Kuten otsikkokin antaa ymmärtää, olisin kiinnostunut rikostutkinnasta ja noin yleensäkin poliisin tutkinnallisesta puolesta. Omaisikohan joku infoa siitä, millaista koulutusta ja mitä edellytyksiä kyseinen vaatii?
Miten rikostutkijaksi?
9
13296
Vastaukset
- minä
ainakin sun täytyy käydä ensin ne poliisin peruskurssit, luulisin
- PBP
Olet tainnu katsoa liikaa TV:n poliisisarjoja ja nyt alkoi tuntumaan kivalta!
Tutkijaksi pääsee useamman "passipoliisivuoden" jälkeen eli poliisikouluun on sitten meneminen.
(kts. www.poliisi.fi).
Varusmiespalvelus olisi hyvä käydä, jos aikoo poliisiksi. Oletkohan valmis?
Oikeustieteellinen on toinen tapa päätyä poliisiksi, mutta vaikea ja silloin päätyy rikostutkijoiden esimieheksi.
Kolmas tapa on valmistua DI:ksi tai lääkäriksi ja pyrkiä poliisi palvelukseen (tekninen tutkinta tai patologia).
Eivät siis yhtään helpompia, joten herää ja unohda lapsellinen voihotuksesi.- PPANTHERA
Haha, miksi kaikki aina kuvittelee , että rikostutkijaksi haluavat innostuvat ammatista vain ohjelmien pohjalta ? Itse en ole katsonut yhtäkään sarjaa ja silti ammatti kiinnostaa minua. Että unohtakaa vaan itse lapselliset väitöksenne ja antakaan muiden unelmoida ja toteutaa unelmansa (:
- Jenni;D
Oon -98 tyttö ja haluan rikostutkiaksi;D itsekkin mietin miten siksi pääsee ;D
- moikkqqueh
Mul on 98 tankis ja takapenkillä
- Ehdotin_vain
Opettele ensin kirjoittamaan suomen kieltä. Siitä olisi erittäin hyvä alkaa.
- Anonyymi
Ehdotin_vain kirjoitti:
Opettele ensin kirjoittamaan suomen kieltä. Siitä olisi erittäin hyvä alkaa.
Varmaan läpällä laitoit :D
- Anonyymi
No siis Suomessa Ei pysty opiskelemaan rikostutkijaksi koska ala työllistää niin vähän. Itseäkin harmittaa.
- Anonyymi
Puolustusvoimat etsii rikostutkijaa, vaatimukset löytyy surffailemalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201185
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89874- 83727
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18699- 89673
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat276665- 107604
- 28540
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49533Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet110497