eri asia.


      • filmaattinen
        Aikidoka kirjoitti:

        Älkää hyvät ihmiset sekoittako elokuvaa ja todellista elämää!!!!!!Seagal on kova kaveri muistaakseni 7 danin mies ,mutta elokuva on elokuvaa ja elämä on eri asia.

        Mitä mahtaa olla todellinen elämä?

        Eikö se seagalkin leffarandoreissaan osoita,että aikido voisi/pitäsi toimia oikeassa elämässä,eikä vain taivaanrantojen maalailussa?

        Ja kyllähän aikuiset tietää,ettei toista saa satuttaa,mutta joskus vaan käy niin,ikävä kyllä!


      • Kokodoka
        filmaattinen kirjoitti:

        Mitä mahtaa olla todellinen elämä?

        Eikö se seagalkin leffarandoreissaan osoita,että aikido voisi/pitäsi toimia oikeassa elämässä,eikä vain taivaanrantojen maalailussa?

        Ja kyllähän aikuiset tietää,ettei toista saa satuttaa,mutta joskus vaan käy niin,ikävä kyllä!

        Aikido (ja itse asiassa kaikki kamppailulajit) ovat erinomaisia harrastuksia. Joissain niistä oppii itsepuolustusta enemmän ja joissain vähemmän. Kaikissa hieman.

        Jos Segalin Aikido olisi ylivoimaista muihin nähden, miksi hänellä on aina henkivartijat mukana?

        Aina löytyy joku hieman isompi, nopeampi, fiksumpi, röyhkeämpi tms joka täräyttää nokkaan silloin kun ei sitä osaa odottaa.


      • johtua
        Kokodoka kirjoitti:

        Aikido (ja itse asiassa kaikki kamppailulajit) ovat erinomaisia harrastuksia. Joissain niistä oppii itsepuolustusta enemmän ja joissain vähemmän. Kaikissa hieman.

        Jos Segalin Aikido olisi ylivoimaista muihin nähden, miksi hänellä on aina henkivartijat mukana?

        Aina löytyy joku hieman isompi, nopeampi, fiksumpi, röyhkeämpi tms joka täräyttää nokkaan silloin kun ei sitä osaa odottaa.

        siitä että Seagal aikoinaan uhosi että voittaa kenet tahansa milloin tahansa. Nyt kun "ki" on kasvanut huomattaviin mittoihin niin taitaa olla aihetta pitää henkivartijaa.
        Ja toiseksi hekivartijoilla on aivan erilaisia oikeuksia ja parempi että bodyguard laittaa kaverin maahan kuin että Seagal laittaa nivelet uuteen uskoon.


      • Kuullut
        Kokodoka kirjoitti:

        Aikido (ja itse asiassa kaikki kamppailulajit) ovat erinomaisia harrastuksia. Joissain niistä oppii itsepuolustusta enemmän ja joissain vähemmän. Kaikissa hieman.

        Jos Segalin Aikido olisi ylivoimaista muihin nähden, miksi hänellä on aina henkivartijat mukana?

        Aina löytyy joku hieman isompi, nopeampi, fiksumpi, röyhkeämpi tms joka täräyttää nokkaan silloin kun ei sitä osaa odottaa.

        Tuliaseista, en usko että paraskaan taistelulajien taitaja kovin montaa luotia nappaa paljain käsin. On parempi, kun joku toinen hyppää sen luodin eteen niin voi rauhassa tehdä "loisto" elokuvia kuten kaappaus merellä ja kiskoilla.


      • btw
        Kuullut kirjoitti:

        Tuliaseista, en usko että paraskaan taistelulajien taitaja kovin montaa luotia nappaa paljain käsin. On parempi, kun joku toinen hyppää sen luodin eteen niin voi rauhassa tehdä "loisto" elokuvia kuten kaappaus merellä ja kiskoilla.

        Raiteilla, ei kiskoilla. SIGH!


    • Stephen Colbert

      Eiköhän se elokuvissa ole mikä vain helppo laittaa näyttämään toimivalta.

      Mielestäni Seagal erottuu elokuvissaan muista tappelusankareista (esim.Chuck Norris,Van Damme jne.) siinä että hän ei hirveämmin mahtaile ruumiinkunnollaan. Varsinkin myöhemmissä elokuvissa hän on pulska, ja varhaisemmissa laihan oloinen.

      Siinä missä monet muut tähdet hyppäävät itse ja potkaisevat korkealle, Seagalin vastustajat hyppäävät itse sillä tavalla että voisi kuvitella Seagalilla olevan härän voimat, vaikka lihakset eivät mitenkään ulkoisesti poikkea normaalista. Eli Seagalin 'vastustajat' osoittavat jopa suurempaa lahjakkuutta jalostuneilla kaatumisillaan.

    • MarkiisiDeFuckingÅmÅl

      Itse aikidoa harrastaneena voin sanoa että Seagalin aikido on paskaa, tai se ei oikeastaan edes ole aikidoa. Koska aikido ei sinänsä ole näyttävän näköinen laji, tehokas se kyllä on.

      • MarkiisiDeFuckingÅmÅl

        aikido-tekniikat kyllä TOIMII itsepuolustustilanteessa, mutta ne on enimmäkseen jotain rannelukkoja tai vastaavia, ei mitään hienoja hyppypotkuja niinku Taekwondossa tms.


    • .........

      .....toiminta Seagalin leffoissa ei ole pelkästään perinteistä Aikidoa vaan myös jotain Jujutsua, kenjutsua, sekä nykyään myös Tai Chi:a.

      Ja mitä tulee länsimaiseen väitteeseen "ei tuo laji toimi" on lajista riippumatta jokaisen taistelijan kohdalla tapauskohtainen, miten hän osaa yhdistää tekniikoihin henkisen voimansa, Chin, "tahdonvoiman". Esim. jos klassisesti Snagarijonossa tulee tappelu, jossa osapuolina on teknisesti taitava lajia X harrastava ujo henkilö, jolle itseluottamusta ei vielä ole kertynyt ja vähän kännissä oleva vittuuntunut kuntoileva nuori, tod. näk jälkimmäinen voittaisi koska tämän Chi on suurempi. Eli kaikki lajit ainakin jollain tasolla toimii, kyse on henkisestä kunnosta...

      Steven Seagalilla tämä Chi-taso on erittäin korkealla, josta enemmän treenanneet voivat sen myös aistia. Tämä näkyy itsevarmuutena. Suosittelen katsomaan myös Seagalin The Path Beyond Thought-dokumentin Seagalin aikidosta. siitä selviää hänen filosofiansa ja taistelutyylinsä tarkemmin...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      105
      3424
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      84
      3292
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      323
      1976
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      90
      1469
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      6
      1266
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1165
    7. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      898
    8. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      132
      850
    9. 46
      793
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      777
    Aihe