Miten rikostutkijaksi?

Kuten otsikkokin antaa ymmärtää, olisin kiinnostunut rikostutkinnasta ja noin yleensäkin poliisin tutkinnallisesta puolesta. Omaisikohan joku infoa siitä, millaista koulutusta ja mitä edellytyksiä kyseinen vaatii?
Ilmoita

ainakin sun täytyy käydä ensin ne poliisin peruskurssit, luulisin
Ilmoita
Olet tainnu katsoa liikaa TV:n poliisisarjoja ja nyt alkoi tuntumaan kivalta!

Tutkijaksi pääsee useamman "passipoliisivuoden" jälkeen eli poliisikouluun on sitten meneminen.
(kts. www.poliisi.fi).

Varusmiespalvelus olisi hyvä käydä, jos aikoo poliisiksi. Oletkohan valmis?

Oikeustieteellinen on toinen tapa päätyä poliisiksi, mutta vaikea ja silloin päätyy rikostutkijoiden esimieheksi.

Kolmas tapa on valmistua DI:ksi tai lääkäriksi ja pyrkiä poliisi palvelukseen (tekninen tutkinta tai patologia).

Eivät siis yhtään helpompia, joten herää ja unohda lapsellinen voihotuksesi.
1 VASTAUS:
Haha, miksi kaikki aina kuvittelee , että rikostutkijaksi haluavat innostuvat ammatista vain ohjelmien pohjalta ? Itse en ole katsonut yhtäkään sarjaa ja silti ammatti kiinnostaa minua. Että unohtakaa vaan itse lapselliset väitöksenne ja antakaan muiden unelmoida ja toteutaa unelmansa (:
+Lisää kommentti
Oon -98 tyttö ja haluan rikostutkiaksi;D itsekkin mietin miten siksi pääsee ;D
2 VASTAUSTA:
Mul on 98 tankis ja takapenkillä
Opettele ensin kirjoittamaan suomen kieltä. Siitä olisi erittäin hyvä alkaa.
+Lisää kommentti
No siis Suomessa Ei pysty opiskelemaan rikostutkijaksi koska ala työllistää niin vähän. Itseäkin harmittaa.
Ilmoita
Puolustusvoimat etsii rikostutkijaa, vaatimukset löytyy surffailemalla.
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Miten rikostutkijaksi?

Kuten otsikkokin antaa ymmärtää, olisin kiinnostunut rikostutkinnasta ja noin yleensäkin poliisin tutkinnallisesta puolesta. Omaisikohan joku infoa siitä, millaista koulutusta ja mitä edellytyksiä kyseinen vaatii?

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta