Keittoa 50 hlö:lle

hannu

Ajattelin keittää lihakeittoa rippijuhlavieraille. Juhlijoita on yhteensä noin 50. Kuinka paljon sitä pitää keittää? Kuinka paljon perunoita ja lihaa tarvitaan?

14

29696

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokki

Lihaa 4-5 kg
      perunaa 7,5 kg
      juureksia 3 kg

soppaa n. 20 litraa niin varmaan riittää.

• hip

Käy katsomassa juhlalaskuri Pirkan sivuilta. Sieltä saat määrät aina kahvikuppien määrästä lämpimien ruokien määrään. Hyväksi havaittu!

• tyhmäkö...

kävin testaamassa laskurin.

Laiton vierasmääräksi 30. Kahvi-/teekuppeja piti laskurin mukaan olla 60! siis molempia!
        Teetä ei vieraissani juo varmaan kuin korkeintaan 4 ja jos loput 26 juo kahvia, mihin tarvin vielä 30 kuppia????

Pikkuleipiä 30 kpl/kutakin, 3 täytekakkua (ok, jos yksi kakku on 10 hengelle, mutta silti!)

MInä en kyllä luottaisi ko. laskuriin.

• saa käyttää
        tyhmäkö... kirjoitti:

Laiton vierasmääräksi 30. Kahvi-/teekuppeja piti laskurin mukaan olla 60! siis molempia!
        Teetä ei vieraissani juo varmaan kuin korkeintaan 4 ja jos loput 26 juo kahvia, mihin tarvin vielä 30 kuppia????

Pikkuleipiä 30 kpl/kutakin, 3 täytekakkua (ok, jos yksi kakku on 10 hengelle, mutta silti!)

Kuka sanoo, että kaikkea pitää käyttää juuri ohjeen antamalla tavalla. Ohjeita voi myös soveltaa ja katsoa suuntaa-antavasti.

Oma järki kunniaan!

• ...
        tyhmäkö... kirjoitti:

Laskuri laskee tarvittavat sillä perusteella että kaikki 30vierasta juovat ja syövät joka ruokalajia. Tämähän nyt on itsestään selvää. Ei kai laskuri voi tietää monta vieraistasi juo teetä. Se nyt vain olettaa että kukin juo sekä kahvia että teetä koska lasket niiden määrää 30 hengelle. Ja varmasti vieraille on syytä varata 2 kuppia kahvia per nenä. Ja jos teenjuojia on vain 4kpl, sinun olisi pitäny laskea teen tarve 4hengelle, ei 30hengelle! Nimimerkkiksi on oikein tyhmä, kyllä.

• ei nin tyhmä kuitenkaan
        ... kirjoitti:

Laskuri laskee tarvittavat sillä perusteella että kaikki 30vierasta juovat ja syövät joka ruokalajia. Tämähän nyt on itsestään selvää. Ei kai laskuri voi tietää monta vieraistasi juo teetä. Se nyt vain olettaa että kukin juo sekä kahvia että teetä koska lasket niiden määrää 30 hengelle. Ja varmasti vieraille on syytä varata 2 kuppia kahvia per nenä. Ja jos teenjuojia on vain 4kpl, sinun olisi pitäny laskea teen tarve 4hengelle, ei 30hengelle! Nimimerkkiksi on oikein tyhmä, kyllä.

Minä en kyllä koskaan, jos olen juhlissa, tarvi kahta kuppia, kun juon kahvia =))), mutta ymmärrän, että ehkä kyseessä oli "kupillista"...mutta tyhmempi kyllä menisi hommaamaan samantien 60 kuppia.
        Ja jos pitää käyttää omaa järkeä, nin miksi ko.laskuri on edes olemassa?
        Olen järjestänyt juhlia isoille porukoille ja tähän mennessä olen pärjännyt ilman laskureita, vain omalla järjelläni ja laskupäällä, mutta testasin laskurin, koska sellaista täällä mainostettiin ja totesin vain, että siihen ei mielestäni voi luottaa JOS ei ole yhtään hajua määristä edes pienemmälle sakille.

• hannu
        ei nin tyhmä kuitenkaan kirjoitti:

Minä en kyllä koskaan, jos olen juhlissa, tarvi kahta kuppia, kun juon kahvia =))), mutta ymmärrän, että ehkä kyseessä oli "kupillista"...mutta tyhmempi kyllä menisi hommaamaan samantien 60 kuppia.
        Ja jos pitää käyttää omaa järkeä, nin miksi ko.laskuri on edes olemassa?
        Olen järjestänyt juhlia isoille porukoille ja tähän mennessä olen pärjännyt ilman laskureita, vain omalla järjelläni ja laskupäällä, mutta testasin laskurin, koska sellaista täällä mainostettiin ja totesin vain, että siihen ei mielestäni voi luottaa JOS ei ole yhtään hajua määristä edes pienemmälle sakille.

Tulihan se riita tästäkin aiheesta...pelkästä kysymyksestä....

• Anonyymi

Hyvä 👌

• ............

Nimim. kokki vastaa ammattiliasen ottein, määrät ovat kohdallaan. Muut vastaukset voit unohtaa. Menkööt muualle kinaamaan. Hyviä rippijuhlia.

• Mantu

Lihakeitto
      Perunoita 5,5 kg
      Vettä 8,5 litraa
      keittojuureksia 1,250kg
      Lihaa kypsänä 2 kg
      suolaa 40 ml
      lihaliemijauhetta 40 ml
      Persiljaa hienonnettuna
      ps.toivottavasti tämä ohje ei tule myöhässä

• Anonyymi

Ajattelin tehdä broilerikeittoa 50:lle. Onko joku tenyt? Miten siinä määrät?

• Anonyymi

10kg lihaa 8 muuta sävellystä. Niin kyllä paska huilaa..

• Anonyymi

Pieniltä vaikuttaa nuo 🤔 määrät 50 henkilölle jos joku ottaa litran verran. Ei mulla muuta.

• Anonyymi

Tunteeko ripille pääsevä henkilö edes juhlavieraista 10 kappaletta? kenen juhlat ne oikeasti on? Teidän vanhempien näytön paikka? Sääli 15 vuotiasta!

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      38
      4609
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3185
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      269
      2341
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2217
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      165
      2069
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1661
    8. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1632
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1279
    Aihe