Keittoa 50 hlö:lle

hannu

Ajattelin keittää lihakeittoa rippijuhlavieraille. Juhlijoita on yhteensä noin 50. Kuinka paljon sitä pitää keittää? Kuinka paljon perunoita ja lihaa tarvitaan?

14

27113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokki

      Lihaa 4-5 kg
      perunaa 7,5 kg
      juureksia 3 kg

      soppaa n. 20 litraa niin varmaan riittää.

    • hip

      Käy katsomassa juhlalaskuri Pirkan sivuilta. Sieltä saat määrät aina kahvikuppien määrästä lämpimien ruokien määrään. Hyväksi havaittu!

      • tyhmäkö...

        kävin testaamassa laskurin.

        Laiton vierasmääräksi 30. Kahvi-/teekuppeja piti laskurin mukaan olla 60! siis molempia!
        Teetä ei vieraissani juo varmaan kuin korkeintaan 4 ja jos loput 26 juo kahvia, mihin tarvin vielä 30 kuppia????

        Pikkuleipiä 30 kpl/kutakin, 3 täytekakkua (ok, jos yksi kakku on 10 hengelle, mutta silti!)

        MInä en kyllä luottaisi ko. laskuriin.


      • saa käyttää
        tyhmäkö... kirjoitti:

        kävin testaamassa laskurin.

        Laiton vierasmääräksi 30. Kahvi-/teekuppeja piti laskurin mukaan olla 60! siis molempia!
        Teetä ei vieraissani juo varmaan kuin korkeintaan 4 ja jos loput 26 juo kahvia, mihin tarvin vielä 30 kuppia????

        Pikkuleipiä 30 kpl/kutakin, 3 täytekakkua (ok, jos yksi kakku on 10 hengelle, mutta silti!)

        MInä en kyllä luottaisi ko. laskuriin.

        Kuka sanoo, että kaikkea pitää käyttää juuri ohjeen antamalla tavalla. Ohjeita voi myös soveltaa ja katsoa suuntaa-antavasti.

        Oma järki kunniaan!


      • ...
        tyhmäkö... kirjoitti:

        kävin testaamassa laskurin.

        Laiton vierasmääräksi 30. Kahvi-/teekuppeja piti laskurin mukaan olla 60! siis molempia!
        Teetä ei vieraissani juo varmaan kuin korkeintaan 4 ja jos loput 26 juo kahvia, mihin tarvin vielä 30 kuppia????

        Pikkuleipiä 30 kpl/kutakin, 3 täytekakkua (ok, jos yksi kakku on 10 hengelle, mutta silti!)

        MInä en kyllä luottaisi ko. laskuriin.

        Laskuri laskee tarvittavat sillä perusteella että kaikki 30vierasta juovat ja syövät joka ruokalajia. Tämähän nyt on itsestään selvää. Ei kai laskuri voi tietää monta vieraistasi juo teetä. Se nyt vain olettaa että kukin juo sekä kahvia että teetä koska lasket niiden määrää 30 hengelle. Ja varmasti vieraille on syytä varata 2 kuppia kahvia per nenä. Ja jos teenjuojia on vain 4kpl, sinun olisi pitäny laskea teen tarve 4hengelle, ei 30hengelle! Nimimerkkiksi on oikein tyhmä, kyllä.


      • ei nin tyhmä kuitenkaan
        ... kirjoitti:

        Laskuri laskee tarvittavat sillä perusteella että kaikki 30vierasta juovat ja syövät joka ruokalajia. Tämähän nyt on itsestään selvää. Ei kai laskuri voi tietää monta vieraistasi juo teetä. Se nyt vain olettaa että kukin juo sekä kahvia että teetä koska lasket niiden määrää 30 hengelle. Ja varmasti vieraille on syytä varata 2 kuppia kahvia per nenä. Ja jos teenjuojia on vain 4kpl, sinun olisi pitäny laskea teen tarve 4hengelle, ei 30hengelle! Nimimerkkiksi on oikein tyhmä, kyllä.

        Minä en kyllä koskaan, jos olen juhlissa, tarvi kahta kuppia, kun juon kahvia =))), mutta ymmärrän, että ehkä kyseessä oli "kupillista"...mutta tyhmempi kyllä menisi hommaamaan samantien 60 kuppia.
        Ja jos pitää käyttää omaa järkeä, nin miksi ko.laskuri on edes olemassa?
        Olen järjestänyt juhlia isoille porukoille ja tähän mennessä olen pärjännyt ilman laskureita, vain omalla järjelläni ja laskupäällä, mutta testasin laskurin, koska sellaista täällä mainostettiin ja totesin vain, että siihen ei mielestäni voi luottaa JOS ei ole yhtään hajua määristä edes pienemmälle sakille.


      • hannu
        ei nin tyhmä kuitenkaan kirjoitti:

        Minä en kyllä koskaan, jos olen juhlissa, tarvi kahta kuppia, kun juon kahvia =))), mutta ymmärrän, että ehkä kyseessä oli "kupillista"...mutta tyhmempi kyllä menisi hommaamaan samantien 60 kuppia.
        Ja jos pitää käyttää omaa järkeä, nin miksi ko.laskuri on edes olemassa?
        Olen järjestänyt juhlia isoille porukoille ja tähän mennessä olen pärjännyt ilman laskureita, vain omalla järjelläni ja laskupäällä, mutta testasin laskurin, koska sellaista täällä mainostettiin ja totesin vain, että siihen ei mielestäni voi luottaa JOS ei ole yhtään hajua määristä edes pienemmälle sakille.

        Tulihan se riita tästäkin aiheesta...pelkästä kysymyksestä....


      • Anonyymi

        Hyvä 👌


    • ............

      Nimim. kokki vastaa ammattiliasen ottein, määrät ovat kohdallaan. Muut vastaukset voit unohtaa. Menkööt muualle kinaamaan. Hyviä rippijuhlia.

    • Mantu

      Lihakeitto
      Perunoita 5,5 kg
      Vettä 8,5 litraa
      keittojuureksia 1,250kg
      Lihaa kypsänä 2 kg
      suolaa 40 ml
      lihaliemijauhetta 40 ml
      Persiljaa hienonnettuna
      ps.toivottavasti tämä ohje ei tule myöhässä

    • Anonyymi

      Ajattelin tehdä broilerikeittoa 50:lle. Onko joku tenyt? Miten siinä määrät?

    • Anonyymi

      10kg lihaa 8 muuta sävellystä. Niin kyllä paska huilaa..

    • Anonyymi

      Pieniltä vaikuttaa nuo 🤔 määrät 50 henkilölle jos joku ottaa litran verran. Ei mulla muuta.

    • Anonyymi

      Tunteeko ripille pääsevä henkilö edes juhlavieraista 10 kappaletta? kenen juhlat ne oikeasti on? Teidän vanhempien näytön paikka? Sääli 15 vuotiasta!

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1876
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      Hämähäkit, kotilot ja hyönteiset
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe