EIKÄ TAAAS..!!

pitkä-kuuma-kesä

moi! meillä on taas sattunut sellanen jutttu, että mä tässä muutama päivä huomasin meidän partamonnilla poikasia.. akvaariossa on jo liikaa kaloja. sama emo on jo kerran tehnyt poikasia.. äitin kaveri otti ne poikaset ja siitä sitten jäi muutama akvaarioon.. emme viitsisi antaa poikasten syntyä, koska niitä on kamalasti.. minne nuo poikaset voisi viedä? ottaisiko ne eläinkauppoihin niitä? emo huolehtii niistä ihanasti.. ne poikaset ovat sellaisessa pienessä lasikulhossa tuolla akvaariossa.. missä se emo niitä vahtii koko ajan.. `puhistelee` ei ne poikaset ole vielä syntynyt.. siellä on sitä.. miksikäs sitä sanotaankaan.. kutua? no.. mutta ongelma on se minne ne viedä ja milloin? kiitoksia vastauksista

8

934

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tanya

      Hankkiudu vaikka kaikista uroksista eroon! Poikasia on kohta sata.
      Harvemmat el.kaupat enää ottavat koska monneista on ylitarjontaa!
      Kutua hoitaa uros joka leyhyttelee evällä tuoretta vettä niille.Poista kutu.

      • irma.L

        kyllä meidän partamonnin poikaset otettiin kauppaan ilosylin vastaan


    • Mimoza-69

      Partikset lisääntyy valtavalla vauhdilla...
      Itse kyllästyin niihin joskus niin, että altaissa on nykyään vain joko uroksia tai naaraita. Mieluiten uroksia, koska naaraat voivat kuolla, jos eivät pääse kutemaan ja kutu kovettuu niiden sisälle.
      Ja turha niitä on erikseen laittaa, kyllä vanhemmat ne jälkeläisensä hoitaa. Siinä saa isommatkin kalat kyytiä, jos menevät liian lähelle...
      Onhan se toki kiva seurata kalojen kasvua, mutta partiksia tulee kokoajan niin paljon kaikille, että niitä ei tahdo saada minnekkään.
      Niin ja poikaset on valmiita maailmalle, kun ovat n.3cm mittaisia.
      Toivottavasti saat ne eteenpäin, onnea matkaan :)

      • Rihma

        Samaa mieltä edellisten kirjoittajien kanssa. Pariskunta pitää hävittää(Myydä/Lahjoittaa), sillä muuten poikasia tulee jatkuvasti.

        "Mimozan" kanssa olen hiukan erimieltä tuosta useamman koiraan yhteiselosta, sillä pienessä akvaariossa koiraat voivat tapella keskenään, osa koiraista voi olla todella agressiivisia.
        Siksi naaraspari on parempi.
        Ellei akvaarion koko ole 100-litraa, kaikki partamonnit tulisi laittaa pois, sillä partis kasvaa melko isoksi.
        Yhdelle partamonnille tilaa siis 100-litraa.


      • Mimoza-69
        Rihma kirjoitti:

        Samaa mieltä edellisten kirjoittajien kanssa. Pariskunta pitää hävittää(Myydä/Lahjoittaa), sillä muuten poikasia tulee jatkuvasti.

        "Mimozan" kanssa olen hiukan erimieltä tuosta useamman koiraan yhteiselosta, sillä pienessä akvaariossa koiraat voivat tapella keskenään, osa koiraista voi olla todella agressiivisia.
        Siksi naaraspari on parempi.
        Ellei akvaarion koko ole 100-litraa, kaikki partamonnit tulisi laittaa pois, sillä partis kasvaa melko isoksi.
        Yhdelle partamonnille tilaa siis 100-litraa.

        En huomannu laittaa sitä altaan kokoa...
        Toiset partikset tosiaankin kasvaa isoiksi ja saattaa olla varsin ilkeitä. Jouduin kerran lopettamaan yhden, kun se jäi itseteosta kiinni, kun napsi kardinaalitetroja ohimennen kiinni ja tappoi niitä...
        Ja tosiaan, en suosittele alle 100 litrasta niille.
        Itsellä on tällä hetkellä käytössä 160l ja 317l altaat. Mun pienemmässä menee kolmekkin partis urosta, jos on tarpeeksi piilopaikkoja.
        Mulla on nyt pienemmässä 2 urosta ja isommassa yksi. Isommassa sen takia vain se yksi, kun siellä on joku n.15cm pleko (sitä ei ole nimetty) ja se on erittäin hyvä levän syöjä. Ja myös miekkakasvien, joten pidän kasveilla herkuttelua kurissa mm.kurkulla ja herneillä, sekä spirulinalevä-ruoalla :)


    • hoitsu

      vauvat, minä ottiin matsia ukon kanssa kun alkoi oleileen kolossa liian pitkään eli vahti kutua. Kudusta pääsin eroon kun nostin kannon ulos kuiville, pari senttiä ämpärin pohjalla vettä, ukko pysyi mukana vahtimassa, parin tunnin päästä ukko suostui ulos kolostaan ja tipautti itsensä veteen, sitten vain kanto pesulle ja kutu katosi. Nyt ole ukonkin päästänyt autuaammille vesille, poikasiakin häivitin yli kuusikymmentä, mutta pakko mikä pakko eivät poikaset edes mahtuneet kasvamaan.

    • monniakvaario

      Mulla on aivan sama ongelma!
      Mitä tehdä nykysille poikasillekun ei raaskisi ihan pöntöstä alaskaan vetää niitä pikku vekkuleita! tosin jotain on tehtävä, niitä aivan liikaa ja pohja kuhisee monneja!
      Kiireesti hyviä vinkkejä mihin saisi monnit!

      • Rihma

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4953
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      127
      4495
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2891
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      29
      1928
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1709
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1696
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1551
    Aihe