Keittoa 50 hlö:lle

hannu

Ajattelin keittää lihakeittoa rippijuhlavieraille. Juhlijoita on yhteensä noin 50. Kuinka paljon sitä pitää keittää? Kuinka paljon perunoita ja lihaa tarvitaan?

14

35725

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokki

      Lihaa 4-5 kg
      perunaa 7,5 kg
      juureksia 3 kg

      soppaa n. 20 litraa niin varmaan riittää.

    • hip

      Käy katsomassa juhlalaskuri Pirkan sivuilta. Sieltä saat määrät aina kahvikuppien määrästä lämpimien ruokien määrään. Hyväksi havaittu!

      • tyhmäkö...

        kävin testaamassa laskurin.

        Laiton vierasmääräksi 30. Kahvi-/teekuppeja piti laskurin mukaan olla 60! siis molempia!
        Teetä ei vieraissani juo varmaan kuin korkeintaan 4 ja jos loput 26 juo kahvia, mihin tarvin vielä 30 kuppia????

        Pikkuleipiä 30 kpl/kutakin, 3 täytekakkua (ok, jos yksi kakku on 10 hengelle, mutta silti!)

        MInä en kyllä luottaisi ko. laskuriin.


      • saa käyttää
        tyhmäkö... kirjoitti:

        kävin testaamassa laskurin.

        Laiton vierasmääräksi 30. Kahvi-/teekuppeja piti laskurin mukaan olla 60! siis molempia!
        Teetä ei vieraissani juo varmaan kuin korkeintaan 4 ja jos loput 26 juo kahvia, mihin tarvin vielä 30 kuppia????

        Pikkuleipiä 30 kpl/kutakin, 3 täytekakkua (ok, jos yksi kakku on 10 hengelle, mutta silti!)

        MInä en kyllä luottaisi ko. laskuriin.

        Kuka sanoo, että kaikkea pitää käyttää juuri ohjeen antamalla tavalla. Ohjeita voi myös soveltaa ja katsoa suuntaa-antavasti.

        Oma järki kunniaan!


      • ...
        tyhmäkö... kirjoitti:

        kävin testaamassa laskurin.

        Laiton vierasmääräksi 30. Kahvi-/teekuppeja piti laskurin mukaan olla 60! siis molempia!
        Teetä ei vieraissani juo varmaan kuin korkeintaan 4 ja jos loput 26 juo kahvia, mihin tarvin vielä 30 kuppia????

        Pikkuleipiä 30 kpl/kutakin, 3 täytekakkua (ok, jos yksi kakku on 10 hengelle, mutta silti!)

        MInä en kyllä luottaisi ko. laskuriin.

        Laskuri laskee tarvittavat sillä perusteella että kaikki 30vierasta juovat ja syövät joka ruokalajia. Tämähän nyt on itsestään selvää. Ei kai laskuri voi tietää monta vieraistasi juo teetä. Se nyt vain olettaa että kukin juo sekä kahvia että teetä koska lasket niiden määrää 30 hengelle. Ja varmasti vieraille on syytä varata 2 kuppia kahvia per nenä. Ja jos teenjuojia on vain 4kpl, sinun olisi pitäny laskea teen tarve 4hengelle, ei 30hengelle! Nimimerkkiksi on oikein tyhmä, kyllä.


      • ei nin tyhmä kuitenkaan
        ... kirjoitti:

        Laskuri laskee tarvittavat sillä perusteella että kaikki 30vierasta juovat ja syövät joka ruokalajia. Tämähän nyt on itsestään selvää. Ei kai laskuri voi tietää monta vieraistasi juo teetä. Se nyt vain olettaa että kukin juo sekä kahvia että teetä koska lasket niiden määrää 30 hengelle. Ja varmasti vieraille on syytä varata 2 kuppia kahvia per nenä. Ja jos teenjuojia on vain 4kpl, sinun olisi pitäny laskea teen tarve 4hengelle, ei 30hengelle! Nimimerkkiksi on oikein tyhmä, kyllä.

        Minä en kyllä koskaan, jos olen juhlissa, tarvi kahta kuppia, kun juon kahvia =))), mutta ymmärrän, että ehkä kyseessä oli "kupillista"...mutta tyhmempi kyllä menisi hommaamaan samantien 60 kuppia.
        Ja jos pitää käyttää omaa järkeä, nin miksi ko.laskuri on edes olemassa?
        Olen järjestänyt juhlia isoille porukoille ja tähän mennessä olen pärjännyt ilman laskureita, vain omalla järjelläni ja laskupäällä, mutta testasin laskurin, koska sellaista täällä mainostettiin ja totesin vain, että siihen ei mielestäni voi luottaa JOS ei ole yhtään hajua määristä edes pienemmälle sakille.


      • hannu
        ei nin tyhmä kuitenkaan kirjoitti:

        Minä en kyllä koskaan, jos olen juhlissa, tarvi kahta kuppia, kun juon kahvia =))), mutta ymmärrän, että ehkä kyseessä oli "kupillista"...mutta tyhmempi kyllä menisi hommaamaan samantien 60 kuppia.
        Ja jos pitää käyttää omaa järkeä, nin miksi ko.laskuri on edes olemassa?
        Olen järjestänyt juhlia isoille porukoille ja tähän mennessä olen pärjännyt ilman laskureita, vain omalla järjelläni ja laskupäällä, mutta testasin laskurin, koska sellaista täällä mainostettiin ja totesin vain, että siihen ei mielestäni voi luottaa JOS ei ole yhtään hajua määristä edes pienemmälle sakille.

        Tulihan se riita tästäkin aiheesta...pelkästä kysymyksestä....


      • Anonyymi

        Hyvä 👌


    • ............

      Nimim. kokki vastaa ammattiliasen ottein, määrät ovat kohdallaan. Muut vastaukset voit unohtaa. Menkööt muualle kinaamaan. Hyviä rippijuhlia.

    • Mantu

      Lihakeitto
      Perunoita 5,5 kg
      Vettä 8,5 litraa
      keittojuureksia 1,250kg
      Lihaa kypsänä 2 kg
      suolaa 40 ml
      lihaliemijauhetta 40 ml
      Persiljaa hienonnettuna
      ps.toivottavasti tämä ohje ei tule myöhässä

    • Anonyymi

      Ajattelin tehdä broilerikeittoa 50:lle. Onko joku tenyt? Miten siinä määrät?

    • Anonyymi

      10kg lihaa 8 muuta sävellystä. Niin kyllä paska huilaa..

    • Anonyymi

      Pieniltä vaikuttaa nuo 🤔 määrät 50 henkilölle jos joku ottaa litran verran. Ei mulla muuta.

    • Anonyymi

      Tunteeko ripille pääsevä henkilö edes juhlavieraista 10 kappaletta? kenen juhlat ne oikeasti on? Teidän vanhempien näytön paikka? Sääli 15 vuotiasta!

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1091
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      136
      979
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      305
      782
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      589
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe