Paska biisi?!?

The-Final-Cut

Oon huomannu että Seamus -kappaletta pidetään jostain syystä huonona kappaleena, yhtenä Pink Floydin huonoimmista. Miksi?!

Seamus on loistava kappale! Ei todellakaaan ole mikään huono kappale. Meddle -albumi on hyvin tasaisen loistava albumi ja siitä on vaikea poimia huonoja/huonointa kappaletta, mutta tämä se ei ainakaan ole.

15

1663

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ankus

      Mun mielestä ainakin tuo kipales on hyvä! ei yhtää huono.. ja Meddle on ehottomasti yks parhaista floydin levyistä... en mä ainakaan ole huomannu että seamusta aliarvostettaisiin.

    • .............

      Hyvinhän tuo koirakin vetää tuossa biisissä. Ei varmasti kaikkiin iske tuollanen koiran ulina, mutta se ptääkin ajatella taiteen kannalta.

      Ei mikään mun suosikki levy ole todellakaan kyseessä, mutta yhtään huonoa biisiä ei tälläkään levyllä ole. One of these days ja Echoes kuuluu Pink Floydin parhaimmistoon. Nuo väliin jäävät kappaleet ovat nekin hienoja. Varsinkin A Pillow Of Winds on mukavaa fiilistelyä. Fearless, aika tasapaksua puurtoa. San Tropez on sitten semmosta mukavan letkeetä, huoletonta menoa.

      Gilmour vetää aivan helvetin hienoja sooloja tällä levyllä. Hyvin on äijällä slaidin (vai mikä se nyt oli?) käyttö hallussa.

    • Arnold Layne

      Ihan ok groovaava blues-biisihän tuo on, ei siinä mitään. Toisaalta on pakko miettiä miksi Pink Floyd lähtisi vetämään noinkin perinteistä bluesia. Onhan bluesia mukava soittaa, mutta riittääkö se syyksi pistää sitä levylle? Ulvova koira on kiva idea, mutta toisaalta aika kliseinen mielestäni. Ihan ok kuvaa mielestäni biisiä melko hyvin, mutta Pink Floyd-mittakaavassa se ei ole vielä kovinkaan paljon.

      • tietämättömyyteni

        Milloin ko. kappale on levylle pantu? Mikä oli Pink Floyd-mittakaava siihen aikaan? Soittivatko täysille stadioneille?


    • tontza

      Ihan hauska biisi sinänsä joo... Mutta vanhoille progediggareille ei tommonen tylsähkö Roots-blues oikein kolahda.

      • The-Final-Cut

        Sehän on vain hyvää vaihtelua että pistivät kunnon bluesbiisin levylle. Kun ei sellaisia oikein tapaa olla yleensä Floyd -levyillä... Sitten se koira on vain lisänä hauskuuttamassa :)


    • dilledong

      ekan kerran kuulin piisin ku kahtoin sitä pompeijin keikkaa. en tykkää piisistä mutta vidiolta oli ihan hauska

    • greenaway

      ...se kuulostaa minusta oikein hyvältä! Mielestäni Meddleltä on helppo poimia huonoin ja paras kappale: San Tropez ja Echoes. Ei vain kolahda tuo Tropez minuun ollenkaan, on niin mielestäni jotenkin typerä lällätys.. Sen sijaan Seamuksessa on kyllä jo tunnelmaa ja omia aivojani kivasti kutkuttavat sanatkin. Tosin stereoista saa aina kääntää vähän kovemmalle tuon biisin aikana, että edes kuulee mitään... Mutta jos Meddleä pitää haukkua, niin haukun San Tropezia, en Seamusta!

      • The-Final-Cut

        Mä en kyllä haukkuisi mitään Meddlen kappaletta. Kaikki vähintään mahtavia. Echoes on vähän turhan pitkä, mutta ei mikään huono, ei todellakaan! Mahtava teos. Olisi vain saanut typistettyä viiteentoista minuuttiin. San Tropez on mukava rentouttava kipale kyllä mielestäni, mutta siitä olenkin täälä jo pari kertaa aiemmin maininnut...


    • Watersin basso

      Astronomy domine kamppailee kirkkaasti paskimman Pinkkari-biisin tittelistä. Joo joo, rajoja rikkova, erilainen jne. Paska mikä paska. Koskaan en ole saanut kyseiseen kappaleeseen kunnon otetta ja tuskin tulen saamaankaan.

      • Watersin basso

        Niin tuota Seamus-kappaletta en ole kuullut.


      • vanha fani

        Jos et ole saanut koskaan kyseiseen kappaleeseen kunnon otetta niin mistä pättelet että se on kappaleen vika? Yksi amatöörimäisen, musiikkia ymmärtämättömän, lähinnä arvostelijan omaa egoa pönkittävän arvostelun peruspilareita on tuomita paskaksi kaikki mistä ei itse pidä. Se on tullut viimeaikoina harvinaisen hyvin esiin tässä euroviisuhuumassa.
        Miksi bändi joka on yleisesti arvostettu niin korkealle kuin Pink Floyd tekisi huonoja kappaleita? Miksi yleensä pohtia tällaista asiaa? Eikö se ole keskenkasvuisten puuhaa, ei luulisi heitä löytyvän niistä joita kiinnostaa Pink Floyd.
        Niin että yksisilmäistä ylistystäkö? Voi olla, Pink Floyd on tehnyt mestariteoksia mutta minusta esimerkiksi mikä tahansa Wagnerin ooppera on suurempi teos kuin yksikään Pink Floydin albumi mutta eihän niitä oikeastaan voi vertaillakaan. Ne on tehty niin eri elementeistä.


      • Watersin basso
        vanha fani kirjoitti:

        Jos et ole saanut koskaan kyseiseen kappaleeseen kunnon otetta niin mistä pättelet että se on kappaleen vika? Yksi amatöörimäisen, musiikkia ymmärtämättömän, lähinnä arvostelijan omaa egoa pönkittävän arvostelun peruspilareita on tuomita paskaksi kaikki mistä ei itse pidä. Se on tullut viimeaikoina harvinaisen hyvin esiin tässä euroviisuhuumassa.
        Miksi bändi joka on yleisesti arvostettu niin korkealle kuin Pink Floyd tekisi huonoja kappaleita? Miksi yleensä pohtia tällaista asiaa? Eikö se ole keskenkasvuisten puuhaa, ei luulisi heitä löytyvän niistä joita kiinnostaa Pink Floyd.
        Niin että yksisilmäistä ylistystäkö? Voi olla, Pink Floyd on tehnyt mestariteoksia mutta minusta esimerkiksi mikä tahansa Wagnerin ooppera on suurempi teos kuin yksikään Pink Floydin albumi mutta eihän niitä oikeastaan voi vertaillakaan. Ne on tehty niin eri elementeistä.

        on kappaleen vika. AD kun nyt sattuu olemaan kertakaikkisen ylihypetetty biisi. Voisin nimetä tusinan verran Floydin kappaleita, jotka pesevät Dominen mennen tullen minä paivänä tahansa. Mitäänsanomatonta piipittelyä ja rumpujen pamputteluahan se enimmäkseen on. Toki oma mielipiteeni tämä on, antaa kaikkien kukkien kukkia.

        Ja ei, en miellä itseäni musiikkia ymmärtämättömäksi paviaaniksi.


      • greenaway
        Watersin basso kirjoitti:

        on kappaleen vika. AD kun nyt sattuu olemaan kertakaikkisen ylihypetetty biisi. Voisin nimetä tusinan verran Floydin kappaleita, jotka pesevät Dominen mennen tullen minä paivänä tahansa. Mitäänsanomatonta piipittelyä ja rumpujen pamputteluahan se enimmäkseen on. Toki oma mielipiteeni tämä on, antaa kaikkien kukkien kukkia.

        Ja ei, en miellä itseäni musiikkia ymmärtämättömäksi paviaaniksi.

        Musta se on Piper at the Gates of Dawnin parhaimmistoa. Rummut on nimenomaan ehkä niitä tän biisin koukkuja. Tosi psykedeelistä ja musta toimii ainakin hyvin. Mutta joo, pieni keskenkasvuinen Pink Floyd -fani on jo huomannut järkytyksekseen maailman julmuuden: vaikka Pink Floyd joskus kuulostaakin lähes täydelliseltä, kaikki eivät pidä siitä.


    • Sausage

      kuullut vielä yhtään huonoa biisiä pink floydiltä ja olen kuullut kaikki. ja meddle levyltä paras biisi on One Of These Days

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3554
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      94
      3269
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2408
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1841
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1569
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1486
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1451
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1400
    Aihe