kaikilla joilla sellainen vihreä viiri saalingissa tuntuu olevan lottovoittajia paatista päätellen?
Mikä ihmeen seura
27
4296
Vastaukset
- green :)
Kyseessä on Merikarhut, jäsenet ovat kokeneita matkapurjehtijoita. Ovat satsanneet harrastukseen ja seuran hallussa on kymmeniä toista hienompia retkisatamia. Jäseniksi ei oteta ketä tahansa vaan pitää olla kokemusta ja suosittelijoita. Lisäksi jäsenyys maksaa enemmän kuin vantaan moottorivenekerholle.
- Piilota tavarasi
Kummallinen kerho. Tosin kaikissa kerhoissa on mukavia ja haastavia ihmisiä, mutta tuossa kerhossa niitä haastavia on yllättävän paljona?
- Piilota tavarasi
Kummallinen kerho. Tosin kaikissa kerhoissa on mukavia ja haastavia ihmisiä, mutta tuossa kerhossa niitä haastavia on yllättävän paljona?
- Alpo
en tavoittanut ajatustasi!
- xxxxx
aikoinaan ihan hieno järjestö jonne pääsi purjehduttaitojen perusteella, tänä päiväna ihan pilalla. Järjestö on poliittisoitunut (muistuttaa enemmän Vapaamuurareita tai Rotary) eikä purjehdustaidolla enää ole merkitystä.
Ne omistavat suuren määrän satamia rannikoilla ja saaristossa ja ovat tunnettuja siitä että ne erittän härskisti ja epä-veneilijämäisesti häätävät kaikki jotka erehdyksissä eksyy niihin.
Lähes jokaisessa satamassa on sauna, siitä lempinimi(?) "Pesukarhut ry". Koska liittymis- ja jäsenmaksut ovat niin korkeita on sanottu että "pitää olla helvetin paskainen ennen kuin tuollainen kannattaa".
Yhdistys tiedostaa itse näitä epäkohtia (jotkut jäsenistä häpeävät järjestöä niin paljon että ne käyttävät viiriä ainoastaan kun ne käyvät järjöstön satamissa.
Niiden purjehdustaito ei mitenkään eroa muista purjehtijoista (jos eroaa se on silloin keskitasoa heikompi).
Aikoinaan järjesön esikuva oli SXK (Svenska kryssarklubben Ruotsissa). Alussa toiminta meni hyvin, mutta nykyään se on aika p:stä.
PS. Tämä ei ole provo vaan henk.koht. mielipiteeni. Olen kuulunut järjestöön ja eronnut sieltä kun totesin että minulla ei ole mitään iloa "seurustella" kusipäitten kanssa kun mukavia ihmisiä löytyy helpommin muista satamista.- hassu
olet ihan hassu, menikö työpaikka?
- kysymys, menikö
hassu kirjoitti:
olet ihan hassu, menikö työpaikka?
työpaikka?
Ellen itseäni kännissä ole erottanut, olen luultavasti viellä baanalla (olen yksityisyrittäjä). Jumala ei halua olla tekemisissä kanssani ja piru pelkää likaa (kuolemattomuuden resepti?.
Se mikä minua eniten naurattaa vastauksessasi, on se että tosiasia että sinulla ei ole mitään asiaa tarjottavana, ainoastaan tuollaista alkeellista pelleilyä. Jos sinulle jostain (syystä) maksetaan palkkaa, kyllä minä itselleni muutaman sekiinin sallin.
Olen pahoillani, hakuammuntasi meni metsään!
Yritä nyt, ystävä hyvä, keskityä kysymykseen: Mikä on Merikarhut ry? Minun puolestani ne saavat pelleillä omissa pienissä piireissä. Eivät tee suurempaa vahinkoa kuin vapaamuurarit (eivät ylety da Vinci koodin tasolle), mutta pieniä häiriötekiöitä kuitenkin (kuten hyttysetkin).
Merikarhut ovat perseestä (monet tietäävät tämän tosiasian), turhaa kamppalla vastaan. Mutta aiot asettua barrikaadeille? - Juhannuksena
kysymys, menikö kirjoitti:
työpaikka?
Ellen itseäni kännissä ole erottanut, olen luultavasti viellä baanalla (olen yksityisyrittäjä). Jumala ei halua olla tekemisissä kanssani ja piru pelkää likaa (kuolemattomuuden resepti?.
Se mikä minua eniten naurattaa vastauksessasi, on se että tosiasia että sinulla ei ole mitään asiaa tarjottavana, ainoastaan tuollaista alkeellista pelleilyä. Jos sinulle jostain (syystä) maksetaan palkkaa, kyllä minä itselleni muutaman sekiinin sallin.
Olen pahoillani, hakuammuntasi meni metsään!
Yritä nyt, ystävä hyvä, keskityä kysymykseen: Mikä on Merikarhut ry? Minun puolestani ne saavat pelleillä omissa pienissä piireissä. Eivät tee suurempaa vahinkoa kuin vapaamuurarit (eivät ylety da Vinci koodin tasolle), mutta pieniä häiriötekiöitä kuitenkin (kuten hyttysetkin).
Merikarhut ovat perseestä (monet tietäävät tämän tosiasian), turhaa kamppalla vastaan. Mutta aiot asettua barrikaadeille?Neustadissa. Teen veneeni viereen tilaa kun saavut ja voin ottaa vihreän lipun pois, jos se sinua pelottaa.
- Matkapurjehtija
olla molemminpuolista?
- yyy
Et ole ikinä ollut jäsen saati eronnut; korkeintaan olet ehkä hakenut, mutta et ole päässyt ja siksi katkeroitunut, kun noin höpöttelet. Ei ole järjestö "politisoitunut", ja saunassa käyntikään ei toistaiseksi monen suomalaisen mielestä vielä ole niin suuri rikos, että sen vuoksi kannattaa ketään nimitellä. Muutama oma satama ympäri laajan saariston ei ole keneltäkään pois, mutta antaa muille tilaa vierasvenesatamissa, joissa myös saunat näyttävät olevan kovassa käytössä ilman merikarhujakin.
Onpa sinulla huono tuuri, kun vain paskapäitä olet tavannut; oletko koskaan miettinyt, mistä se johtuu?
- Sir BB
purjehtijoiden yhdistys, joka tarjoaa suojaisia satamapaikkoja jäsenilleen, sisältäen saunat, poijut, grillikatokset, koulutusta talvella liittyen turvallisuuteen merellä jne.
- CLINB
LonelyBird kirjoitti:
Kerrankin asiallinen komentti! Iskikö joku lekalla?
Sir bb on juuri sellainen, kuin jutussa annetaan uskoa seuran jäsenien olevankin. Luin paripäivää sitten vanhaa viestiä, jossa ilmoitettiin Vuosaarenpurjehtijoiden vapaista purjevenepaikoista. Tämä pienellä egolla varustettu sir iksi kutsuva nimimerkki kertoi viestissä, että seura johtaa vakuutusyhtiöiden korvaushakemuksia määrällään. Tarkistin seuralta, että tällaista ei ole tapahtunut ja ei ole korvauksia haettukaan. Liityn seuraan ja saan veneelleni loistavan paalupaikan. Toivottavasti bb ei tule vuosaaren vesille, ettei ensimmäinen seuran vaatimus synny. En tiedä tämän sir vilin vai bbn mikä nyt olikaan motiiveja, mutta kuvaa hyvin aiemmin kerrottua kerhon jäsenistä.
- hänhän
LonelyBird kirjoitti:
Kerrankin asiallinen komentti! Iskikö joku lekalla?
on ilmiselvästi yksi näistä pskantärkeistä pesukarhuista - aikaisemmin esiintulleiden asenteidensa perusteella tämä ei liene tullut kenellekään minään yllätyksenä.
- Sir BB
CLINB kirjoitti:
Sir bb on juuri sellainen, kuin jutussa annetaan uskoa seuran jäsenien olevankin. Luin paripäivää sitten vanhaa viestiä, jossa ilmoitettiin Vuosaarenpurjehtijoiden vapaista purjevenepaikoista. Tämä pienellä egolla varustettu sir iksi kutsuva nimimerkki kertoi viestissä, että seura johtaa vakuutusyhtiöiden korvaushakemuksia määrällään. Tarkistin seuralta, että tällaista ei ole tapahtunut ja ei ole korvauksia haettukaan. Liityn seuraan ja saan veneelleni loistavan paalupaikan. Toivottavasti bb ei tule vuosaaren vesille, ettei ensimmäinen seuran vaatimus synny. En tiedä tämän sir vilin vai bbn mikä nyt olikaan motiiveja, mutta kuvaa hyvin aiemmin kerrottua kerhon jäsenistä.
koska en ota ollessani jahdin kippari, en selvinpäin eksy Vuosaaren vesille, voit nukkua yösi rauhassa.
- Matti L.
Sir BB kirjoitti:
koska en ota ollessani jahdin kippari, en selvinpäin eksy Vuosaaren vesille, voit nukkua yösi rauhassa.
Sir BB ei saa poistua perheen soutuveneellä rannan tuntumasta, joten ei ole pelkoa, että eksyisi Vuosaareen asti.
- Sir.BB
Jos tämä BB-palgiaatti on Merikarhujen tyypillinen edustaja, niin enpä ihmettele yhtään karhujen suurta epäsuosiota. Tosin tuollainen elämässä epäonnistunut ja omaisuutensa ulosmittauttanut raukka ei millään pääsisi oikeiden merenkulkijoiden seuraan...
- Erkki Lihas
Sir.BB kirjoitti:
Jos tämä BB-palgiaatti on Merikarhujen tyypillinen edustaja, niin enpä ihmettele yhtään karhujen suurta epäsuosiota. Tosin tuollainen elämässä epäonnistunut ja omaisuutensa ulosmittauttanut raukka ei millään pääsisi oikeiden merenkulkijoiden seuraan...
purjehdit Kolera-altaassa Harryn kanssa yhteisissä kalsareissasi, kun Harry on päässyt Aurajoesta siitä katiskasta liikeelle mitä hän pitää asuntonaan.
- xxxxxxxxxxxxx
Tällä palstalla olisi enemmän keskustelun arvoista keskustelua- tai sitten ei mitään, jos kielletyiksi keskustelunaiheiksi nimettäisiin:
- merikarhut ja heidän satamansa
- purjehtijoiden moottorilla ajaminen ilman kartiota
- bavariat
- homeiset skandiveneet
- purjehtijoiden purjehtiminen laivaväylillä
- ammattiliikenteen väistäminen
- betoniveneet
- mitä muuta?
Näistä kun ei tunnu saavan mitään järkevää aikaiseksi - kaikki tietävät jo toistensa mielipiteet, joten näitä keskusteluja voitaisiin kierrättää pyörittämällä palstan vanhoja keskusteluja tänne, säästyisi näppäimistö.Palstan keskustelu on kuitenkin eloisaa, mikä on arvo sekin, ja palstalla on toki ihan hyviäkin kysymyksiä ja vastauksia. Muut näkemäni samanaiheiset palstat ovat syystä tai toisesta suppeampia. Niiden tyyli on kuivan asiallinen ja varmaan hyvä sellaiselle, joka löytää vastauksen mieltänsä askarruttavaan asiaan. Tästä palstasta on mielestäni muodostunut hengeltään purjehdusaiheinen ajanvietepalsta, enkä pidä sitä huonona asiana. Ehkä vakioaiheetkin muuttuvat hieman ajan mittaan.
- suomenmerikapteenitry
*budster*?
- !"#¤%&/
Taitaa olla kesä tulossa, kun monen mieleen tulee taas halu päästä muiden maksamiin ja ylläpitämiin satamiin. Esiintyykö karavaanaripalstoilla vastaavia vaatimuksia päästä pysäköimään mökkiläisten pihoille?
- eksä
Merikarhujen maine ei tosiaan ole kovin hyvä. Paljon liioittelua ja varmasti myös kateutta on takana heitä mollaavissa kommenteissa.
Näyttää kuitenkin siltä, että Merikarhujen kulttuuriin kuuluu poikkeuksellisen kova oman reviirin suojelu. Merikarhut luonnollisesti päättävät itse yhdistyksessään miten vieraanvaraisia haluavat olla. Tässä kannattaa kuitenkin muistaa mitä jokamiehenoikeus sanoo esim kiinnittymisestä rantaan. Se, että on tukikohta saaressa ei esim estä muilta veneilijöiltä saaren käyttöä. Suojasatamaa hakevalle luonnollisesti pitää tarjota mahdollisuus suojaan. Varsin monet seurat myös osoittavat nykyään vieraanvaraisuutta ja antavat muiden seurojen jäsenten tulla tukikohtiinsa.
Huono maine on helppo ansaita, mutta siitä on vaikea päästä eroon. Harmittaa kun useimmat Merikarhut varmasti ovat kelpo purjehtijoita ja mukavia ihmisiä. Jotkut agressiiviset yksilöt sitten pilaavat heidänkin maineensa. - Sir BB
eksä kirjoitti:
Merikarhujen maine ei tosiaan ole kovin hyvä. Paljon liioittelua ja varmasti myös kateutta on takana heitä mollaavissa kommenteissa.
Näyttää kuitenkin siltä, että Merikarhujen kulttuuriin kuuluu poikkeuksellisen kova oman reviirin suojelu. Merikarhut luonnollisesti päättävät itse yhdistyksessään miten vieraanvaraisia haluavat olla. Tässä kannattaa kuitenkin muistaa mitä jokamiehenoikeus sanoo esim kiinnittymisestä rantaan. Se, että on tukikohta saaressa ei esim estä muilta veneilijöiltä saaren käyttöä. Suojasatamaa hakevalle luonnollisesti pitää tarjota mahdollisuus suojaan. Varsin monet seurat myös osoittavat nykyään vieraanvaraisuutta ja antavat muiden seurojen jäsenten tulla tukikohtiinsa.
Huono maine on helppo ansaita, mutta siitä on vaikea päästä eroon. Harmittaa kun useimmat Merikarhut varmasti ovat kelpo purjehtijoita ja mukavia ihmisiä. Jotkut agressiiviset yksilöt sitten pilaavat heidänkin maineensa.loma menee usein mustien aurinkolasien läpi katselussa ja nenä paketissa.
- eksä
Sir BB kirjoitti:
loma menee usein mustien aurinkolasien läpi katselussa ja nenä paketissa.
Sir BB antaa viestissään ymmärtää, että oikeuksistaan kiinni pitävä veneilijä voi joutua pahoinpitelyn uhriksi. Toivottavasti hän ei tarkoita, että Merikarhut Ry:n jäsenet pahoinpitelisivät muita veneilijöitä. Toisaalta toivon, että Sir BB typeristä kommenteistaan huolimatta ei ole väkivaltainen ihminen ja hämmästyisin kyllä jos kävisi ilmi, että hän on Merikarhu. Itsestäni pidän kyllä huolen, on nuo muut harrastukset sellaisia. Tosin minun on vaikea kuvitella purjehtijoita painimassa rantakallioilla - onhan tämä nyt kuitenkin fiksujen ihmisten harrastus.Love and Peace!
- Sir BB
eksä kirjoitti:
Sir BB antaa viestissään ymmärtää, että oikeuksistaan kiinni pitävä veneilijä voi joutua pahoinpitelyn uhriksi. Toivottavasti hän ei tarkoita, että Merikarhut Ry:n jäsenet pahoinpitelisivät muita veneilijöitä. Toisaalta toivon, että Sir BB typeristä kommenteistaan huolimatta ei ole väkivaltainen ihminen ja hämmästyisin kyllä jos kävisi ilmi, että hän on Merikarhu. Itsestäni pidän kyllä huolen, on nuo muut harrastukset sellaisia. Tosin minun on vaikea kuvitella purjehtijoita painimassa rantakallioilla - onhan tämä nyt kuitenkin fiksujen ihmisten harrastus.Love and Peace!
hyvän sään aikana rantautumaan muualle kuin pihapiiriimme, vasen suorani on rautaa ja oikea vie hautaan.
- Erkki Lihas
Sir BB kirjoitti:
hyvän sään aikana rantautumaan muualle kuin pihapiiriimme, vasen suorani on rautaa ja oikea vie hautaan.
Yksi oikea suora sinulta vie sinut hautaan.
Tässä puhuu kokemus, voima ja ylimaallinen älykkyys.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1619319Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492879Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja352671- 572551
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1971955- 981872
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai241826Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä501361Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091227- 281211