Miten opin nopeasti puhumaan englantia

Lissu pulassa

Olen käynyt vain peruskoulun ja työskennellyt koko ikäni vanhempieni yrityksessä vuoropäälikkönä. En ole koskaan opiskellut eglantia peruskoulun jälkeen, enkä tarvinnut sitä missään. Nyt on edessä muutto ulkomaille töihin isäni toiseen yritykseen. Kerroin kielitaitoni olevan heikko (todellisuudessa en osaa sanaakaan). Minulla on 8 kuukautta aikaa, mitä teen?
Minun on pystyttävä kommunikoimaan ihmisten kanssa ymmärrettävästi. Onko olemassa mitään intessiivikurssia jossa oppii puhumaan (kirjoittaa ei tarvitse). Auttakaa jku kielitaitoinen, mitä teen.

21

21108

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Insinöörit

      Mene peruskurssille, ja opiskele joka päivä 2 tuntia. Ei ole oikotietä onneen.

      • alis2

        Mä halusiin oppi englanti kun mulle on niin huona jos mä voisin tulla käydä teidän kurssi ) kiitos T:ali
        mun mese ( [email protected]


    • harakka*

      Kansanopistothan ne järjestää sekä kielikursseja kesäisin että pitempiä kielilinjoja talvisin. http://www.kansanopistot.fi

      Helsingissä on kyllä firmoja tyyliin Berlitz ja Languista, jotka järjestävät yksityisopetusta ja intensiivikursseja, mutta epäilen aika arvokkaiksi kun sivuilla ei lue hintoja.

      Sitten aikuislukiot, kansalaisopistot, kesäyliopistot, jne. jne. järjestävät kursseja, mutta taitavat olla enemmän sellaista tuntia-paria viikossa luokkaa. Ammattioppilaitoksissa ja ammattikorkeissa voi olla tarjolla joitain työelämän englannin kursseja.

      Ja kuuntele (kuunnelmat, musiikki, radio, tv), lue (internet, lehdet, kirjat, sarjakuvat) ja käytä englantia aina kun pystyt. Etsi ihmisiä, joiden kanssa voit puhua englantia esim. kaupungilla tai netissä (messenger, skype jne.).

    • Jarkko

      Et kertonut, missa asut. Mutta jos kurssi Helsingissa käy, niin ilmoittaudu pika pikaa kesalla jarjestettavalle intensiivikurssille ennen kuin se on taynna:

      http://www.church.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=52&Itemid=22

      Opettaja on amerikkalainen, joten kuulet aitoa ääntämistä. "International Evangelical Church" viittaa evankelis-luterilaisen kirkon englanninkieliseen työhön.

      Lisaksi kannattaa seurata englanninkielisia TV-ohjelmia tai Radio Mundoa, jossa on usein englanninkielisia ohjelmia. Kuuntele, vaikka tulisi tunne etta et ymmarra mitaan! Ja ota tavaksi lukea vaikka yksi uutinen paivassa BBC:n sivuilta (www.bbc.com).

      Kun vieraita sanoja tulee tekstissa vastaan, kayta nettisanakirjoja, silla niin loydat nopeasti kaannosvastineen:
      1) http://www.tracetech.net/sanat
      ¤ kirjoita sana oikean ylakulman palkkiin
      2) http://www.ilmainensanakirja.fi

    • Kokenut

      Ehdottomasti paras keino on mennä kielikurssille englanninkieliseen maahan. 3 kk:n intensiivikurssi tekee jo ihmeitä ja kurssien järjestäjiä on Englannissa pilvin pimein. Katso vain että valitset sellaisen kurssin, jolla ei ole paljoa muita suomalaisia. Kun tilanteesi on tuo, pomosi (isäsi?) varmaan joustaa sen verran, että saat vähän aikaa lohkaistua kielen opiskeluun.

      Nuo vinkit miten opiskella Suomessa ovat kyllä OK, mutta todellisessa hädässä (=aikaa on todella vähän) on vaikea saada samanlaista tehoa ja vauhtia kielen opiskeluun kuin ympäristössä, jossa tuota kieltä puhutaan pääkielenä. Kokemusta on äkkilähdöistä kahteen erikieliseen maahan ja kummallakin kerralla olen saavuttanut siedettävän kommunikaatiotaidon 2-3kk:n kurssilla ko. kieltä puhuvassa maassa. Suomessa vastaavan taidon hankkimiseen olisi mennyt paljon pidempään.

    • käytännön kokemuksella

      Pää täyteen viinaa ja kuppilaan jossa ulkomaalaisia.

      Vitsi se oli mutta osaksi totta. Siis muutama rohkaisuryypyt ja pubiin vaan puhumaan ulkomaalaisten kanssa. Niin minä olen oppinut.

      • jeps

        aloittelijan kannattaa peruskurssi käydä.. Siinä helppoja lauseita oppii sekä ymmärtää kielioppia.

        Totta on kyllä että oppii sitä juttelemallakin. kirjoittamalla, lukemalla, kuuntelemalla.. Näin itsekin opin sujuvasti puhumaankin. Tosin kyllä niitä englannin kurssejakin on käyty jos jonkin verran. Perustaidot siellä oppii ja juttelemalla oppii lisää. :)


    • katarin

      muttä et vieläkin osaa

    • mp3_markettimies

      Kaikille, jotka haluavat oppia englantia suht vaivatta, suosittelen tätä mp3-oppituntia: http://englanti.org

    • Tutor

      Annan englannin kielen puhe ja -keskustelutaidon yksityistunteja Helsingissä, Vuosaaressa.

      Syksyn 2011 kampanjahinnat 20e/ 45min ovat voimassa elo-, syys- ja lokakuun.

      Tutustu yritykseni kotisivuihin: www.bigdeal.fi ja varaa aika parantaaksesi englannin kielen puhettasi.

    • Tyttö:)

      Puhu enkkua päivittäin -Se oikeasti auttaa ! :)

    • noin opit

      hanki engalnnin kielisiä kamuja ja puhu niittenkaa enkkuu mut jos tulee joku sana jota et ymmärrä mee suomi englanti sanakirjaa

    • Enkku

      Just mä oon 9v ja muutetaan yhen kk päästä Englantiin
      En osaa yhtää sanaa ja joudun käymää koulussa

    • hjnih

      arvaa mitä sun ei tarvii osata mautakun kiitos anteeksi ja tarvitsetko apua moi mitä kuuluu mikä sun nimesi on minä olen .........

      • hjnih

        muutaku ....


    • esimerkiksi1

      Katso piirettyjä esim. SImpsoneita ja Futuramaa mikä on tehty lapsille, niin katso niitä ilman subeja 10 tuotantokautta..Niin itse opin aikanaan.
      Puhun jo hyvin joskin käytän paljon nuorison slangia kuten Bart ja Lisa mutta kirjoita en vielä pahemmin.

    • Anonyymi

      Haloo tää on jo 16 vuotta vanha! Ei hän nyt enää mitään apua kaipaa

      • Anonyymi

        Niin, on jo vanha ketju. Mutta vinkit voivat olla edelleen ihan hyviä. Tosin sellainen, jonka kielitaito ennestään rajoittuu suomen kieleen, ei opi toimivaa englantia 8 kuukaudessa millään.

        Sitten vielä tosiasia on se, että ellei ole muuttamassa nimenomaan englanninkieliseen ympäristöön, englanti ei ole paras kieli. Englanti tosiaan EI ole kieli, jota puhutaan kaikkialla. Pitää panostaa paikallisen kielen oppimiseen!


    • Anonyymi

      Tää ei enää ap auta, mut ehkä jotain muuta joka painii asian kanssa. Ite kärsin puoli elämää, ku en osannu enkkua. Nyt vihdoin oppinu ja itel avain oppimisee oli perusteiden opettelu + ääneen enkun puhuminen yksinään.

      Täl kurssil sai tehokkaasti peruspohjan tosi hyväks https://www.languagesquickly.com/ ja ton jälkee aloin vaa puhumaa itekseni ääneen enkuks eri aiheista. Ihan 5-20min päiväs kertoilin jostain ja tsekkailin kääntäjästä sanoja mitä en tienny, nii samal oppi sit vähä erikoisempiaki uusia sanoja.

    • Anonyymi

      pakon edessä ihminen oppii puhe ja kielitaidon paikan päällä ja se tapahtuu yllättävän nopeasti. Muutamassa viikossa tai parissa kuukaudessa. , Etenkin jos on peruskoulussa englannin kieltä aikoinansa opiskellut. Vanha pohja auttaa paljon,

    • Anonyymi

      Täytyy lukea paljon, että passiivinen sanavarastoi aktitoivuu. Puhe tulee siitä. Jokunen kirja voi riittää, vaikka alku voi olla vaikeaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5195
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3257
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1847
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1675
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1521
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1385
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1287
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe